[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:38

Quote:Jasmijn wat leuk voor je! Hoop dat hij straks ook goed door de keurig heen komt. Het lijkt op de foto dat hij achter iets stijl staat. Als dat zo is, is het niet erg maar kan je smid de stand langzaam een beetje aan gaan passen. X-tremo stond voor nogal stijl en nu na een jaar is de stand goed.

Dit was mij ook opgevallen maar op de andere foto's vond ik het weer meevallen
Afbeelding
Als je naar de foto kijkt (waar ik het heb omcirkelt) zie je dat de hoef wat stijl is , recht naar beneden loopt,maar op de andere foto's zie ik dat niet zo.
Kijk er nog even extra naar en laat de keurende da er ook even naar kijken.
Kan verder geen kwaad hoor, maar het is wel goed dat iets te laten corrigeren door de smid!

O ja hoe groot ze was??
Ik denk zo rond de 1.48m.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:06

Niet hoe groot maar hou oud Lachen.
Maar deze schatting is ook leuk om te horen: hij is laatst gemeten 1.44 maar bij de keuring zal dat wat nauwkeuriger zijn. Ik denk sowieso eerder dat hij groter is dan kleiner Haha!.

Bedankt voor de uitleg over dat stijl staan, zal idd de DA er naar laten kijken.
Handig met dat cirkeltje Haha!. Heeft het dan ook te maken met het feit dat hij nog nooit bekapt is?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:22

O, hoe oud Blond , op de eerste foto is ze net een jaar geweest en op de tweede foto bijna twee jaaroud!

Dat stijle is niet omdat hij nooit bekapt is geweest maar gewoon een "eigen" stand.
Is wel te corrigeren door de smid. Knipoog
Mijn smid zegt dat de Lusitano's en Anda's vaak wat stijler op hun hoeven staan, voordeel is volgens hem dat ze daardoor minder snel peesblessures krijgen! Tong uitsteken

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 00:30

Dit forum gaat snel !! 3 dagen niet on-line, en ik heb een half uur nodig om bij te lezen.
Had graag naar de wedstrijd gegaan op 12&13 april, maar helaas heb ik al een andere wedstrijd in Belgie.
Iedereen veel plezier, en veel foto's maken !

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:46

Even geen tijd om bij te lezen maar wou toch even zeggen:

Jasmijn alvast GEFELICITEERD!! Haha! Haha! Haha! Vind het echt suuuuuuuper leuk voor je!! Haha! Over de namen, ik vind Bandito echt bij hem passen!! Lovers

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:35

Jasmijn -> Alvast gefeliciteerd!
Hij is echt leuk! Hyper!

Esmée -> Jaaaaa! Eindelijk is je vader er!
Veel plezier saampjes!

Jenna -> Welkom terug!
Zo te zien wordt hij nog wel iets groter, kijk maar eens hoe hoog zijn kruis is tov zijn schoft.

Danielle -> Leuke foto's weer!
Volgens mij geniet Jauke volop van de aandacht van de toeschouwers!

Petra -> Als je man kanariegeel al niet mooi vindt staan dan zal hij appeltjesgroen ook niet zo mooi vinden denk ik.
Allebei felle kleuren.......
Ik zou dan gaan voor zachtblauw, of misschien paars?

Fanny -> Jammer dat het niet zo goed ging, maar de ervaring kunnen ze jullie niet meer afpakken.
Volgende keer gaat het vast beter!

Frankiej -> Tuurlijk mag je hier meedoen! Welkom hier! Clown
Leuk dat je hele gezin zo paardengek is, krijg ik hier jammer genoeg niet voor elkaar.....
Mooi paard is Samaranch!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:23

malin: Jammer dat het nog steeds niet goed gaat met suevo, maar daar kan het magere en niet door zn haren heen komen wel mee te maken hebben. Hij zal zn energie meer gebruiken voor zn been dan voor andere dingen.
Ik snap dat je bang bent voor als de da komt, maar wel goed dat hij nu geholpen wordt. En wie weet valt het allemaal wel mee en knapt hij helemaal op!

Fanny: Hoe is je wedstrijd gegaan? *net gelezen, goed dat er al verbetering was met de vorige keer! dat vind ik het leuke van wedstrijden, zien dat je steeds een beetje verbeterd bent!*

djemo: welkom, en leuk dat je paard dr is! Mooie stoere fries!

ess: die film heb ik ook gezien, vond hem vooral indrukwekkend!
Leuk dat je vader er is!

jasmijn: gefeliciteerd met je aankoop! Hij is leuk!!! Hoop binnenkort ook mn eigen aanwinst te hebben!

peet: Hoe is het eigenlijk met je huisje? Ga voor groen, je hebt al iets blauws!

frankiej: welkom!

Jolyn en jasmijn: Volgens mij is dat een frans voetje, heeft Encanto ook voor, is zeker als ze jong zijn nog te corrigeren met bekappen, maar verder hoeft hij er geen last van te ondervinden. Het is inderdaad zo dan andalusiers ook vaak een hoge trede hebben, (staleigenaar is ook hoefsmid en ik help hem vaak mee) heeft hij het op alle foto's? of is het toevallig op deze?

Hopelijk deze week naar eros, en als het goed gaat snel hierheen! Zeker nu het beter weer wordt begint het te kriebelen!
Sita doet het steeds beter! Ik rij nu wat vaker in het bos met dr, zodat ze wat beter zelf leert lopen en rechter wordt! maar ze vind het super, schrikt niet, is ontzettend braaf en doet nog steeds niet gek Lachen Woensdag weer is les met dr Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:45

haha Debby, nou haal ik mn eigen vragen door elkaar Tong uitsteken. Ik vroeg idd aan jou hoe groot ze was Lachen.
En hoe groot is ze nu?

Ilona, bedankt Haha! ik vind Bandito ook echt zo bij hem passen Vork Maar moet er wel goed over nadenen Haha!. Billy Bandito haha, klinkt ook leuk voor op de wedstrijd bv. Hoef ik zn naam ook niet te veranderen in t paspoort.

Saida dank je! Krijgen we binnenkort nog een update van het knappe veulen? Ben nieuwsgierig hoe zn oortje nu staat, vond dat zo schattig.

Michelle, dank je! Ik hoop dat je ook snel iets leuks tegenkomt. Al zin in zaterdag?
Ik weet niet of hij het op alle foto's heeft, vind het lastig te zien.

Vandaag voor t eerst gewerkt, was echt leuk! Waren wel een gezellige opa en oma. Was nog meer een kennismaking.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:58

Heel veel zin in zaterdag, ik hoop snel iets te vinden, wil eigenlijk zsm naar eros toe!
Billy bandito klinkt leuk!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:03

Jasmijn, sanne was ook erg jong in der hoofd. Maar dat kwam omdat ze op het land stond. En zich daar niet 'veilig' voelde. Weet niet of hij ook overag in de kudde staat? En je zei dar hij niet veel in handen was. Dat was met sanne ook.

Naarmate ze meer in handen was en op stal. Werd ze rustiger. Op het land werd ze weer 'wilder' maar nu word het al weer minder Ja

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:48

Citaat:
Jenna -> Welkom terug!
Zo te zien wordt hij nog wel iets groter, kijk maar eens hoe hoog zijn kruis is tov zijn schoft.

Thanks!Ja hij is gewoon nog hartstikke overbouwd.Dus dat komt wel goed denk ik ja;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:55

Jasmijn -> Ik moet idd echt weer foto's gaan maken van Grytsje en Cipke.
Vorige week zou ik het al doen, maar toen was ik m'n camera weer vergeten, sufferd die ik ben.....
Morgen ga ik weer een poging wagen!

Het gaat nog steeds niet lekker met de boer, hij knapt maar niet goed op.
Op de manege loopt het ook niet zo lekker, ik zal niet in detail treden, maar er zijn een paar schrijnende dingen gebeurd.
Of de manege gaat verhuizen is ook niet zeker, de vergunning is nog steeds niet rond en het is nog maar de vraag of de boer het allemaal wel aan kan straks.
Omdat er geen duidelijkheid is wat er gaat gebeuren zit iedereen bij ons met de onzekerheid of ze straks nog wel hun paardje kunnen blijven doen.
Ook ik loop steeds rond met de vraag of ik volgend jaar Grytsje nog wel 'heb'.
In het ergste geval zal de boel verkocht moeten worden.
Ik ben er dan ook over aan het nadenken of ik Grytsje dan zou willen kopen, mits er een redelijk bedrag voor wordt gevraagd.

Aan jullie dan ook de vraag;
Wat denken de friezenkenners hier dat Grytsje ongeveer waard is?
Hier een aantal feiten;
~ geslacht; merrie
~ afstamming; Fetse * Hearke
~ leeftijd; 14 april wordt ze 6 jaar
~ als veulen 1e premie behaald
~ bij stamboekopname een 3e premie behaald
~ schofhoogte ca. 1.60
~ geen zomereczeem
~ heeft 2 veulens gehad
~ kent de basis onder het zadel, maar moet nog doorgereden worden
~ is verkeersmak, maar wel schrikkerig voor onbekende geluiden
~ heeft zwakke kniespieren
~ heeft verder nog nooit iets gemankeerd aan rug, benen of hoeven
~ heeft een gouden karakter

Als ik een beetje weet wat ze ongeveer waard is dan kan ik het overwegen of ik haar wil kopen of niet, en daar alvast rekening mee gaan houden, dus vandaar mijn vraag hier.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:09

Jasmijn gefeliciteerd! Dan zou ik Bandito Blilly doen Tong uitsteken dat klinkt een beetje als Lucky Luuk ofzo hehe Haha!

Bedankt allemaal voor de lieve berichten, helaas is gisteren Suevo bovenop een auto geklapt tijdens het stappen, waren bijna thuis en er kwam ons een auto tegemoed. Auto remde netjes af en ging naar haar rechterkant, ik stuurde Suevo ook naar rechts waar hij al liep, toen hij ineens besloot dat hij daar niet wilde lopen. Hij ging een beetje dribblen dus ik duwde hem met mijn lichaam door naar rechts, maar hij was sneller dan ik en sneed mij de pas af. Ik zeg nog "Kijk uit lompert, een auto" maar het was al te laat, terwijl hij langs me schoot week hij ook nog eens bij mij vandaag en daar stond dus die auto, die hij volgens mij ook helemaal niet gezien had.

Hij viel dwars op zn zij op de auto, zn achterbenen volgden erachter aan, over de motorkap en langs de nummerplaat die door de lcht heen is gevlogen. Dat hele been (het geopereerde been) is ontveld maar dat bloedde niet. Hij is aan de andere kant van de auto tegen de grond gesmakt en heeft in zijn vlucht ook nog met zijn hoeven de hele motorkap beschadigd terwijl hij overeind probeerde te komen... Natuurlijk was hij erg geschrokken en rende in blinde paniek dwars door prikkeldraad heen een aangrenzend weiland in, waarbij hij ook nog eens is gevallen want later op stal bleek dat hij allemaal van die bloedende krassen op zijn rechterbil, zijkant en rechter voorbeen had.

Hij heeft echt helemaal overstuur in dat weiland rond lopen rennen, op een gegeven moment stopte hij en zocht mij. Ik riep hem en toen kwam hij naar me toe, maar hij was zo overstuur dat zodra ik op hem afliep hij het weer op een rennen zette. Ik heb toen mensen van stal gebeld om bij de openingen in het draad te laten wachten zodat hij niet ook nog eens naar een 80km weg kon rennen, en ben heel rustig naar Suev toegegaan, ben op mn hurken gaan zitten en na veel rustig praten kon ik hem pakken. Hij was nog steeds heel erg over stuur maar gelukkig konden we via dat weiland ook terug bij de stal komen, en hebben we hem zonder verdere ongelukken naar stal kunnen brengen.

Ik heb vanmiddag vrij gevraagd van mn werk, en ga er zo heen, gelukkig waren alle wonden oppervlakkig maar hij zal vandaag wel erg stijf zijn. Ik hoop dat dit verder geen staartje heeft maar dat zal ik straks op stal wel zien. We hadden ook hele erge mazzel dat die auto practisch stilstond, als die auto harder had gereden had er ik weet niet wat kunnen gebeuren. Ik heb zo ongeveer de hele nacht Suevo over de motorkap zien vliegen en dat geluid erbij, brrr. Voel me dus ook niet helemaal super maar gelukkig bleef ik op het moment zelf goed rustig, anders had ik Suevo nooit meer te pakken gehad. Maar daarna kwam de schrik en voel me gewoon goed k.lote nu.

Hoeveel pech kun je hebben met een paard....

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:17

Zo Bloos! Malin wat erg! Ach gut

Pffff, dat is echt mega mega schrikken (en 1 van mn nachtmerries).
Ik hoop echt dat Suevo vandaag redelijk in orde is Ach gut Ach gut

Ik reageer binnenkort weer even bij, lees het wel allemaal maar heb heb best druk nu weer terug in NL! Morgen weer eens les met Furia, dat is wel fijn!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:29

Esmee: Heerlijk dat jullie het zo gezellig hebben, altijd fijn om je ouders weer na een lange tijd terug te zien!

Jasmijn: Je kan hem ook Bolero (spaanse dans) of Bandolero (straatrover) noemen.
Moet je bij die stal het volle pensiongeld betalen of is het voor de opfok minder?

Jenna: Welkom, wat een lekkere bos manen heeft jou man zeg!

Fanny: Balen dat er iemand je paard bang gemaakt heeft, hopelijk gaat het de volgende keer beter.

Saida:
Ik zou het schatten op zo'n 3.000 - 4.000 euro, ivm de derde premie en het probleem met de kniespieren.

Malin: Jeetje dat is schrikken!!! Echt raar dat hij die auto niet door had of gezien heeft. Arme beestje Ach gut Hoe gaat het nu met hem? Ik hoop echt dat dit niet verdere gevolgen voor hem gaat hebben!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:30

Malin -> Oh God wat erg zeg! Bloos!
Hoe is het vandaag met hem?
Ik hoop echt dat hij hier niets aan overhoudt, zowel lichamelijk als geestelijk.
Heel veel sterkte meis, jij zult ook heel erg geschrokken zijn en even tijd nodig hebben. Ach gut Ach gut Ach gut
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 31-03-08 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:31

wat erg malin! Hopelijk is alles in orde! het zit je niet mee!
gelukkig valt alles mee, sterkte!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:33

Malin wat een nachtmerrie!!! Boos!

Ik hoop dat Suevo behalve wat pijnlijke spieren en schaafplekken er niks aan heeft overgehouden en dat hij snel van de schrik bekomt.

Het is ook mijn grootste angst, dat Ensueno zoiets doet. Die kan ook zo ineens de straat opschieten en merkt auto's ook vaak niet eens op.

Hopelijk zijn jullie snel van de schrik bekomen. Wat Bach-rescue en traumeeldruppels kunnen voor jullie beide geen kwaad denk ik. Sterkte!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:36

He getver Chica... het gaat ook allemaal niet zoals het moet he, geef Suevie maar een grote knuffel van mij.

Jasmijn; wat een leukert zeg! volgens mij valt het stijle wel mee en staat hij op die ene foto net tussen belasting en op rust staan in. de andere fotos zie ik hem namelijk gewoon staan.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:49

Ik krijg net 2 foto's van mn 2e buitenrit met sita!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:14

Jeetje Malin wat een verhaal! Hopen dat het idd bij oppervlakkige verwondingen is gebleven en hij alleen nog wat stijf is. Ook hopen dat hij er geen trauma aan overgehouden heeft en dat je straks nog normaal met hem over de weg kunt gaan! Pffft zie het helemaal voor me. Wat moet jij je machteloos hebben gevoeld met een paard dat helemaal in paniek is!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:16

Aan de mensen onder ons met spaanse kennis heb ik even een vraagje.

Ik heb voor de naam van het veulen op komt het woordenboek erbij gepakt en ik vond de volgende naam erg mooi geschreven voor als het een merrie wordt. :

Miaja betekend kruimel
Miagaja betekend kruimeltje

Nou was mijn vraag hoe je dit nou precies moet uitspreken?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:36

Malin!!! Jeetje. Bloos! Ik schrok me rot van je berichtje zeg... Hoeveel pecht kun je hebben idd.. Ach gut Het zit je echt niet mee he... "Gelukkig" is het nog 'goed' afgelopen... Ik hoop dat het nu ook erg meevalt!! Sterkte ermee en geef Suev een dikke knuffel!

Sanne: Leuk dat je al namen aan het kijken bent! Ik zag in het lijst van Malin ook een hele leuk staan Haha! Die houd ik zeker in mijn achterhoofd!

Saida: Helaas heb ik niet veel verstand van de waarde van een paard. Durf ook geen gok te doen eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Maar misschien kan iemand anders in dit topic een gok doen. Knipoog Ik hoop trouwens dat het met de manege en paarden goed afloopt!

Frankiej: Welkom hier!

Jenna: Welkom terug hier! Gezellig Haha! Je hebt echt een kanjer van een paard zeg! Echt super barok ook voor 3 jaar Vingers aflikken Geweldig!

Esmee: Whoehoe! Eindelijk issie er dan! Leuk hoor dat je hem weer hebt gezien! Haha! Je zal vast veeeeeeeeeel te bespreken hebben! Hoe vind ie Fuego?! Haha!

Jolyn; Aahh kleine X antha! Leuk zeg die foto's Haha!

Fanny: Helaas van je wedstrijd, maar volgende x beter! Ja

Soeske: Bevalt je stage nog steeds zo goed? En hoe vinden Goya en brammetje het daar Haha! ?

Zo gister weer lekker bezig geweest met manda. Met een halster en longeerlijn aan de gang gegaan met grondwerk voor het eerst. Haha! Ze pakt alles echt zo goed op! Heb al veel zijgangen geoefend, en achterwaarts, voetje geven ect. Alles pikt ze goed op! Lekker een uurtje mee bezig geweest! Daarna nog een uur gereden wat ook wel lekker ging. De galop is alleen nog erg moeilijk voor dr. Ze wil ze lang maken, of heel hard gaan. Maar de achterhand eronder, en netjes rond komen is nog moeilijk Tong uitsteken Maar gaat wel steeds beter. Lachen

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:24

Jeetje Malin, de rillingen lopen over mijn rug, wat een vreselijke ervaring. Ik hoop dat Suevo er niet teveel aan overhoudt.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:55

Malin, jeetje wat erg!! Arme Suevo.. geef hem een hele dikke knuffel van me.
En voor jou afgrijselijk ook, heel veel sterkte ermee! Ik heb dat zijn wonden meevallen Ach gut .

Cloris, dank je. Ik zal er gewoon een hoefsmid naar laten kijken, heb er zelf weinig verstand van dus kan zelf niet kijken of het zo is haha Nagelbijten / Gniffelen.

Sanne, nee, opfok is veel minder Haha!. 80 euro waarschijnlijk, maar ik zou nog worden teruggebeld of dat echt de juiste prijs was (had de jonge boer aan de tel, hij moest het nog even checken bij zijn vader).