[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:32

Esssss -> Ik hoop dat de castratie goed verloopt en dat hij weinig napijn heeft.
Geef hem maar een dikke knuf van ons!

Grytsje staat nog steeds zonder deken 24/7 buiten.
Alleen had ik vorige week een regendeken op, omdat het zo erg regende en ik de morgen erna les had.
Maar als het (zoals voorspeld) zo gaat regenen deze week dan staat ze waarschijnlijk wel binnen.

Gisteravond les gehad en van mijn instructrice ook wat tips gehad om wat stelling te krijgen.
Eerst Grytsje los en warm gereden, toen ging ze zich wat ontspannen en heb ik heel voorzichtig stelling gevraagd.
Dat ging al weer beter, alleen ging ze meteen vlotter lopen, té vlot want de ontspanning was weg.
Daar hebben we o.a. op geoefend en we hebben gegaloppeerd!!! Go jij! Go jij!
Viel me heel erg mee, ze heeft geen bok gegeven!
Omdat ze (de eerste keer dat ik haar onder het zadel zag) een paar flink hoge bokken gaf bij het aangalopperen, en het meisje wat erop reed zei dat het kwam omdat ze het niet begreep, wilde ik dat de eerste keer met begeleiding doen.
En het is gelukt!
Ben zo trots op haar en dat heb ik haar laten merken ook! Haha!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:31

Idra schreef:
Veronique: PRE hengst van 3 jaar met papier en zwartbruin, tussen de 8 000 en de 15 000 euro, afhankelijk van zijn gangen en aanleg.
Heb je foto's, een filmpje,... ?

Ja ik heb wel foto''s, ik zoek ze even op!

Afbeelding

Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:46

Ik zou dit niet doen, als je kijkt naar de aanhechting van zijn hoofd aan zijn hals dan zie je al dat dit paard veel problemen zal krijgen met de nageeflijkheid. Hij heeft niet genoeg ruimte aan zijn kaak.

Gezien zijn leeftijd, hij is nog maar 3, gaat die hals nòg zwaarder worden en dan is er veel kans dat de hals omvalt (is een zware fout bij PRE's) of dat hij dressuurmatig erg moeilijk te rijden zal zijn.

Hij komt van http://www.andalusier.com , niet?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:54

Mijn eerste reacties was ook "niet doen" om de reden wat Idra zegt. Terry is een hele bekende PRE en de lijnen van Yeguada Militair was dacht ik waar hij uit komt, dit zijn de nog wat oudere types, wat grover en barokker dan wat tegenwoordig graag gezien wordt. Dat is ook goed aan dit paard te zien.

Esmee ik hoop dat de castratie goed gaat!

Suevo staat ook alweer sinds 2 weekjes onder een 0 grams regendeken.

Nouvel nog bedankt voor je PB trouwens van een tijdje terug, ik had geen tijd om erop te reageren Bloos Wel jammer want nu zit ik met 2 van die kartonnen dingen die ik waarschijnlijk niet meer zal gebruiken. Hadden ze nog wastips dan?

Saida fijn dat het weer zo goed ging met Grytsje!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:03

Komt ie idd vandaan ja.

Bedankt voor jullie meningen, ik denk dat ik dan toch nog maar even verder ga kijken!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:05

Barok an sich hoeft geen probleem te zijn, wel de specifieke kenmerken van zijn halsaanhechting hier.

De fokkerij van Terry staat inderdaad bekend om het geven van "propjes", maar bij Yeguada Militar fokken ze alle types. En bij de Yeguada Militar wordt ook enkel met de allerbeste paarden gefokt, zij zijn de staats-stoeterij. In de school van Jerez is er 1 stalgebouw met enkel producten van YM en daar staan parels van paarden tussen, jummie! Vingers aflikken

Veronique: Een interessante site voor de "defecten" van de morfologie van PRE's te leren kennen is www.elpre.com

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:10

Idra schreef:
Barok an sich hoeft geen probleem te zijn, wel de specifieke kenmerken van zijn halsaanhechting hier.

De fokkerij van Terry staat inderdaad bekend om het geven van "propjes", maar bij Yeguada Militar fokken ze alle types. En bij de Yeguada Militar wordt ook enkel met de allerbeste paarden gefokt, zij zijn de staats-stoeterij. In de school van Jerez is er 1 stalgebouw met enkel producten van YM en daar staan parels van paarden tussen, jummie! Vingers aflikken

Veronique: Een interessante site voor de "defecten" van de morfologie van PRE's te leren kennen is http://www.elpre.com

Ja dat is helemaal waar, ik realiseer me net of mijn bericht zo overkwam dat YM geen goede paarden zijn maar dat zijn idd vaak echt de mooiste (en ook de duurste Haha!).

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:12

Oei die hals van die bruine.... die kaak klopt idd niet, ga daar maar eens aan rijden, arme dier kan niet eens normaal ontspannen denk ik

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:13

BrankaZ schreef:
Ik denk dat steeds meer mensen moeite hebben om op iedereen te blijven reageren. Ik red het ook niet. Is volgens mij ook geen verplichting Knipoog Gewoon lekker de verhalen blijven vertellen en daarop reageren waarop je dat wilt doen?

Nog even dit Knipoog Bij mij is het echt geen kwesti van willen maar ik kan het gewoon echt niet onthouden allemaal Bloos En ik heb vaak geen tijd en ook geen zin om een uur hier met 2 schermpjes te gaan zitten en op iedereen te reageren Bloos

Dus sorry mensen als ik niet op iedereen reageer, het is niet persoonlijk bedoelt! Verder sluit ik me helemaal aan bij BrabcaZ!

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:18

Veronique, ik zou hem ook niet nemen.. Als je hem later wil uitbrengen in de dressuur ga je inderdaad omwille van die kaak zeer moeilijk naar ontspanning kunnen rijden.
Vaak gaat de mooie kleur ook een beetje ten koste van al de rest. Neem een leuke schimmel Haha!
Morgen komt Llanero naar huis, naar zijn nieuwe stalling, dan volgen binnenkort de fotokes! Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:12

Veronique -> Ik heb geen verstand van Andalusiërs of PRE's, maar naar mijn idee kloppen de verhoudingen niet helemaal.
Hij heeft een fijngebouwd lichaam met een hele brede hals erop die naar zijn hoofd toe niet echt smal uitloopt.
Lijkt mij niet echt kloppen, maar er zijn genoeg kenners hier in dit topic die er meer verstand van hebben.

Ik geloof dat Lusitana ook wel onderhandeld voor mensen uit Nederland die een paardje willen kopen?
Je zou het ook aan haar kunnen vragen.

Since1983 -> Ben benieuwd naar de foto's! Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:20

Nou hier ben ik weer eens, heftige weken achter de rug. Aanstaande zaterdag heb ik keuring maar ik ga er niet veel meer van verwachten. Zo beetje alles wat mis kon gaan is misgegaan. Ik heb Capriola weer moeten stoppen met rijden omdat ik mijn pols heb gebroken 4 weken terug en net toen ik weer een beetje iets kon met mijn hand en haar wilde gaan longeren 2 weken geleden, werd Maestro ziek. Hij heeft 5 dagen antibiotica gehad en ik dacht nou die keuring wordt niks. Ga niet met een ziek paard reizen, niet voor Maestro zelf, maar ook niet ivm kans op de besmetting van andere paarden daar. Maar gelukkig is hij goed opgeknapt en heb ik een ok gekregen om toch met hem naar de keuring te gaan. Maar goed alle voorbereidingen die ik had willen doen die zijn mislukt, zo zit Capriool dus niet meer in de spieren omdat ze lang vakantie heeft gehad en is het oefenen met voorbrengen er bij ingeschoten en het ergste voor mij... Cap haar manen en staart zijn compleet opgegeten door die kleine vent. De manen trek ik op één lengte en dan is het een soort van sport-coupe maar de staart is niet meer te redden of veel eer aan te behalen... Verdrietig
Maar goed we zien wel op de keuring, ik verwacht er niks van buiten er gewoon een leuke dag te hebben. Alles wat ze verder toch mooi vinden aan mijn span is mooi meegenomen. Ik hou jullie wel op de hoogte wat het wordt. Ben verder niet veel online want typen met een gebroken pols is niet echt hobbie, maar ik lees wel braaf mee.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:28

Goh balen zeg, hoop dat nu alles je wat meer meezit.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:31

Kom ook weer eens langs.

JEe Regine, dat klinkt allemaal niet fijn. Hoe is de pijn in je pols?
Veronique, ik sluit me bij de rest aan. Wat zoek je precies?
Since, graag foto's!! Lachen

Mijn mannen doen het goed. Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden verder.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:02

regina veel sterkte gewenst meid ik hoop dat je een betere tijd krijgt

en voor de rest ik lees wel mee maar weet nu ook niet alles om bij te reageren
zag wel een paar hele mooie foto`s van die kleine snoet voorbij schieten super hoor die otje heel erg mooi

en ben begonnne met vd met tsjillert hahaha hij pakt het nu al goed aan en loopt me als een hondje achterna
de buiging daar ben ik mee begonnen en hij doet het al netjes, nog niet helemaal natuurlijk maar hij leert hem wel
ook gelijk maar even achterwaarts gedaan en los laten staan terwijl ik weg loop
hier had hij wel zoiets he baas waar ga je naar toe?????

maar hij heeft wel plezier en ik ook leuk hoor op deze manier bezig zijn
met je paard jullie horen meer als hij vorderingen maakt Haha!

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:02

Missmuts, ik heb net even in je profiel gekeken en knap van je dat je zowel goede wedstrijdresultaten behaald in de dressuur, springen en sgw met je lusitano ! Lekker veelzijdig paardje dus Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:31

Regine, dat is balen zeg...
Ik hoop dat je pols snel geneest en dat je toch nog een fijne dag op de keuring kan hebben!

_Veronique_ schreef:
Komt ie idd vandaan ja.

Bedankt voor jullie meningen, ik denk dat ik dan toch nog maar even verder ga kijken!

Wou je nog even tippen over een andere fokkerij, waar Licor gefokt is, zij verkopen enkel jonge paarden. Ze fokken echt gericht functioneel, dus als je een fijn rijpaard wil ben je daar zeker aan het goede adres.
http://www.mont-rubi.com
Vandaag zag ik op hun website volgend snoepje staan (de rechtse, schimmel van twee jaar):
Afbeelding

Dit is zijn paps Grado:
Afbeelding

En dat is mams (een halfzus van Licor Knipoog ):
Afbeelding

Je kan Teresa altijd eens mailen (in het Engels), en doe ze dan maar de groeten van Lobke & Licor Knipoog
Voordeel is dat deze paarden in Barcelona staan, dus dat is toch net wat minder ver dan Andalucía hè!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:35

Since1983 schreef:
Missmuts, ik heb net even in je profiel gekeken en knap van je dat je zowel goede wedstrijdresultaten behaald in de dressuur, springen en sgw met je lusitano ! Lekker veelzijdig paardje dus Knipoog

Bloos Dank je wel. Ik ben er ook erg trots op.

Wauw, die Grado mag er zijn! Wow! (evenals zijn nakomeling trouwens)

Peet, fijn dat je lekker bezig bent.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:38

Ja, enkel de hoorn ontbreekt nog Haha!
Is echt een supergoede hengst, is ook Calificado gekeurd.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:06

Regine -> Het geluk is niet aan jouw kant de laatste weken..... Ach gut
Hopelijk heb je iig een leuke dag op de keuring en wie weet valt het toch nog mee.

Peetisgreat -> Leuk dat jullie er samen zoveel plezier van hebben!
Wat houdt VD eigenlijk zo'n beetje in?
Zijn dat allerlei grondoefeningen?

Ik ga naar stal, weer even met Grytsje naar buiten om te wandelen.
Vanavond weer cursus fotografie!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:28

saida

ik begin een beejte met circus kunstjes om het zo maar te zeggen
ik doe ze net pas dus zo heel veel weet ik er ook niet van Bloos maar probeer er wat van te maken hahahaha
maar ik merk wel dat het erg leuk om zo bezig te zijn met tsjillert

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:38

DinkeyGirl schreef:
Blueberry schreef:
Hij heeft PRE papier? Kan ook zijn dat het Crusado papier is namelijk. Is het van een particulier of een commercieel fokbedrijf?
En hoe is zijn afstamming? Weet je daar iets meer over?

Bruin kan wat duurder zijn dan schimmel omdat het nét wat minder vaak voorkomt. Ik dnek zo'n 3000/4000 dat je wel kan verwachten. Maar een expert ben ik er niet op hoor Knipoog

Als hij papieren heeft kan je dat bedrag minimaal verdubbelen Knipoog

Ja inderdaad, ik heb mijn gokje ook gebasseerd op particulier. Niet wetende of het een cursado pap. of een vol. pap. had. Voor een groen paard vidn ik het trouwens belachelijk veel hoor..

Ik heb laatst nog een leuke bruine gereden trouwens. Een 7 jarige ruin. 3500 was de VP. Hij was mij alleen iets te suf Nagelbijten / Gniffelen van een particulier en zonder pap. geloof ik.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:13

Bedankt allemaal, wat gehoopt is is gelukt, de castratie is héél goed verlopen! Ik zou hem zo wel als ik weer langs ga om hem z'n water en eten te geven een grote knuffel van jullie geven.

Ben net dus even met moederlief langs geweest. De dochter van de manege eigenaresse kwam eraan gerend en zei in het Engels dat Fue net een uurtje klaar was, en de da net weg was. Ze zei ook dat alles prima was verlopen, daarna kwam de eigenaresse zelf aangelopen en vertelde helemaal hoe het was gegaan, en dat het zo goed ging. Fuego stond er bezweet bij met zijn oogjes half open, zielig om zo te zien. Heb 'm even geknuffelt, jammer genoeg mocht ik z'n appeltje nog niet geven, wegens de castratie. Hij had nl erg dorst en honger, omdat ie voor de castratie 1 dag geen eten en drinken mocht. Maar dalijk ga ik 'm weer lekker verwennen.

Morgen mag ik beginnen om een klein wandelingentje met hem te gaan maken, en dan zo steeds weer wat opbouwen. Over 3 dagen mag ik weer op hem zitten, en dan wat beginnen te gaan stappen.

Kan nog steeds niet geloven dat het nu een ruin is.. Nagelbijten / Gniffelen Maar nog steeds een lekkerding Lovers

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:53

Bij ons mocht Fuur gewoon eten. Vraag me af of dat bij ons dan fout gegaan is?

Maar super dat alles goed verlopen is, veel succes met het opbouwen! Onwerkelijk he, dat je stoere paard dan ineens een 'ruin' is.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:09

Peetisgreat -> Klinkt wel heel erg leuk!
Lijkt mij ook een leuke manier om met je paard bezig te zijn. Ja
Maar dan is het zeker verstandig om eerst wat beginselen van NH onder de knie te hebben?

Esssss -> Gelukkig is alles goed verlopen!
Hij was nog suf van de verdoving zeker?
Vind het alleen vreemd dat hij geen drinken mocht.
Geen eten ok, maar drinken mag toch wel?

Ben vanmiddag weer op stal geweest en ze kwam meteen naar me toe gelopen op het weiland. Haha!
Het regende telkens kleine harde buien dus ben ik maar niet gaan wandelen en heb ik haar even lekker gelongeerd in de binnenbak.
Ze gaat steeds meer toenadering zoeken merk ik, ze kwam zelfs steeds met haar hoofd naar me toe voor een aai en kusjes!
Als ze zo doorgaat dan ben ik straks hopeloos flieft! Lovers