Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 17:08

Het gaat super met de kleine man Haha! Ze moeten hem zelfs niets éxtra's toedienen via de baxter, zo goed gaat het. Hij drinkt bij mama af en toe, maar hij drinkt perfect melk vanuit een emmer.
Hij ziet er al stúkken beter uit en is al niet meer zo ingevallen als gisteren. Zn vachtglans komt ook terug.

Goh, ben zo blij, zo blij, zo blij Tong uitsteken Nu komt het allemaal goed Go jij! Go jij!

Met Ceara gaat het ook goed, hoewel ze het daar helemaal niet leuk vind. Ze heeft ook al weer lompe Fries moeten spelen, want ze heeft haar schoft goed geschaafd aan God-weet-wat Rolleyes Maar ze vinden haar heel lief, enkel tegen haar kind niet Verward

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:16

Hey wat fijn dat het goed gaat met de kleine!! Geweldig dat ie uit een emmer drinkt, dat is een stuk makkelijker dan de fles. Staat ie wel gewoon bij zn moeder in de stal?

Ben heel blij voor je, het komt nu vast helemaal goed. Toch goed van je dat je naar de kliniek gegaan bent! Veel sterkte nog met je paardjes.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:16

Zie je wel? Ik zei toch al op het FPF dat alles weer goed zou komen?
Ceara en Charley zijn niet voor niets op je pad gekomen, meis!
En ze gaan daar voorlopig niet weg ook!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:01

aisie schreef:
Hey wat fijn dat het goed gaat met de kleine!! Geweldig dat ie uit een emmer drinkt, dat is een stuk makkelijker dan de fles. Staat ie wel gewoon bij zn moeder in de stal?

Ben heel blij voor je, het komt nu vast helemaal goed. Toch goed van je dat je naar de kliniek gegaan bent! Veel sterkte nog met je paardjes.

Hij staat bij zn moeder, maar er is een tussenschot tss hen in. Dus ze kan hem zien, hem ruiken, maar hem niet stampen Knipoog Hij heeft alle rust en moet niet bang zijn van een trap, maar kan toch gerust zijn dat ie zn mamie ziet.

@ Saida: Ceara is idd om één of andere reden in mn leven gekomen, maar na al die misérie zou ik wel graag weten wélke reden *LOL*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:34

wat ben ik blij dat het goed gaat met de kleine,de merrie en vooral met jou natuurlijk!!!!die machteloosheid is vreselijk!!!
Wat ceara betreft...ach,alles heeft vast een reden ...toch???

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:43

Was hier al een paar dagen niet meer geweest en heb even bijgelezen. Eerst goede berichten, maar daarna helaas mindere berichten. Nu gaat het gelukkig weer wat beter met hem. Hij is nu in hele goede handen en ze zullen hem er wel doorheen slepen. Ik duim voor jullie!!

Wat zeggen ze er in de kliniek van dat Ceara het veulen niet laat drinken aan welke reden zitten hun te denken???

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:29

Jeetje wat een verhaal, hoop dat je mannetje het gaat redden, maar zo te horen komt dat wel goed.
En top wat je voor Ceara gedaan hebt. Je bent een toppertje.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 22:56

biancanij schreef:
Wat zeggen ze er in de kliniek van dat Ceara het veulen niet laat drinken aan welke reden zitten hun te denken???

Goh, daar weten ze het ook niet. Kan liggen aan haar verleden, of aan het feit dat ze een zwaar jaar en zware zwangerschap heeft gehad. Mss is ze zo tgo veulens of ... Het kan van alles zijn. Ik vroeg het ivm evt een 2de veulen binnen enkele jaren of ze dan mss ook nog zo kan zijn. En ze zeiden dat kan, maar kan ook zijn dat ze dan een supermoeder is. Het is een dubbeltje op zn kant (of hoe zeg je dat).

Wat nu wel bijna zéker is, is dat Ceara haar melk niet rijk genoeg is OF dat ze idd niet genoeg geeft. Eén van die dingen heeft ertoe aangezet dat Charley zo zwak is geworden. Om te zien hoe dat in de toekomst zou zijn, moeten we nog een veulen van haar vragen. Dan kunnen we zien of ze melk te weinig geeft of indien de melk niet rijk genoeg is, of dat ligt aan de voorbije maanden...

Maarja, dat is nog héél verre toekomstmuziek, hoor, met een grote ALS voor Knipoog

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 00:18

Wat fijn dat het nu goed gaat en het veulen er weer beter uit gaat zien. Toppie
Ben je zelf al een beetje uitgerust ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:30

Ik lees dit nu allemaal pas. Super dat het veulen gezond geboren is! Nu heeft de merrie alle tijd om bij te trekken!
Volgens is dat achter die arme bespiering toch een hele mooie dame!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:34

Hey meis, zal je hier ook even een hart onder de riem steken. Het gaat vast goed komen met Charley nu hij uit de emmer kan drinken. Misschien kan je voor de nacht ook een contruktie maken zoals op de kliniek? Moet je wel nog je mandje uit om hem te laten drinken, maar kan je weer wel gerust zijn dat ie niet gewond raakt door Ceara...

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:35

Go jij! Go jij! Zie je nou wel. Geniet ff lekker van t mooie weer joh!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:54

Update van vandaag:

Het gaat steeds beter met kleine Charley Boy. Nog wat zwakjes hier en daar, maar vandaag zijn we naar buiten gegaan met mama en kind om wat van de zon te genieten en wat grasjes te smikkelen. Voor mn kleine man konden er zelfs al 2 gekke bokkesprongen vanaf, want toch wel al lang geleden was dat ie dat gedaan had.
Charley eet zelfs al brokjes, sinds gisteren Tong uitsteken En hij doet dat goed, hoor, hij laat het hem smaken Haha!

Een studente vertelde zelfs dat hij een successtory was, want het had niet veel gescheeld of... Boos!

Ceara vind het daar echt helemáál niet leuk. Zondag woog ze nog 525 kg en vandaag woog ze nog 511 kg Boos! Ze gaan ze nu meer in het oog houden en ik ga morgen de pot Opkikker van NAF meenemen dat voor haar voorzien was (is vandaag toegekomen met de post Knipoog uit Engeland).
Maar ze is altijd toch zo blij om mij te zien wanneer ik de hoek omkom Clown

Voor de rest gaat het met mij prima. Ben al helemaal uitgerust (vind ik toch) en mn gemoed is ook al véél beter. Ik denk nu niet meer (zoveel) dat het mijn schuld is dat Charley in de kliniek is. Ik kan weer lachten en positiever denken Haha!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:02

Fijn dat het de goede kant op gaat! En ik ben blij dat het met jezelf ook beter gaat! Als je wat uitgerust bent zie je de dingen weer heel anders. Nu kun je weer een beetje uitrusten van alle stress.

Jammer dat ceara het er niet zo leuk vind. Maar ja, zo gek is dat niet met haar verleden en ze voelde zich bij jou natuurlijk prima. Ik kan me voorstellen dat ze heel blij is om je weer te zien als je komt! Jij bent toch degene die haar gered heeft. Maar als ze weer thuis is eet ze alles er vast wel weer aan.
Heb je enig idee wanneer ze weer naar huis kunnen of is dat nog niet aan de orde?

Nog veel sterkte met je paardjes! Ik blijf voor ze duimen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:03

aisie schreef:
Fijn dat het de goede kant op gaat! En ik ben blij dat het met jezelf ook beter gaat! Als je wat uitgerust bent zie je de dingen weer heel anders. Nu kun je weer een beetje uitrusten van alle stress.

Jammer dat ceara het er niet zo leuk vind. Maar ja, zo gek is dat niet met haar verleden en ze voelde zich bij jou natuurlijk prima. Ik kan me voorstellen dat ze heel blij is om je weer te zien als je komt! Jij bent toch degene die haar gered heeft. Maar als ze weer thuis is eet ze alles er vast wel weer aan.
Heb je enig idee wanneer ze weer naar huis kunnen of is dat nog niet aan de orde?

Nog veel sterkte met je paardjes! Ik blijf voor ze duimen.

Nog geen idee wanneer ze naar huis kunnen, zal nog niet voor de eerste dagen zijn. Hangt volledig af van Charley.
Maar laat ze daar maar op het gemak zitten, hoor. Ze worden daar héél goed verzorgd.
Vanmorgen heeft een studente zelfs met Charley gespeeld in de gang *LOL* Hij was zodanig content en zot, dat em pardoes op zn kont is gevallen. Hij was er helemaal van ontdaan *LOL*
En Ceara stond zo te kijken van: Eila, waar gade gij me mn kind naartoe?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:06

Ik eb wat foto's van de voorbije dagen. Schrik niet, de eerste foto's zijn écht verschrikkelijk |( , maar zo heb je een idee waarom ik vrijdag al zo bezorgd was... Niet voor gevoelige kijkerkes :o
Ze zijn getrokken met mn gsm, dus qua kwaliteit niet super.

Zondag, 11 mei.
Hier kon em dus niet meer op zn beentjes staan...
Afbeelding

Afbeelding

Héél erge foto, voor mij héél erg pijnlijk. Hier dacht ik dat ik em bijna kwijt was... Let wel, hij ligt, dus is iets erger dan het eigelijk was, maar het was in ieder geval héééél erg gesteld met mn kleine man |(
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0159.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0160.jpg

En ondertss staat mama geduldig te wachten :)
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0162.jpg

Maandag, 12 mei.
Er is al beterschap te zien...
Hij had net gegeten en viel net in slaap toen we aankwamen. Hij is nog blijven vechten tegen de slaap tot hij écht niet meer kon
:Z :+
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0169.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0163.jpg

Daarna is ie fkes gaan rechtstaan.
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0173.jpg

Het is nog een iel ventje, maar hij ziet er al stúkken beter uit dan zondag :)
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0175.jpg

En natuurlijk moest mama ook es op de foto. Een fotomodel is ze niet, maar met wat hulp krijgen we haar oortjes toch recht ;)
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0166.jpg

Vandaag, 13 mei.
Weer aan het slapen toen ik aankwam, want net gegeten :P
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0183.jpg

En dan hem wakker gemaakt en naar buiten, lekker in de zon 8-)
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0185.jpg

Op de goede weg, maar hij is wel nog lang...
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0190.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0191.jpg

Een emmer kan héél interessant zijn :D
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0188.jpg

En dan is er natuurlijk nog de mooie mama, die na 3 dagen in een ziekenhuisbox ook naar buiten mocht. En ze genoot...
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0184.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0194.jpg

En dan de laatste en de mooiste...
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... _A0196.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:26

Jeetje wat een foto's zeg.... Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang was hem kwijt te raken... Wat zijn die kleintjes toch kwetsbaar he!
Fijn dat het weer op de goede weg is. Hopelijk blijven de stapjes nu vooruit gaan! Gelukkig gaat het drinken uit de emmer goed!

Veel kracht toegewenst voor de drie C's!!!!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:27

Jeetje ik kan me voorstellen dat je zo geschrokken bent en dat je je zorgen maakt nu ik de fotoos gezien hebt.
Wat ziet hij er uit zeg, pfff en wat gaat dat eigenlijk snel dat hij zich beter voelt na een paar daagjes, gelukkig maar hoor.
Ik hoop echt dat hij er helemaal bovenop komt, maar dat zal wel lukken denk ik.
Veel sterkte voor die man en moeders en jou natuurlijk. Knipoog

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:28

Wow wat was ie er slecht aan toe!! Huilen Arm zieltje, hij ziet er echt heel zielig uit op de eerste foto's. Gelukkig gaat het nu beter met hem. Dat was echt op het nippertje!
Je hebt gelijk, ze staan daar prima en er wordt goed voor ze gezorgd!

Ik duim nog ff door voor het hummeltje. Het is wel een schattig veulentje hoor Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 01:59

Jeetje, wat is hij schraal geworden. Maar wat super dat hij op de andere foto's weer buiten is en interesse heeft in de omgeving. Ik vind het verbazingwekkend dat hij er daar alweer zo veel beter uitziet en het is goed dat hij al wat eet!!!
Ik zou het erg leuk vinden als je binnenkort erin zou slagen nog wat duidelijker foto's van de merrie te nemen. Voor zover ik haar kan zien ziet ze er echt goed uit.
Geweldig wat je voor je dieren over hebt en ik hoop dat je merrie met veulen over een tijdje weer gezond en wel bij je thuis hebt meid.
Jij verdient een bloemetje!!!
Afbeelding

Waar menigeen allang had opgegeven ga jij door en ik gun je zo dat het allemaal goed komt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:32

Ha meis, wat een hoopje ellende was die kleine man van je Ach gut En wat moet jij in de piepzak gezeten hebben Ach gut
Gelukkig is die narigheid nu achter de rug en blijkt je kleine man net als z'n moeke een vechtertje te zijn. Met de goeie zorgen op de kliniek en straks weer met jou goeie zorgen en liefde kan het niet anders of dit kereltje wordt een grote sterke vent.
Lastig dat Ceara niet eet maar ze hangt natuurlijk zo aan jou dat ze jou en haar thuis gewoon mist. Misschien kan je haar iig haar krachtvoer geven als jij erbij bent? Wie weet eet ze het wel als jij erbij bent?

Fijn dat jij je ook weer stuk beter voelt nu de zorgen uit handen genomen zijn. En dat bloemetje heb je zóóóóó verdiend!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:49

Jeetje die eerste foto's…..

En wat een verschil met een paar dagen! Wat kan zo'n kleine snel achteruit gaan, maar ook weer snel opkrabbelen zeg. Eerst is het een echt skeletje, en daarna lijkt het allemaal al iets ronder en gezonder.

Wat een hoop zorgen heb je toch al gehad sinds je Ceara hebt opgenomen.

Petje af!

En nu maar hopen dat de onbezorgde kraamtijd bijna kan beginnen!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:05

Pfoeh dat ziet er inderdaad schrikwekkend uit zeg! Maar het gaat gelukkig hartstikke goed met deze vent! Een beer van een kerel wordt t straks let maar op!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:57

ik ben blij dat hij beter gaat....die foto word ik helemaal misselijk van,hij is meer dood dan levend compleet uitgedroogd....daar was ik in het begin van je topic al bang voor...jammer dat ik in frankrijk zit anders was ik vorige week al komen kijken....
Gelukkig heeft hij het gered,je had niet een paar uur later moeten zijn geweest met naar de kliniek te brengen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:23

jeetje heb ook even weer bij gelezen. Het zit ook niet mee he. Gelukkig gaat het nu wel de goede kant op. Doe je het veulen nog weg of hou je hem nu. Kan me best voorstellen dat je nu zoiets hebt van na alles wat je doorgemaakt hebt dat je hem wilt houden.