[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:05

Idra schreef:
Ik vergat nog te zeggen dat ik jouw stal echt heel erg mooi vind Ja

Dank je Haha!
Interessante discussie zo. Heb vanmiddag weer even gereden, met wat meer "druk" op de teugels, en hij liep echt erg fijn. Het gaat steeds beter en heb het idee dat hij ook meer van achter uit komt. Nog wel lastig allemaal, want als ik voor te veel doe, gaat hij verder naar beneden en weer op de voorhand..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:06

Lusitano schreef:
viewtopic.php?f=11&t=835681&st=0&sk=t&sd=a
Dit is toch ongelovelijk.....
doet gewoon zeer aan je ogen. Over rollkur gesproken.... systematische mishandeling.

Mijn god :S arm beessie.. Snap je toch niet.. En dan vinden ze het raar dat hij niet voorwaarts wil Gestoord

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:59

Coby is bij mij ook van haar voetstuk gedonderd... en ik was nog zo weg van haar boek....

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:56

Nu heb ik even de tijd uitgebreid te reageren!

Since1983, welkom en wat een prachtkerel heb jij! Ik vind van die korte manen toch ook heel mooi staan bij Andalusiers Haha! Zou het alleen nooit aandurven bij Fuur, maarja die heeft ook zo'n mooie bos.
Lusitano, wat een pracht bordje voor Sam! Die wil ik ook, hoe duur was het en waar heb je het besteld Clown? Wat fijn dat je Sam uiteindelijk helemaal heerlijk los kreeg zeg, dat is altijd zo'n fijn gevoel Haha! He dat hoofdstel hebben wij in het zwart volgens mij Haha! Gaaf issie he?
Pipi, auw dat klinkt echt heel pijnlijk van je kat Ach gut. FIjn dat het goed ging met rijden, kan me voorstellen dat je je helemaal geweldig voelt als je 2 weken niet hebt kunne rijden.
Dinkeygirl, heel veel plezier met kijken naar je misschien toekomstige pup! Dat is zo leuk he Haha!
Branka, ja de tijd vliegt he! Wij hebben Fuur ook al 9 maanden Hyper!
Esmee, fijn dat alles goed verloopt daar. 250 euro is zeker een redelijke prijs, wat voor soort castratie doe je? Wij deden een liggend (niet in de kliniek) en die was iets meer dan 200 euro dacht ik.
Soeske, leuke foto's zeg!! Vooral die laatste dat Goya bij dat prachtige stalletje staat Wow!
Redina, leuk een nieuw huisje Lachen Hoe is het met je baas op ziekenbezoek gegaan Tong uitsteken?

Vanmiddag waarschijnlijk vrij springen met Fuur, dus zal mn camera maar weer meenemen Pling Ik ben zelf beetje ziekjes aan t worden, mn neus zit dicht en mn keel ook, en hoofdpijn Boos!. Gister had ik Fuur gelongeerd en dat ging echt goed! had een elastiek en gewoon enkele longe, want de laatste keer was ie zo aan t klieren bij de dubbele, en dan kan ik niet boos op hem worden omdat ik dan met al die touwtjes in de knoop raak Frusty. Maar het was echt zo mooi om te zien, hoe meer ik hem van achteren dreef, hoe heerlijk hij los liet!! Echt ik zag zn hele rug ontspannen, was echt een mooi gezicht. Ow en nog meer goed nieuws, onze instructeur van de vorige manege (toen we Fuur nog niet hadden) gaat weg bij die manege en heeft nu eindelijk tijd om ons les te geven! Hij is zo goed met jonge paarden. Alleen hij en ik botsen wel af en toe Nagelbijten / Gniffelen, maar hij kan me wel motiveren om alles te geven.
Weet iemand trouwens nog een goede, snelle video upload site?
Probeer aldoor een filmpje up te loaden van Dizo, maar het duurt aldoor een eeuwigheid Frusty , terwijl deze computer eigelijk echt snel is.
Als ik erover nadenk hoeveel Dizo wel niet gegroeid is: toen hij bij ons kwam met 7 weken was hij iets mer als 4 kg, en nu (17 weken) is hij ruim 14 kg!
Maar goed hij gaat natuurlijk nog veel meer wegen haha Lachen.
Hier even een schattige foto die ik laatst had gemaakt:
Afbeelding

Ik ben even zo vrij geweest om een topic te organiseren, word het allemaal wat duidelijker. Wie willen er allemaal mee? Zet het daar dan even neer als je er nog niet tussenstaat Lachen
Barokke Paarden Meeting!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:42

Gisteravond weer een les gehad en daarin geprobeerd om Grytsje wat losser te laten met de teugels, minimale hulpen te geven en meer naar voren blijven kijken.
Dat ging al een stuk beter dan gistermorgen, ze liep heel netjes!
We reden in de buitenbak en daar kan ik niet echt goed voelen of ze haar achterhand eronder heeft (zachte ondergrond, zand), maar rechtsom kon ik duidelijk al een beetje stelling zien.
Linksom was het beter dan gistermogen, ze liep niet meer helemaal dwars, maar iig rechter.
Wat ik wel goed kon voelen was dat ze meer ontspannen was, ook al een hele vooruitgang!
Ik heb verder niet veel gedaan omdat ze 's morgens ook al had gelopen en toen helemaal stuk was.
Ik vind ook dat als iets goed gaat je niet te lang door moet gaan, heel even om het nog even te bevestigen en daarna stoppen.
Vandaag ga ik alleen met haar wandelen buiten de poort, en proberen wat verder weg te lopen met haar.

Ik heb een vraagje aan jullie;
De boer heeft in de opfok een friese merrie staan van 2 jaar, Jelsje (foto's in mijn profiel), en zij heeft al vanaf het begin mijn hart gestolen.
Deze merrie houdt hij vast voor mij omdat ik haar volgend jaar met haar wil gaan werken.
Nu zit ik er over te denken om haar te gaan kopen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Ik heb geen idee wat een normale prijs is voor een twenter, en dat zal ook wel van verschillende factoren afhangen.
Ik heb wel ongeveer een prijs in m'n hoofd, maar wil het ook graag van jullie horen.
Hier dan wat feitjes over haar;
~ het is een Tsjipke 399 * Meier
~ opgenomen in het veulenstamboek
~ schofthoogte in mei was ca. 1.65
~ ze heeft bolspat op haar linker spronggewricht
Hebben jullie een idee wat zij moet opleveren?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:15

Pff, heb geen idee Saida.. Maar bolspat kan ook een beengebrek worden/zijn. Het is niet een grote kans, meer een schoonheids foutje, maar ja, je weet maar nooit.. Ik heb verder geen idee omtrent de prijzen van de friezen..
Furia, Dank je Haha!. Lekker dat het zo goed ging! Wat is Dizo gegroeid zeg! Ik doe het vaak bij youtube uploaden, gaat altijd wel snel. Is het filmpje niet te groot?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:03

@Furia: We doen hem ook liggend Knipoog . Ik vind het ook wel een redelijk goede prijs, veel beter dan 500. En jeetje wat is Dizo gegroeit! Hij zag er nooit zo klein en schattig uit op die pup foto's, en nu word het al een stoere man!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:00

Saida, ik heb echt geen idee. Er is ook een taxatietopic voor barokke paarden hier op bokt, moet je dr daar even neerzetten Lachen
Soeske, ja youtube deed het dus niet bij mij, grote kans dat het filmpje idd te groot is. Alleen geen idee hoe ik het kan inkorten Clown
Esmee, ja lekker groot issie he!
Hier nog een foto van vandaag van hem op Fuur kan je zien hoe groot ie is Tong uitsteken
Afbeelding

En nog eentje van vandaag, we hadden zn redelijk nieuwe winterdek weer meegenomen, voor wat fototjes Haha!
Afbeelding

Is ie niet prachtig? Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:57

Hahaha zit Dizo nou op Fuur? Nagelbijten / Gniffelen Ach die deken staat echt leuk bij 'm! Blauw vind ik altijd mooi staan bij schimmel/wit Ja

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:59

Joehoe, heb eindelijk een foto van Onette Tong uitsteken

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:24

Furia -> Fuur lijkt niet zo happy te zijn met Dizo op z'n rug, oortjes naar achteren, of luisterde hij?
Die winterdeken is mooi!
Ziet er ook heerlijk warm en comfortabel uit.

FunkyMistiC -> Onette is mooi! Kwijl

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:27

_Saida_ schreef:
FunkyMistiC -> Onette is mooi! Kwijl

Dankje Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:57

Ik zie geen foto van Onette haha

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:58

soeske schreef:
Ik zie geen foto van Onette haha

In haar profiel staat een foto, ik denk dat ze die bedoelt. Clown

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:21

oh ja hihi. Tis nog vroeg :p

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:03

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:02

@saida, hij luisterde idd. Ik ga nu even die foto van Onette bekijken Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:41

Hej! Ik laat ook even wat van me horen, morgen reageer ik weer even een beetje bij, want ik heb het de afgelopen dagen zo ontzettend druk gehad!! We hebben een heel groot project voor school en daar zit zo onwijs veel tijd in!

Ik heb leuke foto's van dizo en fuur voorbij zien komen Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:05

Weer even bijreageren Haha!

_Saida_: Jammer dat die cursus pas in januari op de agenda staat voor je, je fries ziet er leuk uit, en wat leuk dat ze drachtig is! En wat een mooie papa Pling
En een mooie Jack Russel!!! Zulke stoere beesies Haha!

Redina: Balen dat het niet zo lekker met je gaat! Wel leuke dingen: samenwonen met je vriend, enno die onder handen is genomen en nu waarschijnlijk nog lekkerder in zijn vel zit! Enno ziet er iig goed uit.

Essssss: Echt Lucky you, wonen in spanje... Dat wil ik ook, gaat vast ooit wel eens gebeuren Haha!
Wauw, en dat huis, klinkt geweldig, een zwembad met je paard ernaast ... Lovers
Fijn dat de les zo goed ging met Fuego!

Missmuts: Gefelicteerd met je gewonnen springwedstrijd!

Lusitano: Lekker dat Sam zo lekker ging in het duin, Furia loopt altijd vet relaxt los door zijn lijf op buitenrit... Mag ie van me ook wel in de bak doen Haha!
En wat een super mooi bordje voor sam! En leuke foto's van Sam in je vernieuwde profiel Ja

Zasread: Ja Fuur springpaard Haha! Ben wel van plan ooit es af en toe een springwedstrijdje te doen Lachen Is wel lachen! Leuke foto's van Otje!!

Idra: Had je foto's gezien, wat is het toch een knapperd! Maar je bent behoorlijk met hem aan het heen&weer slepen vanwege een allergie of iets? Balen hoor!

Pipi: Naar voor je katje zeg, brr!

DinkeyGirl: Leuk dat je een puppy krijgt! Die border terriers zijn altijd felle beestjes, en de meeste mensen vergeten met ze op puppycursus te gaan of ze op te voeden, omdat ze zo schattig zijn Haha!

Nou, heb nu het 1 en ander bijreageerd, voor meer heb ik geen tijd want gaan zo eten en daarna weer naar een vriend..

Groetjes Doei!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:06

Ooh Lusitana das hetzelfde hoofdstel als wij voor Fuur hebben!! Alleen wij hebben het in het zwart Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:51

Ik kom even snel langs reageer morgen even bij Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:00

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:21

madelief88 schreef:
_Saida_: Jammer dat die cursus pas in januari op de agenda staat voor je, je fries ziet er leuk uit, en wat leuk dat ze drachtig is! En wat een mooie papa Pling
En een mooie Jack Russel!!! Zulke stoere beesies Haha!

Bloos Dankjewel! Haha!

Yenneke -> Ziet er goed uit!
Hoe oud is X-je eigenlijk?

Vanmiddag ben ik met Grytsje buiten de poort gaan wandelen, dus in de berm langs de weg en een stukje bos meegenomen.
Langs de weg ging het beter dan in het bos, omdat ze daar wel geluiden hoorde maar niet kon zien waar het van was.
Op zich bleef ze heel rustig en reageerde ze goed op mijn stem.
Vanavond weer lekker gereden in de buitenbak en verder geoefend op ontspanning en ietsje stelling.
Naar mijn gevoel ging dit best goed.
Lisanne, mijn dochter, heeft staan filmen met mijn fototoestel.
Het is dus niet van super kwaliteit, maar geeft een idee.
Ook moet je af en toe scheef met je hoofd aangezien ze het toestel draaide..... Knipoog
Ik zou zeggen; kom maar op met jullie (opbouwende) commentaar!

http://s84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Foto/?action=view&current=23sept.07.flv

*edit* ik zit net te kijken en zie dat maar de helft van het filmpje erop staat.....
Ik ga het ff bij Youtube proberen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 23:21

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 23:59

@ Since1983: wat een prachtig paard heb je, gefeliciteerd!

@ Esssss: ook jij al zo’n prachtig paard,wat een knapperd!

@ Lusitano: wat een gaaf naambordje! En je hoofdstel en frontriem *kwijl*

@ Pipi: arm katje, geef dr maar een dikke knuffel! Fijn dat het rijden met Mynke goed gaat.

@ DinkeyGirl: Leuk een pup, ben benieuwd

@ Soeske: wat een schatje is Brammetje!

@ Furia: wat een snoepje van een hond heb je, dat oortje is echt té lief!

@ Saida: Fijn dat het rijden met Grytsje al beter gaat. En die twenter? Tsja.. ik weet niet zo goed wat ik van dat bolspat moet denken. Ik heb mijn twenter (toen 1,5) een half jaar geleden gekocht (ook met papier, veulenstamboek, alleen wel geheel gezond) gekocht voor 1900, dus ik zou gokken op een euro of 1500? (pure gok hoor)

@ Yenneke: wat een leuk paard is dat zeg! En wat een verschil met toen je hem voor het eerst zag!!

En mijn update over mijn kanjers.
Sil (twenter, fries) heeft weer koliek gehad Boos! DA erbij, 2 spuiten buscapan erin en het duurde wel 2 dagen voor hij echt goed gemest had en weer zichzelf was. Nu heeft hij wel 2 ontstoken ogen (gggrrrr het houdt niet op!), maar verder is hij helemaal zijn eigen ondeugende gezellige zelf.

En Maaike (3jarige vz fries) gaat super met rijden. Heb vandaag voor het eerst aangedurfd om te galopperen met haar en ze deed het super!!! Wat kan een mens dan trots zijn Haha! Heerlijk dier, ze pakt het rijden super op en ze is gewoon lief Lachen