Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:32

Toen ik met m'n kwpn'er in de L2 reed liep mijn hoofd ook altijd steeds roder aan naarmate de proef vorderende. Was altijd heeeeeeel blij als er een stap, middendraf of galop stukje was :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:33

Leuk! En heel leerzaam. Ik heb vandaag weer gebikkeld in de les hij gaat steeds fijner en kon hem nu al meer op zn achterbenen zetten in de galop en daarna in de zon uitgestapt was echt genieten.

Hihi Emma ik herken het nu met oefenen ben ik zo blij als ze zeggen even stappen en lang

Sanet

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:25

Wacht maar tot de Z1, uitgestrekte draf over de diagonaal, dan denk je echt, reed ik maar weer L2 :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:25

Ja de truuk is ook om te blijven ademen haha

Laura fijn dat je les goed ging!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:29

Ik denk niet dat we Z gaan halen haha

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:30

Sanet schreef:
Wacht maar tot de Z1, uitgestrekte draf over de diagonaal, dan denk je echt, reed ik maar weer L2 :)

Pff daar wil ik niet eens aan denken hahaha vond in de M middendraf doorzitten al veelte lang duren :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:47

Goede zitles nemen zodat je hoed leert hoe je méé kan blijven zitten. En nee, dat is ook niet makkelijk. :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:04

Ik heb vandaag toevallig geoefend met doorzitten. Paar passen lichtrijden-doorzitten-lichtrijden etc. Pfff op een gegeven moment gingen mn voeten rondjes draaien met doorzitten hahah nog ff oefenen dus ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:08

Het grootste probleem met doorzitten is vaak, dat mensen hun liezen en onderrug vastzetten.
Met een normaal of klein bewegend paard is dat vaak niet zo'n groot probleem.
Al moet ik zeggen, dat veel mensen op een KWPN ook nog niet echt relaxed kunnen doorzitten.

Ik heb geleerd om mijn hele lichaam te ontspannen... Mijn benen los te laten en als een knuffel om mijn paard heen te laten vallen.
Mijn heupen, onderrug, ribben en schouders moeten compleet los zijn.
Anders is de kans erg aanwezig dat je dan ook je schouders gaat vast zetten, wat resulteert op een ontzettend sterk paard voor je gevoel.

ik moest in draf zonder beugels aan de longe zitten.
De eerste 5 x had ik het gevoel dat ik gek werd. Continu mijn balans kwijt, knijpen, voeten die een eigen leven leidden.
Uit eindelijk de knop van ontspanning gevonden, en daar zit ik dan, recht op, elke bocht kon me gestolen worden, en zo ook mijn beugels.

Zonder beugels hebben ik alles opnieuw moeten leren.

Straks trouwens weer, omdat ik een tijd niet echt consequent in het zadel heb gezeten...
Dus ik moet straks weer opnieuw leren relaxen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:13

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op Klasien al een stuk makkelijker zit dan op mijn kwpn'er van 1.81 :')

Maar ik heb altijd de neiging om m'n benen op te trekken en m'n schouder vast te zetten. Ik ga dan met m'n armen innen zij knijpen om mezelf als waren recht te houden. Maar daardoor krijg ik alleen nog maar balans van de teugels wat natuurlijk niet echt de bedoeling is. Maar gister had ik ook opeens de relaxknop gevonden haha. Nu hopen dat ik die vandaag en andere dagen weer terug kan vinden ;).

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:18

Ik oefenen het dagelijks maar het vergt nog wat werk zeg maar en mijn rechter been kan ik sowieso niet stil houden dus die zwabbert een Beetje ach het zij zo...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:51

Ik heb juist weer problemen met mijn handen die kan ik moeilijk stil houden. Zet mijn schouders vast en ja dan gaat de rest vanzelf. Als ik er bij na denk en ga nurien dan ontspanning en gaat het wel weer beter.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:30

Ik doe juist liever doorzitten dan licht rijden :=
Kijk er eigenlijk juist naar uit totdat ik L2 mag starten en mag doorzitten :=

Al heb ik soms nog wel als ik vanuit het licht rijden moet gaat doorzitten dat ik ook nog wel eens mn balans kwijt ben.
Ga ik vanuit stap naar draf en ga ik gelijk doorzitten zit ik eigenlijk best wel lekker en kan ik aardig wat rondjes volhouden, met doorzitten heb ik ook het idee dat ik mn binnenbeen beter kan gebruiken of dat hij beter door komt.

Als ik me echt helemaal ontspan wil ik nog wel eens mn beugels kwijt raken, dan kan ik dus ook geen druk meer houden op mn beugels waardoor ik ze verlies. Hoe doen jullie dit?
Doorzitten zonder beugels gaat dan ook prima

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:56

Estherr__1 schreef:
Ik doe juist liever doorzitten dan licht rijden :=
Kijk er eigenlijk juist naar uit totdat ik L2 mag starten en mag doorzitten :=

Al heb ik soms nog wel als ik vanuit het licht rijden moet gaat doorzitten dat ik ook nog wel eens mn balans kwijt ben.
Ga ik vanuit stap naar draf en ga ik gelijk doorzitten zit ik eigenlijk best wel lekker en kan ik aardig wat rondjes volhouden, met doorzitten heb ik ook het idee dat ik mn binnenbeen beter kan gebruiken of dat hij beter door komt.

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten hihi met doorzitten krijg ik hem ook veel lekkerder aan de sjouw en vind het zelf ook fijn. Tijdens lichtrijden gaan doorzitten is nog iets lastiger idd, maar gaat met wat oefenen ookal beter. Ik voel ook gewoon meer met doorzitten voor mijn gevoel.

Enige voorwaard dat ik lekker kan zitten is dat Arjen zijn rug goed loslaat.
Ik vanuit stap eerst in een heel klein drafje aandraven en direct blijven zitten, en als ze ontspannen gewoon naar een actieve arbeidsdraf gaan, zo ben ik ermee begonnen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:52

Ilsemarie schreef:
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten hihi met doorzitten krijg ik hem ook veel lekkerder aan de sjouw en vind het zelf ook fijn. Tijdens lichtrijden gaan doorzitten is nog iets lastiger idd, maar gaat met wat oefenen ookal beter. Ik voel ook gewoon meer met doorzitten voor mijn gevoel.

Enige voorwaard dat ik lekker kan zitten is dat Arjen zijn rug goed loslaat.
Ik vanuit stap eerst in een heel klein drafje aandraven en direct blijven zitten, en als ze ontspannen gewoon naar een actieve arbeidsdraf gaan, zo ben ik ermee begonnen.

Precies dat indd :D

Ze moet indd wel de rug los laten en zo vanuit stap naar draf en dan blijven zitten doe ik ook en dan wat actiever. Nu nog goed onder de knie krijgen vanuit een actieve draf met licht rijden en dan door zitten, het lukt me prima als ze iets rustig draaft maar als ze wat harder/actiever draaft en dan ga zitten ben ik soms nog even mn balans kwijt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:49

Ja dat herken ik ilsemarie en Esther dat lukt mij ook beter

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:47

Paarden staan sinds vorige week een paat uur per dag op de wei heb een totaal anders paard. Voorwaarts al de pest dus denk dat we zaterdag de proef in 2 minuten doen _O-

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:56

dan ben je lekker snel klaar haha

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:59

Haha ja geen tijd voor zenuwen

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:33

Nou Jamiejoyce als je dan in die 2 minuten alles laat zien heb ik respect voor je! _/-\o_
(zit nu gelijk met zo'n deuntje in mijn hoofd die altijd bij van die versnelde filmpjes wordt afgespeeld hahahaha :):) )
Bij ons staan ze sinds een aantal weken op de wei, heerlijk weer voor ze!

Zodra Euwe zijn lichaam goed gebruikt kan ik makkelijker doorzitten, tot die tijd doe ik ons beide er geen plezier mee O:) .
De tip om te zingen heb ik ook al gehad, eveneens de tip om rustig te draven en ogen dicht... >;)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:47

Haha jaaa misschien laat ik het wel filmen :p
Dat durf ik niet hoor met ogen dicht draven! Doorzitten ja daar ben ik niet zo mee bezig maar het beste gaat het idd als ze lekker los in der lijf is

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:05

Ik vanochtend naar het bos geweest was heerlijk.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:15

Ohh lekker jenny! Was een prachtige dag vandaag! We zijn onze nieuwe tuinset in elkaar aan het zetten. ...iets met heel veel schroefjes hihi

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:21

Leuk zo'n bouwpakket haha succes!!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:34

Heerlijk weer voor een bosrit Jenny!

Succes Laura haha

Hoe lang nemen jullie van te voren die valeriaan voor je wedstrijd?

Ps. Duval's Capri Sonne verkocht!! :oo
Wat was dat een gaaf paard en top combinatie met Dinja
De eigenaresse van zotte kent de fokker van Capri en had ze ook al gesproken zij vond ook zo ontzettend jammer.. Echt zonde