Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:26

Jeetje mina wat een konijn! :=

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:52

Dat is geen konijn meer Woestein! Hahaha.
Wel een heel mooi beest!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:27

Jenny van harte

Amoor. Nette punten bij de onderlingen!!

Ik ben ook terug. Was laatste vandaag en er viel ook iemand uit. Waaide als een gek. Verstond mijn voorlezer amper haha maar mooi 3 winst gereden. 196 en 188 dus super trots. Stinkerd had af en toe wel haar onderhals er op zitten dus moet weer in training opletten want heb dan even geen stuur

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:46

Zooo goed bezig Jenny!! Fijne afsluiter van het weekend!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:10

Zal wel door de naam komen :D

Maar super punten zo als afsluiter van het weekend!

Volgende week op buitenrit naar Dwingeloo met o.a. Berdien via het FPF, heb er ontzettend zin in en ben zo benieuwd hoe Euwe het gaat doen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:39

Toppers jenny en doutz!

Ohh het wordt toch prachtig weer deze week heerlijk!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:00

Het wordt heerlijk weer deze week en dat moet tot na het weekend blijven want ik ga vrijdag met paard en 3 vriendinnen en hun friezels een weekendje naar de Alberthoeve in Wateren en lekker boscrossen door het DFW. Zin in!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:29

Suusenmelvin: heel veel sterkte. Wat erg!

Weer allemaal mooie punten gehaald op wedstrijd! Gefeliciteerd allemaal!

Wij hadden gister ook weer wedstrijd. Eerste keer weer buiten, eerste keer anderhalf uur rijden met de trailer en de eerste keer tussen de friezen.
Met als resultaat 184p in de 1e proef en een 6e plaats (net buiten de prijzen) en 189p in de 2e proef en een 3e plaats!

Waren echt niet onze beste proeven, meneer was op de kant waar zijn blinde oog aan de buitenkant zit erg gespannen en was erg heet in de proeven waardoor ik erg slordig ging rijden.

Ik vond het verder wel echt heel leuk om tussen de friezen te rijden! Na afloop verliep het trailerladen vrij snel dus ben helemaal tevreden!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:31

Oh leuk caro-marjah!
Racheeel gefeliciteerd met je punten!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:33

Dankje Laura :)

Caro_marjaH veel plezier alvast!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:40

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winst punten! Zag mooie punten voorbij komen :)

Caro_MarjaH, hoop ook dat het weekend nog mooi blijft heb zaterdag wedstrijd.
Alvast veel plezier met je weekendje weg!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:59

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:27

Wauw komen hier weer mooie punten voorbij van dit weekend. Gefeliciteerd!

Boerinnetje: Tja combinatie van karakter en zenuwen denk ik? Ze is een typische right brain introvert. Die keren in zichzelf bij spannende situaties..

Els: Ik ben daar donderdag toevallig mee begonnen te voeren. En probeer nu ook wat pittige bosritjes te maken om de conditie wat op te krikken. Veel plezier a.s. weekend!

Ik denk dat ik de wortelen ook uit haar voeding ga halen, ivm suikers. Biks ben ik nog niet over uit..

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:44

berdien85 schreef:
Wauw komen hier weer mooie punten voorbij van dit weekend. Gefeliciteerd!

Boerinnetje: Tja combinatie van karakter en zenuwen denk ik? Ze is een typische right brain introvert. Die keren in zichzelf bij spannende situaties..

Els: Ik ben daar donderdag toevallig mee begonnen te voeren. En probeer nu ook wat pittige bosritjes te maken om de conditie wat op te krikken. Veel plezier a.s. weekend!

Ik denk dat ik de wortelen ook uit haar voeding ga halen, ivm suikers. Biks ben ik nog niet over uit..

Heel verstandig Berdien. Ik heb vorig jaar een tijd de granenmix van Subli naast de prestatiebrok gegeven en uiteindelijk helemaal op de granenmix overgegaan totdat ze dat na 2 maanden echt met lange tanden stond te eten. Toen heb ik Derby Compact van Havens gekocht, een granenmix in brokvorm. Die vond ze heerlijk. Nu bij de manege krijgt ze ook een granenmix in brokvorm en daar doet ze het echt goed op en is flink pittig. Maar wat ik ook gemerkt heb sinds ik haar bij de manege heb gestald en ze alleen nog maar een dagdeel in de paddock komt, dat ze daardoor ook veel meer energie heeft. Bij de vorige stal stond ze de hele dag buiten en dan was ze daardoor ook niet meer vooruit te branden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:50

Ja dat kan ook meespelen natuurlijk. Maar dat is voor mij geen reden om haar binnen te houden. Haar plezier staat voorop. Tot nog toe eet ze de haver wel gewoon op..

Mijn stalgenootje opperde om samen tweetal te rijden. Maar klopt het dat je minimaal een viertal moet hebben?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:37

racheeel_ schreef:
http://imageshack.com/a/img537/2860/9ILgxU.jpg

Foto van de wedstrijd gister, geen geweldige maar ik had hier nog geen foto van mijn paard :)

Dan heb ik je gisteren zien rijden, zag er netjes uit! Wij zaten in de hoek bij M.
Hadden het nog over de oren van jouw paard.. of hij echt zulke grote oren zou hebben ofdat je oornetje alleen groot was :')

Ik moest gisteren tegen jou rijden, onze allereerste wedstrijd. Ben ongelofelijk trots op mijn meisje ondanks de 1 na laatste en laatste plaats. Was de allereerste keer voor haar op vreemd terrein. Op het losrijterrein ging het goed... lekker lang gestapt zodat ze eerst wat rond kon kijken en daarna aan de ontspanning gewerkt. Ze was wel wat loperig, maar na een klein half uurtje ging het echt lekker. Alleen toen moesten we naar de ring die op het andere terrein lag en daar zag alles er tuurlijk weer heel anders uit. Was een kind met zo'n speelgoedtractor over het terras aan het crossen langs de ring, vlaggen, bloemen, jankend kind langs de bak. Ze vond het zooooo spannend allemaal dus kwam helemaal niet aan rijden toe. Was alleen maar proberen een beetje de lijnen te rijden, maar overal scheef en contrastelling en tempo veel te hoog. Daarna op t losrij terrein nog paar minuten uitgedraafd tot ze weer helemaal relaxed was.
Zie het maar als een hele goede oefening voor haar (en mij ;) ) We moeten gewoon veel kilometers maken zodat we ook met die spanning in de ring om leren gaan en ze het allemaal wat gewoner gaat vinden.

Paar pics:
Begin van het losrijden, nog wat gespannen
Afbeelding

kwartiertje later, al meer ontspannen
Afbeelding

In de ring.. de turbo stond aan ;)
Afbeelding

knap koppie <3
Afbeelding

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:40

Suusenmelvin: Wat een vreselijk nieuws. Lijkt me idd niet dat de vorige eigenaar er niks van af zou weten als het zo erg is en ook aan beide benen. Hoop dat je er nog iets mee kunt.

Iedereen verder gefeliciteerd met de mooie punten en resultaten.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:48

Ow wat leuk! Haha, ik vond mijn proeven vreselijk. Uiteindelijk vond ik het op het filmpje wel meevallen.

Oornetje is idd groot bij de oren. Hij heeft niet zo n grote oren. Dit is een waardoor hij minder hoort, maar er zit zo weinig vorm in haha.

Ik moet even kijken of ik t een beetje kan laten vermaken. En anders maar gewoon met te grote oren rijden!

Die van mij had ook de turbo aan staan, vooral tijdens het losrijden. Je hebt wel echt een hele mooie!

Berdien, mijn heeft daar ook last van. Vooral binnen. Dan sluit hij zich ook helemaal af en kom je er niet meer doorheen. Vreselijk is dat!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:59

Merk je ook verschil met dat oornetje, dat hij minder hoort? Heb er zelf ook aan zitten denken aangezien jinthe ook alles hoort en daarop reageert, maar vraag me af of het echt verschil maakt.
Haha.. had al zo'n vermoeden dat het aan t netje lag en niet aan zijn oren ;)

Dank je wel.. kreeg gisteren ook wel veel complimentjes dat ik zo'n leukerd bij had, maar ja... dan moeten ze het ook nog laten zien in de ring he ;)

Doe je 17 mei ook weer mee?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:27

Gefeliciteerd met de behaalde punten dit weekend!

en raiza voor zo'n eerste keer hartstikke prima toch? Wat een prachtige verschijning heb je onder je kont!
wat voor afstamming heeft ze?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:29

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:32

Raiza, ja ik merk echt veel verschil. Er was gister een vrachtwagen een toeteren toen ik in ring 2 reed. En daar reageerde hij niet op. Normaal zou hij echt schrikken. Thuis merk ik ook echt verschil. Ze hebben naast de binnenbak bij ons stallen gebouwd. En die zijn erg gehorig. Dus in de bak hoor je nu alles heel goed wat daar gebeurd. Ik kwam zonder netje de bak niet meer rond en nu met netje is hij heel ontspannen.

De 17e is bij ons in de buurt een koudbloedenwedstrijd dus dan start ik daar. Het winterseizoen wil wel weer in Geldrop meedoen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:03

Zal zo'n oornetje ook eens gaan proberen in de training... baat het niet...

Lauke: Dank je wel voor het compliment. Vind haar zelf ook echt heel mooi. Jinthe (stamboeknaam = Irene fan Dijken) is een Andries x Ulke
Net je topic even doorgekeken, ziet er goed uit hoor! Misschien 1 tipje, opmerking die ik zelf ook 1000x per les van mijn instructeur hoor: Probeer wat meer voor je uit te kijken ipv naar haar hals. Dan ga je zelf ook beter zitten en er is nog nooit een hoofd van het paard afgevallen onder het rijden doordat je er niet naar kijkt ;)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:18

Sorry als ik niet alles bijlees maar meer dan 300 paginas gaat me toch wat ver :')

Ik reed met een friese ruin naar het L2, M startgericht waarna deze helaas verkocht moest worden.
Veel moeite in de B gehad maar toen we eenmaal meer te werk kregen in de proeven en het geen stress meer opleverde om erop uit te gaan ging het een heel stuk harder.

Momenteel met een friese hengst net (1 april) M1 gestart. Al vanaf december startgericht maar hij wordt pas in Juli 5 dus mochten pas in april de overstap maken. Strekken is iets wat we nou (nog) niet echt kunnen. Hij is meer tuig gefokt dus dit staat ons een beetje in de weg. Verder doet hij super zijn proeven dus dan compenseren we weer een beetje ;) ..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:27

Ik rij juist alleen maar op wedstrijd met oornetje voor een zo groot mogelijk resultaat en verschil dan. Anders zijn ze daar ook alweer aan gewend :)

Misschien ook wel leuk om hier te delen, een artikel over de transformatie van mijn Friese dame: http://www.bitmagazine.nl/artikelen/tra ... oai/36185/