[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:10

Saida sterkte!!!!!!Ik hoop dat ze heel snel opknapt,ik duim voor haar Ach gut

Ik kan een dressuur Hulsebos ultimate II kopen...iemand ervaring mee?
Ik heb de laatste tijd een ontzettende stoelhouding bij mezelf gekweekt en wil dit graag verbeteren....nou helpt mijn VZH zadel daar niet echt bij,dus zoek ik een fijn dressuurzadel.In de beschrijving op de Hulsebos site staat dat dit zadel een vrij vlakke zit heeft voor de ruiter met de onafhankelijke zit,dus vraag ik me af of het wel geschikt is voor mij...
Ik ben echt altijd zó'n twijfelkont met dit soort dingen Bloos
En maat 3,is dat smal medium of wijd?

Karina heeft zo'n zadel waar ik dus even op kan test rijden op Veludo,maar met mijn gekneusde rug kan ik nu niet op een paard stappen en ik ben zo bang dat dit zadel zo snel verkocht is als ik lang wacht...
Alle advies is welkom!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:15

Ik heb zo'n zadel, echt heerlijk en wil nooit meer anders! Het klopt dat het een vlakke zit heeft en dat je wel goed onafhankelijk moet kunnen zitten. Volgens mij is maat 3 middel tot wijd. Ik houd zelf niet van zadels met een diepe zit, veel te gedwongen en niet goed voor de rug van mijn paard. Maar dat is dus heel persoonlijk. Voordeel is van mijn ultimate II dat de zweetbladen iets naar voren zijn gemaakt, waardoor ik er ook een sprongetje tot een meter mee kan maken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:27

Ik heb zelf een Hulsebosch, wel de WB3, dus wel met diepe zit. Dat het niet goed is voor het paard zijn rug zijn de menigen over verdeeld, Sinds Utixo dit zadel heeft heeft hij in ieder geval minder gebokt Haha! .
Wat betreft de vlakke zit, je moet even voor jezelf nagaan of je daarop denkt te kunnen rijden. Ik zweer bij Hulsebos, zo'n zadel is ook zo weer verkocht. Als ik jou was zou ik de stap nemen en het gewoon proberen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:37

Madelief -> Ja ik prijs mezelf erg gelukkig met de stal waar Rintske staat.
Iedereen houdt een oogje op Rintske nu, en ze zijn erg geïnteresseerd in hoe het met haar gaat.
En je hebt gelijk dat je Fuur niet wegdoet voor zoveel geld, hoor!
Rintske werd ik ruim een maand geleden getaxeerd voor 2x zoveel haar aanschafbedrag, maar al zouden ze 25.000 euro bieden gaat ze ook niet weg.
Alleen als het echt niet anders kan in bepaalde omstandigheden, maar ik zal er alles aan doen om haar bij mij te houden.

Frank -> Rintske staat op een pensionstal, een kleine 10 min. rijden bij mij vandaan.
De eigenaars zijn hele lieve mensen, in overleg is vrijwel alles mogelijk, en de paarden hebben het goed daar.
Rintske heeft vrijdag van mij gekookt lijnzaadprutje gehad, en de kans is groot dat het daardoor is gekomen.
Vooral als ze niet gewend is zoiets te krijgen kunnen haar darmen er heftig op reageren vertelde Annemarie.
Je kan het vergelijken met als je bijv. olijfolie binnen krijgt terwijl je dat helemaal niet gewend bent.
Verder heeft ze van mij niets vreemds gekregen, en ze staat nu bijna 2 weken op stal.
Aan haar mest is duidelijk te zien dat ze erg veel stro eet, het is helemaal licht verkleurd.

Petra -> Rintske is weer de oude Rintse aan het worden, gelukkig!
Ze heeft weer energie, wilde vanmorgen spelen in de bak, en tijdens het buitenritje was ze erg fris.
We zijn er nog niet, maar het ziet er op het moment goed uit!

Denise -> Ik hoop heel erg dat haar maag zich rustig houdt, want ik vermoed wel dat ze er last van heeft.
Al vanaf een dag of 5-6 geleden vond ik haar behoorlijk ruiken uit haar mond, en gisteren tijdens het lopen in de bak moest ze erg veel geeuwen.
De VA zei dat het heel goed zou kunnen dat ze er last van heeft, maar de symptomen wezen heel duidelijk op een gaskoliek.
Ik hou haar in de gaten, en op het moment krijgt ze echt helemaal niets te eten.

Malin -> Jij weet als geen ander hoe het is, jammer genoeg........
Gelukkig was het bij Rintske niet zo erg.
Het is nog niet voorbij, maar het ziet er nu goed uit, hopelijk blijft het zo gaan.

Jasmijn -> Om eerlijk te zijn interesseert mijn verjaardag me helemaal niets. Bloos
Rintske moet beter zijn, dat vind ik veel belangrijker! Pling

Esther -> Je voelt je zo machteloos als je je paardje zo zielig ziet staan......

Even een update over Rintske!
Het gaat al weer een stuk beter met haar, ze heeft flink wat praatjes en is zelfs vervelend omdat ze zo'n honger heeft.
Ik was bekaf van gisteren en werd vanmorgen om 9 uur (nieuwe tijd) pas wakker.
Even gedouched en weer op weg naar Rintske.
Ze was goed te spreken, lekker brutaal weer, en wilde met me spelen in de binnenbak.
Ik was daar een rondje aan het lopen om te kijken of ze daar had gemest en hoe het eruit zag.
Rintske liep met me mee en begon met haar hoofd te draaien, met haar voorbenen te slaan en gekke sprongen te maken.
Dus hebben we even lekker gek gedaan in de bak en gingen we rennen en spelen, HEERLIJK om haar weer zo vrolijk te zien!
Ze had de paraffine nog niet uitgemest, dus helaas voor haar mocht ze nog niet eten....
Ze moet dus vorlopig nog in de kale box blijven staan, en om eerlijk te zijn heb ik zo mijn twijfels om haar straks weer op het zaagsel of stro te zetten, want ik weet zeker dat ze daar ook weer flink van gaat eten.
Misschien toch maar rubberen matten aanschaffen.....
Ik ben nog met Marieke een buitenritje gaan maken, ze moest toch in beweging en een buitenritje kon helemaal geen kwaad, als we het maar rustig aan deden.
Rints was heeeeeel erg fris, maar werd gelukkig na een poosje wat rustiger.
Eind van de middag en vanavond ga ik nog een keer naar haar toe, want ik moest haar vandaag wel een keer of 3-4 in beweging houden.
Als de paraffine eruit is mag ze een klein beetje hooi, gaat dit goed dan mag ze morgenochtend een grotere portie hooi en 's avonds weer wat biks.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:32

Saida=> fijn dat het weer wat beter gaat hou der maar goed in de gaten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:08

Gelukkig dat het weer wat beter gaat met Rintske! Hopelijk knapt ze weer snel op! Het klinkt in iedergeval alweer wat beter Lachen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:12

Marielle: Oei, dat is een lelijke wond boven djemo zijn oog Ach gut
De nieuwe deken staat hem goed Ja

Frank: Charmante foto van de fjord Nagelbijten / Gniffelen Hij mag zijn tanden wel eens poetsen Knipoog

Saida: Jeetje, ik schrok echt van je verhaal! Arme Rintske Ach gut Gelukkig heb je oplettende stalgenoten!
Dacht je dat het weer goed was, krijgt ze er weer last van Ach gut en wat een druif dat ze zaagsel ging eten!
Gelukkig was later op de nacht alles weer relatief goed! En nu maar hopen dat ze er nooit weer last van zal hebben!!
En dan lees ik nu dat ze vandaag al weer lekker gek heeft gedaan Haha! Dat is gelukkig wel een goed teken!

Madelief: Nou ik begrijp dat wel hoor!! Igneo gaat ook voor geen goud weg, bij mij mag hij oud worden, ookal bieden ze een miljoen Nagelbijten / Gniffelen

Michelle: Hoe ging je wedstrijd!!??

Ilona: Chico is gearriveerd!!?? Hoe is alles gegaan?

Vandaag was druk op het werk!! Ik ben nu echt moe, ik ben ook verschrikkelijk verkouden en stik om de 10 minuten zo'n beetje van het hoesten, dus dat werkt ook niet echt mee! Dat heb ik nu trouwens al 4 dagen en het wordt steeds erger.. als het morgen niet minder is ga ik maar eens even langs de dokter, want dit is niet leuk meer

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:30

peet: Leuk dat je vakantie zo leuk was! Brr die enge attracties is ook niks voor mij!

ilona: En en en! Hoe voel je je! 8 november kom ik zeker langs!

Gabriella: Knap dat je hebt kunnen lezen, ik zie het mezelf nog niet doen. Mooi dat jullie zo met de familie afscheid hebben kunnen nemen. Beterschap met je rug!!!
Ik ben heel blij met mn knight rider zadel, heb het 2e hands gekocht en was prima!

ans: Hoe was de rit??

jolijn: Goed dat je blijft! Grappig paardje, maar vertel hele verhaal!

marielle: Lelijke schaafwond! maar even goed insmeren!

Saida: Jeetje wat schrikken!! Gelukkig was er snel iemand bij! Beterschap!!!

madelief: Ik geef je groot gelijk, wat voor bedrag ook, shannon gaat niet weg! Liefde is toch onbetaalbaar zeker!
Gelukkig gaat het inmiddels beter met dr!

Als iedereen het er mee eens is willen sanne en ik wel het nieuwe topic maken!

Nou, mijn verslag van de dag! Haha!

Vannacht niet erg lekker kunnen slapen, bijna elk uur wel even wakker geworden, uiteindelijk toch nog van 3 tot half 6 aan een stuk door kunnen slapen...vervolgens bedje uit en om 6 uur de fiets op! Paardje eten gegeven en dr staart even ingevlochten, alles in laden en om kwart voor 8 gingen we op weg! Mijn doel was om gewoon de proef uit te rijden, ervaringen opdoen, en nagefelijkheid of oefeningen die goed gingen zijn mooi meegenomen.
Ik had er veel zin in en de zenuwen vielen nog wel mee, eenmaal aangekomen naar binnen gelopen en toen begon het. Ik zag een bak met witte hekjes en ee jury tafel, borden aan de muur en dingen aan het plafon en om het klaar te maken een open grote kantine naast de bak..... Ik ging mezelf toch even goed afvragen waarom ik ook al weer niet even een keer naar een binnenbak was gegaan om te oefenen. Ik had dus nog nooit met dr in een binnenbak gereden Tong uitsteken Maargoed paard gezadeld en op naar de inrijbak! Ze was rustiger dan dat ik dacht, maar ik kreeg dr niet over de hoefslag, de dichte bakrand was toch wel eng en in 1 hoek hing een speaker met radio geluid en dat was ook vreemd....Dus maar gekozen om niet te moeilijk te doen, het was tenslotte onderling en voor de ervaring, dus recht gereden over de binnehoefslag.. De mensen die er reden hadden volgens mij nog nooit van regels of manieren gehoord dus dat was drama! Elke keer werd je afgesneden of moest je uitkijken voor zwepen...maar nog wel kunnen rijden tot ze wat rustiger en losser was...toen op naar de bak!

Proef 1: De hoefslag was grotendeels ver te zoeken Knipoog vooral bij de jurytafel was het geen doen, dus maakte ik de bak maar ietsje kleiner Knipoog Ergens halverwege moest ze poepen, maar dan moet en zal ze stilstaan...ik kreeg dr nog een tijdje doorgereden maar na de middenstap vielen we in een noodstop...toch vooruit gekregen en even doorgereden...tot de volgende noodstop waarbij het er eindelijk uitkwam..vanuit stilstand naar een middendraf en de proef afgemaakt. De proef was niet echt netjes, maar ze bleef rustig, bleef bij me, reageerde nog redelijk op mn hulpen (is nu met rijden beetje probleempunt soms, een te late reactie) en ik heb mn rondje gereden, resulteerde in een (terechte) 143 Vork

Proef 2: De 2e proef was pas een uur later, dus even in de trailer gezet en een half uur voor tijd weer opgezadeld en losrijden. Dit keer ging ze veel beter over de hoefslag en kreeg ik dr wat beter gereden. Ik kon wel merken dat ze iets wat moe werd dus zodra ze los was lekker gestapt tot we aan de beurt waren. Weer de bak in en ze liep!!! De hoefslag was weer gevonden en de jury tafel, wat nou eng...zal die vent is laten zien hoe knap ik ben, dacht ze! Een heerlijke proef gereden, hier en daar natuurlijk nog wel foutjes, maar ik koos ervoor om meer ontspanning te rijden en mn rondje te doen, dan er meer aan te gaan rijden voor de punten. Het was puur en alleen ervaring en het moest leuk blijven. Dus gewoon lekker mn rondje gedaan, afgegroet en paard goed beloond... en jawel! 17 punten meer! 160!! (8e van de 17, van de eerste proef weet ik het niet) Ik ben zo trots op mn paardje dat ze in een uur tijd 8% verschil neer kan zetten! Ik heb niet veel paarden gezien die in zo'n korte tijd zich zo konden verbeteren!

Ik ben dus meer dan tevreden! Heb heerlijk gereden en een leuke dag gehad! Het is me heel erg meegevallen, en weet dat ik nu gewoon lekker kan blijven oefenen en die startkaart komt er wel!
Ik had een lijstje wat ik met mn paard wilde doen (voor het kopen) en met shannon kan ik dus al die dingen doen! Lovers

De filmpjes:
1e proef: http://www.youtube.com/watch?v=tEFRFIPJRGI
2e proef: http://www.youtube.com/watch?v=MDAgM59jHgk

foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 26-10-08 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:09

SAIDA... sterkte met rintske
nou mijn dochter kwam vandaag bij winnie en ze was niet de winnie die ze moest zijn,
ze kwam thuis en zij mij dat ik er gelijk na toe , weer ziek ik dacht zelf aan koliek maar weer naar huis gegaan en veearts gebeld ,die was er met 20 min en ja hoor KOLIEK ze heeft in injectie gehad dat haar darmen beter gaan werken ,nou echt waar na 10 min begon ze alweer te eten pfffffff viel wel een last van mij af hoor zo stond er echt heeeeel zieig bij .
heb nog een paar foto`s van winnie
Afbeelding
let niet op haar deken !ze had net in de modder liggen rollen
Afbeelding
zo zielig
Afbeelding
ze had echt een hele zeere buik Verdrietig
Afbeelding
toen ging ze er maar bij liggen,en maar naar haar buik kijken Verdrietig
Afbeelding
even steun aan haar geven en dat vondt ze wel fijn
Afbeelding
romee wou haar ook even knuffelen Pling
probeer morgen even bij telezen Bloos

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:20

Bah, wat een zieke paardjes allemaal, sterkte iedereen! Knuffel ze maar fijn

spokie79Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:00

Saida, sterkte met Rintske. Is vlas of hennep misschien een idee om als bodembedekking te gebruiken? Meeste paarden eten hier niet van. Gelukkig was ze al weer wat vrolijker.

Djemo, ook jij sterkte met je pony.

Mies, wat een goede instelling om aan een wedstrijd te beginnen. En een goede verbetering, zeg. Hoef je volgend keer ook wat minder zenuwachtig te zijn, want ze zal het nu alleen maar nog beter gaan doen. En voor je het weet, zit je in de winstpunten. Hier kunnen een hoop mensen nog wat van leren.

Ik heb vandaag geskied!!! Met kerst gaan we op wintersport en dan gaan we skieen. Mijn schoonzusje heeft een keer geskied en toen een ongeluk gehad. Dus zij was heel bang. En ik heb behalve een keer een dagje uit van de sportschool (10 jaar geleden) nooit geskied. Dus wij hadden een les geboekt voor vandaag, speciaal voor bangepoeperds. Maar het was zoooo gaaf! Ik kon me niet voorstellen dat ik het zo leuk zou vinden. Ik kan nu remmen en bochtjes draaien (dat vind ik het belangrijkst Knipoog). Volgende week gaan we weer een les nemen. En we hebben ook gelijk een maandabonnement genomen, zodat we lekker kunnen oefenen voor de vakantie.

Gisteren heb ik nog even een korte les op sun gehad met de bbp. Hij was zo aan het eikelen en ik kreeg hem er echt niet doorheen. Dus eigenaresse er even op en toen deed hij het wel. Dus ik er weer op en even wat kleine aanpassingen gedaan aan mijn zit. En toen ging het ineens wel goed. Is zo leuk dat ik nu ook een beetje zonder zadel kan rijden. En mijn handen waren ook al verbeterd. Dus heb het nu helemaal naar mijn zin. Vriendlief is nu aan het koken. Dus mijn weekend kan niet meer stuk.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:32

tjeetje steken jullie de paarden aan of zo bah wat vervelend zeg
hopen dat het hierbij blijft en dat er niet meer paarden ziek worden

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:47

Frank: Nee voor een miljoen nog niet!! Lovers
Saida: Fijn dat het beter gaat met haar Ach gut
Sanne: Aah, gelukkig jij denkt er ook al zo over, idd Furia mag (móet Haha! ) oud worden bij mij Ja
Mies[/b[: Fijn dat je tevreden was, daar gaat het om. Ik heb een keer in 2 bijna gelijkwaardige proeven ook zo;n verschl gehad, misschien zelfs nog meer, maar dit kwam door de jury..
[b]Marielle
: Wat vervelend, sterkte voor Winnie!
Anita: Skieen, hahaha, wij gingen een keer met kantoor naar zo'n ski/snowboardhal, nou ik ben lekker in de warmte blijven zitten Nagelbijten / Gniffelen
Aaah lekker gereden én je vriend die aan het koken is (moet die van mij ook nog eens leren Huilen van het lachen ), dat doe je goed Haha!

Nou, vanmiddag dus lekker een "wandelingetje: gemaakt, én foto's!
[ITP] Furia & Tempo op herfstwandeling in Belgie

Daarna Furia (voor het eerst) geschoren, die stond telkens na 20 min werken al dik in het zweet, dus vandaar.
Hij was braaf!! Alleen zn benen vond hij wat minder leuk, maar onder zn buik vond ie héérlijk, gek paard!
Deed net of ik hem aan het kroelen was ofzo, heb m trouwens samen met Maaike geschoren, ik een paar stukken want was mijn eerste keer.
Afbeelding
Zijn hoofd niet helemaal, gezien hij helemaal gek word als ik alleen al zn oor vast wil houden.
Eindresultaat valt ook in het topc te bewonderen Haha!
Dus ben benieuwd hoe fris hij morgen is Nagelbijten / Gniffelen

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:28

djemo; sterkte met je pony
saida: wat een verhaal zeg en wat een schrik. gelukkig dat het nu beter gaat!
Madelief: wat ziet furia er goed uit zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:40

Mooie foto's iedereen!

En sterkte met de zieke paardjes...

Ik kom er net achter dat Renate vol papier heeft Bloos!
Dus even een topicje openen Nagelbijten / Gniffelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:56

Mies_Apollo, dat is dan uiteindelijk toch bevredigend. Kan me voorstellen dat je trots bent.

Wat sneu dat er zieke paarden zijn, ik hoop dat ze snel weer opknappen.

zasread, idd even langs de dokter, want het klinkt niet jovel. Beterschap.

Met hulsebosch zadels heb ik geen ervaring. Wel denk ik dat een dressuurzadel dat je meer in de houding dwingt beter is voor iemand die naar stoelzit neigt of er een heeft, dan een zadel met een vlakke zit, omdat je daarin makkelijker een stoelzit kunt blijven aanhouden.

Ik heb vluchtig gelezen, begrijp dat nouvel/Ellis lang met revalideren, dat is echt balen, dat gooit best veel overhoop.

Ik loop nog steeds met die ontsteking in mijn kies, moet mrogen weer naar de tandarts, maar ga een second opinion vragen bij een andere.

Fotootjes van vandaag.

Gastpaard (weet niet hoelang hij blijft):
Afbeelding

Branca:
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:12

jullie hoeven iloon voorlopig niet te verwachten Lachen . Ik denk dat ze hier op stal blijft slapen. Om jullie alvast gerust te stellen, chico de chick is zonder problemen gearriveerd, al 3 keer geborsteld en heeft nog net geen camera toezicht. Wel denkt ze erover om een tv voor hem aan te schaffen en misschien een ligstoel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:15

Hahahahahahaha dat klinkt als iemand die erg gelukkig is met zijn paardje Haha!.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:18

goh wat een gedoe met dat koliek hier. balen. ik heb geen ervaring met koliek maar is het misschien positief om ze dan gewoon hun eigen gang te laten gaan op de wei? gras is licht verteerbaar denk ik en eiwitten enzo zitten er nu nog maar weinig in.
michelle: lekker joh zo'n onderlinge, kun je ongedwongen veel ervaring opdoen. ik vind het best hoor dat jij en sanne de nieuwe starters worden...
sanne: ik hoop voor je dat je niet hetzelfde hebt/krijgt als ik... ik kon gisteravond goed voelen dat het nog niet 100% ok is.
jolijn: kom maar op met dat topic.
enne waar blijft onze roze-wolk-bewoonster ilona? edit: haha benthe doet t al uit de doeken
madelief: jullie vermaken je wel daar zo samen. blijft lekker he een buitenrit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:18

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:31

frankiej
goh wat een gedoe met dat koliek hier. balen. ik heb geen ervaring met koliek maar is het misschien positief om ze dan gewoon hun eigen gang te laten gaan op de wei?
frankiej nee juist niet ! deze tijdt is eigenlijk geen goeie tijdt om je paarden de hele dag naar buiten tedoen veel regen, dus de weilanden gaan blubberig worden .
de paarden blijven eten en krijgen ongemerkt teveel zand naar binnen.en om ze de hele dag binnen tezetten is ook geen optie ,dus van nu gaat winnie een halve dag deel maar naar buiten toe.
ze stond hele dagen buiten ,maar aan gezien dat ze zand koliek heeft is dit de beste optie voor haar.
winnie is er heel gevoelig voor.( het is dit jaar de 3e keer al)
Lusitana leuke foto`s Pling
Enamorado dankje
madelief88bedankt . leuke foto Pling
peetisgreatfijn voor jullie dat jullie SUPER!!! vakantie hebben gehad Pling
spokie79 bedankt Pling
Mies_Apolloja echt een lelijke plek.fijn dat je tevreden bent, en van elke fout leer je van.
zasreadja bets wel een grote schaaf plek .ik vindt de deken ook super ben er erg blij mee Pling
beetje bij gelezen ga naar mijn bedje toe ben erg moe. vanacht was het 4 uur pfffffff .

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:55

Saida: Dat is even schrikken! Gelukkig gaat het weer de goede kant op.
Djemo: Ook al koliek. Wat vervelend allemaal
Madelief: Weer mooie foto's van Furia.

Ik ga Nino ook is op de foto zetten. Wordt is tijd! Knipoog

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:11

Djemo => ook jij heel veel sterkte hoop dat het snel beter gaat
madelief => lekker hoor weer geschoren wou het bij die van mij ook doen maar die staat nou al te kou kleunen dus sla dit jaar maar over
Lusitana=> leuke foto's

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:20

Mies_apollo: Het rijden ging super!! Wat een heerlijk dier met een hele fijne galop!
Hij kent de basis goed, nu een kwestie van alles weer lekker losrijden en aanscherpen.

Toen ik zo. avond aankwam stond Bart lekker in de bak.
Op de poetsplaats was het een erg fijn en lief dier zonder hengstenstreekjes als bijten en vliegende voorbenen Clown
Opzadelen verliep lekker rustig en ik wilde em eerst even longeren om te kijken hoe hij was.
Nou dat heb ik geweten Bloos Huilen van het lachen
De eerste beste keer dat ik em weg zou sturen om rondje te lopen stond ie gelijk op zijn achterste benen en zat me gewoon uit te dagen Bloos!
Met de zweep geweerd en flinke brul gegeven en hèhè hij liep in een rondje.. tijdens dat rondje zat ie me erg uit te proberen en draaide constant zijn boevige kop naar binnen richting mij Clown
Toen ie wat bijgekomen was ben ik opgestapt........ wat een fijn paard!
Aan de hand issie veel dominanter als onder het zadel! Hij was zo braaf en heeft heerlijke gangen.
Gister weer gereden, ging super! Erg tevreden Haha!

Is wel grappig want hij staat op stal naast een merrie met veulen wat em niks doet.. de hele rij stallen staan merries/ruinen/hengsten door elkaar verdeeld wat super gaat.
Tijdens het terugbrengen naar de laatste (zijn) stal reageert ie alleen fel op de andere 2 hengsten... merries geeneens Haha!
Zal wel concurrentie zijn Clown

Dinsdag weer heen Haha!

Saide en Djemo: Sterkte met de paardjes! Ach gut

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:47

Kan iemand hier mij misschien wat vertellen over barokke dressuurwedstrijden?
Wil ze aankomend jaar graag gaan rijden maar...

* waar moet je je inschrijven/lid worden? (welke organisatie?)
* waar worden ze gehouden? (iemand een agenda voor 2009?)
* je kan meteen met een hengst starten, maar als je dan L2 bent kun je dan overstappen naar knhs?

Bedankt alvast!