peet: Leuk dat je vakantie zo leuk was! Brr die enge attracties is ook niks voor mij!
ilona: En en en! Hoe voel je je! 8 november kom ik zeker langs!
Gabriella: Knap dat je hebt kunnen lezen, ik zie het mezelf nog niet doen. Mooi dat jullie zo met de familie afscheid hebben kunnen nemen. Beterschap met je rug!!!
Ik ben heel blij met mn knight rider zadel, heb het 2e hands gekocht en was prima!
ans: Hoe was de rit??
jolijn: Goed dat je blijft! Grappig paardje, maar vertel hele verhaal!
marielle: Lelijke schaafwond! maar even goed insmeren!
Saida: Jeetje wat schrikken!! Gelukkig was er snel iemand bij! Beterschap!!!
madelief: Ik geef je groot gelijk, wat voor bedrag ook, shannon gaat niet weg! Liefde is toch onbetaalbaar zeker!
Gelukkig gaat het inmiddels beter met dr!
Als iedereen het er mee eens is willen sanne en ik wel het nieuwe topic maken!
Nou, mijn verslag van de dag!
Vannacht niet erg lekker kunnen slapen, bijna elk uur wel even wakker geworden, uiteindelijk toch nog van 3 tot half 6 aan een stuk door kunnen slapen...vervolgens bedje uit en om 6 uur de fiets op! Paardje eten gegeven en dr staart even ingevlochten, alles in laden en om kwart voor 8 gingen we op weg! Mijn doel was om gewoon de proef uit te rijden, ervaringen opdoen, en nagefelijkheid of oefeningen die goed gingen zijn mooi meegenomen.
Ik had er veel zin in en de zenuwen vielen nog wel mee, eenmaal aangekomen naar binnen gelopen en toen begon het. Ik zag een bak met witte hekjes en ee jury tafel, borden aan de muur en dingen aan het plafon en om het klaar te maken een open grote kantine naast de bak..... Ik ging mezelf toch even goed afvragen waarom ik ook al weer niet even een keer naar een binnenbak was gegaan om te oefenen. Ik had dus nog nooit met dr in een binnenbak gereden
Maargoed paard gezadeld en op naar de inrijbak! Ze was rustiger dan dat ik dacht, maar ik kreeg dr niet over de hoefslag, de dichte bakrand was toch wel eng en in 1 hoek hing een speaker met radio geluid en dat was ook vreemd....Dus maar gekozen om niet te moeilijk te doen, het was tenslotte onderling en voor de ervaring, dus recht gereden over de binnehoefslag.. De mensen die er reden hadden volgens mij nog nooit van regels of manieren gehoord dus dat was drama! Elke keer werd je afgesneden of moest je uitkijken voor zwepen...maar nog wel kunnen rijden tot ze wat rustiger en losser was...toen op naar de bak!
Proef 1: De hoefslag was grotendeels ver te zoeken
vooral bij de jurytafel was het geen doen, dus maakte ik de bak maar ietsje kleiner
Ergens halverwege moest ze poepen, maar dan moet en zal ze stilstaan...ik kreeg dr nog een tijdje doorgereden maar na de middenstap vielen we in een noodstop...toch vooruit gekregen en even doorgereden...tot de volgende noodstop waarbij het er eindelijk uitkwam..vanuit stilstand naar een middendraf en de proef afgemaakt. De proef was niet echt netjes, maar ze bleef rustig, bleef bij me, reageerde nog redelijk op mn hulpen (is nu met rijden beetje probleempunt soms, een te late reactie) en ik heb mn rondje gereden, resulteerde in een (terechte) 143
Proef 2: De 2e proef was pas een uur later, dus even in de trailer gezet en een half uur voor tijd weer opgezadeld en losrijden. Dit keer ging ze veel beter over de hoefslag en kreeg ik dr wat beter gereden. Ik kon wel merken dat ze iets wat moe werd dus zodra ze los was lekker gestapt tot we aan de beurt waren. Weer de bak in en ze liep!!! De hoefslag was weer gevonden en de jury tafel, wat nou eng...zal die vent is laten zien hoe knap ik ben, dacht ze! Een heerlijke proef gereden, hier en daar natuurlijk nog wel foutjes, maar ik koos ervoor om meer ontspanning te rijden en mn rondje te doen, dan er meer aan te gaan rijden voor de punten. Het was puur en alleen ervaring en het moest leuk blijven. Dus gewoon lekker mn rondje gedaan, afgegroet en paard goed beloond... en jawel! 17 punten meer! 160!! (8e van de 17, van de eerste proef weet ik het niet) Ik ben zo trots op mn paardje dat ze in een uur tijd 8% verschil neer kan zetten! Ik heb niet veel paarden gezien die in zo'n korte tijd zich zo konden verbeteren!
Ik ben dus meer dan tevreden! Heb heerlijk gereden en een leuke dag gehad! Het is me heel erg meegevallen, en weet dat ik nu gewoon lekker kan blijven oefenen en die startkaart komt er wel!
Ik had een lijstje wat ik met mn paard wilde doen (voor het kopen) en met shannon kan ik dus al die dingen doen!
De filmpjes:
1e proef: http://www.youtube.com/watch?v=tEFRFIPJRGI
2e proef: http://www.youtube.com/watch?v=MDAgM59jHgk
foto's

Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 26-10-08 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt