[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:37

Ja, t heeft ook een bepaalde anonimiteit zo he? Dan kun je je gewoon even helemaal leeg storten ;-)
Maar ik snap inderdaad niet zo goed dat jij niet mag als hij geen zin heeft... je bent niet van hem natuurlijk! Kijk, als zijn grootste vijanden daar zijn snap ik heel goed dat hij jou daar liever niet tussen heeft, maar wat kan er anders op tegen zijn dat jij naar een feestje gaat? Hij heeft de behoefte niet, jij hebt de behoefte well... je wilt ook niet altijd precies het zelfde eten, of tegelijk naar de wc... dat is nu eenmaal per persoon verschillend!
(ja klinkt heel makkelijk zo, weet ook wel dat t vervelend is.. als ik moet werken baal ik stiekem ook keihard als mijn vriend wel naar een feest kan en ik niet, maar dan mag hij wel!)
Ik denk dat jouw vriend alleen maar in moet zien dat jij er niet gezelliger op wordt als je niet aan je eigen trekken komt. Het is juist helemaal niet gezond om ALLES samen te doen hoor! Een eigen leven is belangrijk, dan heb je weer eens iets te vertellen als je thuis komt :j

Mijn paard heeft gister eerst weer flink geraced... of eigenlijk wilde ze eerst helemaal niet, toen deed ze alsof ze achtervolgt werd door een denkbeeldig vriendje en daarna heeft ze zooooo ongelooflijk ruim gedraafd, dat had ik nog nooit gezien! Een zweefmoment van bijna 2 meter geloof ik, niet normaal meer! En echt die benen zo onwijs mooi opgetroken steeds, en hard dat ze ging! Maar super gecontroleerd, staart er mooi op <3
Iedereen stopte gewoon met borstelen en kwam even kijken :P helaas geen filmpje van maar echt, wauw wat kan die lopen zeg!! Dus ze zit nog niet volledig vast van het rollen... dinsdag komt de masseur er weer bij en hoop ik dat het galopprobleem opgelost kan worden...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:06

nog 2 weekjes en dan gaan we verhuizen,samen met de paardjes.ben zo blij als we om zijn *\o/*

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:08

Oh heerlijk! Dan heb je de paardjes aan huis staan?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:15

My_Chimanga schreef:
Oh heerlijk! Dan heb je de paardjes aan huis staan?

nee nou stonden ze aan huis,maar woonde naast mijn schoonouders(in groot vakantieappartement),nu naar een eigen huisje paardjes op loop afstand 5/10min

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:57

Klinkt goed Geeske, jammer dat er geen filmpje van is.

Lekker een eigen huisje.

Het was inderdaad wel redelijk weer de afgelopen dagen maar als ik rond 5 uur thuis kom van mijn werk, en de hond heb laten lopen en de paarden gemest wil ik alleen maar eten en op de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:34

Gaaf Geeske!

Hier ook volop aan het genieten van mijn vakantie, beetje jammer dat ik nu voor de 2e keer ziek ben :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:39

ziek in je vakantie wat jammer

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:08

Succes met de verhuis, keona!
Jolijn, beterschap! En volgende keer dat ziek worden wat beter mikken he :)
Geeske, moet heerlijk geweest zijn om te zien!

Figo kreeg dus gisteren een shiatsubehandeling. Meneer was niet echt onder de indruk, hij wou vooral eten krijgen en werd dus nogal happerig. Kordaat aangepakt, en toen viel het mee. Hij viel niet echt in slaap, maar zijn hoofdje ging wel hangen, wel leuk om te zien. Ook goed om te horen dat hij nergens vastzit, en hoewel hij nog weinig bespiering heeft, zijn de spieren die hij al heeft in orde.
Vrijdag voor het eerst de tandarts, ben benieuwd :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:25

Dat is zeker goed om te horen! :D Figo <3

Beterschap Jo!! :(:) En dat in je vakantie -O-

Klinkt goed keona! :D

Ja oké, dan snap ik wel dat je liever gewoon op de bank gaat zitten :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:10

wat fijn dat figo in orde is

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:19

jolijn beterschap idd beter plannen ziek worden in vakantie is niet leuk

geeske gaaf hoor dat beloofd wat voor de toekomst zeker een uitdaging om het er onder het zadel ook uit te halen

keona gaat verhuizen lekker hoor.

en figo zit nu al goed in zn vel

Hier gaat alles ook lekker op klein dingetje na dat mijn vriend positief getest is op ebv of ziekte van pfeiffer dat verklaard nu ook wel dat ie zo moe is de laaste tijd.
Normaal als die mee naar stal is staat ie me stal te mesten maar dat mocht nu niet van mij en heeft ie amor heerlijk gepoetst menneer was helemaal ontspannen en liet alles hangen wat een leuke reactie opleverden :') :=. Veders doet amor het erg goed hij zit nu echt super in zn vel dat heeft wel 1,5 jaar geduurt maar ben der wel trots op van hoe die nu is ook groeit ie goed en pakt het longeren waar we mee begonnen zijn goed op hij zet momenteel geen stap verkeerd hij is soms alleen wat lomp

verharen bij jullie de paarden momenteel ook zo erg haal me der tog een haar van af kan ik wel een kussen mee vullen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:57

nee hier nog niks aan het verharen,maar staan ook 24/7 buiten met loopstal en het vriest hier nog(zitten nu nog dicht bij de ardennen,dus koud)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:11

Figo verhaart ook nog niets, maar het vriest hier 's nachts nog en hij staat in een open stal.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:55

oke ik woon bij amsterdam in de buurt in de nacht vriest het hier nog -2 was het vandaag en overdag soms 6/7 graden wisseld erg kwa temperatuur hier maar alle paarden bij ons verliezen al heel wat haar

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:00

dapperedodo schreef:
oke ik woon bij amsterdam in de buurt in de nacht vriest het hier nog -2 was het vandaag en overdag soms 6/7 graden wisseld erg kwa temperatuur hier maar alle paarden bij ons verliezen al heel wat haar

ik heb net gelogen,was net buiten en eens gekeken naar de paardjes maar mijn volbloed is inderdaad flink aan het verharen de rest nog niet

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:45

Chimanga verhaart echt HEEEEEEEEEL erg! Niet normaal meer, je wordt er echt moedeloos van :P en nog 3 paarden op stal, en de rest dan weer niet... dus beetje vreemd. Maar ze zit verder goed in haar vacht dus ik laat het maar lekker hoor! Ze wordt er alleen maar lichter van <3

Keona, ik snap dat je dan ook wel zin hebt in een eigen stekkie ;-) en 5 minuutjes is natuurlijk nog verwennerij hoor... heerlijk zo dichtbij! Ik vind het heel fijn dat mijne nu volledig verzorgd wordt, maar als ik haar straks weer naar huis haal ben ik toch ook gelukkig hoor! Alles weer zelf in de hand...

Figo gaat echt lekker he?! Leuk dat jij alles zo lekker over zich heen laat komen en goed in zijn velletje zit :-)

Jolijn, beterschap maar weer dan! Vervelend dat je nu alweer ziek bent, uitgerekend in je vakantie!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:12

Hier klein beetje verharing, maar ook enigszins open stallen dus nu hebben ze de vacht wel weer nodig! Wil zelf ook wel zon lekker dik vachtje... brrrrrrrr!!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:40

Gelukig geeske ben niet de enige die een gevecht met hare heeft momenteel maar idd ook bij mij word ie steeds lichter ben gek op zn zomervacht dat donkere zwarte vind ik maar niks

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:29

Ja de rui begint alweer...

brrrr, veel te koud!

Fifi is ook al echt flink in de rui, Ferro begint nu een beetje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:42

Mo haar niet geschoren stuk haart ook onwijs!

Ik ben misschien de papa van Mo op het spoor :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:41

Hoe kom je daar ineens aan jolijn? :)

Hoe is het met jouw paardjes verder Ellis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:01

Toeval, of niet, net hoe je het bekijkt :+

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:38

Jolijn wat leuk dat je mischien der papa gevonden heb.

Amor heeft weer flink last van van mok 4 bennen maar nooit in de kootholte altijd hoger. Hoe behandelen jullie mok altijd? Wassen lukt even niet bij ons op stal en is te koud.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:27

Spannend Jolijn!

Ellis, is Fifi weer helemaal okee? En hoe doet Ferro het?

Figo gaat erg goed, ik bereid me wel voor op iets dat eens helemaal fout gaat :) (Zoals de tandarts straks, brrr)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:32

ow gaaf Jolijn, spannend!

Moet Figo naar de tandarts?
Bij Ferro is van de winter een melkkies eruit gehaald, die in het slijmvlies vast zat maar er al wel uit was, verder is er aan zijn gebit nog niks gedaan.
Maar ze zag wel dat hij haakjes heeft en wolfskiesjes, dus van het voorjaar voor er een bitje in gaat laat ik 'm nog eens helemaal nakijken en bijwerken...

Hier alles oke, maar brrrrr koud! :D
Onrustige tijden achter de rug, want Fifi moest verhuizen van stal en bij Ferro wilden ze alleen ruinen en was er ook geen plek...
Door fijn meedenken van de staleigenaresse daar mocht Fifi komen logeren in een stal die tijdelijk leeg was om te kijken of het zou gaan.
Gelukkig gaat dit heel goed!
Nu worden er buiten 2 oude reservestalletjes vrij gemaakt, daar gaat Ferro dan in met een ander paard, en dan kan Fifi in de binnenstallen blijven wat voor haar een stuk rustiger is.
Was allemaal zo spannend en heb ik er best over in de zenuwen gezeten, maar ik ben zo blij dat het allemaal goed is gekomen door fijne mensen die mee wilden denken, en dat ze nu weer een fijn plekje heeft! :j

Beentjes gaan goed.
Met rijden is ze erg druk en voor de wagen hebben we haar al een tijd niet gehad, omdat ze ook erg druk was en dat werd op straat gewoon te gevaarlijk...
Ik ben haar nu weer lekker aan het longeren om wat energie en spanning kwijt te raken en dan gaan we alles weer rustig proberen op te pakken en op te bouwen...

Ik heb een tijd weinig gepost hier, omdat ik het allemaal heel erg moeilijk vond, ze moest weg van stal, ze werd steeds moeilijker met rijden en voor de wagen, ik wist het gewoon even niet meer...
Ben bezig geweest om een ander plekje voor haar te vinden, maar ja, vind maar iemand die zo'n paard wil in deze tijd, dat is ook niet simpel...
en het moest gewoon echt goed zijn, want ze is zo gevoelig...

Maar nu ik weer een fijn stallingsplekje voor haar heb gevonden mag ze voorlopig weer lekker bij ons blijven, we gaan gewoon doen wat ze aan kan en leuk vindt, en als het allemaal niet meer lukt wordt het gewoon lekker tutten, wandelen en teugelen...
als ze maar blij kan zijn...