[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:24

Heey

Dankjulliewel :).

Mies: Gister avond had ze 39,2 graden koorts en toen heeft ze een koortsremmer gekregen maar dat had de VA al verwacht. Verder was hij erg tevreden.

Anouk: Wat balen dat Sam kreupel is :(:). Beterschap :(:).

Shanna: Wat super :D. Echt leuk joh :D. Gefeliciteerd :D.

Met Nouchka gaat het redelijk. De koorts lijkt wat gezakt te zijn, ze voelt minder heet aan als gister ( we mogen zelf niet temperaturen omdat dat teveel stress oplevert en de kans er is dat de wond open springt). Ze is wel erg rustig maar wel alert.
Ze loopt in draf en galop nog steeds kreupel maar dat is ook logisch. De wond is nog steeds mooi rustig :).

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:25

Ik hoop dat het snel weer goed komt met jullie prachtige veulen :(:) arm kleintje ;(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:27

Dankje :). Ik hoop het ook. Maar het ergste gaat nog komen. Straks als de hechtingen eruit zijn springt de wond 99 procent zeker open en dan gaat het 99 procent zeker ontsteken omdat het aan de achterkant van het beentje zit waardoor de urine en mest er tegen aan komen en in de wond blijven zitten.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:28

is het dan niet verstandig om de nietjes er net zo lang in te laten zitten tot de wond echt geheel en goed gesloten is?Desnoods met een drain?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:34

moppielover schreef:
Dankje :). Ik hoop het ook. Maar het ergste gaat nog komen. Straks als de hechtingen eruit zijn springt de wond 99 procent zeker open en dan gaat het 99 procent zeker ontsteken omdat het aan de achterkant van het beentje zit waardoor de urine en mest er tegen aan komen en in de wond blijven zitten.

En als je dat zo zeker weet waarom gebeurd het dan? want dan zou ik die nietjes laten zitten..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:35

Tja... de VA zei het zo...
Ik weet ook niet wat ik er dan mee aan moet.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:05

Gab: gave foto's! jij en moreno zijn vooruit gegaan!

Esther: Shannon staat liever zonder deken, en ik heb dat ook. Zo lang ze er geen last van heeft en ze binnen een dag weg zijn laat ik het maar zo!

martine: Wist nog niet dat je ging trouwen! gefeliciteerd! Wanneer is de datum?!

Ik ging even langs de ruiterwinkel en gevraagd of ze iets hadden. Ja, een zak met anti allergie snippers..mss 500 gram voor E20,-! ja hallo! en dat moest dan heel de zomer lang...ehm ben niet helemaal gek :Y) Knoflook zou ook helpen, ik vroeg gewone of van die poeder..ja poeder hadden ze wel..maar dan probeer ik eerst wel een teentje gewoon door de musli te doen...schijnbaar wordt het bloed dan minder lekker en wordt ze minder geprikt..dus ook maar wassen met citronella shampoo en even inspuiten ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:41

Knoflook zou ook helpen inderdaad en appelazijn ook volgens mij... En het scheelt dat Shannon zwart is, dan zie je geen donkere vlekken van de vliegenspray ;). Gelukkig dat ze er zelf geen last van heeft! En maar hopen dat het weer snel winter is :P, dan zijn alle beestjes weer weg! Al hoop ik niet op zo'n winter als we dit jaar hadden!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:33

moppielover schreef:

Ik heb dit helemaal verkeerd geformuleerd. Ik heb dit verkeerd begrepen zoals de VA het zei.

Het is zeker dat het gaat ontsteken en daardoor springt de wond open. Het maakt dus niet uit of de nietjes er langer in blijven of niet. Door de ontsteking springt de wond weer open. Omdat ze nu AB heeft is de kans klein dat het nu gaat ontsteken maar de VA wil liever niet teveel AB geven.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:20

Moppielover, dat klinkt plausibeler idd. Veel sterkte hoor met dat kleine ding!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:49

Kom net bij stal vandaan, werk pas twee dagen de hele dag en heb het er nu al mee gehad.... Nog vier wachtende voor me voor de longeerbak, die ongeveer een half uur longeren. Dat zou dus betekenen dat ik nog twee uur moet wachten :(. Rijden is ook geen optie want er is groepsles in onze o zo grote 20x40 bak... Het wordt echt tijd dat er minimaal een nieuwe bak en twee longeerbakken ofzo worden aangelegd. Maar ik gok dat er eerst weer stallen bij komen want na de zomer heeft ie zeker weten weer een tekort!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:52

mies - het klopt idd dat als je ze knoflook geef ze minder worden geprikt heike krijgt vanaf april pure mensen knoflook poeder vanuit de winkel tot oktober en ik moet het even afkloppen tot nu toe nog geen enkele daas bij hem gezien :j
en heike staat ook met een deken.

angela - balen dat het hoe dan ook gaat ontsteken, hopelijk geneest het snel

wanda - leuk idee met je zadel :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:54

Ik mag wel blijven toch, nu ik een palomino NRPS'er heb gekocht? :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:55

balen esther - hier hebben we dat ''probleem'' gelukkig niet als de mange lessen binnen zijn hebben we nog een buitenbak en we hebben een aparte losgooi bak waar je met zijn 2e kan longeren of 1 longeren en losgooien en we hebben een stapmolen,

maar snap goed wat je bedoel want ik zo er geen zin in hebben om zolang te wachten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:04

Shanna: Natuurlijk ;). Je bent toch nog steeds ook liefhebber van barokke paarden :). En ik zou de foto's van je palomino NRPS'er niet willen missen :D.

Denise: Ach ja ik kom het wachten nog wel door, maar denk niet dat Shaggy het grappig vind om twee uur vast te staan of op stal te staan om dan te gaan longeren :). Hij heeft veel geduld maar zoveel :P. En tja dan is het ook weer zo half 11 voordat ik van stal weg ga en ik moet 's ochtend weer half 5 op... Echt een drama :=.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:27

Dankjulliewel :).

Esther: Balen hoor :(:).

Net weer bij Nouchka geweest. Gaat wat minder goed. Ze leek weer meer koorts te hebben, ze zweette meer, ze was loom enz.. dus hebben we de VA gebeld. Nu moesten we maar wel temperaturen en als die te hoog was zou hij komen. Gelukkig was hij 'maar' 38,8. Nu komt de VA morgen weer kijken. Toen we weer gingen leek ze ook weer wat beter als toen we kwamen.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:18

Ik wou eigenlijk alles gaan bij reageren. In ieder geval, fijn angela dat het al iets beter ging als daarvoor.

Ik ga nu echt douche en me bed in, heb nieuwe medicijnen gehad en deze slaan niet echt heel erg lekker aan:) Morgen ga ik echt overal op reageren :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:13

Och die Nouchka.. arm dier, heeft ze geen pijnstillers? zo sneu voor zo'n klein dier he ;(

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:29

ook ik duim nog steeds voor je angela, echt zielig voor zo'n klein poppetje

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:27

evdpanne schreef:
Kom net bij stal vandaan, werk pas twee dagen de hele dag en heb het er nu al mee gehad.... Nog vier wachtende voor me voor de longeerbak, die ongeveer een half uur longeren. Dat zou dus betekenen dat ik nog twee uur moet wachten :(. Rijden is ook geen optie want er is groepsles in onze o zo grote 20x40 bak... Het wordt echt tijd dat er minimaal een nieuwe bak en twee longeerbakken ofzo worden aangelegd. Maar ik gok dat er eerst weer stallen bij komen want na de zomer heeft ie zeker weten weer een tekort!

Balen!! Ja, dan duurt wachten lang. En stalgebruikers brengen meer op dan bakgebruikers zal ie denken? Maar ja, als de faciliteiten niet deugen, dan zijn de stalgebruikers natuurlijk zo weer vertrokken.

De rest heb ik natuurlijk bijgelezen, maar de meesten vragen hoe het gaat met Sam: Klote! Hij is nog steeds kreupel en staat echt pijn te hebben. Zit er echt mee in mijn maag. Is het zijn voet, omdat ie bekapt moet worden of is het iets anders, twijfel, twijfel. Vrijdag komt de hoefsmid. De hoeven van onze viervoeters zijn in 2 weken tijd ontzettend gegroeid. Toen ik hem belde dacht ik dat het nog wel een weekje lijden kon en de smid had helaas niet eerder tijd, ik belde netjes op tijd. Maar de voeten groeiden daarna boven verwachting snel. Hij heeft schone hoeven (gecheckt). In stap loopt hij voorzichtig en ook in de draf is het wisselend, echt trekken doet hij niet. Toen ik maandag heel even op hem heb gestapt was er niks aan hem te zien, maar hij schrok en ging er in een gehaast drafje vandoor en toen trok hij behoorlijk daarna met zijn been. Dus hij is wel heel gevoelig! Zelf denk ik eerder aan een verrekte spier. Geen idee hoe lang dat kan duren, want Sam is echt zelden kreupel. De zadelmaker was hier gisteren voor Des en Prince en hij opperde de fysio en mijn gevoel zegt ook dat die hem het beste kan helpen. Nu Frank nog overtuigen... Die gelooft niet zo in fysio's.

Sam is zaterdag nog probleemloos gereden, maandag was het dus fout en nu loopt ie nog steeds heel voorzichtig en zijn gevoelige voet staat constant op rust. Dus hij staat op 3 benen. Pfff, wat kan het dan zijn hè? Ik ga maar eens kijken of het nu de hoefsmid wordt of de DA.

Edit: Vrijdag zou de hoefsmid dus zowiezo al komen, maar hij komt nu speciaal voor Sam vandaag tegen de middag als ik dat wil. Maar ik ga even kijken of het niet beter de DA kan zijn. Dus zowiezo komt er iemand naar kijken hoor vandaag.. :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:38

Anouk: Lastig hoor! Shaggy liep laatst ook iets onregelmatig (voelde het in draf). Dus ik even op het harde draven met hem en mijn instructrice laten kijken er was toevallig ook een hoefsmit en die keek ook mee. Toen ik weg stapte en linksom draaide zagen ze het eigelijk al, toen ik draaide zette die links voor maar heel kort neer. In draf zag je het minimaal. Twee weekjes rust heeft wonderen gedaan :). Maar Shaggy liet verder ook niet echt zien dat ie er pijn aan had, na een paar dagen kwam ie al in galop naar het hek toe als ik hem riep (hij verveelde zich denk al :P).

Maar ja als Sam echt aangeeft pijn te hebben dan is het lastiger... Bij mij zei de hoefsmit al gelijk hier hoef je geen dierenarts voor te bellen, die zeggen ook standaard twee weken rust. Als het nu langer duurde dan leek het hem wel verstandig te bellen. Maar gelukkig viel het allemaal mee!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:53

Tja, en sommige adviseren zelfs stalrust, dat is funest voor een paard. Vakantie op de wei vind ik dan weer anders. Paard is immers een bewegingsdier he? Niet dat ik Sam nu intensief rijd, maar hij heeft wel bewegingsvrijheid op de wei. De kogel is door de kerk hoor. Hier komt de dierenarts tussen 12 en 1 even aan. Die moest even nadenken wie ik was (heel goei teken haha!) Maar hij komt het even checken. Sam is echt heel aanhankelijk en laat nu zelfs toe dat ik naar dat been loop om te zien of ik er wat aan zie, dus hij heeft er echt last van. Gewoonlijk wil hij liever geen mensen naast zich in de wei. Ik zie simpelweg gewoon dat ie echt pijn heeft. Ik heb het nu een paar dagen aangekeken en het gaat niet vanzelf weg, dus dan maar even een dokter bellen hè?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:57

sterkte anouk en laat ons even weten hoe het is gegaan, balen als je ziet dat je paard er pijn aan heeft

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:57

Shaggy stond inderdaad ook gewoon op de wei hoor ;). Maar heb gewoon even niks met hem gedaan dus niet rijden en longeren :).

Maar als ze echt aangeven dat het pijn doet kan je er inderdaad beter naar laten kijken... Een paard toont ook niet snel dat ie pijn heeft.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:00

Krijgen jullie ook telkens een foutmelding als je een bericht plaatst op bokt? Weet niet wat er aan de hand is maar hij doet een beetje raar :P. Gelukkig staan wel telkens de berichtjes op de pagina...