[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:46

Ik heb al even niet gereden door de hitte en vandaag hoopte ik nog op een vriendin die op visite zou komen en die bleek niet te komen. Dat hoorde ik om half negen, dus dat was echt te laat om nog naar de pension te rijden. |(

Het ging net zo lekker, dus ik baal wel, dat ik nu een paar dagen niet kon gaan. Frank heeft net wel gereden en zijn paard gewassen, maar dat heb ik nu gemist. Jullie waren belangrijker.. haha

Sabrina heeft ook weer gereden. We zijn aan het proberen haar te leren hoe ze moet lichtrijden. Volgens mijn instructeur lukt dat vaak door het eerst in stap te oefenen. Prince is alleen zo'n leukerd, die denkt meteen, dat ie moet aandraven als ze gaat lichtrijden. Ook heeft ze vandaag geleerd hoe ze een ophouding moet maken. Bas en Michelle hebben vandaag elkaar lekker lopen pesten. Ze zijn allebei nogal chaggo van het warme weer. Slapen is moeilijk dan hè? Basje en Michelle hebben ook een paar rondjes gereden op Prince.

Morgen ga ik weer naar Sam hoor. Ik mis hem enorm!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:03

Afbeelding

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:33

Michelle: Volgende week vrijdag pas????? Is jullie gemeente huis zo langzaam of kan je zelf niet eerder. :wow:

Jan: Die mag ook hoor. Als er een ruiter op moet zitten, zit diegene gewoon verstopt achter zijn kont!!!! Haha. ;)

Anouk: Die heeft hij opgelopen op de poetsplaats. Atlas stond op de poetsplaats en toen hebben ze er een ander paard naast gezet en die viel hij waarschijnlijk aan. Hij is gespiest op een stuk kunstof van de poetsplaats. Dat is echt enorm scherp. Ik heb al tegen John (de boer) gezegd dat hij het een beetje moet afvijlen.
De plek is gelukkig niet warm meer, dus ben gestopt met afspuiten. Hij gaat ook alweer wat beter lopen.
Als ik de oude eigenaar van Atlas moet geloven is het helemaal geen mishandeling als je niet goed met je beesie om gaat. Want je doet enorm je best met het verpesten van zo’n diers leven. Ook daar moet je veel tijd in stoppen. :(
Rowena slaapt heerlijk, zelfs met dat warme weer. Heb ik dus gelukkig geen last van. Haha. Het is zo’n makkelijk kind. :z

Vanochtend even bij Atlas geweest en die begint erg fit te worden. Hij was blij dat ik hem kwam voeren.
Ik geef hem nu 2x daags een slobber met dikmakers (zemelen,lijnmeel en maismeel), maar hij blijft mager. Ik heb nu voor de ochtend Promise Care gekocht van Hartog. Heeft iemand nog een idee om hem dik te krijgen. Hij staat op het land en krijgt bij elkaar 1 kilo biks, maar hij werkt niet.

S middags ben ik lekker met mijn moeder en Rowena naar het strand geweest. Ze vond het echt geweldig om met het zand en de schelpjes te spelen. De zee vond ze niet zo leuk. :o

S avonds weer naar Atlas. Ik nam hem mee naar de poetsplaats en hij loopt gelukkig al een stuk beter. Hij loopt nog niet goed, maar er zit vooruitgang in.
Ook was de plek niet meer heet.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 02:41

Is er dan helemaal niemand???????
Heb weer zo'n "ik kan niet slapen nacht"!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:57

We zijn niet allemaal zo gek :P.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:18

Nou ja, dat weet ik nog zo net niet. :=

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:23

Saida: Bedoel je zoiets?

Hier was Rowena 13 dagen oud.
Het geluid moet je wel hard aanzetten, anders hoor je haar niet. ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:33

Hallo allemaal... ik ben zelf aan het sparen voor mijn eigen paardje en daar ie onder barok zal vallen wil ik graag meekletsen, als jullie dat goed en leuk vinden!

Wat hebben jullie trouwens een mooie opening! :oo

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:44

idefix4 schreef:
Idra Dus jij hebt ook een Navarra? Dan weet ik in elk geval waar ze vandaan komt. :Y) Dan is ze vast een erg mooi paardje?
Ook een mooie bok! Als jullie dat nu eens naast elkaar deden? Of was dit ook niet op commando?
Gaat Yema dan ook gedekt worden? is dat niet een beetje vroeg voor een jaarling? Ik vraag het uit onwetendheid hoor, dus niet met kritiek. Bij mijn idee lijkt me dat nogal jong toch?

Nee, er is maar 1 Navarra :D
Yeguada Mont-Rubí heeft Navarra, via mij, verkocht aan de stalhouder van Mies. En Yema is een jaarling, die uiteraard nog niet meteen gedekt zal worden, ze zullen haar vast de tijd geven om eerst gewoon op te groeien.

Welkom Shanna, ik moet nog steeds op jouw PB van maanden terug beantwoorden, ik schaam me diep :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:57

Haha ja... foei!
Ik heb inmiddels in Spanje Andalusiers voor de lens gehad :D echt heel gaaf!

Afbeelding

Maar geeft niet hoor Idra :(:) kan gebeuren :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:45

Karina -> Ik begrijp het, het hoesten is natuurlijk nodig om de slijm eruit te hoesten, en die remmers houden dat natuurlijk tegen.
En aan de andere kant beschadigt hij juist met dat hoesten weer zijn longblaasjes.
Wat erg dat er, behalve die inhalatie-/spoelprocedure niets aan te doen is.....
Ik vind het zó klote voor je! |(
Nog een paar weken en dan staan Rintske en ik vlak bij je, dan kom je die maffe zwarte van mij maar een (paar) keer lenen om even lekker te genieten in de bossen. :(:)

Eline -> Misschien dat Atlas toch het één en ander heeft beschadigd, of dat er iets is ontzet.
Als het aan zijn spieren ligt die een opdonder hebben gehad dan is zoiets niet te zien op een foto, maar als er wat is ontzet in zijn schouder dan zou dit op de foto te zien moeten zijn.
Kan die vrouw die regelmatig bij Atlas komt dit niet eerst voor je nakijken/-voelen?
Fijn dat je een nieuwe bijrijdster hebt gevonden voor Atlas, en dat het goed klikt!
Maïsbrokken van Hartog helpt ook om Atlas dikker te krijgen.
In het begin vinden ze het vaak niet zo lekker, maar als je er dan een slobber van maakt met wat biks erdoor dan eten ze het zo op.
M'n vorige paardje was nogal ingevallen van het veulen dat ze had en heb ik toen extra maïsbrokken gegeven.
Met 2 weken zag ik al een duidelijk verschil!
Wat een lief filmpje van Rowena met de hik! :+:
Ze is hier zo te zien al een stukje verder in ontwikkeling dan Rick.
Wat ik bedoelde is dat je echt aan alles in zijn lichaampje en gezichtsuitdrukking kon zien dat hij aan het huilen was, alleen kwam er geen geluid uit.
Uiteindelijk kwam er iets van geluid en klonk het als het gemiauw van een jong katje, heeeeeeel zachtjes.

Michelle -> Dat zal zeker heel wat verandering teweeg brengen.
M'n grote kanjer gaat naar het internaat en is dus doordeweeks uit huis, wat zal het stil worden..... ;(

Esther -> Nog een keer bij een paard kijken? Vertel! :+

Anouk -> Voor zover ik weet mogen kinderen niet langer dan 1,5 uur reizen als de school buiten de gemeente ligt.
Het vervoersbedrijf hoort hier rekening mee te houden.
Ik zou het vreselijk vinden voor Jorick als hij elke dag 2 uur heen moet reizen en 2 uur terug.
Wat voor sociaal leven heeft zo'n kind dan nog?
Het zal wel heel erg wennen zijn, en ik zal het er in het begin gerust moeilijk mee hebben, maar voor Jorick is dit gewoon de beste keuze.
En zelf heeft hij er erg veel zin in, dat maakt het ook gemakkelijker natuurlijk.

Annash -> Welkom hier! :+

Gisteravond een heerlijk buitenritje gemaakt met 4 stalgenoten van mij.
Temperatuur was nu tenminste goed te doen en ik heb weer genoten.
Vandaag lekker niks behalve de dagelijkse kwarweitjes.
Morgen lekker rijden want ik heb nu lekker 5 weken vakantie! *\o/*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:50

's Avonds rijden is inderdaad wel te doen! :j Ik rij ook niet voor acht uur nu... behalve gisteren toen had ik wedstrijd, moest om 3 uur starten pffffffffffffffffffffff ;)

Lekker zeg vakantie... ik heb de hele maand juli nog vakantie (afgezien van kur maken, fotoshoots en mijn werk) en dan begin ik 3 augustus met mijn stage!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:05

anouk: ik heb geen faalangst, maar het hele rijles gebeuren en exame doen is toch ook niet mijn favoriete ding. Sorry als ik iemand beledig, maar het gros blijven toch altijd beetje apparte mensen...
Maar als je zo ook op je wedstrijden kan komen geen probleem toch! Ik moest nu altijd iemand vragen en kan nu lekker zelf karren!
Rijden is inderdaad niks met dit weer, ik kom net thuis maar ga vanavond terug om shannon te rijden.

Navarra is 9 geloof ik en die zal dit jaar of volgend jaar gedekt worden. Yema wordt op zn vroegst pas met dr 3e gedekt en waarschijnlijk later. het plan is dat ze volgende zomer lekker naar een opfok gaat. Shakira is natuurlijk ook gedekt dit jaar en we wachten even af hoe die wordt en of we dan ook kruising blijven fokken. Yema heeft goede ouders/ papieren dus vandaar de keuze voor een jaarling.

eline: ik heb hem vrijdag pas aangevraagd en dan duurt het een week. Heb hem de 18e pas echt nodig dus dat is nog mooi op tijd!

Shanna: welkom! Sanne en ik hebben hard ons best gedaan voor de opening...de volgende wordt nog beter ;) Mocht je gister middag toch zeker wel in zomertenu?! Hoe is het gegaan?

saida: mijn broer is sinds kort uit het huis en het was toch wel even wennen. Als ik hem dan zie mis ik hem stiekem toch wel ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:45

Nou, ik vind de opening zo al heel wat hoor, iedereen hetzelfde achtergrondje enzo, hartstikke leuk!

Geen idee of zomertenue was toegestaan. Volgens mij heb ik iedereen in jasje gezien. Daarbij ben ik dusdanig eigenwijs dat ik dat jasje toch wel aantrek. Is zoveel netter!
Het ging goed hoor. Was de laatste selectie voor de regio. We zijn in de kringselecties uiteindelijk tweede geworden met twee keer een tweede plek (en 1x vierde, maar slechtste resultaat mag je wegstrepen!) met 196 punten vorige keer en 197 punten gisteren in de M2.
De andere proef gisteren (niet voor selectie) hebben we gewonnen met 196 en een 9 voor uitgestrekte draf... achten hebben we vaak, maar een 9 is toch wel erg gaaf :oo :D

Maar nog niet met een barok paard hoor... ik rij nu nog een KWPN'er met Duits bloed... hahaha ;)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:52

ik kijk regelmatig je topics ;) een 9!!! kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:00

Om even een idee te geven van Yema, dit zijn haar volle zussen:

Parellada:

Afbeelding

Met haar zoon Zarzillo...

Afbeelding

Quimica
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:09

Leuke foto's!
Ik ga je trouwens even pb'en gezien je onderschrift :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:41

Hoi hoi,

Even een kort maar krachtig bericht :D. Ik heb mijn paardje gevonden! Het is Shaggy geworden (die hier als het goed is wel goed bekend is ;)).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:51

en anders nu wel!
Afbeelding

Leuke foto's lobke! wat zijn ze verschillend ondanks dat het volle zussen zijn!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:53

Is dat Shaggy? Wat een leuk kleurtje!
Vertel eens meer? Of kan ik het ergens vinden? :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:03

Esther: GEFELICITEEEEEEEEEEERD *\o/* Vind het echt zooo leuk voor je! En ook voor Shaggy, hij krijgt nu echt een super tehuisje! Ik vind hem echt leuk! Heb je al eigen gemaakte foto's :D En hoe ging je buitenritje vandaag? Verder nog een leuke avond gehad in Noordwijk :P ?

Mies: Gefeliciteerd met de verkoop :D . Heb je toch goed geregeld haha!

Shanna: Hey, wat leuk! Welkom in het topic! Enne, je bent gewaarschuwd het gaat hier erg hard := . Shaggy is een super leuke mengelmoes pony, en staat bij Mies_apollo op stal! Zij heeft hem verkocht voor de staleigenaar..

Eline: Fijn dat het beter gaat met Atlas.. ik heb niet echt meer tips voor dik maken dan die je zelf al hebt.. Succes ermee!

Lobke: Prachtige merries, ik had ze al gezien, maar toch :9 .

Saida: Bofkont!! Ik wil ook zo lang vakantie..... maar helaas, zit er niet meer in :+ . Fijn dat je buitenritje zo goed ging joh!!

Ik ben gisteren lekker naar de bios geweest met mn zus en vriendje.. En daarna uiteten met de familie, was erg lekker!! Heerlijk buiten op terras gegeten.. :9 . En toen wezen stappen in Noordwijk, waar ik Esther ook nog tegen het lijf liep haha! :D Erg leuk! Net even naar Kijkduin geweest, was ook erg gezellig. Lekker weekendje gehad dus! Vandaag ook weer even kijken bij me aller grootste vriend :+: . Die zal het wel naar zn zin hebben op de wei...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:15

Prinslover schreef:
Shanna: Hey, wat leuk! Welkom in het topic! Enne, je bent gewaarschuwd het gaat hier erg hard := . Shaggy is een super leuke mengelmoes pony, en staat bij Mies_apollo op stal! Zij heeft hem verkocht voor de staleigenaar..

Geeft niks, ik heb toch vakantie 8-)
En ik heb nog een HK topic dat soms met heeeeeel veel pagina's per dag gaat... haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:18

Hoi dames, ik kom me ook weer even melden, heb een beetje een oliebol, moe en verdrietig...

Shanna: Wat leuk om je hier tegen te komen :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:20

Humpf, ik ben dus al bekend (berucht)? :+
Wat is er mis? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:22

Nee, ik heb je op msn gehad ;)
Naar aanleiding van je verhaal wat je geschreven had :)

Mijn paard is afgelopen woensdag ingeslapen...