[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:00

balen anouk dat die misschien nog kreupel is ik duim voor je dat die toch beter loopt, maar anders idd verhaal halen bij de dierenarts daar heb je recht op
als het goed is wordt de schade gewoon vergoed (hoop ik )
en heike nee die baalde niet zo. die vondt het getut alleen wel lekker haha en ja vandaag mag die lekker weer aan de bak

Ilona - ja we hebben hem uiteindelijk toch te pakken gehad vraag niet hoe maar het is gelukt,
en ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat ik hoop dat we het gewoon vergoed krijg want heb toch een ''redelijke'' schade

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:55

Hey allemaal. Goh, wat is er de afgelopen dagen weer veel gebeurd met jullie! Mooie foto's, zieke paarden, aankoop van een mooie veulen, het behalen van diploma's en een wegpiraat die doorrijd.

Heikedenise: je kan misschien een beroep doen op het Waarborgfonds, schade is aangericht door een motorvoertuig dus dat is geen probleem. Ik weet alleen verder niet hoe het zit wanneer de dader onverzekerd is. Bij ons hebben ze een tijd geleden tegen de auto aangereden terwijl deze geparkeerd stond in de straat en natuurlijk weer doorgereden. Grote schade aan de zijkant. Expert had het beraamd op €1500,-. Uiteindelijk, heeft wel wat energie gekost, heeft het Waarborgfonds dit vergoed.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:20

Mijn dochter gaat een BBL opleiding doen voor kapster ,ze heeft al een werkplaats in een erg leuke kapsalon waar ze nu al 3 à 4 dagen in de week werkt *D
Ben super blij dat ze geslaagd is,ze stond er wel heel erg goed voor,maar toch....het blijft spannend!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:55

Heey

Anouk: Hoe is het nu met sam?

Denise: Jeetje, das een nare dag zeg :(:).

Borderjay: Gefeliciteerd :D. Echt super :D.

Gister is de VA weer geweest. Hij was erg tevreden :). Nouchka voelde niet meer heet aan dus hij heeft niet meer getemperatuurd. De wond zag er goed uit :).

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:12

Hoi meiden en Frank :D heb weer bijgelezen doe ik elke dag wel even maar heb niet veel tijd om te reageren we zijn met een website bezig en daar zit toch meer werk aan dan je denkt.Als die af is geef ik wel een link.

Moppie gaat gelukkig beter met kleine das fijn.

Anouk als het een hoefzweer is dat kan goed zeer doen dus kan normaal zijn dat hij nog kreupeld.

Ik lees over een ontploffing , hier zijn ze helemaal gek op vuurwerk dus er ontploft best wel veel hier ook met glasflessen en natuurlijk bommen van ETA (gelukkig laatste tijd rustig)

Shanna toch een palomino geworden ik heb vaak de ponies bewonderd op internet van die fokkerij dus gefeliciteerd.
In Spanje hebben we ze ook hoor maar dan in paardenmaat :D en met spaans outfit, ingevlochten en staart opgebonden.

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:00

Oehhh,Jus,wat een plaatje weer :~

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:19

Oehoe wat een mooi paardje! Die jongen die erop zit had net iets ouder moeten zijn volgens mij :P. Dan was het helemaal compleet!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:44

jus schreef:
Hoi meiden en Frank :D heb weer bijgelezen doe ik elke dag wel even maar heb niet veel tijd om te reageren we zijn met een website bezig en daar zit toch meer werk aan dan je denkt.Als die af is geef ik wel een link.

Moppie gaat gelukkig beter met kleine das fijn.

Anouk als het een hoefzweer is dat kan goed zeer doen dus kan normaal zijn dat hij nog kreupeld.

Ik lees over een ontploffing , hier zijn ze helemaal gek op vuurwerk dus er ontploft best wel veel hier ook met glasflessen en natuurlijk bommen van ETA (gelukkig laatste tijd rustig)

Shanna toch een palomino geworden ik heb vaak de ponies bewonderd op internet van die fokkerij dus gefeliciteerd.
In Spanje hebben we ze ook hoor maar dan in paardenmaat :D en met spaans outfit, ingevlochten en staart opgebonden.

Afbeelding

Jus: Ik zit te kwijlen! Wouw wat een mooike! En wat je zegt, idd, was wat de DA ook zei. Hij vermoedde dat hij toch wat leven heeft geraakt en dat Sam daar nog op reageert. Hij leunt er zelf nu wel meer op als eerst, maar hij is nog wel gevoelig. Verder vond hij dat ik de hoefsmid even moest afwachten, want het kan zijn dat er nog een 'kanaal' zit en die kan de smid ook open snijden. Hij opperde pijnstillers als ik op concours wil, maar bij mij geldt, kreupel is kreupel, dus geen concours. Sabrina duimt nu dat Sam kreupel blijft, want dan kan ze meedoen aan de onderlinge op de club. Ik had die niet ingecalculeerd, omdat toen de inschrijvingen daarvoor begonnen, Sabrina nog niet durfde te galopperen. Inmiddels probeert ze zelfs te springen! En de zoon van Antonio (Gut, ik ben zijn naam kwijt. :o ) is mooi aan het worden ook. Voor mij is ie te jong, maar hij zal menig meisjeshart sneller doen kloppen...

Vandaag had ik eens iets heel anders! De meiden moesten naar Rosmalen om te oefenen voor het optreden voor zaterdag: Ballet! Michelle was zo schattig om te zien weer. Ze stal weer ieders hart. Ik heb haar ook al als Mega Mindy gezien (filmpje staat op de hyve van mijn dochter Sabrina en op youtube) Ik kreeg nog commentaar dat ik zo'n klein meisje liet meedoen, maar ja, ze is al weer bijna 5, maar ze oogt als een 3-jarige en dat steelt in een roze pakje met blumkes in het blonde haar natuurlijk de show! Zelfs ik moest een traantje wegpinken! Ze had een solootje.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:07

Ow ja en dan dit nog...

Dit is nou het zadel waar ik dus met Sam mee heb gereden. Hij was te breed, maar hij rijdt zalig! Hij is nogal apart om te zien en daarom wil ik hem jullie niet onthouden. Ik vertel er zo veel over, dus bij deze een plaatje. Hij ligt op Des en daar brugt hij op. De boom was te smal, maar het gaat om het zadelplaatje. 8-)
Dit is de Silhouette close contact. Zoals je ziet, zit er geen zweetblad op, maar zit je met je benen direct op het 'onderste' blad. Hij heeft er nu ook één met alleen het 'bovenste' blad. Zoiets bestaat al bij meer andere merken. En over een week of 3 heeft hij nog een paar demo's die ik ook mag uitproberen. Eén ding is zeker: Binnenkort heb ik er één van mezelf, want ze rijden echt super!

Afbeelding

Afbeelding

De zitting is speciaal voor mensen met een maatje meer. De lepel is verbreed, zodat de billen beter ondersteund worden. Dát hoop ik dan weer niet nodig te hebben hihi. Maar bij Des misstond het absoluut niet.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 23:16

mooi zadel hoor! Ik vind vooral het brede draag vlak er prettig uit zien.
Lopen die singelstoten dan gewoon onder je been?Voel je dat dan niet en komen die dan niet "tegen" de beugelriemen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:21

Die zitten in het leer. Het is heel zacht leer en daar zitten de singelstoten in. Frank heeft het ook uitbundig staan bestuderen haha. De bladen zijn veel zachter dan van een 'klassiek' zadel. Maar daardoor voel je je paard wel supergoed. Zelfs de lengte van de bladen zijn zelfs op bestelling langer of korter verkrijgbaar. Het is dus maatgemaakt voor paard, maar ook voor de ruiter.
Dus ik ben heel benieuwd hoe Sam zijn toekomstige zadel zit, want dan heb ik eindelijk niet meer te lange bladen. Andersom kan natuurlijk ook. Ik ken er zeker één die ze juist iets langer wilde hebben.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:06

jus - wat een heerlijk paard om te zien :9

anouk - hopelijk kan de hoefsmid je vandaag nog helpen met sam (hij moest toch vandaag naar de smid ? :o ) en hopelijk loopt die vandaag al beter.
en wat leuk om je verhaal te lezen van die meiden zal vast heerlijk zijn geweest om hun in het echt te zien.
en wat een apart zadel vindt het er niet verkeerd uit zien

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:19

Pas op, Dylano-spam. 8-)

1)
Afbeelding
"Hee! Ik kan op jouw hoofd steunen!"

2)
Afbeelding
"Even goed mijn best doen, want volgens mijn vrouwtje moet ik laten zien hoe mooi ik ben." :j

3)
Afbeelding
"Ik vind dat kleine meisje wel lief hoor!"

4)
Afbeelding
"Als ik nou héél hard mijn best doe en mijn hoofd zó hou, ben ik groter!"

5)
Afbeelding
"Cadeautje..." 8-)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:40

Ohh wat heeft ie toch een eigenwijze kop!!! _O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:01

Wat een lekker ding!!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:07

Shanna: Superleuk beest joh! Hij oogt wel behoorlijk aan de maat naast jou!

En *\o/* de hoefsmid was er vandaag en Sam liep weer helemaal goed! Hij moest wel een praam op met kappen. Blijkbaar was het nog wel iets gevoelig, maar Sam is ook niet zo van de mannen, dus hij kan zowiezo wel dwarsig zijn geweest. Mét praam was hij in elk geval zo mak als een lammetje. Dus vanavond rijden en morgen toch maar op conours. Betalen moet ik toch al en het is net de straat uit. Volgens de smid is dat goed te doen voor een paard. Een springparcours zou ie nog afraden, maar ja een dressuurproefje kan ie wel aan. haha.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:12

shanna - wat een heerlijk ding <3 ik ben verliefd

Anouk - super dat sam weer goed loopt kan je weer lekker aan de slag, en zolang heeft sam toch niet stil gestaan?
dus ik denk dat een proefje ook niet zo heel veel kwaad kan en voelt die niet goed aan dan kan je er altijd nog afstappen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:14

Marjolein en ik gokken 'm rond een meter op dit moment.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:35

Heey

Shanna: Wat een lekkerding zeg :D. Dan is hij ongeveer net zo groot als Nouchka nu is :P.

Anouk: Super :D. En wat een gaaf zadel, ziet er echt heerlijk uit :D. Wat is het prijskaartje van zo'n zadel :o ? ( mag ook via pb)

Jus: Wat een knappert zeg :~

Met Nouchka gaat het wat minder. Ze loopt weer kreupel. Shaddy heeft gister avond met haar hoef tegen Nouchka's zere beentje getikt. Het was niet erg hard en de wond is ook nog steeds dicht en ook niet dik maar ze loopt wel wat moeilijk nu.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:44

Anouk fijn dat Sam weer beter gaat!

Shanna wat een leuke foto's weer, het is echt een scheetje :)

Angela wat zonde van Nouchka, arme kleintje.. Hopen dat ze er snel weer bovenop komt..

Verder even snel ego: hier nog heel veel dingen te doen, dit weekend even Amsterdam, papieren halen en jurk regelen, oeps ja dat moet nog gebeuren... Met de paarden gaat het goed, baal er wel van dat ik ze nu weer twee weken zal moeten missen :( maar Flaaf mag regelmatig mee op buitenrit en hij zal ook wat serieuzer aan het werk worden gezet in de bak (arme schat := ) en met de kleintjes gaat het ook goed. Mabrouk lijkt nu echt aan te komen en Darius wordt zo'n lekker flink ventje :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:44

Marjolein heeft even gemeten en Dylano is nu 1.12!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:12

hij is erg leuk shanna! Toch een voordeel van je lengte ;)! kun je wel zo'n ontzettend leuk paardje kopen!

martine ga je 2 weken naar nederland?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:13

Dylano is echt stoer!!!(en dat vindt ie zelf ook volgens mij :D )
Super mooi veulen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:46

Dat vindt hij inderdaad zelf ook... hahaha.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:34

Angela – balen dat het met nouchka wat minder gaat, zo blijven jullie maar tobben,

Shanna – hij is al aardig aan de maat maar hij is echt <3

Martine – heerlijk om te lezen dat het met de paardjes goed gaat en jij een druk weekend voor de boeg maar wel een leuk weekend