[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:27

Ik hoop dat je paard er niets aan over houd Geeske.
Ik lees wel dat iedereen weer lekker met zijn paard bezig is.
Ik heb vandaag ook weer in de bak gereden Boukje.
Bram heb ik lekkker laten rennen zodat ik daar morgen weer op kan, mits het weer mee wil werken natuurrlijk.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:05

Hoi dames! Hoe is het weer bij jullie? Hier momenteel nog een stralende zon, maar er is voor deze namiddag weer sneeuw voorspeld, bah! Ga zo dadelijk nog even grondwerken met mijn mannetje! Ik heb de indruk dat hij altijd heel blij is wanneer hij zo even aan de slag mag, maar ik pas wel op dat we niet te snel gaan.
Uit de les die we vorige week volgden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:01

Hallo daar!

Wat een leuke foto's Liesbeth, vind het echt plezier uitstralen en hij is mooi gefocused op jou! Leuk!!
Merk aan Fiëla ook dat ze graag bezig is, maar inderdaad moet het niet te snel en te veel worden, maar zo op een speelse manier is toch heerlijk!
Sterre moet ik wel meer aan het werk zetten, die is er echt aan toe en ze is zoveel gezelliger als ze om de dag wat mag werken! Maarja, dat is ook wel logisch op die leeftijd denk ik..

Heeft het weer nog wat meegewerkt bij jou Ingrid?

Ik heb gister lekker carnaval gevierd in Breda, top!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:11

gave foto's liesbeth!

hier staat het werk een beetje stil, vooral nat en glibberig met al die sneeuw en regen...

vond vandaag wel een héél raar wezen in de bak! :oo _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:36

:')

Leuke foto's allemaal!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:16

Ik heb gelukkig nog kunnen rijden, en hij was super braaf gelukkig, was al bang 5 weken geen zadel op zijn rug dat wordt feest maar dat was niet zo.
Bij ons ging het zaterdag eind van de middag sneeuwen dus nu weer even uitgereden.

Leuke foto's Liesbeth

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:29

Yesss hier ligt ook weer sneeuw :D Gister heerlijk met allebei 'n buitenrit gemaakt :D

Leuke foto's allemaal!!

Ga hier wel ff door een lastige tijd met mijn vriend, dus ik ben wat afwezig -O-

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:31

Martine, ik heb ook de indruk dat hij supersnel leert, net omdat het heel spelenderwijs is nog. Hij moet het niet kunnen, het mag allemaal. Gisteren ook weer heel fijn gegrondwerkt, heerlijk! Al wat bekomen van carnaval? :)

Haha, gekke Ferro! Hij kijkt ook echt alsof hij die houding best wel comfortabel vindt :)

Ingrid, leuk dat je fijn kon rijden!

Natasja, niet leuk :(:) Hopelijk komen jullie er snel uit!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:20

Haha grappige foto van Ferro!

Liesbeth lekker fanatiek bezig met Figo, hij oogt echt al flink zo zeg! Hoog!

Verder lees ik mee, maar echt een ronduit KL*TE weekeind gehad.... T begon geweldig, samen met een goede vriendin/stalgenoot en haar paard met de trailer opweg naar een les in de buurt... ging allemaal super goed! Les ging ook fijn alleen ik moest iets eerder weg ivm. werk...
uur later hoor ik dat ze door kunnen rijden naar de kliniek met het paard, uur later dat het been in het gips moet en ze er nooit meer op zal kunnen rijden... Zeer zeer heftig nieuws natuurlijk!
Maar goed, ik was al lang blij dat haar paard nog leeft, had vanaf de kogel de voet er geheel los onder hangen toen ze haar van de trailer wilden laden, dus dat zag er erg slecht uit namelijk! 8 weken gips, totale boksrust en dan verder kijken hoe en wat nog mogelijk was.... (Soort en met van opluchting?)
2 uur later bericht dat ze was gevallen met het gips en ze opnieuw op de operatietafel lag om nieuw gips te krijgen... vervelend, maar nog niets ernstigs...
Weer later, om half 1 snachts, krijg ik bericht dat mijn vriendin is opgeroepen om te komen, paard was weer een aantal keren gevallen en wilde niet meer staan, bleef maar omvallen in de touwen en werkte gewoon niet meer mee, gips weer zwaar beschadigd en geen mogelijkheid meer tot nog een keer narcose toedienen om opnieuw te gipsen....
1 uur - Paard ingeslapen....
Ben er direct na mijn werk heen gegaan en hebben de hele nacht gehuild samen, de hele zondag ook weer op stal samen met stalgenoten gehuild en gepraat en zelfs wel eens gelachen, maar ik vind het zo zo zooooo erg voor haar! En ik weet helaas zooooo goed hoe ze zich moet voelen! Al mijn verdriet van het overlijden van mijn paard kwam weer naar boven wat resulteert in een flink slaap-tekort.
Hoe zoiets zo allemachtig uit de hand kan lopen en dan ineens zo abrubt aan een einde kan komen is echt onwerkelijk. Ze is kapot... en wij kunnen niets anders dan toekijken, troosten en zelf ook huilen! Echt verschrikkelijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:24

Jezus zeg.. Heb gewoon kippenvel over mijn hele lijf, wat erg zeg... Echt vreselijk!!
Kwam haar paard zo uit de trailer?! Bizar zeg.. Sterkte voor jullie allemaal :(:)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:28

Dat is heftig zeg, weet je ook wat er gebeurd was in de trailer? Niet dat het ertoe doet natuurlijk het paard komt niet meer terug.
Veel sterkte met het verwerken met zijn allen.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:29

Pfff, wat verschrikkelijk! Veel sterkte voor jullie allemaal! Wat is er dan precies gebeurd in die trailer?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:49

Nou das het stomme, we dachten dat het door iets in de trailer kwam, en ze heeft zich ook vast wel verstapt, maar het schijnt een tikkende tijdbom te zijn geweest... het had ieder moment fout kunnen gaan.... het was helemaal verkalkt in haar kogel. Toen ze veulen was is het een keer uit de kom geweest, maar dat is gewoon goed geschoten en niets meer aan de hand, tot nu dus! Het bleek nooit goed geweest te zijn, maar ze heeft echt nooit een pas kreupel gelopen met dat been.... En dan nu met de samenhang van spanning, een zware les, een harde bodem en toen een verstapping in de trailer moet teveel geweest zijn! Maar het was dus vroeg of laat zowiezo fout gegaan.... :(
Dan nog 'blij' dat het nu was, en we er direct weer bij waren, en niet dat ze dat een keer op een bosrit ergens heeft gekregen, of snachts in de stal zodat ze er nog uren mee heeft gestaan....

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:50

Arm paardje, hoe het plots toch zo helemaal fout kan gaan...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:06

Inderdaad wel blij dat het zo is gegaan.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:25

Bittere troost...
Mijn paard was gisteren ook anders... ze bleef maar aan me plakken, maar dit keer niet opdringerig, maar gewoon naast me staan met haar neus tegen mijn schouder.... rustig...
En toen mijn vriendinnen langs de bakrand weer in tranen uitbarstte, stopte ze met logeren en ging ze er bij staan.... ik dus ook weer, en ze likte hen allebei over de handen.
Echt zo apart, en zo onwijs lief om haar zo teder te zien! Normaal is ze altijd heel lomp... Ik smolt
En dat terwijl ik in het begin dacht dat ook zij mijn pijn van mijn eigen verlies nooit zou kunnen wegnemen... Gisteren voelde ik pas echt hoeveel ik ook weer van haar ben gaan houden, hoe erg ze mij aan het lachen kan maken, hoe lief ze eigenlijk is he?!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:27

Dat is superlief! Hoe dieren toch een bepaalde sfeer kunnen oppikken... Laat je maar troosten door je dametje! :(:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:35

Prachtig hè hoe dieren daarmee omgaan. Wat bizar dat het zo gelopen is zeg, maar inderdaad voor het paard misschien wel het beste scenario..

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:04

Ah bah wat naar... Lijkt me echt vreselijk om mee te maken... Maar voor het paardje misschien wel beter dus dat het nu klaar is, aangezien het een tikkende tijdbom was en misschien wel pijn had? Sterkte iig voor allemaal!

Carnaval wel overleefd ja, wel gesloopt haha. Lag rond half 6 in bed en zat om 10 over 10 weer in de trein omdat ik van half 1 tot half 10 moest werken.. :(

Ook sterkte voor jou Natasja..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:04

Klinkt goed, dat carnaval :P
Thnx! Vanavond maar 's praten met 'm, kijken wat eruit komt.. Wish me luck..

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:31

toi toi toi voor vanavond

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:43

Succes!

Geen carnavalsvierders hier? Ik vind het echt geweldig haha. Zou daarvoor wel in Brabant willen wonen! Brabantse gezelligheid. Mazzel dat mijn vader in Breda woont, dus altijd een slaapplek daar :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:29

Ik heb wel is carnaval gevierd, maar woon te ver weg, was niet in de stemming en ben de enige die dan heen zou gaan ;-)

Natasje, succes dan vanavond! Altijd lastige dingen, gevoelens vs. verstand!!

Bluh, mijn vriendin net weer even gezien, die was weer even helemaal beduust, alsof ze het niet beseft.. Ik laat haar maar zoveel mogelijk maar zorg dat ze niet alleen hoeft te zijn, als ze wil kan ze dus altijd komen lachen, huilen, zeiken en schreeuwen... zo niet, ook goed!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:37

ow wat ontzettend naar zeg...
zulke dingen hoop je toch nooit mee te maken... -O-

ik zit hier midden in een carnavalsdorp... :+
maar wij doen er zelf niks aan, alleen meegenieten van de muziek die langs komt waaien... :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:45

Nee dat hoop je inderdaad niet... en je verwacht het ook gewoon totaal niet! Bij een paard waar je totaal nog nooit wat aan hebt gemerkt, dat 'kerngezond' is en net nog een frisse les gelopen heeft.... vol toekomstplannen, net een veulen gehad (7 maand geleden) en dat soort dingen.... Kijk als ze heel oud zijn is het nog pijnlijk maar dan weet je dat het er aan zit te komen, maar ze was pas 8 jaar!

Lijkt me ook wel leuk om gewoon lekker binnen naar al die verkleed-partijtjes te kijken ;-)