[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:18

Prinslover schreef:
. Hahaha, wij in rep en roer! Ik had gelukkig 2 wijntjes op, dus trok het wat beter :+ .

Owww haha, dat heb ik dan net maar met terugwerkende kracht gedaan, die twee wijntjes er in gegooid. Werkt het dan ook nog? :D

Geweldig die filmpjes! Ben verliefd op Chico zijn oortjes. Het hek-filmpje is ook leuk, misschien nog een leuk idee voor de ooit-paarden-meeting, beetje extra trial-training :+ . Echt heel leuk.

Al die Bok(t)foto's, jeeee... levensgevaarlijk die barokke peerden ;)

Nishada, je topic bekeken, je had Urbino er prachtig voor staan hoor tijdens de finale! Ik vind jouw rossige haar ook zo mooi kleuren bij zijn crème... wat dat betreft waren jullie in ieder geval het mooiste SETJE :D .

Lobke ik hoop zeker eens bij jou en Licor langs te komen. We zijn een poosje terug een weekendje in Maastricht geweest, toen waren we al aardig in de richting. Maar dat gaat vast nog wel een keer gebeuren. Het is alleen altijd even flink plannen hier met de paarden en 5 honden en tegenwoordig nog 2 kittens. Heb je topic bekeken en vind Licor er erg goed uitzien! Jammer dat het in de proef minder liep, je ziet het ook echt op de foto's dat ie er moeite mee heeft. Maakt het nog verschil in je draf- en galopgedeeltes?

Veludo begint zich nu al te vervelen }:0 , oh die is echt volmaakt ongeschikt voor "niks doen". Nu is ie Blaze (de 3-jarige Indoctro van Arjan) aan het pesten. Niet zo handig dat ie er allemaal hapjes uitneemt, ze moet nog naar de keuring.

Vanmorgen kwam ik bij Rico en Ullkenney, en daar had veulentje Extravaganza de schuilstal achterin opgezocht voor verkoeling. Rico stond daarbij om op haar te passen, en Ullkenney stond helemaal vooraan in de wei. Was wel heel schattig... gelukkig vertrouwd ze hem nu dus met haar veulen. Want ik maakte me even zorgen of het nog wel zo leuk was voor hem. Hij is helaas wel vandaag alweer begonnen met hoesten.... maar ik verwacht dat hij minder snel vol zal lopen omdat hij in de wei meer met zijn hoofd omlaag loopt als hier, werkt er toch makkelijker uit... zou het niet?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:34

Karina: Hahahaha, nou dat weet ik niet! Weet wel dat ik het helemaal niet eng vond, maar eerder melig werd, wijn doet wonderen :+ .
Fijn dat Rico zo leuk is met het veulen!! Goed teken! En veludo, de schat, hij wil wel maar kan niet, das ook niet fijn he...

Lobke: Hahaha, het ging een paar keer veel sneller, dat heb ik dan net weer niet op film }> Maar voor het idee :D .

Frank: Hahaha, toen vond ik het heel grappig :D . Als ik het nu hoor denk ik arghh vreselijke stem en alles :P . Maar ach, maakt het uit! Wel een levendige herinnering :D . Wel jammer van benthe, die was nooit mee natuurlijk... Vaker komen kletsen jij ;) .

Gab: Jaa, hij genoot echt zó daar! En ik was nog zooo benieuwd naar Moreno! We moeten nog wel een keer meeten he!

Dat orenspel van Chico. Dat was zooo mooi. Telkens kijken, oren naar voor! En dan zei ik wat, hup oortjes op mij gericht... Hij is zo leuk, lief, mooi ect ect :D . *Smelt!*

Mensen, ik ben opdreef :+ . Ik kom spammen haha! Chico vanavond op de wei... :D

Zoek het paard :+
Afbeelding

En als je er dan bijna bent (na 100deren m ) dan besluit ie je pas te gemoed te lopen :')
Afbeelding

Vriendje kusje geven :D
Afbeelding

Kriebels :P
Afbeelding

En ja jullie hebben gelijk! Ik heb het aller liefste paard van NL :D :+:
Afbeelding

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:42

Citaat:
Vind het een leuke combi jullie 2!
wel jammer dat je op bijna alle fotos je contact verliest...
ik zou juist als ie het moeilijk vind, proberen tussen 2 teugels te houden.
( en ik vind dat je dat op z'n niveau ook wel mag verwachten, en staat ook wat netter dan bijna-waslijnen)

succes nog verder!

Idra schreef:
Op welke foto, behalve op die van de middendraf, waar ik het zelf al aangeef (en het stukje uitstappen), zie jij dat ik contact verlies? Ik rijd met minimale druk op de teugels, maar ik heb zeker niet zo vaak contactverlies als jij beweert. Lichtheid heet dat ;)

Ik vind dit trouwens wel een interessante.. :) Deze las ik in Lobke haar topic. Veel mensen hebben toch dit commentaar? Dat de verbinding dan weg zou zijn? Maar mij lijkt het juist een heel goed teken, en net wat Lobke zegt: pure lichtheid van het paard! En niet omdat het paard achter de teugel wil kruipen, of het contact wil mijden omdat hij het niet prettig vind b.v. Zijn dit typische uitspraken van ruiters puur sang dressuur? En is de methode van Lobke dan de klassieke dressuur? *Sorry, ik snap het verschil tussen dress. en klassieke dress. nog niet optimaal :+ *

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:55

IloonJe boft maar,wat een heerlijk paard heb je toch getroffen :+:

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:07

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:11

Prinslover schreef:
Mies! Wij hebben zee!! Als ik hem longeer, dan gaat ie er wel in met pijn en moeite :P . Maar liever niet!! Erop heb ik geprobeerd maar dan wil die weg gaan rennen _O- . Geen succes dus nog! Lijkt me wel leuk met zulke luchten te gaan zwemmen s avonds in de zee met m :D . Nog ff geduld haha! En ook meertjes hier waar we stiekem in kunnen gaan! Maar hij vertikt het... Lesje bij Shannon nemen misschien :D ? En ik wil zekerrrrr een keer langs komen bij jou! Lijkt me gaaaf! Hij doet het nu goed op het land :D . Hij was zondag/maandag echt schraal geworden :(:) . Maar toen ik woensdag kwam was hij alweer bijna zo "dik" als toen hij maandag op de veluwe aan kwam :D . Ben benieuwd hoe hij vandaag is!!

Hispano-tic? Frío gaat ook voor geen goud het water in! Plassen loop je omheen en anders spring je er overheen. Als het echt niet anders kan dan gaat ie er met heel veel tegenzin doorheen. Ik ben nog niet met hem naar het strand geweest, maar vermoed dat het heeeeeeel veel overredingskracht gaat kosten om hem door het water te laten lopen.
Maar goed, verder is het een superpaard hoor! :D

Doe trouwens op mijn werk mee aan een fotografieproject. Voor de sector Samenleving gaan we met een groep collega's foto's maken onder begeleiding van een professionele fotograaf. Fotografeer de laatste tijd veel te weinig, heb er dus enorme zin in. Heb zelf de eerste foto op de Flickr-pagina en het commentaar daarop was erg postief met een aantal goede tips.

En nu ga ik weer verder lezen!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 03:53

Karina; Dankjewel :D

Ilona; wat een lieve foto's! Ik vind zijn roze neus die hij nu nog heeft, zo ontzettend mooi!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:55

nishada: gefeliciteerd!!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:56

Karina schreef:
Heb je topic bekeken en vind Licor er erg goed uitzien! Jammer dat het in de proef minder liep, je ziet het ook echt op de foto's dat ie er moeite mee heeft. Maakt het nog verschil in je draf- en galopgedeeltes?

Deze keer niet :n Normaalgezien haal ik altijd 7's en 8'en op de galop, nu was het allemaal matig, zowel galop als draf, hij kwam gewoon niet omhoog. Ik haal liever enkele uitschieters en wat onvoldoendes dan allemaal 5'en 6'en zoals nu. In de winter was ik met mijn M4 (Z2) - proef superblij, ik had maar 58% (een procentje meer dan nu), maar ik had 8'en op enkele drafonderdelen en galop was allemaal 7 of meer. Ik was allleen slecht binnengekomen en had daardoor een 2 en een 4 die mijn gemiddelde naar beneden haalden.

Haha Veludo is een actief manneke, dat is toch wel teken dat hij zelf niet veel last heeft van zijn mindere lijf :)
Lief dat Rico nu aan Ullkeney's veulen mag passen, hopelijk heeft hij een goede dag vandaag.

Ooooh Chico :+:

Ilona, het is met Licor soms wel zo dat hij contact probeert te mijden en dat mag natuurlijk niet. Het is een paard wat overgevoelig is voor druk (David beschreef het alsof je hem moest rijden alsof je handen die van een chirurg waren, zo precies moet het met hem allemaal zijn) en die het liefst vermijdt. Maar op de foto's gaat het daar niet om, enkel op die ene middendraffoto, omdat hij het moeilijk had. Eigenlijk moet je wel constant je paard in de aanleuning voelen "trekken", maar dat hoeven geen kilo's te zijn, dat mag om grammetjes gaan. Je moet het gevoel hebben dat je paard de hele tijd in de aanleuning "trekt' (nog eens David "like a small fish on a fishing line") en je hem dus voorwaarts-neerwaarts rijdt. Bij het ene paard is dat meer gewicht als bij het andere, maarz bij Licor gaat het dus om grammen.
Op de andere foto's heb ik nooit niets in mijn handen gehad, de teugels staan alleen niet strak, maar daar streef ik naar bij alle paarden, lichtheid in de aanleuning.
Ik pak vanvoor niet meer dan nodig. Alles wat je vooraan te veel neemt, neem je er achteraan af.
Over dat methodeverschil spreek ik me niet uit. Ik heb een bepaalde weg gekozen, maar ik wil niet beweren dat dat de enige weg is. Volgens mij is de lijn soms wel dun, het echte LDR uitgesloten.
Laatst bijgewerkt door Idra op 04-07-09 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:56

Gefeliciteerd Nishada!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:27

Piropo's imitatie van het Bokt logo :=
Afbeelding
Hahaha! Komt me bekend voor maar dan bij één of ander zwart monster..... ;) :D

Karina -> Wat een noodweer gisteren bij jullie zeg!
Hier betrok het gistermiddag en is er een licht buitje gevallen met onweer gerommel in de verte, verder niet.
Ik ben er niet bang van, maar als ik met zulk noodweer als bij jou alleen thuis zou zijn dan zou ik me niet echt prettig voelen.....
Had het gekund dan had ik Jorick ook liever dichterbij op school gehad, maar het is niet anders.
De school in Groningen heeft een hele goede indruk op ons gemaakt, en staat goed aangeschreven.
Ook gaan er nog een aantal van zijn klasgenootjes daar naartoe en zitten er al verschillende bekenden van Jorick daar op school.
We weten zeker hij daar goed zit, en met dat in onze gedachten gaan we ervoor.
Oja, de salade was goedgekeurd en smaakte dus erg lekker! :9
Heb je of is er medicatie voor Rico om het enigzins te verlichten?
Ik weet dat er van Groene Os Luchtwegcompositum is wat oa de hoestprikkels verminderd.
Of heeft dat alles geen zin? (ik zou zo ontzettend graag willen helpen.....)

Beda -> Leuk om Piropo weer eens te zien! Mag je ons wel vaker mee verwennen, hoor!

Ilona -> Jullie zijn voor elkaar gemaakt, Chico en jij. :+:

Nishada -> *\o/* Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:00

Nishada: Gefeliciteerd!! :D Hihi, dat vind ik ook zo schattig!! Zo'n roze neusje haha. Nog lekker verwend vandaag?

Saida: Dank je :o . Zo voelt het stiekem ook wel een beetje...

Lobke: Okee, dat is een heldere uitleg!! Ook zeker over in hoeveel grammen je contact hebt! Sommige lijken echt een teugels te hangen en lijkt het om kilo's te gaan! Maar vind dat bij jou en licor juist zo mooi dat het niet zo is! Maar zo licht :)

Branka: Haha, ik weet het niet! Hij is met plassen enzo niet zo heel bang, maar met de zee of echt een meer wel ;) . Snel Frío spammen ;)

Ik spam nog even mn topic:
[ITP] Op de veluwe met Chico (hispano-arabe)

Voor vriendjes op hyves nog meer ;)
xilaax.hyves.nl

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:15

haha, leuke filmpjes weer van de Veluwe!
Karina, wat lief van Rico met het veulentje.. Hoop dat het snel goed komt met Rico!
Verder leuke bok-fotos
Nishada, gefeliciteerd!

Vannacht nog heerlijk gezwommen met vrienden, na het werk. Heerlijk

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:05

Nishada gefeliciteerd met je verjaardag!

Idra schreef:
Deze keer niet :n Normaalgezien haal ik altijd 7's en 8'en op de galop, nu was het allemaal matig, zowel galop als draf, hij kwam gewoon niet omhoog.

Hmm, en op het gras ging dat dus wel beter? Het kan me het gevoel van de inzakkende pudding levendig voorstellen, niet fijn. Ik stel me zo voor dat het met een paard als hij op dat moment dan moeilijk is de energie opwaarts er in te houden, als je druk opvoert zal hij daarop net zo goed afbreken, dat trekt je tere vislijntje niet en dan floept je energie er achteraan ook weer uit.
Maargoed, zoals mijn centered-riding juf riep: "it's not a problem, it's INTERESTING!" :D

Citaat:
Haha Veludo is een actief manneke, dat is toch wel teken dat hij zelf niet veel last heeft van zijn mindere lijf :)

Nee hoor, inderdaad, Veludo is echt niet zielig. Die knie voelt ie natuurlijk wel bij echt belasten, anders zou hij ook niet kreupel lopen, maar ik denk dat hij er verder over de dag heen niet veel last van heeft. En van zijn neurologische problemen merkt hij zelf denk ik niet zoveel, ik denk niet dat hij zich daar bewust van is en geloof ook dat hij er niks van voelt, behalve dan als ie door ongecontroleerde bewegingen weer eens "oeps"-momentjes heeft. Hij gaat nog wel eens onderuit en stoot zichzelf sneller een keer aan enzo.

_Saida_ schreef:
Heb je of is er medicatie voor Rico om het enigzins te verlichten?
Ik weet dat er van Groene Os Luchtwegcompositum is wat oa de hoestprikkels verminderd.
Of heeft dat alles geen zin? (ik zou zo ontzettend graag willen helpen.....)

Nee, eigenlijk is er niks meer wat nog helpt behalve aan de inhalator/spoelen bij de kliniek. En dat effect is dus kort als je het afzet tegen hoe ingrijpend die behandeling is. Luchtwegcompositum heeft ie ook gehad ja. De pest is ook dat er te vaak van uitgegaan is dat zijn probleem alleen in de voorste luchtwegen zat en irritatie was, waardoor hij vaak behandeld is met inderdaad hoestprikkelremmers. Fout dus, omdat hij heel veel slijm en vocht en ontstekingsreactie veel dieper in de luchtwegen opbouwt en als je de hoestprikkel weghaalt komt er helemaal niks meer uit loopt alles dicht. Een poosje hielpen middelen die de boel oplossen zonder de hoestprikkel te remmen wel nog wat (sputolysin bijv.), maar de laatste potten deden helemaal niks meer... elke hoest beschadigd ook weer longblaasjes en de hoest wordt steeds minder krachtig.
Hij heeft echt periodes gehad dat ie weinig hoeste, maar nu weet ik dus dat hij ook dan toch minder zuurstof op kon nemen als nodig.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:08

Tjonge, jonge, gaan jullie niet buiten zitten met dat mooie weer?

Ik ga vanavond mss antwoorden hoor. Moet ik me nu al weer verdiepen in 4 pagina's. Jullie gaan wel erg snel!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:22

Kelly: Ach gossie. Beesie is door dr voegen heen gezakt. Nou moet je dr weer optakelen. :D

Cloris: Wat een geweldige foto. En de rust die het uitstraald. Echt mooi. ;)

Idra: Die is ook al zo grappig. *D

Ilona: Zo werd ik ook gisteravond begroet. Alleen Atlas komt wel meteen naar het hek, maar die heeft ook niet zo’n groot stuk. :o

Gisterenavond even naar Atlas, zie ik dat zijn deken voor helemaal gescheurd is. Paniek allom bij mij. Niet weer he!!! Gauw kijken. Krijg ik eerst het hek niet open. Staat die hele ijzeren paal krom. Ik weet in ieder geval hoe hij aan zijn gescheurde deken komt.
Gelukkig was er verder niets loos. Jammer genoeg loopt hij nog steeds kreupel. Weet iemand hoe lang zoiets kan gaan duren?
Is afspuiten nog wel goed als het niet meer warm aanvoelt?
Helaas had hij nog wel verhoging dus voelt zich nog steeds niet helemaal lekker.
Donderdag komen ze echo's en foto's maken. Als hij dan nog kreupelt zou ik dan ook een foto van zijn schouder laten maken? Ze zijn er dan toch.
Iedereen een fijn weekend. Ik ga lekker even aan de meloen, ik heb geen trek in brood. :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:23

O ja, ik heb gisteren ook iemand aangenomen als nieuwe verzorgster voor Atlas. Ze is al een paar keer geweest, klikt goed tussen ons allemaal en is erg bezorgt om Atlas.
Vind ik wel fijn als iemand interesse erin toont.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:06

Afbeelding

Mies: Dosie heeft dezelfde deken :P Grote kans natuurlijk als je allebei van blauw houdt :P

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:53

Malin: voor mij kwam het goed uit, want ik kon vandaag niet! Wie weet zien we elkaar in augustus!

wanda: Dat je nog puf had om uberhaupt iets te doen! Ik zou het niet heel erg vinden als het iets minder warm wordt! Met af en toe zulke dagen!

eline: volgende week vrijdag pas, duurt een week. Maar ik hoef deze week nog niet met de trailer dus zo'n ramp is dat niet.

Saida: Zoveel zin is al een goed begin! Zal wel een hele verandering teweeg brengen!

karina: je had de regen wel deze kant op mogen sturen! Hier is het kurkdroog!

Lobke: Arme Yema, ze zal hier ineens ondergedompeld worden in aandacht! Hele cultuurschok :P

sanne: van de Boerenbond :P

Er is een verschil tussen minimale druk en contactverlies...op 1 foto hangt de teugel inderdaad wat los, maar het zijn natuurlijk toch moment opnames, ik zie liever een losse teugel met een paard dat goed loopt dan lekker strak!

Dachten we even te spetteren, was het halve water uitgedroogd..viel een beetje tegen dus. Maar vandaag wel weer lekker kunnen trainen! Ongeveer een week voor de veluwe had shannon niet zoveel zin meer, maar een weekje veluwe en daarna 5 dagen lekker nikse heeft dr goed gedaan! We zaten vandaag weer heerlijk op niveau!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:58

geweldige foto's il! Moest wel lachen om het commetaar ;)! En toch ga ik ooit opnemen hoe jij het zwijnen lied zingt!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:16

Leuk al die bokkende paarden.

Moet er perse een ruiter op, of geldt deze bok ook ??
(veulentje nog wat jong voor een ruiter namelijk)

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:19

Die beloofd wat voor zijn toekomstige ruiter ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:42

Ik ga ook weer even mijn best doen om bij te reageren :D.

Karina: Heel veel sterkte! En hopelijk helpt het inspuiten voor Veludo en krijg je snel uitsluitsel in de kliniek!
Kelly: Ohhh gave foto's van jou en Bello zeg! Echt een gaaf paard is dat!
Mies: Hahahaha dat carnavallen lijkt me wel gezellig ;). En spannend hoor dat Navarra en het veulen komen! Dat gaat Encanto leuk vinden :P.
Dinkeygirl: Ik heb een heleboel thuis liggen over digitale fotografie, maar dat is allemaal matriaal van cursussen. Wel duidelijk maar daar heb je niks aan ;).
Cyrina: Nog succes met het wachten bij Engreida!
Cloris: Leuke foto's van Piropo!
Lobke: Ook een leuke foto van jou en Licor!
Ilona: Lekker land zeg waar Chico op staat! Mag ie daar lekker vakantie vieren?
Nishada: Gefeliciteerd met je verjaardag!
Jan: Leuke foto weer!

Ik heb het de laatste dagen een beetje druk gehad... Naar Rotterdam voor interviews met het management en de directeuren van het CVD. Was ook wel gezellig, gelukkig niet van die standaard directeuren maar eigenlijk hele gezellige! Nu hebben we gelukkig alles gehad :). Ik moet nu nog alles analyseren en verwerken in het rapport en dan ben ik bijna helemaal klaar :D.

Woensdag dus lekker geschrokken met Atlas! Toen ik hem uit het land haalde ging alles nog goed maar na het eten in het paddock liep ie echt heel raar en heb ik Eline gebelt. Op stal dachten mensen dat het een symtoom bij een ziekte was en kreeg al dingen te horen als Rhino. Ben toch wel blij dat dat het in iedergeval niet was!

Vandaag heb ik lekker genoten van het zonnetje op strand! Morgen ga ik voor de tweede keer bij een paardje kijken, heb er al onwijs veel zin in :). Ik houd jullie op de hoogte ;).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:40

blz 307
Snowy Is het al bekend hoe Atlas aan zo'n plek komt? Dat zou ik dan weer willen weten.

Michelle Gevoel in de vingertoppen ga je pas missen als je het niet meer hebt. Hopelijk herstelt het zich toch weer. Balen hoor! Beterschap!

Jellie Ik denk wel dat de oude baas de nieuwe goed uitgekozen zal hebben. Als ze met pensioen gaan, zijn ze vaak heel kritisch. Geef de nieuwe baas maar een eerlijke kans hè? Hij kan vernieuwend zijn ook. Ben heel benieuwd hoe het verder loopt. Hier wordt ook maar sporadisch gereden. Veel te weinig!! |( Te warm en te veel visite gehad. pfff. Morgen ga ik, want dan is mijn lief vrij, dus dan kan ik hopelijk even snel 's morgens gaan!

Elise Mee eens haha, 3 en 4-jarigen zijn heel innemend als ze een opvoering doen. Die van 6 zijn ook nog heel schattig kan ik alvast verklappen... :+

Haha, dat lachje hebben ze er bij jou zo wel afgekregen, als je 4 keer terug mag voor een goede pasfoto. Want dat mag ook al niet hè?
Wat balen zeg!! Bij ons gaat het gelukkig steeds goed. Bij de kids hebben ze één foto waar ze dus heel chaggo op staan en de andere zijn gewoon erg goed gelukt. Kunnen we nog eens voor andere momenten gebruiken.
Welja, dat noem ik vriendjespolitiek! Ik zou gezegd hebben dat ik naar de geadviseerde fotograaf was gegaan. DUH!

Kelly Bij mij is het wisselend. Met sommigen raak ik niet uitgebept, maar met de meesten heb ik dat meer als ik ze op straat tegenkom en dan niet meer uitgepraat raak. Of bij de deur naar buiten nog even snel.. haha. Maar deze! Pff, die begint haar verhaal en als dat af is, zet ze de grammofoonplaat gewoon weer bij het begin. Ze is zo star en neemt niks van me aan. Heel vervelend. Geinig is wel dat Frank zegt dat je dat gewoon moet afkappen enzo. Belde ze een keer, toen ik niet thuis was. Dus hij dacht, dat ie dat wel even kon afwerken. Haha, NEE DUS! Hij was onder de indruk en meestal werken we nu samen, zodat het gesprek niet te lang duurt. }> :o

Jij hebt een mooi weekend voor de boeg! Wat voor spiegelreflex heb je gekocht? Ik hoop morgen Sam nog even te kunnen plagen. En Frank is vrij. Hopelijk is ie er ook echt voor het gezin. Zou ik gezellig vinden.
Je stang en trens vind ik supergaaf! Ik wilde dat ik het al kon gebruiken, maar helaas moet ik nog een aantal jaren oefenen...

Mies Nee, geen E voor mij. Ik heb superfaalangst. Zodra er iemand naast me komt zitten in de auto, ga ik rare dingen doen. Ik blokkeer dan helemaal en kan niks meer. Ik heb er ook last van als ik op concours ga. Mss moet Frank me vaker laten rijden als hij naast me zit. haha. Ik zou het heel graag wel willen, maar die faalangst houd me tegen. Ik moet er niet aan denken weer 4 keer te zakken. Dat was al zo met mijn rijbewijs.

Bij de nieuwe auto zit het schakelblok hoger, dan ik gewend ben en ik moet voor zijn één de pook een beetje naar me toehalen. Bij de peu gleed ie altijd automatisch in zijn één. Nu glijdt ie automatisch in zijn drie. Dat was dus de eerste keer zo. Nu let ik er wel op. :D

Saida Ik heb er respect voor dat je dat besluit neemt voor Jorick. In mijn omgeving moeten kinderen ook 2 uur reizen voor een gereformeerde middelbare school op de veluwe. De openbare uit de buurt zijn van de duivel, dus móeten ze naar ver weg. Sinds kort is er ook een gereformeerde school in Gorinchem, maar velen in mijn omgeving vinden die ook niet voldoende en sturen hun kinderen dus toch nog verder weg. Echt belachelijk. Deze kinderen zijn dagelijks het meeste tijd kwijt aan reizen en dat moeten ze maar slikken en dat soms 6 jaar lang. Een gemeenteraadslid is nu bezig om uit te zoeken of dit wel kan in het kader van de kinderbescherming. Ik vind het heel netjes van je dat je Jorick dan een internaat gunt om zo zijn reistijd te beperken. Je zult hem vast wel gaan missen, maar het is beter voor hem.

blz 308
Elise A Dirty mind is a Joy for ever!

Lisenka Ik heb het wel nodig dat een jury me weer eens waardeert. Voorlopig ga ik even niet. 31 augustus zou ik als eerste weer overwegen. Die is lekker dichtbij. Maar voorlopig concentreer ik me op vakantie, buitenritjes en Genieten van het rijden. Ik wil nu de boel echt goed bevestigd hebben voor ik weer ga. De laatste proef ging al heel relaxed. Die beschouwde ik als onderzoek of ik Sam weer voor de volle 100% kon vertrouwen en dat is keigoed gegaan. Het was er alleen heel nat...

Hoe gaat het verder met jullie veestapel?

Kelly Een mooie Fjord idd! (Eerlijk toegegeven: Ik moest er wel even voor googlen. :o )
Bellooo, mijn droompaard. Wat een mooitje toch. Vaker foto's hier neerzetten hoor... Mooie foto's. Inderdaad balen dat je teugel brak. hoe kon dat eigenlijk gebeuren?

Ja, dat was Anda Freedom toch? Ik heb het gelezen op bokt..

Ilona Weet je wie daar bedreven in is? Frankiej en ik denk dat Marcel je ook wel wat kan leren. Die zit toch bij jou in de buurt?

Mies Wow! Ben benieuwd naar je waterfoto's! Zwem ze...

Elise Dan gaan Sam en ik met jou mee haha! Sam schijnt er moeite mee te hebben volgens Frank. Maar Sam heeft met veel dingen moeite als ie dat met Frank moet doen. :+

Haha, die komkommer, hoe lang zat ie eigenlijk al in je handtas? Ze hebben bij op je werk zeker niet ergens een verborgen camera hangen om allemaal vast te leggen wat je allemaal uitvreet daar? Volgens mij kun je er een lachshow mee vullen...

Die chiwawa zou een leuke hond voor jou zijn hè? haha, samen 13 in een dozijn! :P

Nou, ik weet het niet. Een Anda heb je tegenwoordig ook al niet te duur meer. Vroeger was dat nog een heuse investering, maar tegenwoordig zijn er ook heel wat KWPN'ers met hoge (vraag)prijzen. En een Anda is natuurlijk niet altijd zeker een P.R.E. Het kan ook een Crusado zijn geweest en die zijn vaak ook niet duur. Ik vraag me altijd af, want iemand bezielt om een dier zo te mishandelen. Maakt niet uit wat voor dier. Al was het maar een hamstertje. Voor dieren moet je gewoon zorgen!

Ach gerum! Bente... dat ziet er vreselijk uit. Hebben ze je piercing laten zitten in je neus? Die Zebra outfit staat je leuk en het is een heel leuke foto!

Dat filmpje is ook erg leuk idd. En uhm.. ik ben een brabantse... ik vat die niet, is daar iets mis mee? Ik ben altijd heel gezellig tegen mensen hoor. Vooral mensen met paarden. :( 8-) Tja KarNAval. ik moest daar wel even over nadenken. :o Waar willen we carnavallen dan? Ik kom wel hoor...

Suus Netjes gedaan! Met een shet nog wel! Wat zijn ze slim dan hè? Vaak is het geen onwil van ze denk ik. Het zijn gewoon kleine paardjes met een heel sterk karakter. Ze weten gewoon wat ze wel en niet willen doen.

Malin Dat weet ik inmiddels ook niet meer, maar volgens mij ben ik gewoon benieuwd naar je voet. Ik hoop van harte voor je dat het allemaal niet te lang meer duurt en dat de clinic ook vanaf de kant gezien heel interessant is! En uhm... springen? IK? Nee, niet mijn ding. Al helemaal niet met vaste hindernissen. Sam wel, die vindt dat fantastisch. Wat een pech dat ie een baas heeft, die er niet aan moet denken. :Y) Hopelijk mag je gips er snel af, want met deze hitte is dat volgens mij helemaal afzien? Lijkt me nu best een zweetverhaal worden.
Ieuw, ook al afgelast lees ik nu. Maar dan kán het zo maar zijn dat je wel fit genoeg bent en kan mee doen! Ik duim ervoor! Fijn dat je je paardjes weer even kon opzoeken. Dan is het een gemis hè? Dat ze niet achter je huisje staan?

Michelle Fijn dat het zo klikt met je baas en collega's op je werk. Geniet er maar van!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:41

blz 310
Nieuwe want anders wordt het echt een boek... :P

Jippe Slim paard, dat ie de dazen zo makkelijk laat wegmeppen!

Snowy Dat is een flinke wond idd. Hoe komt hij er aan zeg! Van harte beterschap en ach, wat maakt het uit of ie wel of neit binnen kan. Hopelijk is het niet moedwillig door een kwaadwillende miens gedaan? Dan zou ik in de wei gaan slapen vrees ik...

Ik zou het wel koelen blijven idd. Maar of dat het beste is? Sam heeft eens een open wond op zijn achterbeen gehad, maar hij was er niet kreupel op. Blijven bewegen hielp hem wel. Na 3 weken rust heb ik hem weer gereden. Het was toen nog wel dik, maar door het rijden werd het al snel dunner. En ik was zwanger en zag mijn tijd slinken om nog te kunnen rijden. Erg fanatiek kon het toch al niet meer.

Mies en Saida Navarra laat bij mij ook geen bellen rinkelen...
Ja Saida, wie is er niet lui met dit weer hè? Sam heeft sinds woensdag vrij, of was het nou donderdag? Te lang al in elk geval... |( Je salade klinkt goed. Jammer dat ik vis niet zo lekker vind. Met gerookte kip is sla ook lekker.

Karina Wat een horror verhaal. Ik voel met je mee. Heb dat eens midden in de winter gehad rond een uur of 7. toen besloot een Heli de kabel naar de Bommelerwaard kapot te vliegen. Ik hoor Sabrina nog roepen: "Mama, dit is niet leuk! Doe het licht weer aan!" En ik nog verbaasd haha, hoe kon ze nou bedenken dat ík dat had gedaan? Snap het nu nog niet.

Hopelijk is je schade beperkt gebleven?

Kelly Perla ligt gewoon te luisteren of ze haar al voelt schoppen.. haha

Idra Dus jij hebt ook een Navarra? Dan weet ik in elk geval waar ze vandaan komt. :Y) Dan is ze vast een erg mooi paardje?
Ook een mooie bok! Als jullie dat nu eens naast elkaar deden? Of was dit ook niet op commando?
Gaat Yema dan ook gedekt worden? is dat niet een beetje vroeg voor een jaarling? Ik vraag het uit onwetendheid hoor, dus niet met kritiek. Bij mijn idee lijkt me dat nogal jong toch?

Cloris Da's een mooie foto van Piropo zijn bokje. Dat is timing of heb je hem dat geleerd op commando? De dames van bokt (en heer) zouden er gek zat voor zijn... haha. Ik lees je toelichting al. Mooie foto ook, jammer dat ie iets bewogen is...Het is een genot om jouw foto's te zien! Het ziet er zo netjes uit!

ilona opvallend hoe chico zijn oren de hele tijd naar voren zijn gericht. Hij heeft genoten! Ik ga het al lezende steeds sneuer vinden dat benthe niet mee kon. En Mies Netjes hoe je een hek kan openen vanaf je paard. De mijne zou toch echt zeggen: "Doe lekker zelf even, zonder mij!"

Mooie foto's! Het is ook een paard om verliefd op te zijn! (Na Sam dan...)

Voor mij is het verschil tussen klassieke dressuur en 'gewone' dressuur ook nog abacadabra. Ik leer ook rijden vanuit de 'achterhand'. Het paard zoekt dan de teugel zelf op. Werkt bij Sam uitermate goed! Hij heeft nu nog wel veel 'gewicht' nodig, want als de druk wegvalt, is meneer ook niet meer geïnteresseerd in mij. Volgens mij is dat een teken, dat hij meer aan het been mag nog, maar ja, ik kan niet alles tegelijk. :+ We zijn op de goeie weg. De handjes zijn al een stuk rustiger. Maar idd zie ik op concoursen dat de jury liever een inelkaar 'getrokken' paard ziet, dan één die op eigen benen loopt. Daar stuiter ik regelmatig tegenaan. Schrijnend! Als we het nu over dierenbescherming hebben? Daar moeten ze iets aan doen, want ik ken al veel paarden die daardoor na hun 6e kapot waren gereden. De voorhand van het paard is er niet op gemaakt om zo te rijden namelijk.

BrankaZ Volgens mij is het van alle rassen. Sam weigert ook als ik kijk bij Frnak. Zonder mij loopt ie er meestal moeiteloos in. Ik denk dat het een kwestie van vertrouwen in de ruiter is. (Heb overigens makkelijk praten hoor, heb het nog nooit gedaan met Sam) Desje had er voornamelijk moeite mee, als ie de bodem niet kon zien. Het kan natuurlijk levensgevaarlijk zijn om ergens in te stappen waarvan je als paard niet weet waar de bodem is. Dat zit in zijn natuur.

Karina Maak maar veel foto's van Rico en geniet van zijn tijd met hem! Bijzonder hoe hij op het veulen past hoor. Jammer dat het hoesten alweer is begonnen. Hopelijk blijft ie nog even bij jullie!

Sanne Mooie foto! Frank was meer benieuwd wie de blonde stoot in bikini is... haha :D

Mies Sam is na zo iets juist heel ontspannen. Maar een week heb ik (nog?) niet geprobeerd. Na een zwaar concours, krijgt ie meestal ook een dagje vrij.

Jan Ik weet het zeker! Jij ligt elke vrije minuut die je hebt met fototoestel in de wei? Haha, mooie foto hoor!

Esther Leuk dat je er weer even bent! Dus een goed gesprek gehad. Nu een goed rapport en een goei paardje! Hopelijk zit jouw droompaard er ook tussen!

Zo en mijn ego komt apart.... haha