[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:39

Sterkte, Angela! Een paar jaar geleden hebben we mijn Jack Russeltje van 13 ook moeten laten inslapen, vind het nog steeds erg...
Geeske, flink luisteren naar je lijf he :)
Prachtige foto weer, Jolijn!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:07

Wauw wat een prachtige foto's zie ik voorbij komen! Fantastisch!

Sterkte met het verlies, al heeft hij een mooie leeftijd bereikt, afscheid nemen doet altijd pijn :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:19

Wat is het hier ineens weer rustig zeg? ;-)

Mijn buik gaat gelukkig al weer bijna helemaal goed... zolang ik er af blijf kan ik eingelijk alles wel weer! Dus maar weer begonnen met rijden enz... Chim heeft duidelijk weer eventjes een licht stuurprobleempje dan, maar verder is ze eigenlijk heel braaf. Als je zag hoe onwijs explosief ze steeds aan de longeerlijn was bij iedereen die wat met haar probeerde, vreesde ik voor mijn leven!! Maar al met al wil ze alleen met opstijgen moeilijk stil staan maar ging het verder prima. Lekker voorwaarts :P

Voorbeelden van een longeerronde met mijn vriend...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Nog even een toespraak van hem)
Afbeelding
En weer samen vrolijk op pad....
Tsja, lekker stel zal ik maar zeggen :')

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:42

Gek paard :)
Ik ben eventjes wat onderzoek naar voeding aan het doen. Ik wil Figo van de Podolac afhalen, maar weet niet goed waarop ik zou overschakelen. De Care4Life zegt me wel wat, spreekt me heel erg aan dat er geen granen inzitten. Of toch beter de Podogrow? Heb al voedingsadvies gevraagd aan Pavo, maar nog geen antwoord.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:50

LiesbethDW schreef:
Gek paard :)
Ik ben eventjes wat onderzoek naar voeding aan het doen. Ik wil Figo van de Podolac afhalen, maar weet niet goed waarop ik zou overschakelen. De Care4Life zegt me wel wat, spreekt me heel erg aan dat er geen granen inzitten. Of toch beter de Podogrow? Heb al voedingsadvies gevraagd aan Pavo, maar nog geen antwoord.

pavo veroorzaakt wel vaak jeuk onder paarden.ik zou zelf bij marstall kijken hebben ook voer zonder granen geloof ik heel goed voer vind ik zelf

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:52

Ga ik ook eens bekijken, dankje!

Edit: Er zijn geen Marstall-verdelers in de buurt, dus dat wordt het niet :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:04

sterkte Angela zo'n verlies is niet leuk weet er alles van het gemis zal nog wel even blijven maar is mischien beter zo al wil je dat niet horen

oehh en uitbrekers ja dat ken ik wel zodra der geen stroom op staat gaat amor ook overal uit, en als der wel stroom op staat bijt je een ander in zn kont zodat die door het draadje gaat en je zelf der niet door heen hoeft te gaan

@LiesbethDW ik heb amor tot met nu op de podogrow gehad op aanraden van de dierenarts toen de tijd heb hem ook verwaarloosd gekocht als jaarling te mager enzo (niet zo mager als jij) maar hij doet het er goed op en heeft eigenlijk geen last van jeuk gehad.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:20

De Podogrow is voor paarden tot 3 jaar, die krijgt Fiëla dan ook. De Care4Life vind ik zelf erg duur en heb ook wel gehoord dat paarden het niet lekker vinden enzo... Heb ook wel over jeuk door Pavo gehoord, maar al mijn paarden krijgen/kregen het en nog nooit problemen mee gehad.
Heb een keer een proefzakje van marstall gekregen, speciaal andalusier/lusitano voer, rook erg lekker maar Fiëla vond het niet echt lekker.... :P
Ik heb van Pavo momenteel Basic+ voor Sterre, PodoGrow voor Fiëla en Nature's best muesli voor allebei.
Deze basisbrok van Pavo kreeg Oba ook vaak, ging ook goed. Was met Oba altijd voorzichtig met eiwitten en deze is laag in eiwitten en schijnt havervrij te zijn, net als die muesli. Ik kijk vaak op www.voervergelijk.nl, kun je ook de samenstelling bekijken en ze hebben categorieën staan, bijvoorbeeld sobere rassen, eczeemgevoelig etc, waarvoor ze advies geven.

Heb ook wel succesverhalen gehoord van jonge paarden die door de PodoGrow goed aankomen, misschien dus best even een idee voor Figo.

Lekker zo die Chimanga!! :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:21

Dankje Martine! Meng je voor Fiëla dan de Podogrow met de Nature's Best?

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:35

Ik mengde mijn podogrow ook altijd met de Nature's Best amor doet het er goed op ben nu aan me laaste beetje begonnen van de podogrow,
weet alleen zelf nog niet waar ik op over ga als het op is, dat ie dan alleen de musli en de daily plus krijgt of dat er nog een basis brok bij komt maar ben bang ie veel ste dik gaat worden want hij is nu al aardig aan het groeien de breedte in

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:41

Daily Plus krijgt hij ook, dus die meng ik dan met een klein schepje Podogrow en een klein schepje Nature's Best.
Bedankt dames!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:06

zag weer gave foto's voorbij komen!

liesbeth, ik voer ze nu ook de Pavo C4L, gemengd met de dieetmix van subli, bevalt goed, arm, geen granen en genoeg vitamines...
omdat Fifi snel afvalt krijgt die er lucerne, omega mix en senioren priores bij, Ferro alleen wat grasmix

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:26

Subli klinkt super, maar dat kan ik hier niet krijgen... Eventueel Podogrow mengen met de Care4Life, zou dat een optie zijn? C4L klinkt super in mijn oren, vandaar :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:13

Jaa de Care4Life klonk mij ook goed, maar vond het gewoon net ff wat te duur vooral!
Fiëla krijgt meestal 's ochtends PodoGrow en dan 's avonds de Nature's Best, en beide keren met luzerne om het kauwen te bevorderen etc..
Lijkt mij dat mengen met de Care4Life ook prima kan

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:16

Ok, dan ben ik eruit: ik meng Podogrow met Daily Plus en Care4Life. Paard eet alles (heb dit weekend een zakje zure snoepjes van een leskindje moeten redden, dat vond hij ook best lekker), dus ik denk dat hij met die C4L geen problemen zal hebben.
Bedankt allemaal!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:22

Haha, nou succes er mee! Weetje wat Chimanga krijgt? Basisbrok... ;-) En na het rijden geef ik haar muesli gemengd met luzerne.
Maarja, die hoeft niet meer te groeien, was niet te dik, is niet te dun etc etc...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:05

Ik voer al jaren Subli prestatiebrok aan alle paarden en voor het lekkere priores.
En ze doen het er allemaal goed op van jong tot oud.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:22

Fifi is ook echt gek op de priores, ze laat er alles voor staan! :D
en de omegamix is fijn spul, omdat je het gewoon door het voer kunt mengen en je niet de plakbende met olie krijgt...

De C4L wil ik wel blijven voeren, vind het fijn spul en er zit veel in, scheelt weer een vitaminisupplement erbij geven...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:02

Heey

Dankjulliewel :)

16 is idd een mooie leeftijd maar dat maakt het verdriet niet minder.
Ik heb er wel vrede mee. Het is goed zo maar het gemis is enorm.

Geeske: Fijn dat je je weer aardig goed voelt :)
Pfoe, gekke chim zeg. Gelukkig was ze best fijn te rijden :)

Nikita krijgt het grootste deel subli dieetmix met een beetje mijten herbamix ( zijn allebei muesli's) Daar doet ze het super op. Op alleen de dieetmix is ze sloom en alleen de herbamix is te rijk.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:09

O ik snap zeker dat de pijn er is angela! Maar Je kunt er inderdaad meer vrede mee sluiten omdat je weet dat hij een mooi en een lang leven bij jullie heeft mogen hebben... Das alles wat jullie voor hem konden doen, en dat hebben jullie gedaan! :(:)

Vandaag weer heerlijk gereden :-) Alleen de draak begint steeds baldadiger naar andere paarden te worden! Echt gewoon even mij vergeten en op oorlogspad gaan... uithalen! Iemand een idee wat ik daar mee kan? Ze is dan zo met zichzelf bezig, dat ze ineens haar eigen peil trekt, een ander aanvalt, flink bokt/schopt zodat ik mijn evenwicht kwijt ben, en daarna weer verder loopt alsof er niets gebeurt is..., dat ze mij gewoon even vergeet. Tegen de tijd dat ik het me realiseer en mijn zit weer terug heb ben ik natuurlijk al te laat met een tik verkopen o.i.d. en zelfs als ik wel op tijd ben weet ik niet of ze de woede dan niet op mij gaat richten of nog kwaaier op dat paard gaat worden, of toch ophoudt... Haar 'bubbel' lijkt gewoon steeds groter te worden, anderen mogen steeds minder dichtbij komen, en ik baal daar van omdat het af en toe gewoon gevaarlijk is! Als er een paard voor haar loopt kan ze er trouwens wel gewoon netjes achter lopen zonder wat te doen, en als ze zelf inhaalt valt het ook nog mee, maar als er eentje achter haar loopt of ze ingehaald wordt e.d. is het echt belachelijk hoe lelijk ze dan al doet... oren super plat, staart gelijk zwaaien, bijten in het bit en als ze dus ruimte heeft springt ze bij en haalt ze uit... :S
Iemand een idee hoe op te lossen?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:29

Nee helaas Geeske zou het niet weten, het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat mensen je waarschuwen als ze je ingaan halen en haar dan in een zijgang zetten (bv schouderbinnenwaarts, dan is haar schouder naar binnen en niet haar kont) zodat ze extra bezig gehouden wordt en moeilijker uit kan halen.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:31

wat betreft die Omegamix die heb ik vroeger ook een tijdje gevoerd aan een heel heet paard, ze zou er rustiger van moeten worden maar bij haar omgekeerde effect. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:00

Oei, ik heb ook een merrie gehad die zo deed, maar dan echt jagen, dus tanden ontbloot en erop af vliegen... Doodeng!

Ik zou toch straffen, bij andere paarden longeren eventueel, dat je kan straffen als je er naast staat en niet erop zit? Been geven (en niet al te vriendelijk?)...

Voor de rest hier dalijk de uitslag maar ga sowieso voor een second opinion.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:29

LiesbethDW schreef:
Ga ik ook eens bekijken, dankje!

Edit: Er zijn geen Marstall-verdelers in de buurt, dus dat wordt het niet :)

je kunt ook via de site bestellen van marstall

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:31

fibra of subli.ik zou echt niet voor de pavo gaan maar dat is mijn mening