[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:14

Klink allemaal lekker positief, jarige paarden, buitenritjes een nieuw zadel.
Hier was het weer niet zo lekker om op pad te gaan steeds van die flinke hagelbuien.
Heb vanavond dus maar geschreven bij de Zeeuwse kampioenschappen pony's was wel leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:41

Idd leuke dingen.

Leuk 'zadel' Angela.
Fijn buiten gereden Geeske :)
En schrijven bij wedstrijden is ook altijd leuk en leerzaam.

Hier mijn neefje aan het logeren, helaas issie ziek geworden vannacht dus vandaag het plan om hem mee te nemen naar stal gaat niet door :(

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:09

Angela, fijn dat je zadel bevalt! Is Nikita alweer aan de beterhand intussen? Heb denk ik gemist wat er aan de hand was...
Geeske, klinkt als een leuke buitenrit!
Ingrid, hier hadden we zaterdag ook gigantische hagelbuien, bah.
Jolijn, neefje beter?

Ik heb zaterdag een grondwerkles met Figo gehad. Hij is wel heel braaf, maar hij plakt aan mij alsof we allebei een helft van een magneet ingeslikt hebben. Daar moest dus iets aan gedaan worden. Elke maand komt er een vrouw bij ons op stal, die haar eigen methode heeft uitgewerkt, waarbij geen enkele vorm van dwang aan te pas komt. (voor de geïnteresseerden: http://www.horsefulness.be)
Ik was in september al begonnen met wat vrij werk, maar nu hebben we gewerkt aan het afbakenen van mijn eigen ruimte. Klonk allemaal heel logisch, maar onbewust zette ik al eens een stap opzij wanneer hij opdringerig deed. Heb nu geleerd om te letten op kleine dingen, en paard liep na een uurtje op drie meter achter mij, ging netjes uit de weg wanneer ik dat vroeg. Uiteindelijk liep hij los door de piste en kon ik hem in een richting sturen door links of rechts van zijn achterhand te gaan lopen. Heel leuke ervaring! Er zijn foto's gemaakt, die plaats ik nog wanneer ik ze heb.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:39

Liesbeth lekker gewerkt met je paard, ik heb gisteren met Bram ook wat in de bak gespeeld.
Jolijn, neefje al weer beter?
Verder weinig nieuws.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:29

Angela, ohh nieuw zadel voor nikita mooi en super dat lkkr rijd, nikita ziek geweest? heb dat even gemist

Jolijn, leuk neefje te logeren jammer dat ie ziek geworden is.

Geeske, lekker naar buiten geweest.

en een jarig paardje gefeliciteerd.

hier minder nieuws met de poes naar de dierenarts geweest omdat ze erg aan het afvallen was bloed afgenomen, erg slecht nieuws ze heeft ergens een tumor zitten wat te veel energie vraagt en waar ze zou door afvalt, waardes waren zo slecht dat ze zich niet lekker moet voelen en dat de dierenarts zich verbaaste dat ze nog zo fit oogde dus wij staan nu voor de beslissing om der te laten inslapen waarschijnlijk zaterdag al ;( omdat ze nu wel slechter word en we het niet willen afwachten tot ze nog slechter word. Helaas betekent dat wel dat we binnen een jaar 2 katten hebben moeten laten inslapen op de leeftijd van 12 en 14 jaar.

Met amor gaat het super meneer is helemaal van zn hoest af en voelt zich ook schijnbaar beter want hij gedraagt zich weer als vanouds gelukig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:34

Sterkte met de poes :(:)

Dat aan je plakken herken ik heel erg Liesbeth. Ik ben daar zelf wel heel consequent in maar eens in de zoveel tijd moet ze het toch weer ff proberen :P

Neefje is weer terug bij zijn ouders en opgeknapt gelukkig :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:44

Ai, sterkte Dominique! Wel fijn dat Amor beter is!

Jolijn, ik moet mezelf veel bewuster zijn van hoe ik rond hem beweeg. Momenteel wil hij heel graag dicht bij mij zijn, maar dat zou kunnen overgaan in dominant gedrag, als ik het hem zou laten doen. Nu kunnen we daar mooi aan werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:48

Ja ik vind dat altijd super leuk om daar mee bezig te zijn, en dan niet alleen met grondwerken maar met alles. Probeer me ook altijd heel bewust te zijn van mijn lichaamstaal.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:49

Ik vond het superfascinerend hoe hij onmiddellijk reageerde op de andere aanpak, zo natuurlijk en eigenlijk zo simpel. Wederhelft vond het ook helemaal geweldig, die fluisterde al na tien minuten hoe geweldig de lesgeefster was, en dat het eigenlijk een beetje was zoals Cesar Millan :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:21

Heey

Dankjulliewel :)

Geeske: Super dat het zo goed ging :D

Jolijn: Leuk dat je neefje op bezoek was :)

Liesbeth: Wat leuk en fijn dat je les hebt gehad en dat het zo goed ging :D
Ben benieuwd naar de foto's en filmpjes.

Dominique: Heel veel sterkte :(:)

Ik had hier ook nog niet neergezet dat ze ziek was ;) Ze had weer een wormbesmetting waar ze erg veel last van had. Ze is in een week tijd ook flink afgevallen. Nu is ze wel weer op gewicht maar haar conditie is natuurlijk slecht nu.

Gistermorgen sinds een aantal weken weer buiten gereden. Als ze een tijd niet onder het zadel op straat is geweest is ze altijd zo ontzettend moeilijk buiten. Maar het ging opzich wel lekker. Ze was na wat drama best braaf. Het zadel bleef ook super liggen.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:48

Ai, wormen, daar heb ik ook geen goede ervaringen mee! Fijn dat het weer beter gaat dan!

Ik denk dat ik verliefd ben <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:05

Toevallig heb ik ook net mijn sneeuwfoto's binnen gekregen :D

Gaaf Liesbeth!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:14

Het plakken komt me heel bekend voor,wel leuk dat je aan het werk met hem gaat
LiesbethDW schreef:
Angela, fijn dat je zadel bevalt! Is Nikita alweer aan de beterhand intussen? Heb denk ik gemist wat er aan de hand was...
Geeske, klinkt als een leuke buitenrit!
Ingrid, hier hadden we zaterdag ook gigantische hagelbuien, bah.
Jolijn, neefje beter?

Ik heb zaterdag een grondwerkles met Figo gehad. Hij is wel heel braaf, maar hij plakt aan mij alsof we allebei een helft van een magneet ingeslikt hebben. Daar moest dus iets aan gedaan worden. Elke maand komt er een vrouw bij ons op stal, die haar eigen methode heeft uitgewerkt, waarbij geen enkele vorm van dwang aan te pas komt. (voor de geïnteresseerden: http://www.horsefulness.be)
Ik was in september al begonnen met wat vrij werk, maar nu hebben we gewerkt aan het afbakenen van mijn eigen ruimte. Klonk allemaal heel logisch, maar onbewust zette ik al eens een stap opzij wanneer hij opdringerig deed. Heb nu geleerd om te letten op kleine dingen, en paard liep na een uurtje op drie meter achter mij, ging netjes uit de weg wanneer ik dat vroeg. Uiteindelijk liep hij los door de piste en kon ik hem in een richting sturen door links of rechts van zijn achterhand te gaan lopen. Heel leuke ervaring! Er zijn foto's gemaakt, die plaats ik nog wanneer ik ze heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:37

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:40

Oehh mooie foto van Figo <3 <3

Ahh sterkte met de poezel.. :(:)

Jeehhh nog gefeliciteerd!! :D

Wat 'n heerlijk zadel lijkt me dat Angela!! :oo Ben jaloers haha :D

Wat mooi zeg Lies! Heerlijk als je zo met je beestje om kan gaan :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:08

mooie foto's in de sneeuw

ik kwam deze foto's nog tegen van 30-6 met kyra de merrie die ik altijd reed en nu niet meer doe omdat ik van stal verhuist ben :(

Afbeelding

ik sta hier niet zo charmant op maar amor des te leuker
Afbeelding

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:27

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:47

Gatsie, vervelend nieuws Dominique, onze kat had het met zijn nieren, echt, je ziet het vanzelf aan hun ogen, als ze het gaan opgeven moet jij het ook doen, tot die tijd? Lekker troetelen.... :(:)

Figo lekker aan het werk geweest!
Jolijn, iets met zieke neefjes is nooit leuk ;-) Maar hij is weer beter begrijp ik? Ben jij zelf al wat wijzer over je mogelijke operatie enz.?

Haha! Nog een buitenridder dus! Ik ben gisteren nog maar een keer geweest, het woei alleen wel echt super hard en er was geen zon, maar paardje deed goed mee... maar 2x op het punt gestaan om om te draaien en weg te rennen geloof ik. Ook nu weer een moment waarop de andere paarden bang waren, en zij alleen maar naar hun keek en het hele 'spook' niet gezien heeft :')
Veel gedraafd dit keer, om warm te blijven en om voor de regen thuis te zijn! Het was hier ook wel super slecht weer ja...

Morgen ga ik beginnen op mijn stage! Ik ga de communicatie-afdeling van PaardMensOnderwijs in Drachten onderzoeken en verscherpen als dat nodig is ;-) Mijn opleiding met mijn passie gecombineerd, hoe wil je het hebben?! :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:04

Ahh leuke foto's Do! :D

Ik rijd heerlijk elke dag buiten :P Kan nu ook niet in de wei rijden, maar we vermaken ons wel in ons miniatuurbosje/natuurgebied :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:45

Lekker hoor, buiten kunnen rijden! Ik kan echt alleen naar buiten als er een ervaren, en het liefst meerdere, mee gaan naar buiten. anders kom ik de oprit nog niet af :P

Hier even jammer, Chimanga heeft vast gelegen in de stal, ze is gaan rollen en tegen de wand gerold, een jongen kwam er acher toen hij op stal kwam maar toen lag ze al stil, helemaal bezweet... Hij heeft haar een halster omgedaan en is gaan trekken om ruimte te creeeren, aan haar hoofd en later aan haar staart... merk nu duidelijk dat ze in de galop constant omspringt met haar achterbenen.... dan springt ze dus overkruisd. Voelt heel raar en niet fijn! Nog even aankijken of het met veel longeren weer wegtrekt, anders toch gelijk de masseur er maar weer bij.... -O-

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:00

Heerlijk ja buitenrijden.. Hier is dat ook niet zo makkelijk, zit toch erg in de bewoonde wereld :(

Ahh arme Chimanga.. Inderdaad maar even goed aankijken!

Hier weinig bijzonders! Ben wel toe aan lente, de bak is naar de knoppen aan het gaan door het vieze weer constant dus kan bijna niks enzo.. Wil met Sterre nu toch wel echt aan de slag met longeren enzo, ze wordt in april 5.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:14

Ai, arme Chim! Hopelijk komt dat snel weer goed!

Ik heb Figo deze week nog eens tien minuutjes gelongeerd in stap, met wat ik leerde zaterdag. Kon hem netjes in de cirkel van hand laten veranderen, heel fijn! En dat geconcentreerde hoofdje :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:30

Ach die Chim!!! Hopelijk knapt ze goed op!
Jetta lag ook vast toen 'k op wintersport was, maar die heeft er gelukkig verder niets aan overgehouden.

Ik wil ook lenten... -O- Haha.

Tamme is echt een doorgewinterde buitenrijder :') Maar die heb ik ook buiten ingereden, dus die kent niets anders. Met Jetta is 't soms nog wel spannend en daar rijd 'k ook graag mee samen met iemand. Maar dan heb je juist weer vaak dat ze elkaar gek gaan maken :P

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:37

Heey

Liesbeth: Prachtige foto zeg <3 Super dat het zo goed ging :)

Natasja: Haha, het zit ook echt heerlijk. Ik heb er geen beugels aan hangen en ik blijf toch stevig zitten :D
Ik wil niet anders meer :P Wat heerlijk dat Tamme zo makkelijk is buiten.

Dominique: Mooie foto's :D

Geeske: Dat is schrikken zeg, hopelijk knapt ze snel op.

De bak is bij ons super te doen :D Helemaal droog.

Nikita is verkeersmak en redelijk bomproof maar toch absoluut niet makkelijk buiten. Zonder stang zelfs gevaarlijk af en toe.

Ik heb maandag en dinsdag avond heerlijk gereden. Nikita was echt zo ontzettend druk maar daardoor staat ze vaak wel heerlijk aan de hulpen. Maandag deed ze dan ook super der best. Dinsdag was ze een stuk dwarser maar toen heb ik van de stal eigenaresse een aantal fijne tips gekregen waarna het meteen een stuk beter ging.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:46

bij ons ligt weer enorm veel sneeuw,de paarden vinden dit super lekker.ze rollen en spelen samen in de sneeuw.mijn pony ben ik nu weer 2x per week op aan het pakken,want 10mrt is weer de eerste wedstrijd voor ons in de mendurance.over dik 1jr kunnen we ook langzaam wat beginnen met geisha,hoop dat zij het ook goed zal gaan doen in de mendurance sport