Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:26

In overleg met mijn instructrice voer ik haar nu magnesium. Dat moet wat meer rust en ontspanning opleveren;)
Wij mogen zaterdagochtend weer van start gaan.
Vanochtend ging ze vrij goed, en inderdaad we zijn nog een combinatie in opbouw..
We gaan gewoon kilometers maken en het hoeft nog niet perfect als er maar iets een stijgende lijn in komt.

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:21

Thanx!

Voer ook al een paar maanden magnesium maar geen idee of dat echt heeft geholpen. Maar drukke paarden verbruiken een hoop magnesium en voor spierpijn altijd goed.

M_arjolein

Berichten: 1457
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:43

Spannend Getty! Hoe laat moet je zaterdag? Moet groomen dus misschien kan ik wel even kijken.

Hmm misschien moet ik dat magnesium ook eens gebruiken die van mij maakt zich ook snel druk.

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:52

Ik denk gewoon kilometers maken, rustig blijven en de tijd nemen.

Op dit moment moet ik om 13.02 uur starten, als ze het niet veranderen!
Ga je met Ilse mee?

M_arjolein

Berichten: 1457
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 07:14

Nee met Coby! Leuk zal even horen hoe laat die moet

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:42

Gelukkig is de wedstrijd naar morgen geschoven. Veel te gevaarlijk met deze wind de weg op met trailer.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:08

Hier is de wedstrijd wel door gegaan. Alleen is het verplaatst naar binnen. Want buiten vlogen de hekjes telkens weg..
Véline was in de 1e proef heel druk en soms bit tussen de tanden 1x door de hekjes gewalst. Stond op het punt van afgroeten. 2e proef heel fijn ontspannen kunnen rijden. 1e proef 172,5 en 2e proef 180 *\o/*

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:57

M_arjolein schreef:
Wauw Bopjebo nette punten voor een debuut! Nog gefeliciteerd.

Evelien hoe ging het bij jou.

Gefeliciteerd met je punt Fenia! Ch sneek? (Tenminste achtergrond lijkt zo)

Hier afgelopen vrijdag fysio geweest, even paar dagen gelongeerd en dinsdag weer even gereden. Ze voelde heel fijn. Dus nu nog even 3 weekjes om de puntjes op de I te zetten.



Klopt, CH Sneek idd. :j Ben er donderdagavond nog een keer gestart, toen 2x 187 en 2x 6e dus weer 2 mooier winstpunten mee kunnen nemen :D

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:47

Gefeliciteerd Evelien, zit vooruitgang in!

Ging mij meer om de trailer rit dan het rijden met paard. Maar het weer is vandaag goed!

M_arjolein

Berichten: 1457
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:39

Super Evelien en Fenia!

Gelukkig inderdaad afgelast Getty werd er s middags ook niet beter op ofzo. Succes vandaag

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:21

Vandaag 189,5 en 182 punten gereden, zo blij mee! Ging echt heel fijn, ze liet zich echt rijden, alleen galop ging nog niet goed, maar dat kan ook nog niet.

Ben er wel achter dat ze ook kan steigeren. Om bij het terrein te komen, moest we langs het springen, muziek en vlaggen. Toen er ook nog van het terrein een auto met trailer kwam, waar we voor aan de kant moesten. Werd het haar even teveel. Arm dier, snel eraf gesprongen en even tot rust laten komen aan de hand.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:28

Gefeliciteerd met je winstpunten gett! Fijn dat je er goed aan kon rijden. De galop gaat ook vast goed komen.

M_arjolein

Berichten: 1457
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:35

Wauw super mooie punten Getty! Dan is t verstandig om er even naast te gaan lopen inderdaad.

M_arjolein

Berichten: 1457
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:05

Hier gister onze comeback gehad ;) Moesten in de avond starten en had gehoopt dat het dan wat koeler zou zijn, helaas was t fijne windje van de middag gaan liggen en t was echt zo warm.

Paard vindt alleen in de trailer ook wel spannend dus die was al lekker bezweet. Kwamen we daar had ik ook nog maar 20 minuten. Dus snel snel. Met inrijden omdat het zo warm was eigenlijk alleen maar gestapt en even 1 rondje galop. Wilde niet teveel van haar vragen.

Hup de proef in, achterste hoekjes waren nog wel redelijk spannend maar ze was wel super braaf. Alleen niet heel fijn aan het been maar normaal doe ik veel schakelen stap/draf alleen wilde niet teveel van haar vragen met dit weer. Helaas kon ik haar niet echt diep door de hoeken rijden en af en toe had ze wat buitenstelling, maar goed het was ook weer de 1e x sinds 4 jaar.

Toch super tevreden met 186 en 180. We hebben nog nooit in beide proeven winst gereden en ons doel was een braaf rondje. Nou dat is zeker gelukt. Hoe hysterisch ze vroeger was als ze van de trailer af kwam zo braaf was ze gister. Wel wat kijkerig met rijden. Maar ik ben trots op dr

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:30

Wat goed! Gefeliciteerd met je behaalde winstpunten!

Wij gaan komende zaterdag weer starten. Daarna even een wedstrijd stop tot 21 september

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:06

Knappe prestatie marjolein, hele mooie punten. Fijn dat Caroliene wat fijner te rijden is. Was ook wel extreem warm, daar troffen jullie het niet mee.

Smaakt naar meer denk ik?

Wij mochten vandaag weer, hadden gelukkig beter weer. Zodra ik opstap slaat ze om en begint ze zich druk te maken. Dat uit zich in niet stil kunnen staan en heel hard draven. Gelukkig niet gevaarlijk en konden 2 nette proeven laten zien.

186 en 183 punten gekregen, dus weer tevreden!

M_arjolein

Berichten: 1457
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:02

Wat super Getty!
Mooie punten er weer bij!
Lijkt me wel eng als ze dan zo druk wordt is ze dan wel wat te houden?

Smaakt zeker naar meer, ga 1 augustus weer.

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:42

Ik kan wel controle houden, daarom moet ik ook echt een half uur warm rijden, zodat ze beetje rustig wordt.

Ah leuk!! Zal klaas melden dat het goed ging, vindt hij leuk om te horen. Hij blijft het zeggen dat ze lekker kan draven

Laura1982

Berichten: 4087
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:36

Marlojein mooi re-debuut en dat moet vast goed gevoel geven 2 winstpunten. Nu lekker verder trainen.

Gett ook goed bezig geweest. Kan je de drukte al omzetten naar werk of sluit ze zich daar wat voor af? Hoe dan ook beiden niet voor niets op stap geweest.

M_arjolein

Berichten: 1457
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:33

Ik rijd het liefst ook wat langer in inderdaad. Meld het klaas maar even idd! Leuk!

Zeker Laura voelt heel fijn! Hoe gaat het met jou?

Laura1982

Berichten: 4087
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:57

Ja hier alles goed vandaag 30 weken onderweg en ik mis het rijden enorm maar mijn bekken vind het echt niet leuk meer dus helaas voor mij. Douwe loopt lekker met vriendin en instructie en ik longeer en tot nog steeds. Warme weer is wel een uitdaging maar daar hebben meer mensen last van denk ik dan maar.

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:40

Ze blijft verder wel te rijden, thuis heeft ze dit ook. Zodra het moeilijk wordt, gaat ze zich lopen druk maken en dat uit zich in harder gaan. Maar komt wel goed, ze blijft ontzettend lief.

Fijn dat Douwe nog lekker in training blijft! Kan je na de bevalling, gauw er weer op!!

Laura1982

Berichten: 4087
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:52

Gett ik herken het wel douwe deed dit ook bij spanning en soms nog. Gister kwam instructie rijden en die zei na 5 min al dat hij weer even in zn oude patroon verviel. Gas pedaal flink ingedrukt en dan is het over bij hem. Ja hij loopt wel wat minder fanatiek maar dat is prima beter dat dan stil staan en dicht groeien. En hij mag best wat extra vrije dagen heeft hard gewerkt afgelopen maanden.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:34

Hoe gaat het met jullie friesjes?
Ik start momenteel nog niet met Véline ,thuis lekker doortrainen. Ik kan er steeds fijner aan rijden. Nu vooral met ontspanning en de galop bezig. Galop wordt gelukkig al wat controleerbaarder . 28 september starten we voor het eerst weer en dat is dan al weer indoor.

M_arjolein

Berichten: 1457
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:00

Hier gaat het goed! Afgelopen donderdag onze 2e wedstrijd weer gehad. 1e proef 168 ging niet echt goed, maaar ook niet heel slecht had daar iets van 178 verwacht. 2e proef had ik 193 dus wel super tevreden. Het enige is dat ze nogal wat inkakt tijdens de proeven zal wel met mijn spanning te maken hebben. Maar we hebben nu 3 punten in 2 wedstrijden dus het gaat wel echt goed als je het met 4 jaar geleden vergelijkt. En ze is poepiebraaf steeds dus wel echt een verademing met 4 jaar geleden. 17 augustus gaan wij weer.

Fijn dat de galop al wat controleerbaar wordt Evelien! Leuk dat je ook weer een wedstrijd gepland hebt!