Jaaa het weer is wel genieten hè!! Word ik ook een stuk rustiger van Van mezelf houden is altijd al 'n probleem geweest
liesd
Geplaatst: 18-02-13 14:07
Dat zeg ik nu zo makkelijk, maar ik heb dat ook moeten leren hoor, gepest en fysiek aangevallen worden van je zesde tot je twaalfde doet rare dingen met een mens. Je komt er wel!!
Ja idd je moet het leren al is het makkelijker gezegt dan gedaan. En het weer wilt vaak wel even meehelpen bij mij wel lekker zonnetje daar wil je wel mee ontspannen
Figo krijgt morgen een shiatsubehandeling Stalgenootje/dierenartse volgt daar een opleiding voor en gaat hem gebruiken om een stageverslag te maken. Ben benieuwd wat dat geeft!
Ik geloof dat niemand imuum is voor het weer Dat doet gewoon heel veel met je humeur! Foute vriendjes,,, Tsja, mijne was ook echt een 'badguy' toen ik hem ontmoette, maar ik had het knopje wel, 'van mezelf houden'... nouja, niet dat ik mezelf perfect vind natuurlijk, maar hij had wel gelijk heeeeeele duidelijke keuzes die hij moest maken als hij iets met mij wilde beginnen en ik met hem... Dat heeft ons echt goed gedaan, en hij neigt nooit meer naar zijn oude gewoontes, maar dat moet wel vanuit hem komen uiteindelijk he! Als het er te diep in gebakken zit wordt het lastig... je kunt iemand wel plooien maar niet veranderen. Vervelende situatie! Gevoel en verstand kan zo tegenstrijdig zijn!!
Pff, hier gisteren een dollemansrit gehad! Nouja, we gingen met 4 paarden en 2 fietsen op buitenrit en eigenlijk ging het heel lekker... ik met mijn toch vrij groene paard, nog een vrij groen paard en twee ervaren paarden mee. Ik achteraan, omdat er niemand in de buurt van haar kont mag komen en de andere groene liep achter de voorste, zo hadden we allebei een ervaren paard voor ons... Op straat en in het verkeer is mijne super goed! Heel snel ontspannen en super vrolijk, daar was het andere groene paard iets nerveuzer. In het bos was het compleet omgekeerd en is Chimanga echt niet leuk om op te zitten... heeeeeel drammerig, springt het liefst alle kanten op, wil constant versnellen en kijkt totaal niet waar ze loopt. Maargoed, dat moet ze leren dus we zijn door gegaan. Eenmaal weer uit het bos ging het super. Lekker stukken gedraafd en gewoon veel lol met z'n allen... af en toe sprong de mijne, af en toe die ander, maar t was goed te doen... Tot we bijna thuis waren en er een motor langs kwam, een harley met heeeeeeeel veel geluid. De mijne geeft er niet om, mijn vader heeft ook verschillende kabaal-motoren, maar die andere sprong weg en zette het op een lopen... met hoefijzers maakte hij zoveel kabaal dat mijne ook als een gek weg sprintte (een andere kant op?!) en de rest uiteindelijk ook... het andere groene paard maakte vreemde sprongen en zijn ruiter viel op het asvalt, kon hem eerst nog vasthouden waardoor hij even stopte en we allemaal tijd hadden om de teugels beter te pakken en stevig te zitten. Het paard rukte zich los en ging er vandoor, in volle volle galop over de weg. De andere paarden dus ook weer gek, maar ik had Chimanga heel snel stil en die stond helemaal opgeblazen te kijken naar het wegrennende paard... ik kon hem nog net door de bosjes zien en zag dat hij de oprit naar stal op ging, toen zakte er wat spanning van mijn schouders en kreeg ik Chim wat rustiger... de andere ruiters stonden echter een heel eind verderop stil, dus daar moest ik nog naartoe op mijn bommetje.. ik wilde eerst niet meer maar heb het toh gedaan, ik heb haar heel voorzichtig been gegeven en ben in een redelijke stap naar de anderen gelopen, daar werd de boel weer onrustig dus zijn we uiteindelijk toch afgestapt omdat ons stalgenootje ook zonder paard zat... We zijn terug gelopen en gelukkig was haar paard daar al opgevangen en stond al op stal. Spannende rit maar we lijken er allemaal redelijk vanaf te zijn gekomen gelukkig! En eigenlijk ben ik heeeeeeel trots dat Chimanga stopte en niet als een gek met de rest mee ging! Iedereen zei achteraf ook, toen die ander was gevallen en het paard wegvluchtte, hadden ze allemaal bedacht hoe ze Chimanga konden gaan vangen als die langs zou komen, want die waren dus allemaal in hun hoofd al met MIJN paard bezig, omdat dat zo'n streskipje is
Ik heb er ook moeite mee hoor om van mezelf te houden en ook om mezelf op de eerste plek te zetten. maar het helpt wel om elke dag in de spiegel te kijken en dan te zeggen "Ik hou van je" klinkt raar maar op den duur ga je het wel geloven.
Wow Geeske, klinkt heftig! Wel heel flink van Chim, natuurlijk!
Ik voel me pas sinds ik samen ben met mijn verloofde helemaal lekker in mijn vel, omdat hij me het gevoel geeft dat ik zoveel waard ben. Met vorige vriendjes was dat ook niet het geval, en met dat pestverleden er nog eens bij... Ik wil helemaal geen 20 meer zijn, zoals het nu is, is het helemaal goed
Ik kan mezelf niet eens aankijken als ik in 'n spiegel kijk Laat staan tegen mezelf zeggen dat ik van me houd... Heb 't geluk dat ik altijd agressieve jongens uitzoek.. En nou laat Bob mij inderdaad ook wel fijn voelen, hij zegt zo vaak op een dag dat 'k zo mooi ben en zo lief en weet ik wat.. Maar ondertussen gaat er zoveel anders fout.. Hij wil mij niet delen, wil dat ik niets anders doe dan wat hij wil en ja, dat gaat gewoon niet..
Jeetje Geeske zeg!!! Dat zal schrikken zijn geweest!! Heeft ze er niets aan over gehouden, dat meisje wat gevallen was? Mooi dat je Chim zo netjes bij je kon houden, snap wel dat je dan trots bent haha!
En ja, je moet wel het idee hebben dat je echt speciaal voor iemand bent, anders kun je net zo goed alleen zijn... Dan kun je beter de eer aan jezelf houden en niet wachten tot het echt eens fout gaat. Wij zijn nu al dik 7 jaar samen, maar ben gelukkig nog lang niet op m uitgekeken, en hij geloof ik niet op mij Maar inderdaad, soms ook wel een dipje gehad, en dan moet je je wel echt afvragen wat alle 'voors' en 'tegens' zijn, en waar je dan mee kunt leven en waar niet mee...
Ik ben net een half jaar samen met me nieuwe vriend ben echt super Gelukkig nu daar voor een relatie van 3 jaar gehad ook wel fout typ heel bezitterig en jaloers dus weet wel beetje wat je doormaakt, daarom is deze relatie zo'n verademing zo wnders.
Maar jullie moeten der zelf uitkomen en veel praten wie weet helpt dat. Ik heb toen zelf op een rij gezet wat ik wou maar zelf nooit het lef gehad om der zelf een punt achter te zetten dat heeft hij gedaan met al zn vreemd gaan
Tja, dan is de keus wel heel makkelijk idd Do. Zo is hij dan weer niet. Maar hij doet ook gewoon écht niks, gaat werken, komt thuis, eten/slapen, werken etc.. En daar wordt 'k helemaal gillend gek van. Ik wil zoveel dingen doen, maar hij heeft geen zin om mee te gaan en dan 'mag' ik ook niet.. Tja, echt belachelijk.. Wij zijn nu ook bijna 3 jaar samen en dan is het zo moeilijk om ineens te denken: nu is 't klaar.. Heb er dus ook het lef niet voor.. Het is zo moeilijk om te beslissen of dit inderdaad weer een dipje is, of dat het gewoon écht niet zo verder kan..
Jeetje Geeske wat een enge situatie moet dat zijn!! Gelukkig is het goed afgelopen..
Natasja, moeilijk zeg... Het is vanaf hier heel makkelijk om te zeggen dat het niet goed is als je vriend zo bezitterig is etc., maar ik weet uit ervaring dat het zelfs als je zelf inziet dat de relatie voor geen meter werkt (wat bij mij in ieder geval met mijn ex regelmatig zo was) onmogelijk kan zijn om de relatie te verbreken. Heel veel succes in ieder geval en je weet ons te vinden!
Ik heb Sterre vandaag voor het eerst met zadel op gelongeerd. Ze was echt ontzettend braaf! Had ik niet verwacht. Zowel stap als draf als galop deed ze zonder problemen, ze heeft 1 keer bij het galoperen een soort bok gegeven en verder vond ze het erg spannend maar echt super braaf. Had wel de stijgbeugels eraf, dat komt later wel.
xXutopiaXx
Geplaatst: 19-02-13 11:09
Wat een knap paard die Sterre
Ja, ik denk dat ik gewoon nog teveel hoop dat het wel goed komt.. Thnx
Wat fijn van Sterre zeg! Leuk dat ze het zo goed oppakt
Hopen is niet erg natuurlijk, maar je moet wel realistisch proberen te blijven... Misschien passen jullie karakters nu eenmaal niet goed genoeg, ook al vinden jullie elkaar leuk en slaan jullie elkaar de hersens niet in.. als jij thuis moet blijven omdat hij niet weg wil, of dat hij perse de deur uit moet omdat jij niet thuis wil blijven gaat dat op den duur wel z'n tol eisen natuurlijk! Mijn vriend komt ook altijd moe terug van het werk, maar dan ga ik even lekker naar stal toe, mijn ding doen, gaat hij even een uurtje slapen of gewoon dom zitten gamen ofzo, en dan is hij weer opgeknapt als ik terug kom Dan is het gewoon gezellig... of ik blijf lekker de hele avond weg, of hij gaat weg... je moet elkaar wel los kunnen laten, ook als je een relatie met elkaar hebt! En natuurlijk wil ik ook wel eens wat en hij niet, of andersom. maar dat moet denk ik niet het grootste deel van de tijd zijn, dan blijf je maar met elkaar in gevecht....!
Klopt, wij doen veel samen, maar doen ook graag ons eigen ding! Hij gaat rustig uit met zijn vrienden en gaat met hen een week op wintersport, ik ga een week paardrijden in Frankrijk en spreek af met vriendinnen. En dat werkt!
Ja! Zo lijkt het mij ook heerlijk!! Al vind ik eigenlijk alles wel leuk, dus zal wel vaak mee willen Maar gewoon omdat ik het dan leuk en gezellig vind. Alleen hoe het nu gaat kan gewoon écht niet, als hij niet wil mag ik ook niet.. Ben ook heel erg bang dat dat uiteindelijk ons zal doen breken. Bijv. aanstaande zaterdag is er een feestje hier in de buurt, veel van mijn vrienden/vriedinnen gaan daarheen, maar hij heeft geen zin. Dus nu hebben we er al ruzie over gehad, dat ik er ook niet heen mag.. Want hij zegt: als jij uit wil zonder mij, heeft het geen zin meer om een relatie te hebben... WTF...? Terwijl ik juist sta te springen dat ie meegaat!! En nja, als hij niet wil, vind ik het wel minder leuk, maar dan alsnog wil ik er wel graag heen..
Hosante
Geplaatst: 19-02-13 16:20
Ik denk toch dat je met hem moet bespreken dat jij graag wilt gaan, en dat je graag met hem wilt, maar als hij echt niet wil jij wel wil gaan. Als hij dan zo'n opmerking heeft van wat heeft onze relatie dan voor zin, dan kan je het ook omdraaien en zeggen dat hij ook gewoon kan kiezen om iets te doen wat jij leuk vind want ook dat hoort bij een relatie. (hoop dat het niet te krom staat)
Klinkt makkelijker dan gezegd, maar je moet wel voor jezelf kiezen, als je jezelf niet voorop zet kan je er ook niet voor anderen zijn. Verder zeg ik niet dat je je relatie nu moet afbreken maar laat hem wel weten dat jij er ook toe doet en dat je soms dingen doet om de ander een plezier te doen. Ik denk dat jij wel dingen doet voor hem.
Ik wens je veel kracht en wijsheid in deze situatie, en weet dat ik ook altijd een enorme pleaser ben geweest en dat ben ik nog maar zeg toch sneller nee als ik weet dat het voor mij beter is.
Ja, we gaan nu al 3 jaar op deze voet.. En ik ben het een beetje zat. Cijfer mezelf al die tijd al weg en nu wil ik gewoon gaan genieten van het leven. Waarschijnlijk is het nog mijn eigen schuld ook hihi. Zijn antwoord als ik dat zou zeggen tegen hem: als jij ook met mij gaat heeft het geen zin als ik meega, want je gaat toch wel...... Ja, hij is wel heel krom
Dankje, ik zal het heel erg nodig hebben!! Heb het er al vaak met hem over gehad, en het draait elke keer op een ruzie uit, maar ik houd gewoon vol!! Ben blij dat ik er met jullie over heb kunnen praten, is toch eigenlijk wel fijn om te praten over wat je dwars zit
Hoe is 't met de paardjes?!
Hosante
Geplaatst: 19-02-13 16:59
Met de paardjes gaat het goed, ik moet alleen weer opstarten met rijden en ben op dit moment niet zo gemotiveerd. Was vorige week weer lekker gaan rijden, en dan is er ineens weer sneeuw e.d. misschien komend weekend mezelf maar oppeppen.
Ohhh en 't is de laatste dagen juist zulk lekker lenteweer Vind het zo heerlijk als het windstil is! Dan is alles zo rustig. Hopelijk lukt 't van 't weekend dan haha!