[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:34

Geeft niets.. rare friese namen ook altijd..
Officieel inderdaad Noardburgum, maar weet niet of de nederlandse tom toms dat snappen..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:37

soeske schreef:
Geeft niets.. rare friese namen ook altijd..
Officieel inderdaad Noardburgum, maar weet niet of de nederlandse tom toms dat snappen..

Heb je ook Friesche Toms dan Soeske?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:39

_O- _O- _O-
Jij zegt het, ik dacht het.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:40

ik wel :D

Haha, goeiemorgen, staat er weer lekker wazig ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:20

Hahahaha, :')

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:36

Heey

Penny: Heel veel plezier vandaag :D.

Nouchka had echt heel veel wormen :(. Geen wonder dat ze zo slecht in haar vel zat en zo mager is.
We kunnen gelijk merken aan haar dat de meeste wormen nu weg zijn. Ze verhaart weer en zit al een stuk beter in der vacht. Ze is ook lekker vrolijk en erg hyper :D.
Tussen Shaddy en Nouchka gaat het erg goed :D Shaddy begint Nouchka te accepteren en doet bijna niet meer lelijk tegen Nouchka :D.

Sorry maar weer even wat foto's :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Shaddy nog even. Ik weet dat ze te dik is maar met haar knie kunnen we nu niet trainen.
Afbeelding
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:59

Astrid -> Wat is Sintra braaf!

Branka -> Hoe is het met Petra en haar knappe Tsjillert?

Martine -> Kan me voorstellen dat het een rare situatie is die toestanden bij jullie...
Fijn dat je ze enigzins kan helpen door spullen te brengen.

Penny -> Veel plezier vandaag!
Niet vergeten foto's te maken!

Angela -> Hou Nouchka maar goed in de gaten met al die wormen.
Ze zou niet de eerste zijn die koliek krijgt na zo'n flinke wormenbesmetting, en dan dat in ene 'alle' wormen weg zijn...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:02

Saida: Ze word ook heel goed in de gaten gehouden hoor ;). Ik vertrouw het niks met al die wormen.
We gaan er minimaal 3x per dag naar toe ;).

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:47

Ellis dat klinkt wel als een goede tandarts :) die van ons hier doet het dus ook zonder verdoving, kreeg toen al wat reacties als dat dat niet goed zou zijn voor paarden hier die er niet aan gewend zijn maar ik moet zeggen dat het bij ons ook gewoon goed ging.. Hij nam er ook ruim de tijd voor, bij Flavio en Darius die wat lastiger zijn, is het uiteindelijk ook gewoon gelukt :j de laatste keer dat hij terug kwam had hij ook een elektrisch apparaat, daarmee heeft hij toen Mouza en de arabier nog gedaan, die waren mak als kippetjes, net als Mabrouk die eerste keer al.

Suus waar blijven nou die foto's van je tijd daar :D

Angela ach arme Nouchka met die wormen! Nu zal ze dan vast wel weer snel opknappen :) ik vind haar er op de foto's trouwens best goed uitzien, en wat fijn moet het zijn om haar weer lekker thuis te hebben!

Saida oei en is het nu de eerste voorjaarshengstigheid? De merrie die ik in NL heb gehad was gelukkig nooit merkbaar hengstig, lijkt me zo lastig om zo'n echte merriemerrie te hebben hihi. Die zijn nog wel moeilijker dan veel hengsten he? Gelukkig valt het met Rints dus ook allemaal wel mee :D en tja, het blijft surrealistisch hier die situatie, aan de ene kant gaat alles weer gewoon z'n gangetje, aan de andere kant weet je niet echt wat je morgen nu weer kan verwachten. In Libie blijft het ook maar doorgaan, daar lijkt voorlopig ook geen verbetering in te zitten :(

Haa Flaaf wordt de laatste dagen aan het werk gezet aan de longe, enige probleem is de zweep. Daar blijft hij panisch naar, ik weet niet wat voor nare ervaring hij daarmee heeft gehad in het verleden (dan heeft hij nog een relatief goed leven gehad, prive eigenaar, altijd goed gevoed, altijd naast andere paarden gestaan, hoefde nooit in het toerisme te werken) maar dat blijft iets lastigs, dus nu maar vnml op stemhulpen en dat gaat steeds aardiger. Verder zitten hij en Mabrouk weer helemaal lekker in hun metallic glanzende zomervelletje, alleen Dari heeft nog wat winterdons. Mouza en Zarrouk de arabier hebben nooit een wintervacht ontwikkeld dus da's helemaal makkelijk := ik zal kijken of ik van de week weer eens wat foto's kan maken, ook van hoe het terrein nu is opgeknapt, op wat laatste bouwmaterialen na is het nu bijna helemaal keurig. De carport is bijna afgestuct, de zadelkamer moet nog een dak op en geverfd worden, hoop eind van de week dat alles klaar is :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:30

ach die nouchka zoveel wormen, pas maar op voor koliek inderdaad...

ja, ik heb die tandarts al een paar keer gehad en ben er goed tevreden over!

arme flaaf met de zweep, voorzichtig wennen maar...
succes met alle werkzaamheden!

kijk, mijn 'nieuwe pleegkind', sinds het okt bij ons op stal, nu 16 jaar en haar hele leven alleen maar fokmerrie geweest...
vandaag voor 't eerst helemaal alleen opgestapt! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo'n schat, ze doet het zo goed, en dat terwijl ze in zo'n ander leven terecht is gekomen!
en nog flink drachtig ook inmiddels, ze wordt al flink rond met dat hele korte lijfje van 'r... :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:34

Martine, haha, misschien komen die nog ;) Filmpje met de jonge hengst heb ik hier wel geplaatst toch? Iig iets haha. Paarden bij jullie dus ook wintervacht.. Vast niet zo dik als in NL?
El, leuke fotos!
Moppielover, fijn dat het goed gaat tussen Shaddy en Nouchka. Leuke foto's!

Verder weinig, Goya even rustig gereden, beetje rechts en links om buigen en toen was het weer klaar :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:45

Ellis wat een leukerd! Ha wel fijn koel in haar koppie he, ze ziet er lekker relaxt uit :)

Suus ja die hengst hebben we gezien, maar Goya is al weer een poos geleden! Hier hebben ze idd ook een winterfluff, hij zal wel niet zo dik zijn als in Nederland maar die van Dari blijft altijd wel erg lang hangen, die is er niet zo makkelijk af te poetsen helaas, ook verkleurt die altijd zodat hij half bruin wordt.

Het was weer zo'n lekker weer hier vandaag, eindelijk echt lente. Oh Mabrouk gaat trouwens weer helemaal goed, alle pus is eruit, het wondje hebben we goed schoon gehouden en hij loopt nu weer gewoon helemaal lekker :) ben ik blij dat we uiteindelijk niet naar die DA hebben geluisterd die wilde opereren of blisteren _-:(

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:55

Oh deze foto's had ik van de week nog ergens anders geplaatst, maar vinden jullie misschien ook wel leuk, een jonge berber hengst van een vriendin;
Afbeelding
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:02

Wauwie Martine, gaaf ding!! Ben benieuwd naar meer foto's weer van je, altijd leuk om te zien :j

Ellis, stoere foto's hoor, doet ze goed de oude dame ;) Hoe ver is ze?

Ook nog leuke foto's van Sintra gezien, hartstikke leuk joh! En van Nouchka en Shaddy, vervelend van die wormen, gelukkig gaat het nu beter.

Vandaag aan mijn huiswerk gezeten ipv van het zonnetje te hebben genoten :( Mijn bijrijdster heeft Furia lekker mee naar buiten genomen, valt dan toch altijd nog tegen onverwachts wat ik allemaal voor mijn studie moet doen. Moet o.a. een snack ontwikkelen van max. 110 kcal en met biologische/duurzame ingrediënten, nou das niet makkelijk en wat ik vandaag geprobeerd had vond ik echt niet lekker haha. Dit is ook niet de richting van de studie die ik op wil (gebrek aan creativiteit haha) maar goed, je moet natuurlijk met alle richtingen van de opleiding kennis maken.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:08

Mooi beest he! Hij is nog eens groot ook, dik 1.65. Hmm een snack ontwikkelen, eehm, komkommer iets :') vervelend is dat altijd dat er altijd zo veel dingen bij komen kijken waar je zelf eigenlijk niets mee wilt he, dan zou je je veel liever verdiepen in een voor jezelf interessanter onderwerp maar moet je weer de regeltjes volgen..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:31

zo druk geklets hierzo dit weekend zal is even gaan reageren

penny - fijn dat je examen goed ging, wanneer krijg je de uitslag?
en dat is idd even wat anders maar ik vind hem wel leuk :j

angela - fijn dat ze weer samen staan hopelijk komt ze lekker snel in de zomervacht
en leuke foto's ze ziet er idd niet zo mager uit

ellis - balen dat nog steeds niet bent opgeknapt en fifi een onderhoudsbeurtje lekker hoor
en wat een leuk pleegkind foto's zien er goed uit

jasmijn - leuk dat je bij lammert haanstra bent geweest ik wil er ook nog een keer naar toe of wil een keer een clinic
van hem doen.

mies - en hoe ben je geweest (verkleed)
ah ik heb al een idee :D

branka - hoe is het met peet en tjillert en een lekker een rondje met kar gemaakt lekker

Astrid - leuke foto's en ze is idd goed drachtig zeg

martine - wij hadden vandaag ook heerlijk weer :D
oeh wat een knap hengstje :9

madelief - balen dat je huiswerk heb zitten doen i.p.v. het zonnetje te genieten maar zoals je zegt
het moet gebeuren

zo ik ben weer bij nu lekker relaxen met manlief

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:33

_Saida_ schreef:
Branka -> Hoe is het met Petra en haar knappe Tsjillert?

Gaat super met die 2. Beiden zitten lekker in hun vel. Peet en ik hebben wel geconstateerd dat we elkaar veel te lang niet hadden gezien en de volgende keer sneller gaat worden.

_Saida_ schreef:
Angela -> Hou Nouchka maar goed in de gaten met al die wormen.
Ze zou niet de eerste zijn die koliek krijgt na zo'n flinke wormenbesmetting, en dan dat in ene 'alle' wormen weg zijn...

Inderdaad! Saida heeft gelijk, dus hou het dametje goed in de gaten.
Voorzichtigheid voor alles!

@ Ellis: wat een leukerd! Hopelijk veel rijplezier ook al krijgt ze over niet al te lange tijd een veulentje.

@ Martine: wat een plaatje is die hengst van jouw vriendin!

@ Madelief: jammer van het weer, maar Furia heeft gelukkig wel een lekker ritje gehad. Met die snack kan ik je ook niet helpen.

Zelf vandaag rond het middaguur naar een manege in de buurt gegaan. Was een carrouselwedstrijd en een vriendin van mij reed mee. Erg leuk om te zien.
Daarna richting stal. In de binnenbak kregen 2 kinderen na elkaar les aan de longeerlijn en ik hou er niet zo van om te rijden als er gelongeerd wordt. Het was mooi weer en de buitenbak lag er goed bij. Dus daar lekker gaan rijden. Frío liep in het begin wat te blazen, maar ontspande al snel. Fijn gereden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:26

Martine, haha, ik ga het proberen te regelen ;) Fijn dat Broek beter gaat! Mooie berber van je vriendin! Ik was laatst bij een berber merrie, voor een zadel check. Blijven ook leuke paardjes.
Madelief, he, wat jammer. Niet van zon genoten. Was echt heerlijk! Maar school is ook belangrijk. Blijft nog hele week mooi geloof ik ;)
Denise, genietse met je man!
Branka, fijn dat je lekker gereden hebt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:03

Ja ze is echt leuk! *\o/*
Ze is uitgerekend in juni volgens mij, maar ze heeft een heel kort lijfje, dus ze wordt al aardig rond, daardoor kan ik het zadel al niet zo heel goed meer kwijt...
dus geen idee hoe lang ik er nog op zit, ik wil haar zeker niet in de weg zitten nu ze het zo braaf oppakt!

suus lekker even rustig gereden!

Frio fijn in de buitenbak met dit mooie weer!

prachtig zwart dier zag ik voorbij komen! :wow:

en madelief met dit mooie weer aan het huiswerk... -O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:18

El, zolang het nog goed gaat, prima toch? Lekker rustig aan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:38

Ja hoor, zo gaat het nog prima!
het is puur even bezig zijn, heeft nog weinig met werken te maken, maar ze went er al mooi aan zo.
Kunnen we na de beeb weer verder! 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

net echt... :D
Afbeelding

<3
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:41

Die wil je straks nooit meer kwijt!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:47

Leuk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:07

:D
ja het is echt een lieverd! :j
nu die manen en die staart nog een beetje groeien en ze is helemaal echt! :D

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:21

Leuke foto's! Ook al zo'n rond zwanger paardje :D

En dat achterna lopen is zo lief, Sintra is ook net een hondje. Die liep me continu achterna. Schattig :D