[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:51

Mooi ess dat het zo goed is verlopen! Ben benieuwd hoe hij zal lopen, volgens mij lijkt het dan net of ze op eieren lopen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb een topicje gemaakt over mijn kleine knul Haha!
viewtopic.php?f=53&t=837503

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:17

@ Furia: Tja ik weet het niet.. De da had teminste duidelijk gemaakt dat hij beslist niet mocht eten en drinken voor de castratie. De manege eigenaresse kwam dus midden in de nacht erruit om zijn drinkbak ding ( hoe je dat ook noemt, zo'n electrice drinkbak Clown ) uit te zetten, zodat ie niet zo lang zonder water moest. Ik was meer bezig om Fuego te knuffelen en te vertroetelen dan naar d'r verhaal aan het luisteren Nagelbijten / Gniffelen . Maargoed, gelukkig is het allemaal goed gekomen! Net dus nog even langsgeweest, moest ik hem vasthouden aan het halstertouw en laten eten, kreeg die lekker wat hooi, honger dat ie had! Daarna met hem meelopen naar zijn drinkbak, 2 keer heel wat gedronken, kreeg er zelf ook dorst van, mijn water was opeens verdwenen. En toen weer vastgemaakt, hij moet een paar dagen vast staan in zijn stal, zodat ie niet kan rollen. Maar hij zag er helemaal niet beroerd uit ofzo de 2de keer dat we kwamen, geen zweet meer, oogjes weer normaal, lekker veel eten en drinken, en om aandacht vragen! En nog bijna ontsnapt Nagelbijten / Gniffelen . Haha ja, ik zal er wel aan wennen dat ie nu een ruin is, en de verschillen na een tijdje wel merken.

@ Saida: Ja de eerste keer dat ik kwam was die nog helemaal versufd, zag die er ook zo zielig uit, maar de 2de keer was die al weer helemaal zichzelf leek het wel! Over dat drinken, zelfde als wat ik bij Furia zei Knipoog .

@ Blueberry: Ja ben zelf ook heel erg opgelucht! Hahah ja ik denk het ook! Nagelbijten / Gniffelen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:45

_Saida_ schreef:
Peetisgreat -> Leuk dat jullie er samen zoveel plezier van hebben!
Wat houdt VD eigenlijk zo'n beetje in?
Zijn dat allerlei grondoefeningen?

Niet om betweterig over te komen ofzo Clown Maar ik ben zelf erg fanatiek met VD bezig dus dacht, ga ook even antwoorden Haha! VD is trainen in vrijheid, waar je ze in traint maakt dus niet uit. Bijvoorbeeld los longeren en daarbij ook van hand laten veranderen, piroutte laten draaien enz. Maar dus ook oefeningen uitvoeren die vaak gerelateerd worden aan het circus. Denk aan knielen, liggen, steigeren maar ook ja knikken, flemen en tellen. Voor meer info enzo verwijs ik je graag naar mijn site Knipoog www.amable.nl Een paar leuke VD foto's van Jauke staan in dit topic Lachen viewtopic.php?f=10&t=827871&hilit=

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:11

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:30

Regine, vervelend van je pols! Ben je met Capriool bij moravita zaterdag?
Nouvel, gelukkig gaat het weer beter met het witte spook. Vervelend van je grijze spook zeg... Ik heb Goya ook niet onder een deken hoor, ze staan nog steeds 24/7 buiten, al heb ik vandaag de stal in orde gemaakt (in 2 gedeeld, weet niet hoe ze op elkaar reageren als ze samen staan) dus ze kunnen er zo in. Lekker vlas er in, wou er zelf wel in gaan liggen, ziet er altijd zo lekker uit haha.
Goh, Fuego nu als ruin.. Arme ziel hahaha...
Hm, verder weet ik het ff niet meer..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:27

BlueBerry -> Wat een knap ventje is het al, dat wordt een hartendief!

Amable -> Je staat bij m'n favorieten! Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:30

Help, jullie gaan echt te snel! Vandaag lekker tussen de buien door gereden met Jielt. Hij krijgt alleen een beetje praatjes tegenwoordig! Hij word sterker in zn achterhand dus het voorwaartse gaat ook beter, en vooral met aanspringen in de galop merk ik het goed. Hier en daar krijg ik een bokje, maar daar prik ik zo doorheen en kan ik heerlijk met hem rijden. Hier is dus verder alles zn gangetje Vork

Es, fijn dat de castratie goed is verlopen! Nu hopen dat het niet gaat onsteken enzo, Peet had er met Tjillert wel een beetje last van en dat was volgens mij geen pretje. Maar het zal vast wel goed komen!

Malin; Ik las jou verhaal nog over Suev. Dat was wel ff schrikken zeg, gelukkig heeft ie er niks aan over gehouden. Ik ben zelf al geen spring held, maar dan zou ik helemaal in me broek doen de volgende keer zeg haha. Gekke Suev toch! Knipoog Ik heb geen Hyves, dus ik wacht de foto's maar af tot ze op bokt staan Knipoog

Funkymistic: Leuke foto hoor van jou en je paardje, ik had stiekem al in je profiel gespiekt Haha!

Pipi: Rijden ging weer goed zo te lezen. Lekker gevoel lijkt me dat nu je er eindelijk heerlijk mee kan rijden. Zelfs iedere dag energie ingestoken, en nu krijg je er zoveel voor terug. Prachtig is dat! Lachen

Yenneke: Ik zou het telefoon nummer wel via pb willen hoor! Vork En graag ook de prijs van de les als het kan Bloos Ik moet natuurlijk wel even met de eigenaresse ook overleggen. En de bak die ik tot beschikking heb is helaas ook niet ideaal, beetje aan de kleine kant..

Nouvel: Met jou paarden kan het ook wel beter zo te lezen. Gelukkig is "witje" weer goed op weg! Nu Tulpia nog Knipoog

Veronique: Ik vind het paardje ook heel leuk, maar als ik zo lees wat Lobke zegt zou ik het ook maar niet doen. Ik denk (en weet bijna wel zeker) dat je Lobke wel kan vertrouwen op goede informatie. Ik zou dat echt niet goed kunnen zien hoor, met de aanhechtig en ruimte bij de kaak. Van dit topic leer je ook nog is, en het is gezellig Haha!

Saida: Jou les ging ook weer lekker zo te lezen. Wat mis ik les zeg, heb al jaren geen les meer gehad, echt heel jammer. Maar wie weet komt het wel weer. Haha!

REgine: Wat een pechvogel ben je zeg... Het zit je ff niet mee, maar hopen dat er zaterdag ineens een aangename verassing voordoet Knipoog

Peet: Leuk dat Tjillert het zo goed oppakt! Leuk is dat he vrijheids dressuur, met Rocky vind ik het ook heel leuk! Met Jielt hou ik het nog maar even bij rijden Knipoog al heb ik hem wel voetje leren geven.

Blueberry: Ik neem gelijk een kijkje in je topic, ben benieuwd naar je knappe ventje Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:59

Essssss schreef:
Blueberry schreef:
Ik heb een topicje gemaakt over mijn kleine knul Haha!
viewtopic.php?f=53&t=837503

Wat een schatje! Lovers Hengst of een ruin?

hij is nog hengst en dat blijft 'ie ook we even nog Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:26

Prinslover -> Ik vind het ook erg leuk om les te krijgen.
Ik les nu 3x in de week en bij 3 verschillende personen.
Met Trijntje nam ik 1x in de week privé-les en de rest van de week oefende ik daarop verder.
Maar dit vind ik eigenlijk ook wel erg prettig en leerzaam.
Binnenkort dan neem ik 1x per week een privé-les en 2x groepsles, dan kan Lisanne lekker op vrijdagavond met Grytsje lessen.
Op vrijdag rij ik nu zelf nog 2x, maar 3x vind ik te veel voor Grytsje.

Wat een rotweer zeg!
Ik heb mijn dochter net maar even naar school gebracht, het regende zó hard!
Vanmiddag Grytsje maar even binnen zetten, anders is ze vanavond zeiknat. Vork

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:48

FunkyMistiC: Wat een stoere foto van Onette, het is echt een aansprekend dier!!

Malin: Ik zal zo eens op zoek gaan naar jou hyves Sigaar
Hihi Nagelbijten / Gniffelen die suevo toch..

Saida: Het gaat echt lekker met jou en Grytsje!

Lobke: Wat een aansprekende andalusier is die 2-jarige schimmel, die er naast staat mag er trouwens ook best wezen Haha!

Ess: Gelukkig is alles goed verlopen Lachen

Mijn studie bevalt met echt zo goed, ik vind het zo leuk, maar ik moet er zo ontzettend veel tijd in steken! Daar baal ik wel een beetje van, want ik kom bijna niet meer aan leuke dingen toe... maar goed, misschien wordt het straks wel wat rustiger.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:04

Zasread: Nou gelukkig vind je je studie leuk, want anders hou je het moeilijk vol denk ik. Hopen dat je straks meer tijd hebt! Wat dat betreft heb ik het wel relaxed op school Knipoog

Saida: Vind je dat niet verwarrend van 3 verschillende personen, of geven ze wel op de zelfde manier les?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:05

Fijn dat jou studie goed bevalt! Mijne niet. Ik baal voor de 2de x van mijn studiekeuze. Eerst HBO Horse Business Management gedaan en nu HBO verpleegkunde. Ik heb vanavond een afspraak om VWO te doen bij het volwassen onderwijs. Hopelijk is dat wat want hbo vind ik niets.

Marahoed, wel erg offtopic Tong uitsteken

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:16

Mooi Ess dat het goed gegaan is. Wat mag je er trouwens al weer snel op! Ik moest 1 week 2 x per dag stappen. De tweede week longeren en de 3de week mocht ik er pas weer op.
Malin: Enno is ook erg heet deze week. Ik heb er nog niet opgezeten. Alleen maar gelongeerd. Maar hij is behoorlijk heftig aan de longe en loopt steeds te showen van heb ik jou daar. Helaas is het steeds donker anders had ik wel wat gave actiefoto's gehad.

Ik kan helaas niet naar de meeting komen dames. We krijgen 17 oktober de sleutel en alles gaat nu heel snel. Volgende week hoop ik weer 2 halve dagen te gaan werken. Vrijdag ga ik eerst even lunchen op mijn werk om even te kijken hoe het rijden naar mijn werk gaat.
Zondag had ik nog een flinke inzakker. Mijn vader was jarig en we gingen uit eten maar ik heb voor het eten toch 2 uur bij mijn ouders moeten slapen omdat ik het niet meer trok boehoe.

Gister is de hoefsmid geweest. Eindelijk daar een doorbraak in want hij vertelde dat hij nu niet meer om de 6 weken hoeft te komen maar dat we het naar 8 weken door kunnen schuiven.
Morgen komt Steffi. Zal mij benieuwen.

Yenneke. Hoe vaak heb jij per maand les van Willy?
Ik helaas maar 1x per maand omdat hij van ver moet komen.

Zijn zeker niet meer mensen hier die les van hem willen en het niet erg vinden om met paard en al richting oudewater (bij gouda) te komen?

Femke: Waar ben je??? al een hele tijd niks van je gehoord.

Paola: wanneer ga je eens rijfoto's plaatsen? Een foto van alleen een sta foto met jou erop is al geweldig hoor!
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 26-09-07 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:18

kleine friesje groeien Nagelbijten / Gniffelen Afbeelding

mevrouw is ziek geweest maar gaat nu al een stuk beter, we zijn ondertussen ook bijna verhuist en zij staat al op dr neiuwe stekje

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:11

Amable schreef:
_Saida_ schreef:
Peetisgreat -> Leuk dat jullie er samen zoveel plezier van hebben!
Wat houdt VD eigenlijk zo'n beetje in?
Zijn dat allerlei grondoefeningen?

Niet om betweterig over te komen ofzo Clown Maar ik ben zelf erg fanatiek met VD bezig dus dacht, ga ook even antwoorden Haha! VD is trainen in vrijheid, waar je ze in traint maakt dus niet uit. Bijvoorbeeld los longeren en daarbij ook van hand laten veranderen, piroutte laten draaien enz. Maar dus ook oefeningen uitvoeren die vaak gerelateerd worden aan het circus. Denk aan knielen, liggen, steigeren maar ook ja knikken, flemen en tellen. Voor meer info enzo verwijs ik je graag naar mijn site Knipoog http://www.amable.nl Een paar leuke VD foto's van Jauke staan in dit topic Lachen viewtopic.php?f=10&t=827871&hilit=

dank je wel danielle
je hebt me een stuk wijzer gemaakt Haha!
ik wou ze al door sturen naar je als ze meer vragen hadden hihihi

en als je het leuk vindt zou je dan bij ons een clinic willen geven op tweede paasdag dan hebben we open dag en het leuk ons wel leuk, ik stuur je ff pm voor meer info Pling

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:41

Dalijk er weer naar toe, kijken of die de nacht goed heeft doorgebracht! Sigaar

Ik vond het ook al aardig snel dat ik er op mocht, eerst zei de manege eigenaresse het zal wel 2 weken duren voordat je er weer op mag, maar de da zei iets anders, dat ik er al binnen 4 dagen op mocht. Het is wel een goede da, heeft al meerdere goede daden verricht op de manege, dus ik denk en hoop maar dat ie z'n advies goed heeft.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:51

Enno: Leuk dat je naam is veranderd! En gaaf dat je ook les krijgt van Willy. Ik wacht nog even op een pbtje van Yenneke Lachen
Fijn dat je weer aan het werk kan, hopen dat het nu wat beter gaat Lachen

Mossel: Je kleintje is idd veel gegroeid, leuk om te zien Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:56

Essssss schreef:
Dalijk er weer naar toe, kijken of die de nacht goed heeft doorgebracht! Sigaar

Ik vond het ook al aardig snel dat ik er op mocht, eerst zei de manege eigenaresse het zal wel 2 weken duren voordat je er weer op mag, maar de da zei iets anders, dat ik er al binnen 4 dagen op mocht. Het is wel een goede da, heeft al meerdere goede daden verricht op de manege, dus ik denk en hoop maar dat ie z'n advies goed heeft.

kijk wel uit dat je er niet te snel op gaat laat het een beetje over aan je paard hoe hij zich gedraagt en hoe het verloopt, tsjillert heeft er erg onder geleden
die heeft er een ontsteking bij gekregen erg balen en erg zielig voor mijn schatje ik ben er pas na ong. 6 weken er weer op gegaan toen was alles weer rustig onder zijn buikje
hoop dat het goed gegaan is vannacht bij je schat is het niet erg opgezet bij feu??

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:51

Bedankt voor de reacties! Toch heel handig zo'n topic Haha!

Ik ga even de sites bekijken die genoemd zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:44

Even snel een berichtje van mij tussendoor, ben nog aan het werk. Ga zo opruimen en naar huis.

Prinslover PB is onderweg!!

Evelien Ik les 1x in de week bij hem, soms 2x en soms een weekje niet als hij weer in het buitenland zit. Volgens mij les ik nu ruim 2,5 jaar bij hem. Weet het niet meer. Lijkt veel langer Knipoog
Waar sta je nu precies dan? Oudewater ligt toch dichter bij Utrecht dan bij Gouda?

Paola Ik weet niet of je mij wel eens gezien hebt. Ben daar maar een paar keer geweest toen ze nog met Magic Moon bij Karin les nam. Maar zag je vorige paardje in je profiel en volgens mij had ik die toen in een van de buitenstallen gezien. En je naam kwam bekend voor Lachen
En het is ook al jaren geleden.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:48

oudewater ligt veeeel dichter bij gouda dan bij utrecht hoor.
vanaf gouda is het ongeveer 10 minuten. utrecht is denk ik 25 a 30 minuten.

Ik wou dat ik elke week bij hem kon lessen.
Of 2 x in de maand zou ik ook al heeeel blij mee zijn. 1 x dubbele longe en 1 x rijden. Maar ja helaas kan dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:10

Heb je 'n trailer? Ik sta in Bleiswijk en das 15 à 20 minuten rijden vanaf Gouda. Anders zou je eventueel naar ons kunnen komen. Al is het maar 1x in de maand ofzo dan kan je de andere keer gewoon bij jou op stal lessen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:47

Malin De puppy is zo lief!!!! Lovers Ja Hyper! echt zo schattig, wanneer mogen jullie hem of haar mee naar huis nemen??

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:11

Yenneke schreef:
Heb je 'n trailer? Ik sta in Bleiswijk en das 15 à 20 minuten rijden vanaf Gouda. Anders zou je eventueel naar ons kunnen komen. Al is het maar 1x in de maand ofzo dan kan je de andere keer gewoon bij jou op stal lessen.

Nee helaas heb ik geen trailer. Wel handig om te weten want ooit komt die trailer er wel namelijk hihi.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:12

Over 1,5 a 2 weekjes Lachen Ja ze zijn echt schattig, we hebben nog niet gekozen want er zijn nog mensen voor ons waaronder de fokster van de ouders en die kiest pas in de 7e week Verdrietig

Eef leuk dat je ook les hebt van Willy! Wel vreemd dat hij wel naar jou komt voor 1x per maand, en niet naar mij. Ik had dit toendertijd ook al eens voorgesteld, ik mis zijn lessen namelijk erg. Hij heeft ook helemaal nooit meer geantwoord op mijn laatste mailtje. Yenneke heb jij hem nog de groetjes gedaan van mij en heeft hij toevallig nog iets gezegd?