barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:02

ReadTheRulez, volgensmij was het bij mijn paard opstappen en wegrijden.

Juliettek, als ik er een zie post ik 'm hier! (:

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:54

Esaqar, geweldig! :)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 12:02

Vanochtend weer even op stal geweest (zoals elke dag ) en vandaag even geoefend met leunen. Trapje er naast gezet en via die kant over hem heen gehangen om de andere kant te poetsen. Hele gewicht er op gehad en meneer vond de borstel veel interessanter. Met andere woorden, hij vond het maar saai. Toen het zadel er weer eens opgelegd en voor de eerste keer vast gemaakt met een singel. Gaatjes voor gaatjes steeds een beetje strakker. Vond ie maar vreemd en probeerde hij de hele tijd de singeltje te pakken. Goed beloont en weer lekker op stal gezet met zijn hooi. Ben benieuwd of hij ook zo makkelijk gaat worden als ik er echt op kan later. Voor nu nog geen problemen met hem gehad. Wel af en toe dat hij iets spannend vond maar na een kriebel en een lieve woordje vond hij het dan ook wel prima en ontspande hij

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:16

Dat wordt opstappen en weg rijden. Lekker! Was bij Sjaak ook wel, trouwens. Al zo lang bezig geweest met kennis maken, dat erop gaan zitten echt geen probleem was.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 12:25

Ik doe gewoon elke dag wat. 1 a 2 keer per week lo geer ik hem of ja longeren hij loopt rondjes om me heen en probeer ik hem de stemhulpen aan te leren. Ik hang af en toe. Longeersingeltje om doen zonder iets te doen. Zadel met singel. Peesjes om doen en dat soort dingen. Hik word 1 maart pas drie jaar en voor die tijd ga ik er nog niet op. Eerst dit alles zonder spanning en de hulpen vanaf de grond goed hebben en. Dan zien we wel weer verder. Heb ook geen haast dus ook al zou het pas oktober zijn voordat ik er voor 1ste keer op kan dan heb ik er ook nog vrede mee

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:48

Zo is het. Heb je later profijt van. 3 jaar is echt nog een puppy, hè. <3

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 13:11

Daarom en ik heb geen haast. En als ik wel kan gaan rijden dan is het de eerste tijd hooguit 2x per week een minuut of 10 zodat hij ook alles in zijn hoofd kan verwerken

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:43

Wat voor zadel hebben jullie op je paard liggen?
Heb nu een oudere kieffer veelzijdigheid alleen de zadelmaker zei dat als Sterre breder wordt het zadel te klein wordt (dit zei ze rond augustus, en het zadel zou december/januari te smal zijn), en ik vind 'm niet echt fijn zitten (zitvlak is te groot dus ik kan er in schuiven), dus wil eigenlijk rustig aan kijken voor een nieuwe...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 17:30

Ik heb een kn nog van mij vorige paard. Op het oog lijkt hij redelijk goed te liggen, maar wil er nog wel iemand naar laten kijken.

Ik heb chameur vandaag voor de eerste keer een hoofdstel om gehad. Hij vond het maar wat vreemd dat ijzer in zijn mond.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:39

meisje2000 schreef:
Ik heb een kn nog van mij vorige paard. Op het oog lijkt hij redelijk goed te liggen, maar wil er nog wel iemand naar laten kijken.

Ik heb chameur vandaag voor de eerste keer een hoofdstel om gehad. Hij vond het maar wat vreemd dat ijzer in zijn mond.

Ahaa, KN zegt me verder niks haha... maar zal is kijken.
Denk dat ik sowieso een zadelmaker laat komen, maar als ik hier al goede dingen (of juist niet) over een bepaald zadel hoor kan ik dat mooi meenemen.

Ik ga vandaag ook bellen voor de tandarts voor Sterre, ze was altijd al wat sterk op rechts en mij lukte dat nooit maar een vriendin wel. Dus haar er gisteren op laten rijden maar Sterre bleef sterk, dus misschien krijgt ze helaas wolfstandjes.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:15

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:01

Ik had van de week een eye-opener.

Ik wil veel te snel en denk teveel na over dingen die andere mensen vinden.

Mijn plan is om op korte termijn een longeersingel en peesberschermers aan te schaffen.

Inmiddels heb ik haar een x of 5 aan de longeerlijn gehad. Wat best goed gaat maar ik moet geduld hebben :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:16

Ja, een ander weet t altijd beter. Daar heb ik bijna mijn paard mee gesloopt. Hij was al bijna 3, dus hup, aan de slag met dat beest. Dat was een hele slechte keuze van mij. Heeft me 2 jaar gekost om er weer iets van te maken. Dus ik zou zeggen: kijk naar je paard. Jij kent hem het best. En hardlopers zijn doorlopers (lekker cliché), dus heb geduld. Daar heb je later profijt van.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:24

Dat heb ik al vanaf ik haar heb gezegd; ze krijgt de tijd. Ik wil graag lang plezier met haar hebben
Gelukkig mag ik heel graag lekker omdiedelen

Maar ik merk nu dat ze er wel aan toe is dat ik iets meer van haar vraag. Van de week heb ik tijdens het poetsen een dekje opgelegd. Daar was ze niet van onder de indruk

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 11:51

ReadTheRulez schreef:
Dat heb ik al vanaf ik haar heb gezegd; ze krijgt de tijd. Ik wil graag lang plezier met haar hebben
Gelukkig mag ik heel graag lekker omdiedelen

Maar ik merk nu dat ze er wel aan toe is dat ik iets meer van haar vraag. Van de week heb ik tijdens het poetsen een dekje opgelegd. Daar was ze niet van onder de indruk

zo denk ik er ook over hoor. Doe regelmatig wat met chameur maar korte stukjes. Bij de ene dag zadel even op, de andere dag lekker de bak verkennen, dagje alleen poetsen, dagje longeren, dagje hoofdstel om en noem maar op.
Dit gaat heel goed en zo is hij aan alles gewend als hij echt drie word. Als ik ga rijden dan is het Max 3 keer per week een minuut of 10 met minimaal een dag rust er tussen zodat hij ook alles kan verwerken.
Ben er wel achtergehouden dat meneer alles doet voor een snoepje. Hij durfde niet Door een bepaalde schuifdeur heen en deed net of ik een snoepje uit mijn jas pakte en hopla daar ging meneer. Buigen en f lemen op commando doet hij ook voor een snoepje en hij luister dan ineens perfect terwijl hij met grote regelmaat Oost Indisch doof kan zijn. Bij hem is het dus letterlijk dat zijn liefde Door de maag gaat hahahaha. Ik ben blij met alles wat hij tot nu geleerd heeft en hoop dat hij de dingen onder het zadel straks ook zo super gaat oppikken.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:39

Sharon,
Ik heb een ainsley vanguard zadel gehad op Bans. Ben nu overgestapt op een bruin tekna zadel.

Beide zadels tekoop overigens en lagen super op hem.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:57

Ik heb laatst een bruine tekna zien liggen......dan weet ik wel wat ik graag op haar zou zien liggen strax :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:51

hier ook 2 foto's van mijn bonte kanjer :D

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:26

Mooi is hij!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 15:39

Afbeelding

Chameur is er helemaal klaar voor hahaha. Ik zit er nog niet op hoor. Puur om hem te laten wennen aan het adel en hoofdstal

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:17

@ivy_power89, die lijkt wel op een redelijk bekende barock pinto dekhengst! Moet je maar eens googelen, Alejandro volgensmij!

@meisje2000, goed bezig! Wel goed dat je het rustig aan doet, hij is nog geen drie en zou er ook zeker nog niet voor z'n derde op gaan zitten :o

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:18

Mijn excuses voor het feit dat ik blond ben @ivy_power89 :') :')

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 16:40

Esaqar schreef:
@ivy_power89, die lijkt wel op een redelijk bekende barock pinto dekhengst! Moet je maar eens googelen, Alejandro volgensmij!

@meisje2000, goed bezig! Wel goed dat je het rustig aan doet, hij is nog geen drie en zou er ook zeker nog niet voor z'n derde op gaan zitten :o

ik doe alles op zijn tempo en ben ook niet elke dag zo met hem bezig. 3 misschien 4 keer in de week dat ik iets met hem doe. Los in de longeercirkel en proberen de stemhulpen er in te krijgen. Laat hem zelf lopen en daarop baseer ik de hulpen. Dus als hij galop eerder probeer ik hem met een stemhulpen naar draf te krijgen en van draf naar stap bijvoorbeeld. En niet langer dan een minuut of 10 per keer. Ook loop ik met hem Door de binnenbak en laat ik hem kennis maken met de spiegel hindernissen schuifdeur etc. En af en toe een zadel en of hoofdstel. Dit was de tweede keer dat hij een hoofdstel om had. Ook ben ik bezig met vd en nu buigen, hij schijnt deze oefening g geweldig te vinden. Voor de rest is het lekker poetsen en knuffelen. Hij word 1 maart 3 jaar en daarvoor stap ik er echt nog niet op. Alles wat ik nu met hem doe is mooi meegenomen en weet hij alvast maar dit gaat wel allemaal op een ontspannen en speelse manier zodat hij het leuk blijft vinden. Ik heb alle tijd en die geef ik hem ook. Hij is nu nog niet klaar o iemand op zij rug te hebben.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:12

Esaqar schreef:
Mijn excuses voor het feit dat ik blond ben @ivy_power89 :') :')

Ik wilde het al bijna zeggen :')

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:28

@meisje2000, super toch! Ga zo door hoor, haha, het was ook niet een opmerking of een tip of zo hoor, ik neem aan dat je het wel wist. Het was een compliment dat je het zo lekker rustig aan met hem doet, maar hem niet ineens alles wil leren zodra hij 3 is.

@ivy_power89, haha... agh, alleen maar goed toch? Ik herken je hengst dus wel! _/-\o_