[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:13

Hee Malin.
Nou ik denk dat het komt omdat hij niet alleen voor mij komt.
Wij zijn met zijn 2en en er komt misschien nog een 3de persoon bij.
Oudewater is voor jou te ver met de trailer denk ik he?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:15

Gek dat de paarden zo heet zijn. Gisteren is hij er heel erg vandoor gegaan, ben helemaal beurs omdat hij keihard de teugels uit mn handen rukte toen er een hond op hem af kwam (waar hij normaal nooit bang voor is) en zo hard wegspurtte dat ik bijna eerst in een sloot belandde, daarna in bijna prikkeldraad en vervolgens midden in een preiveld. Ik heb echt veel kracht gezet kennelijk met mn hele lijf want zelfs mn beenspieren en rug, schouders en armen zijn beurs Boos!

Mn baas zei dat het goed aan het week kon liggen, bepaalde drukgebieden kunnen dieren heel erg onrustig maken en hij had er zelf ook last van. Nadat hij vertelde dat je dan slecht sliep, af en toe niet bij de les was, en vage hoofdpijn had, denk ik dat ik er ook best last van kan hebben Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:16

Bij ons zou hij ook voor met zn tweeen komen. Misschien bel ik hem binnenkort wel want hij is echt geweldig!

Heb geen trailer, kan er nu wel mee rijden maar dat is echt jammer!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:23

Jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen, had me wel leuk geleken!
Heb ze vannacht voor het eerst weer op stal. Hebben een 2e stal in de stal gebouwd, waar Brammetje kan staan. Ze spelen veel, dus wil ze niet met zn 2 in 1 stal. Ze kunnen nu wel aan elkaar zitte, met een schot er tussen en dus elk hun eigen weg gaan

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:47

Volgens mij ligt het inderdaad aan het weer dat ze zo druk zijn...
Het is fris, met al die regen en wind...

Bij mij waren ze ook druk vandaag, ritselig en loperig en al een paar dagen baldadig en uitproberen... Cool

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:58

De weersomslag kan ze inderdaad rilleriger en dus drukker maken. Vandaag niet gereden. Frío even lekker losgegooid. Maar eerst even geoefend met het trailer laden. Stalgenoot (Brenda) had les gehad en de trailer stond nog mooi op het pad. Dus Frío er met behulp van de longeerlijn in. Eerst voorbenen op de loopplank en even wachten. Hij wilde n.l. meteen doorrennen. Daarna doorgelopen en hij viel meteen op het hooinet aan. Bang is ie dus niet, er moet alleen geen druk op hem staan en vooral geen druk op het halster uitoefenen. Daarna eruit en toen een rondje op de auto en trailer gelopen. Toen wilde hij niet meer richting de plank, linkmiegel had wel door dat dan de longeerlijn er weer achter kon. Gek is beslist niet. Dus even met het halstertouw gewapperd en weer hetzelfde als de eerste keer, alleen schoot hij er nu uit. Weer om de trailer heen gelopen en weer erin gezet. Stang erachter en hem vastgezet en even zo laten staan. Toen we hem toen eruit wilden halen ging hij tegen de stang hangen dus laten wachten tot hij naar voren kwam, stang weg en rustig eruit. Braaf paard! Volgende keer weer.
Daarna losgegooid in de bak. Paar balkjes neergelegd, ging ie makkelijk overheen. Cavaletti's neergezet, meneer maakte een mega sprong. Aan de andere kant van de bak een klein hindernisje. Staleigenaar stond al lachend te vragen of ik echt dacht dat hij er zo over heen zou gaan. Nee, maar het valt altijd te proberen. Frío komt eraan en gaat met een gigantische sprong er overheen Clown Maar dat was 1x en nooit meer. Meneer schoot steeds langs de hindernis. Dus een balkje er haaks aan gehangen en toen sprong hij nog een keer. Daarna ben ik de spullen gaan opruimen en heb hem nog even laten rondscharrelen in de bak. Een uiterst voldaan paard. Hij had geen eens zin om te rollen. Daarna met een portie muesli op stal gezet.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:17

Zasread -> Je moet maar zo denken dat je er nu misschien wel veel tijd in moet steken, maar straks heb je er wel dubbel en dwars plezier van!

Prinslover -> Nee dat valt wel mee.
Ik krijg les van een moeder en van haar dochter en van iemand die ook weer les krijgt bij de moeder.
Dus ze liggen redelijk op 1 lijn, tenminste dat is tot nu toe mijn ervaring.

Vandaag de laatste behandeling met Imaverol gedaan.
Ik zie op de plekjes op haar benen geen schilfertjes meer, er zit alleen nog geen haar op.
Gelukkig zijn het maar een paar kleine plekjes en valt het niet zo op.
Op haar billen, gelijk naast haar doos ziet het er ook rustig uit.
Alleen heeft ze nog veel jeuk boven aan haar staart, er zaten zelfs wat korsten in.
Die heb ik goed doordrenkt en ben er goed tussendoor gegaan met het goedje en dat ga ik nog een paar keer doen.
Vanavond weer gereden en het ging weer lekker, net als maandag.
Na het rijden ging ze samen met 3 andere paardjes los in de bak om ff lekker te rollen en daarna hebben we even met ze gespeeld met zo'n grote skippybal.
Grytsje was er totaal niet bang voor en liep er zelf op af om te snuffelen.
We hebben de bal heeeeeel voorzichtig voor haar benen gerold en haar beloond als ze haar been bewoog en de bal een klein stukje rolde.
Dit gaan we vaker doen! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:24

Malin: Goh, nou je het zegt over dat de paarden beetje raar doen. Jielt heeft sinds deze week ook ineens praatjes, zou misschien ook wel door het weer komen. Hij bokt nu soms, en springt zo nu en dan ff weg? Deed ie voorheen nooit.. Misschien heeft ie wel het zelfde als Suev. Wel vervelend trouwens!

Brankaz: Leuk hoor dat Frio zo braaf was! Oefening baart kunst blijkt maar weer. Grappig trouwens dat ie over die hindernis sprong Clown Doen ze altijd als je het niet verwacht.

Soeske: Zo das netjes een 2e stal. Wou dat ik dat had.. Maarja, misschien komt dat ooit nog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:19

DinkeyGirl schreef:
Eef leuk dat je ook les hebt van Willy! Wel vreemd dat hij wel naar jou komt voor 1x per maand, en niet naar mij. Ik had dit toendertijd ook al eens voorgesteld, ik mis zijn lessen namelijk erg. Hij heeft ook helemaal nooit meer geantwoord op mijn laatste mailtje. [naam verwijderd] heb jij hem nog de groetjes gedaan van mij en heeft hij toevallig nog iets gezegd?

Ja, ik had de groeten gedaan ook van jou Evelien en allemaal de groetjes terug natuurlijk Lachen
Was 't vergeten door te geven... Bloos

Heb 't wel over jouw mail gehad Malin. Hij had 'm waarschijnlijk wel al gelezen, maar hij is zo druk dat hij vergeten is je een mailtje terug te sturen. Dan wilt hij dat op een later moment doen, maar door alle bezigheden vergeet hij het. En vaak opent zijn vrouw de mailtjes en geeft ze aan hem door dat hij mailtjes heeft gekregen, maar dan vergeet hij ze zelf nog te lezen.

Ik zei ook tegen hem dat hij dan voor 2 personen moest komen en volgens mij vond hij het dan niet zo'n probleem. Tenminste, dat begreep ik. Maar ik zou hem gewoon even bellen!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:36

Ow dat zou echt GEWELDIG ZIJN! Ik ga hem morgen meteen bellen, echt, al is het maar 1x per maand, ik spring een gat in de lucht als hij zou willen komen!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:41

Prinslover, ja, in de stal een 2e gebouwd zeg maar.. Maak morgen wel ff foto.. Ze hadden alweer 1 verticale balk eruit gekregen, tenminste, hij zat met 4 flinke schroeven vast en net alweer los... Slopers haha

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:29

Heel herkenbaar, die verhalen over drukke paarden... Eergisteren en gisteren was er met Licor niet veel aan te vangen. Veel te heet, niet ontspannen te krijgen... Ik heb gisteren dan eerst wat met hem aan de hand gewerkt, daar werd hij super ontspannen van, maar toen ik er weer op ging en wat doorvroeg werd hij weer helemaal heet, super onrustig in zijn aanleuning en hij kon zelfs niet eens meer normaal halthouden. Rolleyes
Ligt volgens mij echt aan het weer inderdaad....

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:28

Ik kan ook meepraten over ons weer concept. Otje ziet ook ineens spoken, normaal is hij onwijs relaxt met longeren en wandelen, maar nu staat hij bij elk klein ritseltje op scherp. (Misschien komt dat ook nog wel een beetje door zijn avontuur)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:25

hey meiden!! Was er een paar dagen tussenuit. Geveld door een nare migraine....denk dat dat meer te maken heeft met het hogedruk gebied in mijn eigen leventje Lachen
Sam is de laatste dagen ook druk, wegrennen en bokken.... dat doet ie anders nooit!
Heb hem wel weer een paar keer heerlijk aan het werk gehad!! Ben zo ontzettend blij met mijn instructrice....we maken gewoon sprongen.
Gisteren een rustig rondje buiten gestapt voor de afwisseling. Voor het eerst met een ander paard erbij. Rustig naast elkaar gereden, al probeert Sam wel steeds uit te dagen en op te vallen (zie mij zie mij!). Wel op een leuke manier. Wil toch binnennkort weer kijken of hij bij andere paarden kan staan....dat zou hem nog zoveel gelukkiger maken!
Sinds gisteren moet ook Sam aan het dek geloven, is het vandaag toch prachtig weer! Blauwe lucht en volop zon....arm dier en ik vind het altijd al zo zielig omdat ze zo´n jeuk krijgen van dekens....Maar goed, we hebben alleen een buitenbak en ik wil hem ook niet ziek hebben straks....hij staat toch de hele dag buiten en de regen en kou op zijn spieren zijn ook geen succes.

Malin, wat komt jullie hondje al snel!!!

Cloor, wanneer gaan we vlechten?! Lachen
13 oktober ben ik nog steeds voor, zal even naar het speciale topic gaan om me aan te melden.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:32

hey... ik dacht dat iemand een meeting topic had aangemaakt, kan ik het toch niet meer terugvinden?!

Anyway, vooralsnog hebben volgens mij alleen Cloris en ik ons echt opgegeven. Dus.... meld jullie massaal aan!!!!

13 oktober, barokke paarden borrel
Marit
Cloris

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:43

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:11

Thanks!
Als jij dan in Heemskerk zit kan ik je wel op komen pikken, ik moet toch ook nog even naar Sam en die staat daar (Castricum) vlakbij.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:45

o, dat zou heel fijn zijn Lachen
Ik kan ook wel naar castricum komen, kan ik gelijk sam meeten Schijnheilig

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:16

peetisgreat schreef:
Essssss schreef:
Dalijk er weer naar toe, kijken of die de nacht goed heeft doorgebracht! Sigaar

Ik vond het ook al aardig snel dat ik er op mocht, eerst zei de manege eigenaresse het zal wel 2 weken duren voordat je er weer op mag, maar de da zei iets anders, dat ik er al binnen 4 dagen op mocht. Het is wel een goede da, heeft al meerdere goede daden verricht op de manege, dus ik denk en hoop maar dat ie z'n advies goed heeft.

kijk wel uit dat je er niet te snel op gaat laat het een beetje over aan je paard hoe hij zich gedraagt en hoe het verloopt, tsjillert heeft er erg onder geleden
die heeft er een ontsteking bij gekregen erg balen en erg zielig voor mijn schatje ik ben er pas na ong. 6 weken er weer op gegaan toen was alles weer rustig onder zijn buikje
hoop dat het goed gegaan is vannacht bij je schat is het niet erg opgezet bij feu??

Gisteren was die nog helemaal de oude Fue, lekker uitsloven naar z'n meisjes. Kan nog wel een tijd gaan duren voordat al die hormoontjes weg zijn.

Ja ik kijk wel goed uit, wil niet dat er iets met hem gebeurd! Gisteren ging het echt geweldig, je merkte hélémaal niets aan hem! Zo weer lang, weer even wat wandelen, kijken of die nog steeds zo enthousiast is.

Het is totaal niet opgezet. Af en toe komen er nog wat bloeddruppeltjes onder vandaan maar dat hoort zo, was meer rood vocht dan echt bloed. Maar daar hoefde ik geen zorgen over te maken. Als het teminste niet zo bleef.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:09

Pff, die drukke paarden, tsja... Daar kan ik ook over meepraten.
Mijn c-pony is echt superdruk; Bang voor koeien enzo. En je
merkt ook dat als ze naar buiten gaan erger uit hun dak gaan
dan gewoonlijk, zeg maar. Met rijden niet echt ideaal, maar de
gangen worden wel wat explosiever.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:04

Ik heb ook zeker wel een week of 6 gewacht voor ik Sam weer aan het werk zette....beter het zekere voor het onzekere. Eerst de wonden goed genezen....

Zasread, gezellig! mini meeting met Sam erbij! Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:12

Vandaag naar buiten met Jielt. Hij deed gewoon normaal, alleen toen we de duinen in wouden gaan ging die opeens stil staan. Ik moest hem vooruit "schoppen" om aan te draven, galop ging niet eens. Nog geen 100 meter later was die zeiknat? Toen gelijk maar een rechtsom keerd gemaakt naar huis toe...En rustig aan gedaan. Hij had wel gepoept onderweg, en hij had genoeg eetlust, en ook zn temperatuur was goed.. Snapte er niks van. Hopen dat het morgen weer over is..

Marit: Leuk hoor dat het lessen zo goed gaat! Ik heb ook een interessant pbtje gehad van Yenneke. Ik ga er nog even over nadenken..Zou ook wel willen komen 13 oktober, maar kan helaas niet..

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:24

Yenneke schreef:
Heb 't wel over jouw mail gehad Malin. Hij had 'm waarschijnlijk wel al gelezen, maar hij is zo druk dat hij vergeten is je een mailtje terug te sturen. Dan wilt hij dat op een later moment doen, maar door alle bezigheden vergeet hij het. En vaak opent zijn vrouw de mailtjes en geeft ze aan hem door dat hij mailtjes heeft gekregen, maar dan vergeet hij ze zelf nog te lezen.

Ik zei ook tegen hem dat hij dan voor 2 personen moest komen en volgens mij vond hij het dan niet zo'n probleem. Tenminste, dat begreep ik. Maar ik zou hem gewoon even bellen!

Dat had ik ook begrepen. Heb je al gebeld, Malin?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:43

spokie79 schreef:
Yenneke schreef:

Dat had ik ook begrepen. Heb je al gebeld, Malin?

Yep ik hang net op, we gaan het een keertje uitproberen om te kijken hoe ver het voor hem is, hij komt dinsdag 17 oktober Hyper!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:04

Wat leuk voor je Malin! Haha! Kan weer ff vooruit!