Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:05

Robijntjah schreef:
Ik mag nog afkloppen mbt melanomen. 17 jaar en vooralsnog 1 kleine sinds anderhalf jaar.


Hier hetzelfde.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:46

_Zsazsa_ schreef:
Ik heb er maar 1 drachtig. Ik heb nu eigenlijk teveel paarden, of iig 1 teveel. Degene die ik als laatste bij heb gekocht is heel mooi en goed gefokt, wordt 1.65 en kan super bewegen dus die heb ik met oog op de sport gekocht, Favorita kan ik niet wegdoen met haar Chinese gebruiksaanwijzing. Die was eigenlijk ooit aangekocht met oog op de verkoop. Maar dat is dus veranderd. Dus of de vosmerrie wordt verkocht, of haar veulen. Anders heb ik in de winter een stal te kort. Maar heb nog genoeg tijd om daarover na te denken.


Ah dat was het denk ik, die andere heb je pas gekocht. Wist wel dat er laatst iets was bij jou :+
Bij een merrieveulen wil ik wel eens met mijn man gaan praten O:) ;)

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:17

ZoeyDercks schreef:
neile schreef:
Zoey, de Woeste Hoeve heeft een héél mooie jonge nieuwe dekhengst. Vers bloed, dus geen verwantschap met jouw merrie. Goedgekeurd op de APTO met mooie punten, echt een paard dat mooi in het ras staat. Een schimmel ook. Prachtig hoofd. Ben er zelf heel erg van te spreken.


Daar ga ik volgende week voor kijken! Wil hem graag in beweging zien.

Ik wil liever geen schimmel omdat mijn merrie heterozygous is, dus die geeft niet altijd haar schimmelgen door, waardoor ik ook een bruin, zwart of vos veulen zou kunnen krijgen bijv.
Ik kijk zelf maar bouw/beweging. Mijn merrie heeft ook mooie lijnen en een sterk achterbeen, dus dat zou ik er graag inhouden.


Dat snap ik, dat zou ik zelf ook in overweging nemen. Ik vind jouw merrie ook een heel mooie klassieke merrie, dus ik zou ook echt voor een mooie rastypische hengst gaan. Deze is degene die bij mij nu effe in 't bovenste schuifje zit, maar inderdaad wel schimmel. Op de APTO zijn de beste paarden uiteindelijk ook vaak schimmel, wel. Hij was dit jaar bij de beste paarden op de keuring. Maar ik snap jouw overweging zéker wel en zou zelf ook liefst wel een gekleurde hengst kiezen. De mijne is homozygoot dus dat gaat sowieso schimmel geven, maar met een kleurhengst kan het paard al wel heterozygoot schimmel zijn en daarna een kleurtje geven. Mijn man wil ook liever geen schimmel maar (en ik voor het kuiswerk :D ). Maar goed, hij is wél een goeie optie. Ik ben benieuwd hoe je hem vindt!

Edit; excuseer, vorig jaar.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:27

Oja, ik dacht ook nog aan Afanoso van Cyrina V an B everen. Ook een prachtige hengst en ik meen ook ter dek. Maar... wel een schimmel alweer. _O-

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:56

Er staan er nu 3 op m'n lijstje:
Inductor van de Woeste Hoeve
Mexicano BIO (België)
Quien de Susaeta (België)

Inductor staat ook nog vlakbij... Dus dat zou wel ideaal zijn. Mezelf kennende kom ik alleen ook thuis met een veulen plus laat ik Fee ook nog eens dekken als ik bij WH ben geweest :+

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:39

hahaha mooi vooruitzicht Zoey :')
Ik kwam net deze tegen op facebook, heb niet verder gekeken dan dat het een vos is, maar moest wel aan je denken

Edit, helpt wel als ik de foto toe voeg dan :+

Afbeelding

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:55

Dat is een lusitano :)
Ik blijf wel binnen het stamboek

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:58

Ik ben ook nog aan het kijken voor een hengst voor mijn merrie.. maar heb nog moeite om de knoop door te hakken welke hengst..

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:11

Oh wauw Maartje. Haal weg haal weg :+

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:14

Robijntjah schreef:
Oh wauw Maartje. Haal weg haal weg :+


Ja kan niet hè :P

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:16

Neen. Straks doe ik weer iets impulsiefs :')

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:58

Oh, niks gezegd dan :') Ik heb echt 2 seconden gekeken hahaha

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:22

Over fokken en hengsten ken ik echt niet veel of zelfs niets, maar vind het wel interessant om mee te lezen met jullie! Misschien dat ik zelf ook ooit de stap zet met mijn meisje, maar dat is toekomstmuziek :p Wat een mooie hengsten komen hier ook echt voorbij!

Even iets heel anders dan! Ik heb gisteren opnieuw één van vele paardendromen kunnen in vervulling laten gaan! :D Het lijkt misschien niet zo'n "grote", maar voor mij toch echt een grote stap!
We zijn voor de eerste keer op verplaatsing gaan wandelen *\o/*
Had op voorhand echt allerlei doemscenario's in mijn hoofd dat ze niet ging willen laden, supergestressed ging zijn, dat ik bij aankomst daar er niets mee zou kunnen doen etc... MAARR, op zich ging alles eigenlijk echt suuuupergoed! Het laden niet op en top vlot, dus daar moeten we nog eens op oefenen, maar we hadden haar toch telkens binnen de 20-25min. erop. Verder was ze zo fijn en chill eenmaal aangekomen, kon echt gewoon opzadelen, opstappen en wegrijden, wat heerlijk!

Bij deze een samenvatting van onze tocht :D


Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:17

Ah leuk, al die veulenplanning!

Hier staat juist, juist een schimmel echt nog op het wensenlijstje van mijn hart. Maar dat is een heel veel jarenplanning en dat is ook oke.

Hier mijn niet-meer-zo kleine hengst Zaf (v. Urgente XII) dan ook nog eventjes. Ik vind het zo leuk dat hij zo leuk opdroogt! En zo'n lief makkelijk dier ook!
Afbeelding

verder heb ik met Faro een lang proces van niet-rijden gehad vanwege een blessure en ge*** met hoefsmeden en ijzers, maar hij is nu barefoot en gaat ontzettend goed!
We genieten van de lange dagen en de zonsondergangen <3
Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:55

Jouw foto’s altijd Castellón <3 <3

Fijn dat het zo goed gaat nu Jenara! Ze begint nu ook wat uit te zwaren lijkt wel toch?

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:01

Prachtige fotos weer Sterre <3

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:57

Ben zo verliefd op m’n knol hè <3
Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:08

Mooi beeld Maartje! Ziet er heel netjes uit.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:10

Goede instructie :j

Je set! Super gaaf!

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:49

Thx :D

Ben heel blij met mijn set! Vooral omdat ik de trui al jaren heb en die dus echt toevallig super goed bij het dekje paste :')

veerle92

Berichten: 763
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:40

Leuk topic.!

Mag ik meekletsen.? :D

Ik heb al jaren een droom gehad voor een eigen pré, maar wilde eigenlijk geen afscheid nemen van mijn pony :n

Na heel veel nadenken toch de keus gemaakt om mijn droom waar te maken en mijn pony dus toch verkocht aan een 5 ⭐️ Plekje.

Mijn zoektocht kon beginnen :):)

Helaas 2x de pech gehad dat ze afgekeurd werden, maar gisteren heeft mijn eigen da deze prachtige pre merrie goedgekeurd *\%/*

Ik moet dus nog even wachten totdat ze er is, maar :):) *\o/* geduld is een schone zaak haha :+ Afbeelding

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:43

veerle92 schreef:
Leuk topic.!

Mag ik meekletsen.? :D

Ik heb al jaren een droom gehad voor een eigen pré, maar wilde eigenlijk geen afscheid nemen van mijn pony :n

Na heel veel nadenken toch de keus gemaakt om mijn droom waar te maken en mijn pony dus toch verkocht aan een 5 ⭐️ Plekje.

Mijn zoektocht kon beginnen :):)

Helaas 2x de pech gehad dat ze afgekeurd werden, maar gisteren heeft mijn eigen da deze prachtige pre merrie goedgekeurd *\%/*

Ik moet dus nog even wachten totdat ze er is, maar :):) *\o/* geduld is een schone zaak haha :+ [ [url=m/fjyjMA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw :oo

Diva is blijkbaar niet meer kouwelijk. Ze heeft deze week 2 keer de onderdeken onder haar regendeken vandaan getrokken terwijl alle klipjes en sluitingen vast zaten en de regendeken mooi laten liggen op haar rug, uiteraard hebben de onderdekens dat niet overleefd. Fijn zon paard met een mening _-:(

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:55

Welkom Veerle! Mooie merrie zeg <3 Hoe oud is ze? En wanneer komt ze naar Nederland? (ik ga er aan de hand van de foto even van uit dat ze onog in Spanje staat)

Nou, Diva is wel duidelijk in ieder geval :+ Hier laatst ook de onderdeken er ineens onder uit, maar die was gelukkig nog wel heel

veerle92

Berichten: 763
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:04

Azmay schreef:
Wauw :oo

Diva is blijkbaar niet meer kouwelijk. Ze heeft deze week 2 keer de onderdeken onder haar regendeken vandaan getrokken terwijl alle klipjes en sluitingen vast zaten en de regendeken mooi laten liggen op haar rug, uiteraard hebben de onderdekens dat niet overleefd. Fijn zon paard met een mening _-:(


Hahah oeps :+ fijn inderdaad z’n merrie met eigen mening }>
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 08-04-21 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

veerle92

Berichten: 763
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:06

Maartje_M schreef:
Welkom Veerle! Mooie merrie zeg <3 Hoe oud is ze? En wanneer komt ze naar Nederland? (ik ga er aan de hand van de foto even van uit dat ze onog in Spanje staat)


Dank je wel.! Ik ben ook echt verliefd <3 _/-\o_
Ze wordt dit jaar 5, maar is gelukkig nog volledig groen. Als alles een beetje mee zit zou ze volgende week zondag aan moeten komen.