Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:22

Amoorm consequent zijn werkt beter dan sporen twee keer vragen derde keer een tik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:42

Laura1982 schreef:
Amoorm consequent zijn werkt beter dan sporen twee keer vragen derde keer een tik.

Ja dat klopt, dat merk ik ook al is mijn corrigerende tik een een corrigerende schop (zonder spoor) omdat ik zonder zweep rijdt. Maar op vreemd terrein is ze soms wat terughoudend en gooit ze haar spiermassa in de strijd.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:46

ik heb hetzelfde probleem, het lijkt wel of dat ze niks of minder voelen.
maar het gaat er om dat ze bij druk een voorwaardse drang moeten krijgen, maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook moeilijk vind overbrengen.
mijn instructeur zag dat er een vertaging zat in mijn beengeven, dus daar reageren ze ook niet echt op.
dus ben bezig deze scherper te krijgen, maar valt niet mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:51

Jenny_S schreef:
ik heb hetzelfde probleem, het lijkt wel of dat ze niks of minder voelen.
maar het gaat er om dat ze bij druk een voorwaardse drang moeten krijgen, maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook moeilijk vind overbrengen.
mijn instructeur zag dat er een vertaging zat in mijn beengeven, dus daar reageren ze ook niet echt op.
dus ben bezig deze scherper te krijgen, maar valt niet mee

Hoe doe je dat? Met of zonder spoor? Ik heb een oefening bij elke letter een overgang rijden. En daar worden ze actief van. Op het laatst hoefde ik mijn kuit alleen maar aan te leggen en ze was al weg. Alleen was dit voor korte duur..

Mijn instructeur en instructrice zeiden wel eens dat ik eerder moet ingrijpen, eigenlijk bij alles.

Misschien dat ze dan zo onder de indruk zijn op ander terrein dat ze zich niet meer kunnen concentreren? Ik ben verder ook nog nooit met mijn paard ergens anders geweest. Dit was 1 van de eerste keren.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:14

ja hoe doe je dat? haha dat is een goede
op de letter doe ik ook vaak ja, maar als dan een volte stap en geef weer kuit dan lijkt het al weer vergeten
toch niet consequent genoeg denk ik
maar goed de ene dag is de andere weer niet en inderdaad als kop ergens anders is komt er helemaal niks meer door ;)

paarden hoog in het bloed hebben van nature meer looplust en heb je al weinig nodig

maar misschien hebben andere nog goede ideeen

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:22

. Zo weer thuis van wedstrijd. Ze was met inrijden super fijn. 1e proef had ze de turbo wat aan dus voelde niet heel fijn en toen ik 2 x de baan uit was gevlogen maar afgegroet. Verbaasde jury want ze zei de rest ging zo mooi. Ze had ook nog erg leuk commentaar er onder gezet. 2e proef 176. Toen was de turbo op. Was ze verder wel erg braaf en deed ze alles wel netjes

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:27

Jammer van de 1ste proef, Marjolein. Netjes van de 2de. Toch al mooi dicht bij een winstpunt.

Hier ging het rijden vanavond pet. Mevrouw had haar aandacht er niet echt goed bij. Blij dat ik deze week nog weer een lesje heb.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:36

Balen fw. Je hebt dinsdag een wedstrijd? Zag iets langs komen op facebook en volgens mij was jij dat die daar ook op had gereageerd.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:49

Wat jammer van je eerste proef Marjolein! En de tweede was in de buurt!

Jammer frieswytske!

Ik reageer morgen even op het scherper maken.. ben ik ook mee bezig met mijn instructrice namelijk :)

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:52

Jammer FriesWytske

Marjolein balen van je eerste proef . Tweede proef toch dicht tegen winst aan!

Les ging eindelijk weer een lekker! Nu dat gevoel maar vasthouden voor zondag

Heb me ook opgegeven voor wedstrijd 11&12 aug. Dit is lekker niet meer op gras en daar ben ik wel blij mee

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:42

M_arjolein schreef:
Balen fw. Je hebt dinsdag een wedstrijd? Zag iets langs komen op facebook en volgens mij was jij dat die daar ook op had gereageerd.

Ja, ik doe dinsdag daar ook aan mee, jij ook?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:48

Marjolein toch nog een goede 2de proef neergezet. Is beter dan anders om vind ik

Fw balen is dat hè maar gaat vast goed komen

Ik ga zo maar eens. Kijken of ze nu wat fijner loopt nu we weer even terug bij af zijn

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:54

Gaat zeker wel weer goed komen, Jenny. Maar soms wil je dat het altijd goed gaat, hahaha.
Rijd ze.

Ik ga er vanavond weer even op. En dan het zweepje er maar weer even bij, want als ze haar hoofd er niet bij heeft. Wil ze haar achterhand ook nog wel eens vergeten er goed onder te zetten. Met zweepje kan ik haar er dan net even wat beter bij houden. Kan hem dan later ook weer weg leggen, omdat ze het dan wel weer weet. Hihihi

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:10

Marjolein, welke klasse start je nu? En wat waren je punten van de eerste proef uiteindelijk, viel dat mee of toch nog een beetje tegen?
De tweede proef was je er bijnnnna!

Wij hebben gisteren heerlijk een rondje buiten gemaakt, ik zou serieus gaan trainen, maar ik had ineens helemaal geen zin meer. Lange teugel, lekker buiten gestapt, totdat we een weiland vol met kalfjes tegen kwamen, toen ging het ineens wel vlug :D

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:53

gisteren dacht ik ook even rustig een rondje te doen door het land met mijn ruintje. alles ging tot zover heel goed, tot we naar de draf gingen en er een haas voor zijn voeten stuiterde. Arme paard schrok zich een ongeluk en is daarna ook moeilijk weer te rijden, dan heeft hij een zogenaamd excuus om alleen maar te willen rennen en bokken. Pff uiteindelijk door zelf toch rustig te blijven hem ook weer rustig kunnen krijgen, maar dan is het lekker rijden er wel even af.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:15

Zou het gisteravond in de lucht hebben gezeten. Hahahaha.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:17

Jup want ik heb zand gehapt...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:38

Niks aan over gehouden, lrtj?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:45

Alleen wat spierpijn meer niet,
Hij kreeg zijn zin niet en toen werd hij boos en kreeg ik een onverwachte giga bok..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:03

Ben ik blij dat ik gister niet gereden heb :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:07

Hahahahaha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:14

Haha snap ik :P

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:21

je zou het haast zeggen dat er wat in de lucht hangt. er waren er dus meer niet helemaal te genieten. naja we zullen vandaag wel zien, heb weer les vanmiddag. volgend weekend hebben we weer een 2 daags concours.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:22

Hihi :P

Ik ga vanavond nog even oefenen. Morgen wedstrijd. Zou er nu eens een winstpuntje in zitten?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:24

Iets au haha

Nou het rijden gaat al weer wat beter al had ze linksom erg veel moeite maar heb haar uiteindelijk los en recht gekregen
Daarna moest ze van mij aan de lange teugel blijven doorgalopperen ontspannen en lang ook altijd lachen. Ze hebben dan gauw al iets van we zijn toch klaar. Uhh nee lopen dame ;)