Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LiesbethDW schreef:Angela, fijn dat je zadel bevalt! Is Nikita alweer aan de beterhand intussen? Heb denk ik gemist wat er aan de hand was...
Geeske, klinkt als een leuke buitenrit!
Ingrid, hier hadden we zaterdag ook gigantische hagelbuien, bah.
Jolijn, neefje beter?
Ik heb zaterdag een grondwerkles met Figo gehad. Hij is wel heel braaf, maar hij plakt aan mij alsof we allebei een helft van een magneet ingeslikt hebben. Daar moest dus iets aan gedaan worden. Elke maand komt er een vrouw bij ons op stal, die haar eigen methode heeft uitgewerkt, waarbij geen enkele vorm van dwang aan te pas komt. (voor de geïnteresseerden: http://www.horsefulness.be)
Ik was in september al begonnen met wat vrij werk, maar nu hebben we gewerkt aan het afbakenen van mijn eigen ruimte. Klonk allemaal heel logisch, maar onbewust zette ik al eens een stap opzij wanneer hij opdringerig deed. Heb nu geleerd om te letten op kleine dingen, en paard liep na een uurtje op drie meter achter mij, ging netjes uit de weg wanneer ik dat vroeg. Uiteindelijk liep hij los door de piste en kon ik hem in een richting sturen door links of rechts van zijn achterhand te gaan lopen. Heel leuke ervaring! Er zijn foto's gemaakt, die plaats ik nog wanneer ik ze heb.