[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:07

heerlijk al die buitenritten <3 en ik ben jaloers op al jullie sneeuwfoto's <3 hier namelijk alleen maar regen ;(

vandaag echt super kunnen rijden paardje liep de sterren van de hemel gwn lekker aan de teugel lekker ontspannen en niet om de seconde met dr hoofd omhoog komen ik kan niet trotser zijn :D *\o/* ik voeg dalijk nog een linkje toe voor een filmpje ;)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:08

Nou ze rijden bij ons echt veel te hard en ook veel vrachtverkeer en mijn paard is niet verkeersmak.

Ga dus binnenkort met een paar mensen van stal die brave paarden hebben, naar het bos. Geeft me een Veel veiliger gevoel.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:15

Bedankt voor de reactie van het halster. Heb m al een tijdje. Heb hem ook in het oranje gehad. Vind een halster met bontjes altijd mooi staan bij zwarte paarden! Kan eventueel wel eens kijken wat voor merk het is als je daar belang bij hebt?

Hannelover, ben benieuwd naar het filmpje. Plaats je m ook op Facebook bij de Friezen pagina? Op de een of andere manier is de kwaliteit dan beter bij mij.

Zelf gisteren 'gereden' in de sneeuw. Heel kort was bij de zadel maker. Vrijdag pas me zadel terug dus kan niet rijden in de sneeuw! Ze heeft een grote uitloop stal dus wel beweging. Net nog bij haar geweest en ik kan haar daar nu niet eens uithalen, glad er omheen! En ze had het gelukkig nog lekker warm onder haar deken, anders had ze 300 opgekregen maar was dus niet nodig.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:19

Ik kan altijd zo genieten van al die leuke fotos hier :D
Zonder sokken staat haar toch wel Nynke (hee naamgenoot). de mijne heeft ook zo last van mok alleen heb toch het idee dat de sokken het binnenste ook droog houden dus laat ze er eerst maar aan zitten.

Ik ben op pad geweest met ijzers, dacht dat het redelijk mee viel. Niet dus := Als nog lekker even frisse neus gehaald
Afbeelding

En dit vind ze van de sneeuw
Afbeelding

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:32

Knap paard <3
Mooie deken ook, welke is dat? :D

En het staat haar inderdaad niet slecht.. Ik liet ze er daarom ook aan zitten maar ik vond de sokken lelijk geworden dus ik haalde ze eraf, maar toen ik ze scheerde kwam ik er pas achter hoe dik ze waren.. Ik had er nooit bij gekund als ik de sokken had laten zitten.
Hoe behandel jij de mok?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:48

kusvoorjou schreef:
Hannelover, ben benieuwd naar het filmpje. Plaats je m ook op Facebook bij de Friezen pagina? Op de een of andere manier is de kwaliteit dan beter bij mij.

zal k doen alleen ff het filmpje op me telefoon krijgen en posten op instagram zodat het in een linkje staat ;) bedoel je dan 'fries paard' of 'fries paarden forum'

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:59

_Nynke schreef:
Knap paard <3
Mooie deken ook, welke is dat? :D

En het staat haar inderdaad niet slecht.. Ik liet ze er daarom ook aan zitten maar ik vond de sokken lelijk geworden dus ik haalde ze eraf, maar toen ik ze scheerde kwam ik er pas achter hoe dik ze waren.. Ik had er nooit bij gekund als ik de sokken had laten zitten.
Hoe behandel jij de mok?

Ik had hem bij goedkopepaardendekens.nl weg (al mijn dekens trouwens, zijn goede dekens!), dit kleurtje hebben ze helaas niet meer.
Ik behandel eigenlijk alleen met mokzalf en met imaverol (ook tegen ander gespuis), ook staat ze 'snachts nu binnen. Gelukkig heeft ze het alleen achter en als ik de sokken goed uitkam kan ik er redelijk bij.

Hannelover, ik ben ook benieuwd naar het filmpje :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:05

hannelover schreef:
kusvoorjou schreef:

zal k doen alleen ff het filmpje op me telefoon krijgen en posten op instagram zodat het in een linkje staat ;) bedoel je dan 'fries paard' of 'fries paarden forum'

Fries paard. Haha

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:20

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:25

Topper!! Mag Nog wel iets voorwaartser.. Maar het begin is er!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:38

Vandaag heeft Geeske model gestaan voor een stalgenoot. Ze had een paard nodig voor een hoofdstel, aangezien ze zelf een pony heeft, mocht ze Geeske even lenen.

Win win situatie :D
En nu stuurt ze me net al 1 foto <3 Wat een moppie niet!

Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:38

idd was ook wel een beetje de bedoeling dat ze langzaam ging maar het begin is er idd *\o/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:51

Ziet er lekker uit hannelover, je mag wel een beetje voorwaartse lenen van mijn fries.. :')
Net een nieuw setje gekocht, oranje.. dekje met beenbescherming! Ga er zo lekker heen en foto's maken! :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:40

Nieuw setje gekocht voor je verjaardag? Gefeliciteerd Y)(^)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:52

Gefeliciflapstaart Captian! Ben benieuwd hoe het setje staat :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:08

Oehh ben benieuwd. Ik ben ook van plan een oranje dekje te halen!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:44

Wauw! Mooi hoor gett!

Gefeliciteerd Captain! Ben ook heel erg benieuwd! :D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:15

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:19

Leuk steffie heb gereageerd!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:22

Voor het eerst sinds 2 weken weer gereden op m'n verzorgknollie :D (constante regen... we hebben inmiddels een buitenbad en schaatsbaan)

Afbeelding

Afbeelding
En wat is Falco toch knap <3

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:30

Hier is alles spekglad ;(

Wauw... Die tweede foto is echt zoooo gaaf <3!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:55

Prachtige foto die 2e!

En spekglad ja... paard besloot dat het nú tijd was om lekker gek te doen op wandeling _-:( Ik kan dr wel vaak achter het behang plakken maar nu was ik echt kwaad ('Als je nu niet ophoudt breng ik je nú weg! :+ '). We waren even op wandeling, gewoon een paar 100 meter in onze straat (doodlopende weg dus geen/weinig verkeer), loopt mooi ontspannen met me mee, stopt wanneer ik stop, draaf wanneer ik harder ga. Gewoon lekker wandelingetje dus. Totdat ik omdraai richting huis. Kop en nek erop en drammen! Piafferend naast mij lopen, dwars door mij heen willen. Levensgevaarlijk op een gladde weg (in de berm is het prima te doen, maar zie zo'n paard maar eens normaal de berm in te krijgen). En ook door blijven drammen totdat we bijna thuis zijn, dan is er niks meer aan het handje en is ze weer lekker ontspannen. En de stal loopt de ook zonder problemen voorbij, dus graag naar huis willen is het niet. Dit doet ze wel eens vaker, alleen aan de hand en op de terugweg. Totdat we weer bijna thuis zijn dus, iemand een idee wat dit kan zijn?

En omdat het een foto topic is en ik anders te veel offtopic ga plaats ik nog maar een rij foto waar ik heel trots op ben. De eerste rijfoto ooit die ik op bokt plaats, in dit topic durf ik dat wel.Tot een paar maand terug liep ze alleen maar als een giraffe, en als ik dit opeens voor elkaar krijg ben ik toch wel een beetje trots op mn ondeugende peerd :Y) . Natuurlijk nog een hoop te verbeteren, dat hebben we als doel voor 2016

Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 21:03

Gefeliciteerd captain! Ben benieuwd naar je setje :9

Leuk topic steffie !

Hier ook de bak bevroren en de rest echt glad ...
Voorlopig geen rijden dus , kunnen nu gelukkig wel longeren op een platte / ijsvrije cirkel.

Je kunt echt merken dat ze dan even stil staat , alsof er een bom ontploft :')

Hire mn twee lieffies , na Kim een paar keer streng toegesproken te hebben ging ze braaf kroelen met die ouwe ...

Madams is gek op ijs en sneeuw en vind het heerlijk om er doorheen te lopen / aan te eten ...

Spreek d'r altijd toe dat ze moet opletten , maar ze is zo eigenwijs >;)

Kroelen met iwan Afbeelding

En de heerlijke pluisebolletjes op stal <3
Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:31

Hier is het ook aardig glad... asfalt/fietspad was wel aardig te doen, maar wel een paar gladde stukken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:15

Wauw EskeGirl, mooie foto die tweede! <3
Ik ga zo je topic bekijken steffie!
Hmm Bami dat is lastig, misschien dat ze gewoon graag naar huis toe wil? Hoe corrigeer je haar op zo'n moment? Werkt omdraaien en weer terug lopen tot ze rustig wordt misschien?

Mooie foto hoor, ziet er ontspannen uit! Ze valt wel iets teveel op de voorhand maar dat is er wel uit te krijgen door haar meer voorwaarts te rijden.
Die puppy's! <3 <3 <3 <3

Nou tamtamtamtamtaaaa zijn nieuwe setje! <3 Stond hem zo leuk! Niet zo lang gereden, inderdaad bevroren bak maar hij liep fijn die 10 minuutjes dus weer lekkere bak slobber en de wei weer in. :D
Afbeelding