[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:48

Ooh, arme ziel hahaa. Sterkte!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:05

help, ik kan het nu echt niet meer bijhouden hier... Clown

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:06

Ik had nog een foto beloofd van Onette als ik het me niet vergis Tong uitsteken

Afbeelding

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:09

Ik kan het ook bijna niet bijhouden en heb geen puf om op iedereen apart te reageren,ben de hele dag in het Elysium geweest (zo'n health en spa complex) dus ben helemaal loom nu Bloos
Wel wilde ik even iedereen bedanken voor het medeleven voor mijn poessie Pepsi.
Die eigenwijze doos is al dagen aan het kl*ten om het verbandje eraf te pulken en vandaag is dat dus gelukt Boos!
Gelukkig ziet het er mooi uit,hopelijk laat ze de hechtingen nog wel ff met rust.

Gister heb ik heerlijk gereden,wat ben ik toch blij met mijn Snuit Lovers
Van de week zelfs een stapritje buiten gemaakt,zonder zadel.
We waren aan het wandelen,ik was moe Bloos dus toen zei m'n hubbie: dan ga je er toch op zitten.
Zoals jullie weten ben ik niet zo'n held,maar toch de stoute schoenen aangedaan en erop geklommen.
Ze vond het wel wat raar,maar al snel was het of we nooit anders hadden gedaan.
Mèn,ik voelde me een partij Penny Haha!

Heb trouwens hel veel mooie foto's voorbij zien komen,heb wel in de topics daarop gereageerd.

Nu ga ik lekker languit op de bank,een beetje zappen en dan heerlijk naar dromenland Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:12

Ahhh lekker een dagje beauty-en enzo!!!
Ik wil ook!!!! Trouwens X-tremo staat daar vlakbij! Aan het begin van de Merenweg.

Zeg Paola, heb jij ook niet op Polanerduin gestaan vroeger?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:14

Jááá,daar heb ik idd jaren gestaan,hoezo?????????????

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:15

Jááá,daar heb ik idd jaren gestaan,hoezo?????????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:15

Ken je Peggy Vos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:19

Ik heb mijn andere paard van haar gekocht. Daks, daar heeft meneer Bos (ben ff zijn naam vergeten Lachen ) vroeger ook nog wel eens mee gesprongen. Er heeft jaren een foto van hem in het gangetje naar de kantine gehangen.
Stond jouw vorige paardje ook niet buiten?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:25

Ja,ik ken Peggy (zijdelings hoor Clown ).
Wat leuk zeg, het paardenwereldje is toch wel erg klein hè?
Grappig dat André (meneer Bos dus Knipoog ) nog met hem gesprongen heeft.
Ligon stond daar idd in een buitenbox.
Heb ik jou daar ooit weleens gezien dan?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:57

Ik kan het ook echt niet meer bijhouden, ik lees wel braaf mee Haha!

We hebben n pup gereserveerd en over 2 a 3 weekjes komt ze!

Voor de mensen die hyves hebben, daar staan foto's Knipoog Heb nu geen tijd op foto voor foto te verkleinen en te uploaden Bloos

Verder is Suev over zn herfst dip heen en heeft maar besloten om dat gelijk goed duidelijk te maken Vork Hij is dus nu het tegenovergestelde: een flippende hypermobiel. Van de week was hij zo opgenaaid in het crossbos dat hij echt niet op mij lette en alleen maar op de omgeving, dat hij verkeerd een opsprong nam, viel, en daarbij met zn beenbeschermer bleef hangen. Godzijdank had hij die om want die was dus stuk, anders had heel zijn achterbeen open gelegen en dat is het been waar hij dat griffelbeentje aan gebroken had.

Hij stond even op drie benen dus ik schrok me lam, maar bij nader onderzoek bleek dat dus omdat de beenbeschermer half over zn kogel was verschoven en dat vond meneer niet fijn Rolleyes Na hem eerst zo goed mogelijk gekalmeerd te hebben (hij was nogal van zichzelf geschrokken en stond te stuiteren als een kangeroe aan de speed Gestoord ) heb ik de beenbeschermer losgemaak en opnieuw vast. Daarna nog een stukje door het bos gegaan want ik wil wel dat hij even normaal doet dan. Maar hij bleef stuiteren en maf doen, dus ben ik maar teruggegaan, in draf want in stap was hij echt niet meer te rijden. Echt waardeloos, gelukkig bleef ik zelf rustig want als je op dat moment boos op hem wordt of gefrustreerd gaat doen is het end zoek. Terug op stal zat hij onder het schuim, dus eerst maar even laten rollen, daarna nog 20 min in de molen om letterlijk en figuurlijk af te koelen en daarna de onderkant afgespoten en de bovenkant gepoest. Toen was hij toch wel een beetje moe Dromen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:01

Ik denk dat steeds meer mensen moeite hebben om op iedereen te blijven reageren. Ik red het ook niet. Is volgens mij ook geen verplichting Knipoog Gewoon lekker de verhalen blijven vertellen en daarop reageren waarop je dat wilt doen?

Frío was trouwens niet hyper. Was wel dom in het land langs de draad aan het rennen. Meneer kon de uitgang niet vinden. Hoe bedoel je blond? En toen hij eindelijk de uitgang had gevonden wilde hij zich niet laten pakken. Gelukkig blokkeerde een stalgenoot met haar paard hem.
Verder vond hij 3 dagen stilstaan een te korte vakantie. Kreeg hem niet lekker aan het lopen. Hij was op zich wel relaxt in zijn koppie, misschien iets te. Maar ondanks ik het gevoel had dat ik vrij weinig van hem had gevraagd stond ie aan het einde wel flink te blazen. Vermoedelijk dat het vochtige weer wat benauwd voor hem was.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:04

Branka, je hebt gelijk...

Ik probeer elke dag zoveel mogelijk even bij te lezen en als ik het red iets te plaatsen, maar de laatste tijd gaat het zo snel dat ik zelfs goed bijlezen niet meer red, laat staan reakties plaatsen...
Omdat ik het dan vervelend vind om niet op iedereen te reageren reageer ik dan vaak maar helemaal niet... Clown

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:13

En dat is nou helemaal jammer! Gewoon 'ego' berichtjes hoor Ellis! Anders missen we de verhalen van jouw dames! Dat kan niet! Clown

Trouwens vraagje: beginnen jullie barokjes ook al zo te ruien? Frío verhaart al enorm. Niet dat hij al een extreme teddy-vacht krijgt. Had hij vorig jaar ook niet, maar er komt toch al een aardig kussentje vol van hem af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:17

Haha!
dank je! Knipoog

Ze zijn bij ons ook flink in de rui.
Ik heb ze al een paar weken onder zomerdekentjes en bij slecht weer onder ongevoerde regendekens staan, om de ergste dikke vachten hopelijk te voorkomen...

met mijn spoken is het nog niet al te best gesteld, dus weinig spectaculairs te melden... Clown
Grijze heeft nog steeds een flinke plek van de singel, misschien een ontsteking of iets dergelijks bijgekomen, ik weet het niet, maar het zat vol met vocht en daarna allemaal korstjes, dat wordt nu mooie nieuwe huid, maar dus nog wel heel dun en gevoelig...
dus helaas nog uitgeschakeld...

witte is weer opbouwende fase... Haha!
mag het werk heel voorzichtig op gaan bouwen en als dat goed gaat over 2 weken de medicijnen afbouwen, dus we zitten weer in de opwaarste lijn! Knipoog
(helaas valt alleen 'rustig aan' opbouwen met deze tante niet zo mee... Clown )

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:30

Ik heb bij Frío nog geen deken opliggen. Vind het weer lastig om daar mee te beginnen want het is nog niet echt koud. Maar als het nog wat frisser wordt dan gaat zijn ongevoerde regendeken wel op. En mocht ie een vacht krijgen die niet goed droogt dan vrees ik dat het scheren wordt.

Zie aan jouw bericht dus dat ik echt niet goed bijlees want ik heb dat helemaal gemist. Wel fijn dat ze weer aan de beterende hand zijn.

Overigens, even spammen Clown Verhalen over onze Barokjes kunnen natuurlijk ook op het daarvoor opgerichte forum worden verteld! Linkje staat in mijn onderschrift Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:33

Sorry dat ik zomaar het topic binnen kom vallen maar ik zit met een vraag en misschien kunnen jullie mij helpen??

Ik heb een leuke 3 jarige andalusier op het oog, maar ik ben benieuwd wat een goede prijs is voor zo'n knap dier! (staat overigens nog in Spanje)

Wat meer info over 'm:
Hengst
3 jaar
zwartbruin
1.55
niet zadelmak
met papier

Alvast bedankt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:38

Veronique, pff, lastig zeg...
ik durf me altijd slecht aan zulke schattingen te wagen eerlijk gezegd... Bloos

Branka, ja ik kijk het ook even aan met de vachten, scheer liever niet als het niet nodig is, maar als ze echt te lang nat blijven is het niet anders...
Ik begin daarom altijd wel op tijd met de dekens, in de hoop dat het dit jaar eindelijk eens mee zal vallen... Cool

Wat het bijlezen betreft, schaam je niet! Knipoog

witte spook heeft/had keelontsteking met een bacterie erbij in de luchtwegen.
Heeft 3 dagen op de kliniek gestaan om te stomen, toen 5 dagen antibiotica spuiten en hoestpoeders, poeders heeft ze nu nog, de rest is klaar, werk mag weer opgebouwd worden... Knipoog

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:14

Hij heeft PRE papier? Kan ook zijn dat het Crusado papier is namelijk. Is het van een particulier of een commercieel fokbedrijf?
En hoe is zijn afstamming? Weet je daar iets meer over?

Bruin kan wat duurder zijn dan schimmel omdat het nét wat minder vaak voorkomt. Ik dnek zo'n 3000/4000 dat je wel kan verwachten. Maar een expert ben ik er niet op hoor Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:16

Blueberry schreef:
Hij heeft PRE papier? Kan ook zijn dat het Crusado papier is namelijk. Is het van een particulier of een commercieel fokbedrijf?
En hoe is zijn afstamming? Weet je daar iets meer over?

Bruin kan wat duurder zijn dan schimmel omdat het nét wat minder vaak voorkomt. Ik dnek zo'n 3000/4000 dat je wel kan verwachten. Maar een expert ben ik er niet op hoor Knipoog

Als hij papieren heeft kan je dat bedrag minimaal verdubbelen Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:26

Is iemand bekend met afstammingen?

Hier een stuk gekopieerd: vereint die alten Linien von Martinez Boloix mit der stark barocken Form und die klassicschen Vorfahren der Camara-Linien mit etwas Yeguada Militar und Terryblut.

Komt overigens van een groot bedrijf

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:27

vader is: GRANATE-B IV

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:19

Vandaag is het dan zover. Zijn laatste daagjes als hengst zijn getelt, want vandaag word ie een ruin! En ik zit dat net op school.. Nadeel als je jonger bent, mag je dat niet zelf beslissen Verdrietig

Maargoed, gelijk na school race ik naar 'm toe!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:31

BrankaZ schreef:
Ik heb bij Frío nog geen deken opliggen. Vind het weer lastig om daar mee te beginnen want het is nog niet echt koud.

Het is 's nachts toch nog maar 8° hoor Lachen
Licor staat alweer een dikke maand onder een ongevoerd regendeken, enkel in de warme weekends van de laatste weken gaat het deken overdag weer uit.
Zijn wintervacht kan ik hopelijk zo in toom houden. Dat is me toch al altijd gelukt Haha!

Ik lees overigens ook veel bij, maar kan helaas ook niet op iedereen reageren!

Hopelijk verloopt de castratie goed Ess!

Jammer dat je spookjes nog niet helemaal tip top zijn Ellis, maar wel al fijn dat je met Witje weer mag opbouwen Lachen

Veronique: PRE hengst van 3 jaar met papier en zwartbruin, tussen de 8 000 en de 15 000 euro, afhankelijk van zijn gangen en aanleg.
Heb je foto's, een filmpje,... ?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:14

Hoop dat de castratie goed verloopt.

Mijn Piep staat ook al weer een tijdje onder dek