[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:25

Nou, omdat iedereen zo nieuwsgierig is: die is van mij, en komt bij Robijn in de weide Lovers

Hoe oud zouden jullie beestje schatten trouwens??

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:54

26? Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:04

Hihi, je had het al ergens in het topic laten vallen Clown . Dus vandaar dat ik het wist hihi. Maar hoe zit het nou? Klets je nou nog gezellig mee of ... ?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:35

Iloon: Gaaf joh, vandaag ben je hem aan het halen toch?
Leuke foto's zeg, hij kan wel showen he! 8 November, dan ben ik in belgie, moet de ochtend werken, lijkt me wel onwijs leuk!
Zou de middag kunnen komen, heb net ff gekeken maar duurt trouwens nog een stuk langer dan ik had gedacht van hier naar Rotterdam. 2.30 uur, Den Haag HS is nog langer.
Denk niet dat dan de moeite is Wil jullie wel weer zien!
Nog een weekje en dan zie ik mn vriend weer (eindelijk) Lovers Mis m toch wel heul erg!!
Fuurtje gaat ook prima, die vermaakt zich wel Lovers
Hoewel hij moest toekijken hoe de jonge hengst gecastreerd werd, gebeurde namelijk op "zijn" weitje voor zijn stal Huilen van het lachen
Malin: Suev ziet er goed uit gelukkig, je hondje ook Haha!
Zoe_iris: Hard aan het leren? Succes Pling
Eliine: Gezellig dat je mee komt kletsen, nog een PRE Haha!
Je vriend mag er trouwens ook best wezen Knipoog En bedankt voor je compliment trouwens!!
Hihi, wat schattig Lovers Ik wist niet eens dat er langeteugel wedstrijden waren..
Mies: Bloos! Sjee, ik zou me echt kapot schrikken!! Gelukkig is het goed afgelopen Ach gut
Lees dat je morgen op wedstrijd gaat, heb erover heen gelezen wat voor wedstrijd precies..
Maar iig succes Haha!
Saida: Das lastig dat die bak dan te vol is, en ook niet het fijn dat je last van je buik&zij kreeg 's avonds.. Ach gut
Ik heb daar volgens mij nooit zo snel last van. Ben benieuwd naar je hoofdstel!
Ik rij Furia overigens ook met een Engelse neusriem, ook geen sperriem natuurlijk, gaat prima, maar goed je moet niet de hele tijd gaan wisselen dus je moet bewust een keuze maken Ja
Peet: Fijn dat zo leuk was!!
Loes: Gefeliciteerd met je winstpunten, lekker!
Natalia:Wow, de spaanse pas in een uurtje aangeleerd dat doe je goed, maar je moet er idd mee oppassen dat hij niet altijd met zijn benen smijt Haha!
Ja die stoere mannen staan wel redelijk makkelijk op hun achterbenen inderdaad.
Sanne: Alweer een nieuw paard, ze blijven maar komen he bij jullie!!
Lisenka: Fijn joh, succes morgen met wedstrijd! Hoe is alles met Sonrisa?
En de rest van de paarden natuurlijk?
Robijntjah: Leuk hoor, een maatje voor Robijn. Hoe gaat dat precies in zn werk?
In je eerdere post staat denk ik al hoe oud die is Haha! Zou 26 kunnen? Knipoog
Regine: Dankje!
Heikedenise: Welkom!
Frank: Dankje Haha! Ben je al weer wat fitter? Hoe is het met de knappe Desparado?
Erg he, dat ik het hier niet kan bijhouden Bloos Baal er ook behoorlijk van, ennu we mogen tot de 500 pagina's, wie gaat de volgende opening eigenlijk maken??
Moet beter worden dan die van mij he Haha! Haha, zie dat Mies de vraag ook al heeft gesteld! Wie willen er allemaal? Haha en wie heeft er veel tijd en is creatief en heeft zin alle weetjes uit dit topic te verzamelen Tong uitsteken
Ans: Wauw, Bart is echt geweldig, mooie kruizing is dat geworden zeg!!
evdpanne: Tsjaa, paarden die lastig in het land zijn...
Heel veel geduld en wat lekkers is de enige oplossing denk ik Knipoog
Amanda89: Gefeliciteerd met je hond, wat een schatje zeg!
Cloris: Huilen van het lachen
Anita: Ja, probleem is dat ik niet altijd een fotograve bij de hand en meestal tijdens werktijden rij..
En eigenlijk altijd in de binnenbak hier, lekker makkelijk, maar goed, ooit komen ze!
Sterkte Ach gut
Lobke: Fijn dat Terroso zo goed gaat, en heb je gepbt Haha!
Borderjay: Nog veel sterkte zeg, ik weet hoe vreselijk moeilijk dat is, crematie van mijn geweldige opa was ook nog maar pasgeleden..

Nou zoals valt te zien heb ik nu ff tijd Haha!
Vrij middagje gelukkig.... Straks nog even Furia longeren en morgen even "wandelen" zoals ze dat hier zo leuk noemen (buitenrijden dus Tong uitsteken), maar eerst de ochtend weer werken Bloos
Hier in Belgie gaat alles prima! Weet nooit zo goed wat ik tegen iedereen moet vertellen die er naar vraagt Bloos
Heb zin om te rijden maar ga echt ff longeren dat kan ie wel weer keer gebruiken!

Iedereen mn topic al gezien? Haha! [ITP] Super knappe P.R.E Furia door Paoline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:50

Ja, ik ga nog gezellig meekletsen, heb erover nagedacht, en laat me niet wegjagen Vork

Lekker hoor, buitenrijden Haha!

Morgen komt ze al Bloos!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:00

Ilona: Nog 1 nachtje! Haha! Spannend!! Ik weet nog zo goed dat we Nino gingen halen. Wat
was ik zenuwachtig.
Borderjay: Sterkte.
Madelief: Wat een mooie foto's van Furia!
Jolijn: Gezellig dat je blijft! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:06

Ooh, voor degenen die het nog niet begrijpen Nagelbijten / Gniffelen

Renate komt dus voor bij Robijn in de wei Lovers

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:17

Ellis: Jeetje, daar ben je wel even zoet mee Ach gut

Jolijn: Balen dat je last hebt van meelezers!

Madelief: Het zijn echt prachtige foto's van jou een fuur! Lovers

Denise: Welkom!

Ilona: Ja je moet maar even met je knollie gaan oefenen Knipoog Want anders moeten we straks allemaal achter hem aan Nagelbijten / Gniffelen
Het is echt een hele leuke merrie, die nieuwe! Ze is echt heel lief en heel mooi, geen barokkie, maar toch leuk!
Ja!!!!!!! Morgen Chico Haha! Wel foto's maken he!!!

Michelle: Heeeeeel veel succes morgen!!!
Dat vroeg ik me ook al af.. Ik wil het op zich wel doen, als iedereen het daar mee eens is Tong uitsteken

Ans: Welkom! Wat een prachtig paard heb je!!

Eline: Hoe ging je wedstrijd?

Gabriella: Jeetje, zo'n enorme smak gaat je niet in de koude kleren zitten! Ach gut
Tja, ik zeg koop een wintec, ik vind ze heerlijk zitten en ze zijn niet duur!

Saida: Lisa en ik zijn deze week niet meer bezig geweest met Yaco, we hebben hem alleen gelongeerd. Lisa heeft namelijk een behoorlijke smak gemaakt toen ze van hem af viel en heeft nu ontzettend last van haar rug.. Hopelijk is het snel weer over en kunnen we verder!
Ik wil foto's zien van je nieuwe hoofdstel Knipoog

Anita: Beterschap Ach gut

Nog 1 dagje werken en dan is mijn 'werkvakantie' voorbij, ik zag er heel erg tegenop, maar ik vind het nu toch wel heel gezellig!! Ik leer het team op deze manier wel een stuk beter kennen en ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat ik de komende tijd weer alleen in het weekend ben, want het is echt super gezellig!

Gisteren weer met Vaidosa gereden en dat ging wel aardig goed, galop gaat gelukkig steeds beter en woensdag gaan we onze eerste buitenrit maken Lachen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:33

even ego later uitgebreide reactie..

sanne: we kunnen het ook samen doen> Of zou dat niet werken??

Morgen wedstrijd! Alles is klaar en super veel zin...het is een onderlinge friezenwedstrijd...en mn fopfries mocht ook meedoen!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:06

frankiej schreef:
haha het lama topic??

denise: hij staat daar wel mooi op het strand, net alsof ie de wind van voren kreeg.
.

ja het showen van zijn nek kan die goed.

weer een beetje bijgelezen en iedereen bedankt voor het welkom heten.

vanochtend weer les gehad veel goefend op het wijken maar het is nog een hele klus vindt het zelf ook best moeilijk Bloos

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:17

kom ff gauw om het hoekje kijken Pling
kom ik vanmiddag op stal bij djemo heeft hij boven zijn oog een hele schaaf wond zitten ?
de foto`s van djemo`s nieuwe deken ,moet hem alleen ff ruilen voor een maat kleiner
Afbeelding
hij is niet echt duidelijk de foto
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mijn super kajer Lovers
ik had djemo even in de bak gedaan maar hij was knetter gek Nagelbijten / Gniffelen
heb er een filmpje van, ga ik ff proberen er op tezetten
Afbeelding
hier ben ik dus heeeeel erg druk mee bezig dit is er 1 van. Pling
heb er ongeveer 150 gedaan ,nu nog allemaal op dvd zetten en muziek er bij doen. Pling

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:29

Vingers aflikken deze 2 was ik vergeten Vingers aflikken
Afbeelding
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:31

marielleeeeeee mooie deken man

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:33

ik hou het ff kort, tis al laat.

djemo staat er mooi op. heeft ie zich gestoten in de stal ofzo?
amanda: kheb een nieuwe espaniola besteld. met de koper afgesproken dat ze wat foto's mailt van "mijn" zadel op haar fries. tja vind het echt jammer dat ie niet op des past.

vanmiddag (nouja gistermiddag dus) met samaranch de drunense duinen in geweest. fjordje van xxdiandraxx@bokt mee. was weer lachen en echt genieten van het mooie weer.
zojuist terug uit de sauna, blijkt dat ik toch nog wel voel dat ik die longontsteking gehad heb. kon het niet lang volhouden en het koude bad heb ik ook maar 1 keer gedaan, normaal is dat m'n favoriet.... soms begin ik er zelfs mee.

hier een grappige foto van de bosrit:

Afbeelding

en nog één

Afbeelding

zoo en nu slapen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 05:43

Even een ego berichtje van mij, moet ff van me af praten.
Het is nu 3.45 (nieuwe tijd) en ik kom net terug van Rintske voor een controle.
Vanmiddag om kwart voor 3 stond ik op het punt naar de verjaardag van mijn nichtje te gaan toen ik werd gebeld door Marieke dat het niet goed ging met Rints, ze vond haar vanmiddag half 2 liggend in haar box, benen gestrekt en hoofd op de grond.
Met een beetje twijfel of ze wel lekker was heeft ze haar buiten in de paddock gezet, een beetje beweging kon geen kwaad dacht ze.
Ze is zelf gaan rijden in de buitenbak en terwijl zij aan het rijden was ging Rintske in de paddock in het natte zand/blubber liggen, weer plat op haar zij.
Dat was geen goed teken dachten een paar andere stalgenoten.
Ze is weer binnen gezet, en ze voelde heel koud aan, dus fleecedekentje erop en getemperatuurd.
Ze had toen 37.1 dus wat aan de lage kant.
Marieke belde mij op, vertelde mij over Rintske en dat ze dacht dat ze koliek had, en ik ben meteen die kant op gegaan.
Op stal trof ik een Rintske aan die ik helemaal niet kende, ze was heel duf, er zat geen leven in terwijl ze normaal heel erg aanwezig is en haar neus en oren voelden koud aan.
Zelf heb ik nog nooit koliek aan de hand gehad, dus ja wat moest ik nou?
Mayke gebeld en op haar aanraden m'n staldeken erop gegooid om haar warm te krijgen en haar meegenomen naar de binnenbak om met haar te lopen.
Terwijl ik m'n staldeken erop gooide stond Rints helemaal te wankelen, geen goed teken dus.
Eenmaal in de binnenbak ging Marieke met Rintske lopen en heb ik Annemarie (VA) gebeld.
Alles wees op koliek, zei ze, maar ze kon helaas niet zelf komen en moest dan haar plaatsvervanger bellen.
Ik vroeg of Rintske mocht liggen en rollen, en dat was oké zei ze.
Dus Marieke klipt haar los en 'PLOF!' ze ging meteen liggen.
Dat was zeker weten niet goed zei Annemarie en die ging meteen bellen.
Ondertussen moesten wij met haar wandelen en mocht Rintske tussendoor ook wel even liggen.
Als ze lag wreven Marieke en ik over haar buik, en we luisterden of we iets hoorden, maar we konden geen activiteit ontdekken.
Ik heb eigenlijk altijd wel wat brokjes biks in mijn jaszak en bood er een paar aan, maar ze wilde het niet.
Ik bracht een emmer water bij haar, maar ook dat moest ze niet.
Nog even getemperatuurd en toen had ze 38.3
De VA die kwam heeft naar haar hartslag en buik geluisterd en vertelde dat ze overmatige gasvorming had, maar waarschijnlijk geen verstopping.
Overmatige gasvorming kan komen als je paard iets snel verteerbaars heeft gegeten, waardoor de bacterieën maar doorgaan en doorgaan met hun werk terwijl er niets te verteren is en dus wordt er overmatig gas gevormd.
Dit gas gaat uitzetten in de darmen wat de koliek veroorzaakt.
Hij heeft Rintske een spuit gegeven met een pijnstiller en een darmverslapper, ze mocht geen eten hebben tot morgenochtend en we moesten nog een kwartiertje met haar lopen om het medicijn z'n werk te laten doen.
Dus Marieke en ik met Rintske lopen, en we zagen haar weer wat opknappen.
Door die spuit kreeg m'n meisje weer praatjes, ze at de 2 brokjes die ik aanbood op en ging drinken.
Ze ging zelfs om meer brokjes bietsen en gaf aan dat ze honger had.
Eenmaal in haar stal liep ze als eerste naar haar voerbak, toen dook ze het hoekje in waar altijd de kuil wordt neergelegd, en toen ze daar ook niks vond ging ze rondjes draaien in haar stal op zoek naar eten.
Helaas voor haar lag er alleen maar zaagsel.
Ze werd een beetje boos op mij, duwde met haar neus tegen mij aan en zat telkens te snuffelen bij m'n jaszak.
Goed teken dacht ik, ze komt weer een beetje tot leven.
De staldeken werd haar te warm en ze begon te schuren en er aan te trekken, dus heb ik haar fleecedeken weer omgedaan.
Daarna de boel afgesloten en naar huis, omkleden en op verjaardag.
Het was ondertussen bijna half 7.
Om 9 uur werd ik weer gebeld, het ging weer niet goed met Rintske.
Dus ik meteen weer die kant op gegaan, en idd het was weer niet goed.
De stalgenoten die mij hadden gebeld konden zo bij Rintske in haar box komen terwijl ze lag, en bij haar zitten.
Dit was niet goed dachten ze, zo kennen ze haar niet, dus werd ik gebeld.
Terwijl ik onderweg was gingen zij alvast met haar stappen in de binnenbak.
Ik Annemarie weer gebeld die op haar beurt haar plaatsvervanger weer belde.
Rintske was weer heel koud, dus weer haar staldeken opgedaan.
Terwijl we wachtten op de VA ging ik maar weer met haar lopen, en over haar buik wrijven wat ze erg prettig vond.
Onder het wrijven lag ik met m'n oor op haar buik en ik hoorde veel geborrel enzo, dus dat was een goed teken.
Ook was ze helderder dan vanmiddag viel me op, maar zeker nog niet zichzelf.
Ze wilde ook niet steeds liggen, alleen stilstaan.
De VA kwam, heeft weer naar haar hartslag en buik geluisterd, en is toen toch maar gaan voelen.
Hij haalde er wat mest uit en voelde toen een verstopping, niet al te groot gelukkig.
Hij besloot om haar paraffine te geven, zodat de boel doorgespoeld zou worden en alle mest los zou komen.
Dus de praam erop, toen slang door haar neus naar haar maag toe, daar ging hij op blazen wat duidelijk hoorbaar was in haar maag en kon zo meteen achterhalen of er vocht in haar maag zat of niet (niet dus), daar werd een pomp op aangesloten en zo heeft ie 3 ltr. paraffine in haar maag gepompt.
Daarna kreeg ze nog een pijnstiller en moest ik weer een kwartiertje met haar lopen.
Ze mag morgenochtend weer wat hooi/kuil eten, maar pas als de paraffine er uit gepoept is, en ze moet verschillende keren in beweging.
Weer terug op stal had ze flinke honger, en wat doet die muts? ZE EET ZAAGSEL!!!
Ik Annemarie weer gebeld, had niet het idee dat dit goed voor haar zou kunnen zijn, en idd het was beter als ze in een kale stal kwam te staan.
Rintske dus maar naar een lege stal verplaatst, erg sneu voor haar, maar voorlopig even beter zo.
Kwart voor 12 was ik weer thuis.
Omdat ik er zeker van wilde zijn dat het vannacht goed zou gaan met haar, ben ik om kwart voor 4 (oude tijd) weer naar stal gereden om haar te controleren.
Ze had zeker 2x gemest, maar nog geen paraffine, en ze had gedronken en geplast.
Ze was al weer veel levendiger en was blij mij te zien.
Ik ben weer een kwartier met haar in de binnenbak gaan lopen, om de boel weer een beetje stimuleren.
Ze was lief en knuffelig, maar ook een paar keer een beetje boos omdat ze nu al weer moest lopen.
Daarna moest ze weer terug naar de kale stal, en dat vond mevrouw echt niet leuk!
Temeer omdat ze nog steeds niets te eten kreeg.
Na nog een paar knuffels en kusjes en ben ik naar huis gegaan.

Nu weer proberen te gaan slapen, ik ben bekaf.......

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 08:27

Robijntjah: Veel plezier met je nieuwe meissie Haha!
Sanne: Leuk, veel plezier, altijd spannend zo'n eerste buitenritje!
Mies: Succes he!
Marielle: Mooie foto's, en wat schattig die baby!
Frank: Aaah lekker!! Wat een grappige fjord!
Saida: Bloos! Ach gut Wat vervelend zeg!! Fijn dat je veel steun hebt gekregen op stal, dat ze zo goed op Rintske letten.
Ziet er altijd zo naar uit zo'n slang door die neus, brrr...
Heb het gelukkig nog nooit met Furia gehad! Beterschap voor Rintske Ach gut

Oohja, de mensen hier van stal he die kunnen echt niet geloven dat ik Furia niet weg zou doen voor 25.000 euro.
Op de een of andere manier kwamen we op dat onderwerp en zij kunnen dat meet niet begrijpen, ook wel logisch tis voor hun broodwinning.
Nee Furia gaat voor geen goud weg Lovers

Eerst ff ochtendje werken, dan lekker Furia opzadelen en buitenrijden (fotocamera gaat mee).
Met het longeren gisteren is hij meerdere keren met 4 benen de lucht ingesprongen Nagelbijten / Gniffelen
Af en toe heeft ie dat aan de longe, terwijl die normaal zo braaf is raar paard Tong uitsteken

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:23

goh saida wat een toestand zeg. heeft ze ervoor op de wei gelopen of alleen op stal gestaan? wellicht dat er iets vreemds in de wei heeft gelegen?? wel goed hoor dat je stalgenootjes zo alert zijn. staat ze bij je thuis of op pension eigenlijk?? beterschap ermee hoor!
madelief: dat wordt weer genieten vanmiddag voor je meid!! hihi voor een kwart ton niet joh? nou des gaat hier ook niet gauw weg maar als iemand met zo'n bedrag aan zou komen, gaat er toch een strikje om hoor. bij mij is overigens altijd alles te koop haha.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:00

saida wat ene verhaal van jekanjer ik hoop dat ze als je zo bij haar komt er beter bij zal staan.........weet je al wat via telefoonbericht via mss iemand van stal????hoe het nu gaat met haar
geef haar een dikke knuf en ik duim voor je liefs peet en celine en tsjillert

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:53

saida
ik wil je even heel veel sterkte wensen en hopelijk knapt die van jou sneller op als die van mij want ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad alleen die van mij kreeg er een maagzweer overheen en die heeft het bijna niet overleeft een week lang is 3x per dag de da geweest en naar 3 maanden kon ik hem pas weer fanatiek rijden

dus bij deze sterkte

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:05

Saida: Ik leef met je mee, weet wat je doormaakt! Hopelijk is Rintske vandaag weer de oude. Veel beterschap en sterkte voor jullie! Geef haar maar een dikke knuffel Ach gut

Ilona veel plezier vandaag met jouw Chico ophalen!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:09

Saida jeetje.......
Ik schrik er van, geef Rintske een hele dikke knuffel van me en hou je taai he.. En dat zo vlak voor je verjaardag..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:16

Frank, dank je Lachen Zijn stap is inderdaad erg moeilijk voor hem, het gaat nu wel beter. de draf is inderdaad regelmatiger. Hij heeft in stap bijna de neiging soms om lateraal te lopen, niet handig dus haha.
Saida, jeetje he, dat is schrikken!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:08

Citaat:
Nog een filmpje van ons van van t zomer. Commentaar is welkom hihi, hou het netjes
http://nl.youtube.com/watch?v=BnmxJDGtNss

\
Leukleukleuk!! Jullie doen het goed! Ziet er netjes uit, je zou alleen iets meer stelling mogen nemen in de bochten (door je hand ietsje naar de andere kant van de manenkam te brengen) En soms lijkt het of Goya meer de initiatiefnemer is, probeer om het zelf te zijn.

Citaat:
Leuk filmpje van Goya, jou ken ik volgens mij ook van het vd-forum kan dat? Wel apart zo met 1 hand rijden, lijkt me nog best lastig vooral om dan een mooie aanleuning te behouden.

Je kan er juist een super fijne lichte aanleuning mee krijgen, ik vindt het heerlijk; hier een klein stukje van mij en Bobby;
http://nl.youtube.com/watch?v=N3A8GjTZ3d4

Saida; schrikken zeg koliek, brrr heb er echt een hekel aan.
Ans; wat een supermooie bonte Vingers aflikken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:37

Saida: Dat is schrikken zeg! Gelukkig dat je nog stalgenootjes hebben die je waarschuwen! Het is wel erg om je paardje zo te zien, Atlas heeft natuurlijk ook wel eens zijn slechte tijden maar vind dat echt altijd weer verschrikkelijk! Hopelijk is ze weer snel de oude!