[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:46

Klopt, ik heb 'm ook aangeschaft. Samen met nog een aantal andere: 'ABC Grondwerk', 'Paarden gymnastiseren' en 'De eerste dressuuroefeningen voor het jonge paard', dat alles voor een tientje. Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:50

orban leuk paard heb je, leuke foto's
soeske leuke pony, je nichtje kijkt zo trots wat leuk

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:11

Bedankt allemaal Haha! Jaa, ze was eerst wel bang, maar toch nog gedraaft met haar hihi.
En die boeken, moet morgen maar ff kijken. Je kunt daar vaak goede boeken voor weinig krijgen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:14

Nou baal ik dat de slechte opgeheven is hier.... (breda)

Soeske echt schattig zo op die pony!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:40

In Apeldoorn hebben ze alles met 50% of 75% korting, echt super. Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:04

ik heb nog allerlei boeken van school Knipoog heb ze nog niet eens allemaal door kunnen lezen. En een boek over het africhten en door rijden van jonge paarden. Heb er zeker wel wat aan gehad, heb het meeste ook zelf aangeleerd Haha! is wel het leukste vind ik zelf, en ik leer meer van een jongpaard, een wat ouder ervaren paard hadden we al.

Clickertraining lijkt me ook wel wat, moet alleen nog steeds even zo'n ding halen. Belonen met een snoepje werkt bij mijn paard niet, dan denkt ze alleen maar aan t snoepje en als ze geen zin meer heeft loopt ze gewoon van me weg Clown .

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:21

Hey barokke liefhebbers Haha!

ben vandaag bij mn verzorgpaardje geweest, de luilak Clown Ik moet zeggen dat hij de dressuur toch wel langzaam maar zeker wat beter oppakt, hij word namelijk bijna altijd buiten gereden. Er komt langzaam aan een beetje stelling en buiging in, en hij word iets voorwaartser. Rij hem nu pas een maand en maar 2x per week, dus er komt een beginnetje. Heb een paar foto's geschoten tijdens het poetsen&opzadelen. Helaas was ik alleen dus niet van het rijden, maar die komen ook vast wel Haha!

Tada, Jielt de Friese hengst Pling *jammer van dat oog..*
Afbeelding
Hij had een lekker pepermuntje op Haha!
Afbeelding
Vlechtje er in..
Afbeelding
En klaar om te gaan rijden, eerst in de bak daarna nog ff naar me huis Knipoog
Afbeelding

Opzich een leuk paardje toch? Alleen jammer van zn nek, die is 'omgevallen' en hangt naar links, erg zonde. Nagelbijten / Gniffelen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PV8YCLWR

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:27

Jullie gaan echt hard!

Gaaf paard hoor Prinslover, jammer idd van die manenkam maar dat heeft duidelijk geen invloed op zijn uitstraling! Hoe oud is hij?

Pipi > Zo'n wonder is het niet dat ze de clicker snel oppakte, met een goede motivator (voer Knipoog ) leren ze direct een stuk vlugger! Ben benieuwd naar jullie vorderingen! Had je al die boeken trouwens bij de slegte?

Kjoetie > Hoe ging je gesprek?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:36

Amable hij is 11 jaar.. En hij heeft idd toch wel een leuke/stoere uitstaling Lachen
Die clicker methode heb ik zelf nog niet iemand zien doen, alleen lees er wel veel over, en zie goede resultaten Ja Als jullie paarden een truucje hebben geleerd wel ff laten zien met een foto he Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:37

Prinslover, stoer paard zeg!
Gave manen!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:38

Prinslover > Open mijn profiel eens Knipoog En kijk anders eens op www.amable.nl Knipoog

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:42

Ik had wel wat probleempjes verwacht.
Ze heeft nl nogal ernstige voernijd en was bang dat dit juist in de hand gewerkt zou worden.
Maar ik denk dat dit juist misschien kan helpen?

Moet ook maar eens naar de Slegte gaan dan,hopelijk hebben ze dat boekje hier ook.
Zo niet dan komt er vanzelf het verzoek aan 1 van jullie om het voor me op te trommelen Haha!

Leuk paard is Jielt,idd alleen erg jammer van zijn omgevallen hals.
Ben wel nieuwsgierig naar rijfoto's Clown

Ik heb trouwens vanavond ook weer gereden op het friesje van een stalgenootje.
Zo moeizaam als we begonnen (alleen maar hard met z'n kop bij Jezus op schoot),zo fijn zijn we geëindigd.
Heerlijk tempo,goede balans,super door z'n lijf,kortom: ik zat dus als de koningin Haha! Haha! en heb er weer van genoten!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:46

Nouvel, bedankt! Ik vind ze manen ook echt stoer Ja

Amable, ik ga zo gelijk even kijken ja! Lachen

Pipi: Ja die komen er ook zeker! Ik zou misschien les krijgen, maar gaat helaas niet door.. Ben m wel dressuur matig aan het rijden en hij word al iets soepeler in het lijf Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:46

Dit helpt juist super tegen voernijd, vooral het wachten met eten tot na de click. Je leert het paard namelijk dat voer niet verdwijnt als het niet direct op gegeten wordt, erg ideaal!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:54

zohe, wat een manen! Hoe lang zijn ze wel niet? elke keer vlechten voor het rijden denk ik :p

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:02

Amable, erg mooie site heb je! Heb volgens mij *herinnert zich vaag* wel eens in je profiel gekeken omdat je foto's van vrijheidsdressuur had geplaatst. Jauke is een erg mooie fries geworden hoor!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:19

@ Amable gave site hoor!
Ben met Toy (mn BWP) ook een beetje begonnen met vd maar damn wat is die eigenwijs. Sowieso heel dominant dier haha...
Maar het begint er een beetje op te lijken. halthouden, achterwaarts, blijven staan, naar mij toe komen en al een stukje buiging. Hij snapt alleen nog niet zo goed dat hij zn gewicht naar de achterhand kan verplaatsen volgens mij. Ook beentje brengen op commando doet hij alleen probeert hij er altijd een keer achteraan te maaien haha...

@ Prinslover Gave fries hoor. Idd jammer van zn manenkam. Ben wel benieuwd hoe zn manen er los uit zien eigenlijk....

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:56

@soeske bedankt
ik denk ook wel dat ik er goed aan heb gedaan
heb al twee dagen droog gereden, en het is toch wel heerlijk dat je daarna niet van top tot teen onder de modder zit
echt een walhalla voor mij daar Haha!
maar ik blijf het toch jammer vinden van mijn oude stal want het was er super gezellig

prinslover wat een schitterende fries zeg

cloris ik blijf het een geweldig paard vinden en inderdaad wat een houding heb je, mooi hoor

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:03

Jeetje zeg, ik heb gewoon echt blz gemist in dit topic waar fotos stonden Bloos

Suevie ziet er goed uit Malin, beter dan dat je hem niet dikker kon krijgen enne lief ooooogje!! Ik zag ook Xender voorbij komen, dat heb ik altijd al een lekker ding gevonden en Laura; wat er precies met Alegra gebeurd is weet ik niet, de fokker wil gewoon niet de detailles melden of weet ze niet... ik heb me daar bij neergelegd, ze heeft gewoon de kans gekregen..

Enne lekker ding hoor die Jielt, hoe groot is hij eigenlijk? of stond dat al ergens Clown zonde van die Kiephals

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:19

Hallo iedereen, ben ik weer Haha!

Wat een mooie foto's weer hier zeg, cloor, wat zit jij geweldig op je paard, wordt er helemaal sjeloersig van *LOL*

Sollicitatie ging op zich wel goed, maar ik kon niet goed inschatten wat ze er nou werkelijk van vonden.. ik ben momenteel wel de enige kandidaat die ze op gesprek hebben laten komen, maar de vacature staat nog tot morgen/overmorgen uit. Dit omdat ze toch nog iemand op gesprek willen laten komen die meer in de nieuwe media zit dan ik. Maar het meisje van het werving en selectiebureau (als je ooit in het zuiden aan het werk wilt: manpower venlo, en dan gwenny bisschops. Dat mens is echt geweldig, daar kunnen de meeste uitzendbureau's en intercedenten een hele dikke punt aan zuigen, zo'n goede begeleiding en zo oprecht geinteresseerd) vertelde me dat deze vacature al maanden uitstaat maar dat ze er maar geen goede kandidaat voor kunnen vinden, en dat de kans dat er dus binnen 2 dagen een topper tussenzit (ik was 1 van 53 reacties op deze vacature en de enige die min of meer geschikt was, kun je nagaan) is heel klein... dus ik ben echt heel, heel erg benieuwd... ben stiekem al appartementjes aan het kijken en aan het inrichten in mijn hoofd Bloos heel slecht, ik weet het, maar kan het niet laten Haha!

Woont er hier iemand in de buurt van Venlo? Ik ben namelijk wel een beetje een bangebroek, ben bang dat ik daar dalijk in een appartementje zit in een stad waar ik niemand ken, dat ik zit te vereenzamen..

Maargoed, eerst maar even afwachten, loop weer veel te ver op de zaken vooruit... hoor het deze week..

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:47

Venlo, ik ga er wel eens stappen... heel gezellig hoor!! Limburgers zijn zowiezo wel heel makkelijk daar kom je vast wel makkelijk tussen...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:02

morge dames

heerlijke verhalen weer en mooie foto's

prinslover heb je ook bandages voor aan de achterzijde ?

ik kwam nog wat foto's tegen uit de oude doos Haha!

Afbeelding

Afbeelding

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:51

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:53

Soeske: ze komen tot zn knieen ongeveer! En ik vlecht ze idd altijd in voor het rijden, is zo vervelend al die manen in je gezicht Tong uitsteken

Laulau85: Ja, ik kon het niet helemaal erop krijgen. Kon niet verder gaan staan, want daar was een deur Clown Maar ze zijn eruug lang Ja

Loveseben: Bedankt Lachen Ik heb ook wel geluk dat ik iedere x zulke leuke paarden kan rijden! Als ik het goed heb begrepen ben je verhuist van stal? Zal best een moeilijke keuze zijn geweest, maar geloof dat je het best naar je zin hebt, gelukkig maar! Vork

Cloris: Ja zonde he Verdrietig Ik weet het niet precies, maar ik denk zo'n 1.65 / 1.68 m

Nickyu: Het zijn geen bandages, maar gewoon de verlichting.. Ik heb ze wel voor achter hoor Ja Alleen had ze niet om gedaan Bloos omdat het nogal een gedoe is omdat ik achter ook strijklappen heb..
Leuke foto's trouwens! Goede oude herinneringen Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:04

Nickyu; leuk die fotos

Orban; ik was zo vrij even te reageren in je topic Bloos

Prinslover; dan is hij groter dan hij lijkt op de foto haha maar hij heeft wel een mooi voorkomen zeg