Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiejoyce

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:44

Goede vraag esther! Ik zit er ook aan te denken het te nemen

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:24

Ik neem het voordat ik weg ga naar stal om paard klaar te maken en onderweg als we er bijna zijn. Tenzij ik laat moet starten.. dan eerder anders kom ik de dag niet door haha Ik zweer dr bij! Ook als ik een stressvolle dag heb neem ik het.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:55

Nou ik neem dus tegenwoordig ook valeriaan hihi simpele van de hema
3 uur van te voren de eerste en dan elk uur. Niet volgens recept zeg maar haha dus ben niet het goede voorbeeld. Maar goed waar hebben we het over. Het zijn planten dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:03

Lekker met het mooie weer het bos in Jenny, heerlijk!

Jamiejoyce: Ik merk het ook als mijn paard buiten of binnen staat. Als ze buiten staat is ze veel relaxter te rijden. Het is bij mij ook echt vaak wel een streven of mijn paard naar buiten te doen.

Valeriaan is een middel waar je rustig van wordt toch? Ook wel handig voor mij misschien tijdens wedstrijden. Ben vaak al zenuwachtig bij onderling.

Gisteren weer een heerlijke les gehad! We hebben besloten om haar eerst goed recht te richten en dan pas met de galop bezig te gaan omdat het anders vechten wordt. Ook met het doorzitten zijn we bezig, ik span m'n lichaam heel snel aan waardoor ze of heel langzaam gaat of in galop wil springen. Daarop moet ik oefenen. :j

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:04

Jullie nemen dus meerdere keren per dag?

Heb die van de Trekpleister eigen merk maar daar staat op 1 tablet per dag..
En moet dus inderdaad zaterdag pas rond half 6 :)
Anders in de ochtend maar 1 doen en nog 1 vlak voordat ik weg ga?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:47

Klopt aanbeveling is 1 tablet ik doe het zoals ik beschreven heb

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:31

Ik heb de Valdispert stress moment extra sterk en neem die, 1 tablet, minstens een uur van te voren (voordat ik erop moet).
En dit werkt tot nu toe super!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:31

Zo ik moet even flink bijlezen, helaas niet eerder tijd gehad te reageren.
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten dit weekend! Goed gedaan.

Zou het helpen een oornetje, ik vind het ook wel wat om te proberen.
Vorig jaar was ze buiten steeds zo schrikkerig, toen ik 1 x met oornetje
ging rijden was het voorbij. Maar dit jaar nog niet geprobeerd.
Ook op wedstrijd nog nooit.

Lauke leuk topic, zal straks daarin nog ff reageren.

Janet wat een leuk artikel over jullie! Erg leuk om te lezen en wat een verschil
zeg.

Tennan gefeliciteerd mt Ilse haar veulen!

Hm valeriaan moet ik dan misschien ook maar eens proberen want bach helpt bij mij niet.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:48

Nou Klasien was weer hengstig vandaag, morgen opnieuw scannen en hopelijk een goed ei vinden. Dan insemineren en laat poging 2 maar van start gaan :=

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:15

Spannend Emma. Afgelopen dinsdag was eren workshop van het stamboek, over het kiezen van de juiste hengst bij je merrie. Bij die van mij werd ook Beart geadviseerd :-)

Gebruik ook valeriaan, die van Valdispert de extra sterke. Moet zeggen dat het wel lijkt te werken. De zenuwen zijn niet helemaal weg, maar het ergste is er af zeg maar. Prima spul <<)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:26

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:48

Wat een mooie fotos utopia wat is t ook een knapperd en mooie fotos maak je. Ik zou dat ook wel eens willen van mijn paard.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:06

Marjolein, bij die van mij helpt het wel echt een oornetje. Ik heb wel een speciale, wat geluidsdempend is.

Iemma, spannend! Hopelijk lukt het nu.

Ik gebruik niks voor de zenuwen, ik was eerst altijd heel nerveus maar de laatste tijd ben ik veel rustiger en ontspannen op wedstrijd.

Prachtige foto s xxutopiaxx ! Prachtig paard heb jij!!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:17

Echt hele gave fotos utopia! En wat een paard! :~

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:45

Rachel heb jij een voorbeeld van je oornetje?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:06

Dankjullie!! :D Ben dan ook erg trots :D

Sinds kort doe ik weer fotoshoots Marjolein, dus dat is mogelijk haha. En mocht ik niet in de buurt wonen zijn er echt heel veel paardenfotografen verspreid door nederland :D

Ik lees wel elke keer bij hoor, maar over die nerveusiteitsdingen kan ik niet meepraten.. Ben eigenlijk echt nooit zenuwachtig haha. Denk dat ik alles gewoon heel goed kan rationaliseren als ik een beetje gespannen ben, en een beetje zenuwen is nooit slecht, dat verbetert juist je prestatie :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:47

Wauw Utopia, wat een gave foto's zeg! Tamme is echt stoer!

Ik heb zelf nog nooit iets gepakt tegen de spanning. Ben normaal op wedstrijd zelf ook niet echt gespannen. Eerste keer na lange tijd wel beetje zoals afgelopen weekend maar niet overdreven. Kan misschien Jinthe volgende keer een pilletje geven ;)

Gisteren voor het eerst weer eens fijn verenigingsles gehad. Ga meestal wel naar de clublessen, maar als je 45 min les over 6-7 mensen moet verdelen heb je meestal erg weinig aandacht en ik rij meestal gewoon voor mezelf. Gisteren waren we echter maar met zijn 3-en waarvan er 1 aan de andere kant van het terrein voor zichzelf ging rijden. Aan het beging van de les kwam er een papierophaalwagen langs die erg veel lawaai maakte waardoor Jinthe ook dacht dat het beter was even aan de andere kant van het terrein te gaan kijken. :roll: Daarna bleef ze erg loperig en kijkerig dus de instructrise vond dat ik maar effe wat extra aandacht moest krijgen. Resulteerde in een half uur alleen maar achtjes, voltes, slangevoltes en (schijn-)wendingen. Moest er zelf ook even aan wennen, maar het hielp perfect... na paar minuten was het loperige eraf (gaat ook moeilijk als je continu moet draaien), kwam ze steeds fijner op 2 teugels en werd ook de buiging en stelling een stuk beter. *\%/*
Vanavond privéles en zondag hebben we een oefendressuur vanuit de rijvereniging georganiseerd met een international grand-prix jurylid. Proefje rijden en daarna krijg je nog 10 minuten hulp om je proef nog beter te kunnen rijden. Zo moet jinthe wel een dressuurknolletje worden, of ze wil of niet :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:53

Haha klinkt goed allemaal zeg!! :D

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:19

Utopia, mooie foto's en wat is hij mooi zwart!! en die manen.... _/-\o_

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:27

Ik wil mn fries goed leren galopperen, echter springt ze keihard aan(zo nu en dan met een bok) en gaat machtig hard en wil hierin nog niet buigen: https://youtu.be/Cuzo4RQm3H0 filmpje ;-) Daarom doe ik het nu eerst alleen nog maar op stem commando aanspringen.
Kom maar op met tips!

mn zusje heeft het gefilmd.. helaas wat wiebelig!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:50

Binnenhand los, buitenteugel erbij houden, minder stelling en zoveel mogelijk rechte stukken/hoefslag volgen. Ik denk dat langzamer galopperen kwestie van balans en kracht is, komt met de tijd wel. (haast dus even snel en op telefoon bekeken)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:19

Ik zou idd af en toe iets meer rechtstellen. Op zich is het idee van volte goed maar probeer dan in de volte wel rechte stukjes mee te pakken (dus meer vierkant rijden). Nu zie je dat ze 'plat door de bocht' gaat. Wanneer ze balans en kracht heeft gevonden zal ze makkelijker buigen maar wel rechtop blijven. Komt goed!!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:33

toen je wilde aanspringen in galop had je eigenlijk totaal geen controle over haar. Tempo te hoog en je zet je handen enorm laag en vast. Ik zou adviseren eerst de controle over het tempo te houden. Iets langer doorzitten zodat jij bepaald wanneer ze mag aanspringen in galop desnoods langer doordraven. Dus iets meer bij elkaar rijden voor je aanspringt.
Succes!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:39

Is hier ook iemand die twee Divoza cadeaubonnen (totaal €20) van me over wil nemen voor een tientje? Ik heb op het moment niets nodig en ze verlopen de 24e al... Zonde als ze niet gebruikt worden.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:48

tennan schreef:
Is hier ook iemand die twee Divoza cadeaubonnen (totaal €20) van me over wil nemen voor een tientje? Ik heb op het moment niets nodig en ze verlopen de 24e al... Zonde als ze niet gebruikt worden.

Kan je met die cadeaubonnen geen niewe cadeaubon kopen? Dat kan wel met de spaarcheques las ik laatst. Dan heb je weer wat langer om hem uit te geven :))