[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:39

Klopt, de Unox verkoopsters zijn niet vanuit hetzelfde bedrijf. Ik zat een ring hoger. Wel gaaf was het trouwens he!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:45

Kathleen: wat heb je toch een super knap ding Tong uitsteken
prachtige foto;s met een prachtig paardje Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:52

nou ellis, als je online komt: nogmaals beterschap!!
sanne: mooie plaatjes, echt een leuk stel jullie. ik vind wel dat ie nogal op de voorhand loopt.
fanny: die is vooruit gegaan zeg! ziet er goed uit.
kate: wow die is opgeknapt zeg, wat een apart mooie kleur.
eline: welkom hier, leuk profiel. voor het geval je het nog niet wist: we zijn hier verzot op foto's

wat dat filmpje betreft: dat paard loopt op zich best goed in balans maar is er echt nog niet klaar voor om bereden te worden. tis echt zo van dat zullen wij eens ff klaarspelen. volgens mij hadden ze geluk dat ie zo braaf is. ik ben het helemaal met Lisenka eens, hihi ik pluk er zelf de vruchten van.... nou denk ik wel dat de meeste van onze spanjaarden wel iets makkelijker aan te rijden zijn door hun gemoedelijke karakter.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:53

Frank : Thanks Haha!
ben best wel een beetje trots
Bloos

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:20

Frank: Dank je wel. Bloos Desperado was ook echt heel makkelijk. Ach, volgens mij vindt hij alles wel goed als hij zijn aandacht maar krijgt.

Kathleen: Ja, ik vond het ook weer supergaaf. Ik vind Ahoy ook altijd zo gezellig.

Flamon: Super dat het zo lekker gaat met Janske.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:21

zo, kom ook weer ff binnenvallen.
leuke fotos voorbij zien komen!
Fijn dat ellis weer thuis is!
vanmiddag 43 man lunch gehad, vanavond 32, erg druk gehad dus.. Maar wel weer gelachen Lachen

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:28

Ik meld me weer even,
jeetje ik las van het verhaal van Ellis en ik schrok wel zeg. Succes met je revalidatie, da's niet niks zo te lezen!

Eveline, fijn dat Enno nu dan toch verkocht is. Het heeft erg lang geduurd maar zo te horen heeftie een goede plek gevonden, ik zou niet graag in jou schoenen staan maar ik denk dat het inderdaad de beste keuze was voor jullie allebei, en heel moeilijke dat wel..!

ik ga nu even alle voorbijgeflitste fototopics bekijken (terwijl ik eigenlijk moet slapen)
heb net heel veel geleerd Boos! (psychologie) dus ik hoop dat jullie mij vergeven dat ik nogniet alles bijgelezen heb!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:40

Ho ho ho, niet te snel gaan hoor Haha! .

Ellis; fijn dat je weer thuis bent!! Hopelijk knap je snel op!

Frank; Jaa, jij hebt maar geluk met die goedzak van je.. hoop dat Chico ook zo braaf wordt... Knipoog

Iris; Ik ken het, moet nu ook écht gaan slapen Nagelbijten / Gniffelen hihi. Jij bent druk met school lees ik.. Psychologie, best interessant of niet?

Kathleen; En jij maar zeggen dat ze geen geweldige gangen heeft Kwijl . Menn, ze kan lopen Haha! . En die kleur Lovers . *Wat pakt ze het trouwens onwijs goed op allemaal!!*

Soeske; Pff, druk idd!! Gelukkig vind je het werk wel leuk, anders hou je het denk niet vol Tong uitsteken

Lisenka; Vind jou methode erg goed en vooral vriendelijk klinken Ja . Zoiets ben ik ook wel van plan Ja

Eline; Welkom, klets gezellig mee Pling

Voor de mensen met topics, daar reageer ik morgen ff uitgebreid in Pling

Lusitana: Tis je vergeven hoor Haha! . Wat een plaatje van een paard trouwens!

Sanne; Gaaf zeg al die foto;s weer, ik bekijk ze morgen ff goed. Die van jullie samen is lief Lovers .

Mies; Jou tijd komt ook wel weer!! Maar toch ff minder hoor zonder paarden... k moet er niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen .

En dan nu nog een paar foto's van Chico Lovers . Oohh, ben zooo gek op m (nu al hihi). Hij is zo gaaf, elke keer denk ik weer: wauw, die is van mij Haha! Haha! . Helemaal happy dus. Morgen alweer donderdag Hyper! . Weer een stapje dichterbij haha.

Kijk en geniet:
Meneer staat net op van het rollen Vork
Afbeelding
Whieehoee, 1e stapjes aan de longe! Cool
Afbeelding
Showtime Haha!
Afbeelding
Zoeeefff
Afbeelding
Galopje!
Afbeelding
En nog 1
Afbeelding
Gewoon MIJN vent, issie niet knap Lovers Lovers Lovers Hoezo in love hahaha.
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:41

Jasmijn nog bedankt voor het maken van deze gave foto's!! Kusje

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:53

Iloon,ja, anders had ik het echt niet vol gehouden.. Mooie fotos! Knappe vent! Is bijna zover....

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:36

Ilona, en dat krijg jij dus zondag thuis. Geen wonder dat je niet meer kunt slapen. Zo te zien kan hij ook heel leuk bewegen. En gewoon rustig aan doen, dan komt het allemaal wel goed. Ik heb alle vertrouwen in jou.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:18

Lisenka schreef:
Ilona, en dat krijg jij dus zondag thuis. Geen wonder dat je niet meer kunt slapen. Zo te zien kan hij ook heel leuk bewegen. En gewoon rustig aan doen, dan komt het allemaal wel goed. Ik heb alle vertrouwen in jou.

Ik ook! En anders vraag je het gewoon aan ons Haha!

Ik kom ook maar weer eens even binnen vallen, ik hou het echt niet bij met reageren op iedereen want jullie gaan veel te hard! Maar heb hele gave foto's voorbij zien komen!

Sienna is echt super mooi onder het scheren vandaan gekomen!! Wow! Suevo gaan we 2 november doen en Dink is al gedaan. Gisteren les gehad, dat ging super! Ik heb nu les van Joop Chardonnens, hij is ook jurylid dus misschien kent 1 van jullie hem wel. Hij geeft ook springles dus dat is ook heel erg leuk voor als Suev weer helemaal in vorm is Hyper!

Hier foto's van hoe Suev er nu uitziet, die bobbel bij zn buik is bijna helemaal weg. (Voor degenen die dat gemist hebben, hij heeft 2,5 maand geleden een hele zware koliekaanval gehad en is daar aan geopereerd. Daarna heeft hij nog 3 weken op de Visdonk in Roosendaal gestaan). Dat witte bij zn mond en op zn schouder is slobberkwijl Haha! En een foto van mijn pas geplukte border terrier Luna Lovers

http://picasaweb.google.nl/MalinV28/200 ... Lhv6lA_Uo#

Ellis ik hoop dat je snel een laptopje hebt! Heel veel beterschap, hopelijk heb je niet al te veel pijn.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:28

Suevo ziet er weer goed uit. Gelukkig maar. Wat een lief koppie heeft Luna.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:56

Kathleen: wat een foto’s zeg, superpaardje!
Eline: welkom
Sanne: ah lieve foto Haha! die kuif haha!
Ilona; Ik doe pedagogische wetenschappen maar een onderdeel daarvan is psychologie. Vind het idd ontzettend interessant maar het is zó veel, moet ik nog even aan wennen haha Haha! dan zijn die 30 pagina’s voor 1 proefwerk echt niets! Ik moet voor niet aankomende maar de week daarop op donderdag ongeveer 15 x 35 pagina’s in het engels leren,mmmmm lastig Knipoog
Wat is die chico trouwens een charmeur zeg Haha! dat koppie!
DinkeyGirl: Suevo ziet er echt goed uit zeg, had idd niet meegekregen dat hij zo’n zware koliekaanval gehad had. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen zeg!
en dat hondje haha die wil ik wel hebben, die oogjes!

Nou ik moet weer aan de studie en van mezelf mocht ik tot max 9.00 op de computer dus nu móet ik er weer vanaf.
Vanavond kom ik weer even binnenvallen!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:02

Wat een leuk welkom hier Lachen

Zal ik me anders maar even voorstellen, wel zo netjes *LOL*

Ik ben Eline, 20 jaar en al heeel lang besmet met het paardenvirus. En uiteraard waren die witte paarden met die lange manen wel mijn absolute favoriet (maar welke penny had daar nou geen last van Nagelbijten / Gniffelen )
Zelf hebben we thuis 4 Shetlandpony's die allemaal ook in de sport meedraaien (meegedraaid hebben) ik vind het een erg leuke bezigheid, vooral sinds ik 3 jaar geleden het werken aan de Lange Teugel ontdekt heb.
Een jaar geleden ben ik een onwijs leuk Fries paard bij gaan rijden, en zo is mijn liefde voor de barokke paarden weer flink aangewakkerd! Maar helaas ging de eigenaresse verhuizen afgelopen zomer en moest ik dus stoppen. Maar niet getreurd want rond diezelfde tijd kwam er een hele knappe Andalusiër op die stal staan. Ik was spontaan verliefd Lovers ben met de eigenaren aan de praat geraakt en van het een kwam het ander. Nu help ik hun met het trainen aan de Lange Teugel. Ze hebben op hun vorige stal een keer een clinic van Piet Bakker gehad en waren helemaal enthousiast, maar hadden ook geen idee hoe nu verder te moeten. Dus vroegen ze aan mij of ik niet wilde helpen, maar natuurlijk Haha!
Dit is m, Genoves VIII. Het is een echte spanjaard, hij vindt zichzelf behóórlijk knap en is ontzettend slim. Maar ook heel goedmoedig en als je hem in zn waarde laat dan doet ie alles voor je.
Afbeelding
Niet de beste foto, zal binnekort even foto's vragen van de fotoshoot die een tijdje geleden van m gemaakt zijn. Komt ie waarsch beter tot zn recht. oja en die jongen naast m is mijn vriend Lovers

Ik zal een poging gaan doe om wat bij te lezen en zo de namen en de paarden uit elkaar gaan proberen te houden Vork (gaat nog n hele klus worden geloof ik Nagelbijten / Gniffelen )

Ik ken in ieder geval al wel een paar mensen hier, Regine (van de lange teugeldag), Danielle (van het vd-forum) en Ellis (van een clinic van Piet Bakker) die ik meteen heel veel sterkte wil wensen Ach gut

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:07

Gelukkig gaat het beter met ellis! Duimen dat ze vandaag naar huis mag!

kate: Toch maar geschoren Tong uitsteken Is ze er nog knapper op geworden? Hoe gaat het longeren?
*ziet foto's* Woooow heeft ze disney's spirit al ontmoet Knipoog Ze is gaaaf! leuk zo aan de longe!!

sanne: Geweldig!! Nu snap ik wat die groningers zeggen Knipoog Zal het is gebruiken volgende keer als we een klant met dialect krijgen!

eline: welkom mooi paard heb je!

ilona: Geen slingerfoto Knipoog Hij is echt heel stoer!! *zonde van je poetswerk*

Malin: Wat een verandering!! Hij glanst weer en ziet er super uit!! Wat een beetje liefde al niet kan doen! Hij mag wel in zn hoefjes klappen met een baasje als jij!

Iris: Succes! Ik kon mezelf niet aan die afspraak houden! Heb hem verzet naar half 10 Knipoog

Over het filmpje: Het is ook niet mijn manier, maar echt drastisch vind ik het ook niet. Heb veel erger gezien, ikzie liever dit dan 12 jarige die even denken te kunnen inrijden (en die zijn er meer dan genoeg) en de ruiter is goed voorbereid. Ik vind de sporen overdreven en hij gaat inderdaad te lang door, maar er wordt wel geprobeerd om dingen op te lossen met voorwaarts te rijden, en de ruiter heeft een stevige stabiele zit en zn benen liggen netjes stil. Wat hij met zn handen aan het doen is weet ik ook niet helemaal, er zijn stenge momenten maar ook stille momenten. Zo'n streng moment corrigeerd hij zichzelf te laat (dat je eerste reactie zo is snap ik heel goed) maar probeer jezelf dan zo snel mogelijk te herstellen., Overigens ga ik ook niet aan de longeerlijn met inrijden, als een paard echt wil gaan hij toch wel en wat heb je dan aan zo'n lijntje, bovendien kun je dan gelijk wat rechtere lijnen maken. De keren dat het paard iets doet is in mijn ogen onbegrip, en heeft dat meer te maken met de voorbereiding dan met het rijden nu. Kijk ik praat het niet goed zoals het op deze manier gaat, maar vind de reactie een beetje overdreven..

Het is paard in de sloot week denk ik...Ik ging gister voor het eerst met shannon alleen in het bos rijden, ging super maar bijna thuis is een padje met een stom klein slootje ernaast (met planten erin, geen water) Ik heb er al een keer ingelegen dus rij altijd goed links zodat ik er niet weer in kan vallen (pad is zo'n 5 meter breed denk ik) maar ergens staat ineens een elektriciteitskastje en tsjah dat was toch wel spannend dus ging ze rechts lopen, kwam vervolgens bij een caravanstalling die het nodig vond om even de schuifdeuren met een rotgang open te gooien...dusja floep paard opzij, met 4 benen in de sloot..gelukkig sprong ze er meteen aan de andere kant uit en hebben we allebei niks..en ben ik iets minder bang van het stomme slootje....
Zondag wedstrijd!!! het wordt al bijna spannend, maar vind het wel heel leuk om alles klaar te maken enz! stiekem mis ik het wel!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:15

Malin en Lisenka; Thanks voor jullie lieve berichtje! Bloos Ik ben al echt zo'n typ die snel onzeker is wat dat betreft. Je hebt altijd mensen met hun meningen, die zeggen dat je dingen juist wel of niet moet doen. En wat verstandig is ja of nee.... Kan daar nooit zo goed tegen Bloos . Maar gelukkig heb ik Benthe die me gaat helpen (heeft hier meer ervaring mee), ennnn natuurlijk jullie Pling . Ik ga jullie zeker op de hoogte hier!! Haha! zit er trouwens ook over te denken om bij Willy te gaan lessen, mocht hij nog tijd/plek hebben.

Soeske; Jaja, ik droom er al iedere x over hahaha ROFL

Malin; Ik was vergeten eerder te reageren, sorry Bloos . Maar Suevie ziet er weer goed uit zeg Pling . Ik word echt vrolijk van je foto's! Haha! Arme suevvie heeft het niet makkelijk gehad afgelopen tijd Ach gut . Maar nu gaan jullie er weer voor super hoor! En leuk dat je weer les hebt! Vork

Iris; Zo, das pittig!! Ik doe het je niet na iig Nagelbijten / Gniffelen Knap dat jij het wel kan hoor!

Eline: Leuke introductie hoor! Pling En gaaaaaf paard. Heerlijk die witte paarden met lange manen Lovers . En dan ook nog vriendjes met witte paarden op de foto, hihi, die doet het altijd goed Haha! . Ben benieuwd naar meer foto's!

Mies; Haha, dat dacht ik nou ook toen die ging rollen ROFL . En zondag je wedstrijd, whoee, spannend!! Hyper! Hopen dat het goed gaat! Wel leuk dat we allebei zo'n spannende dag hebben Pling En jeetje, ff schrikken zeg.... Gelukkig goed afgelopen!! Met ellis helaas minder....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:31

Kathleen -> Zo! Jullie hebben ook niet stil gezeten de afgelopen 10 dagen!
Sienna is mooi geworden ivm hoe ze bij je kwam!

Sanne -> Haha! Leuk die uitspraken!
Leuke foto's van Vaidosa ook.
Ze is best mooi van haar veulen afgekomen vind ik.

Lusitana -> Gezellig dat je er weer bent!
Wat een knappe gast hebben jullie!

Eline -> Welkom hier! Clown
Mooi profiel!

Richard -> Fijn voor Ellis dat ze nu thuis is!
Altijd prettiger dan in een ziekenhuis.

Fanny -> Leuk weer foto's te zien van Janske!

Ilona -> Knappe Chico kwam weer even voorbij racen! Haha!
Joh, Rintske is nu 5 maanden van mij en zelfs gisteren nog stond ik naar haar te kijken met in mijn hoofd; Ze is echt van mij! Ze is echt van mij! Die superlieve mooie meid is ECHT van mij! Haha!
Wat mij betreft blijft dit gevoel!

Malin -> Suevo ziet er toppie uit!
Lukt het allemaal met opbouwen?

Michelle -> Blij te lezen dat jullie 'slootavontuur' minder drastisch is afgelopen!

Gistermiddag zou ik Rintske gaan rijden, maar het was mij te druk in de bak.
Dus gisteravond nog een poging gedaan, iedereen was toch al overdag bij hun paard geweest.
Ik weet gelijk weer waarom ik nooit 's avonds rij, ik kreeg steken in m'n buik en zij, had last van het zuur en heb de hele avond kunnen genieten van mijn avondeten........
Volgende keer toch maar weer 's morgens rijden, óf het maar bij een broodje houden denk ik........ Cool

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:20

KG_images echt hele mooie foto’s zeg! En ook een prachtig paardje hoor!

Welkom Eline, leuk je hier weer tegen te komen. Knappe Spanjaard hoor!!

Fijn dat Ellis weer thuis is, in zo’n ziekenhuis is het ook niet alles. Hopelijk komt er snel een oplossing voor fifi.

Zasread ook leuke foto’s zeg!! Wat een droppie dat koppie!

Prinslover helemaal happy met je eigen knollie! Wat een gevoel he!! Super joh! En hij is zeker heel knap!

Suevo ziet er gelukkig ook weer beter uit! Fijn dat het ook met hem goed gaat!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:33

ik ben net trg en het was

fantasties

ik ga nu alles even ophalen van beesten en dan vanaaf reageer ik bij liefs van katrienduck en kwik ahahahhaahaha

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:12

Mooie fotos van Suev!
Eline, welkom Lachen
Zal zo weer aant werk.. druk druk.. Morgen gelukkig tot 5u, zie ik vriendlief ook weer Lachen

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:50

Dankjewel voor de leuke reacties Pling
Ze pakt het allemaal echt super op, ben echt trots op haar Lovers

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:24

Hoi allemaal!
ik schaam me diep, zo lang al niet gereageerd! heb het zo druk gehad de afgelopen dagen, nouja met alleen maar leuke dingen, dat ik geen tijd heb gehad om op de computer te zitten. Ik heb bijna alle berichtjes gelezen dus ben wel weer volledig op de hoogte!
Welkom nieuwkomers ( hmm dit klinkt wel erg raar aangezien ik zelf ook net nieuw ben maar oke)
Ellis heel erg veel sterkte, wat een verhaal zeg!
Ik kan niet op alles reageren aangezien ik eigenlijk 'druk' met mn huiswerk bezig ben en maak het daarom niet te lang, dat komt snel wel weer.
Wilde wel nog even mededelen dat ik mega trots ben op mijn Giet, 2 winstpunten gehaald zaterdag, en dat bij een ONmogelijke jury, er waren een stuk of 8 mensen die dag die een wp hadden. Ben nogsteeds helemaal in de wolken. ook hebben gitaan en ik maandag voor het eerst een carrousel les gehad, nou ze heeft zich echt briljant gedragen, echt geen stap verkeerd, en niet 1 keer boos tegen andere paarden, nog trotser!:D
Prinslover wilde nog even zeggen, wat een prachtdier, ik heb het al eens gezegt maar ik blijf hem echt super mooi vinden(L)

Ik ga nu alweer stoppen met iets schrijven, maar ik ga heel snel weer reageren op alle berichtjes!!

xxLoes

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:44

Gefeliciteerd loes Haha! altijd leuk als het goed gaat met een moeilijke jury erbij, dus trots mag je dan altijd wel wezne op jezelf, toch ? Tong uitsteken

weer veel mooie foto's van veel knappe paardjes !! Lovers

Eline ook van mij welkom Haha! mooi ventje heb je daar aan de haak geslagen Haha! (je verzorg paard dan eej) ROFL

en fijn voor ellis dat ze weer thuis is, gelukkig maar.

Nou heb een GROTE doorbraak met Betunero gehad gisteren Haha! en ook weer een inzakking Boos! ik ben dus bezig met Academishe rijkunst en krijg les van Angela remie die geriderd is door Bent Branderup !! we dus nog grondwerk en dat ging gisteren niet echt helemaal lekker. hij wou gewoon niet meer weg bij me. zijn klaslokaaltje is de longeerbak waar we dus onze oefeningen doen die we moeten doen. gisteren toen ik hem dus wou laten lopen, wou Betunero niet meer, hij bleef maar naar me toe komen en wou neit meer weg, ik met de lijn die ik in me handen had slaan en omhoog gooien, zoals ik meot doen en ook altijd werkt bij hem, maar gisteren dus niet, ik dacht dan maar een klein tikje tegen z'n neus met de lijn dan gaat hij vast wel. eeeh niet dus... na 2xeen tikje tegen z'n neus te hebben ontvangen was de stoere hengst het natuurlijk beu en ging 3x recht voor me op z'n ahcterbenen staan, (niet gemeen , hij hielt zijn benen gebogen, hij wou alleen laten weten dat hij er neit van gedient was) nou toen toch maar even een longeer zweep gepakt, want kon echt doen wat ik wou hj was niet van plan om m'n zeide te verlaten.... toen ik de longeer zweep pakte hoefde ik die alleen maar te laten zien en daar ging hij weer. maar dit is toch neit de bedoeling, dus meot vandaag weer flink aan het werk met hem om zijn kleverigheid eraf proberen te krijgen.
Maar na deze foutjes die hij makten heeft hij het oo kweer goed gemaakt, bne gisteren voor het eerst begonnen hem de spaanse pas te leren, na 3x zijn ben op te tillen en naar voren te trekken, dee hij het uit zijn eigen als ik met de zweep z'n been aanraakte Haha! nu kan hij het al stilstaant met allebei de benen (gewoon in een uurtje geleerd!!!!! hij is zoooo slim Lovers ) ben heel erg trots op hem, alleen heeft hij nu dus ondekt als hij zijn beentje naar voren gooid dat hij een stukje wortel krijgt, ja heel fijn, dee ik gisteren toen we klaar waren z'n deken weer om, kreeg ik ineens een knie in me gezicht want meneer wou een wortel..... iemand enige id hoe je dit voorkomt ? want hij moet het dus alleen doen al ik het hem vraag.....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:02

Het kan zijn dat je iets wat naar voren buigt als je de spaanse pas vraagt. Als je dan naar voren buigt om de deken vast te maken en ook nog eens een soort van zijn schouder/been aanraakt kan hij dat als hulp zien.
Let daar dus echt op je houding want het is moeilijk "braaf" zeggen zonder tanden in je mond Clown