Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:00

Sanet grappig denk dat ik het gewoon gewend ben en ik het dan ook echt mis als ik 2 weken niet gemasseerd word. Is ook echt ontspanning voor mij. Heerlijk

Eimaaaa haha die had ik nog niet eerder gehoord

Amoor. Ik heb een witte broek met zwart zit vlak. Lijkt je slanker :-) en jasje niet te klein kopen. Hoe strakker ze zitten hoe dikker je lijkt en zou zeker van die cola afblijven. Zo zonde

Maralyn. Prima meid ;-)

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:43

Ja de cola moet ik echt minderen, alleen tot in het weekend beperken. Vanavond weer les gehad! Ging er goed! Alleen de galop is en blijft een puntje. Mijn instructrice is er op geweest om even aan te voelen en ze kreeg het ook niet voor elkaar, maar ze wil alles op alles zetten om een oplossing te vinden. Want ze vindt dat die er gewoon moet en kan komen. :j Dat vindt ik heel fijn, is in ieder geval beter dan instructeurs die gewoon zeggen 'ja ik weet het ook niet..'
Volgende week gaan we weer!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:40

Berdien, herkenbaar. Die van mij kan zich ook zo afsluiten, vooral binnen. Nu train ik meestal thuis in het land, maar van het winter een paar keer naar binnen geweest en dan lijkt ze helemaal afgestompt. Niets komt dan meer door, snap dus helemaal wat je bedoeld. En helemaal op wedstrijd, dan wil je toch graag laten zien wat je kan.
Heb je ook niet het idee dat het beter word naarmate je vaker van huis gaat?

Maralyn, dat klinkt heel positief! Heb je ook nog bepaalde oefeningen mee gekregen om te doen?

Amoor, lastig probleem. Al denk ik dat nu je jezelf er van bewust bent, je al een heel eind bent. Zelf ben ik een paar jaar geleden ook 20 kilo afgevallen, ik was het zoooo zat. En toen ging het eigenlijk ook heel makkelijk. De knop was gewoon om.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:53

Jenny succes vandaag! En ook voor de andere die starten!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:36

Thnx. Ben hekkensluiter vanavond dus heb nog even :-)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:08

Berdien, ik zag op fb dat ze gisteren in de clinic ook weer op de rem ging. Heb je al eens geprobeerd om granenmix bij te voeren, met havers erin. Carolien werd daar echt een stuk pittiger van.

Amoorm, het klinkt heel herkenbaar. Ik ben 6 jaar geleden begonnen met afvallen, woog toen 125 kg, ben in 1,5 jaar tijd afgevallen naar 70 kg maar inmiddels is er 10 kg bijgekomen en die wil ik er toch echt weer af. Tenminste minimaal 5 kg eraf zodat ik op de 75 kg zit maar dat lukt maar moeizaam. Het is een kwestie van doorzetten en heel erg letten op de calorien. Cola is echt heeeeel erg slecht. Ik heb mezelf aangewend om elke ochtend 2 flesjes van 500 ml voor een klein deel te vullen met crystal clear en aan te vullen met water. Water met een smaakje dus, maar dan heb je wel al een liter water binnen als je die flesjes op hebt. Misschien een tip?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:15

Succes Jenny!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:14

Ach we gaan gewoon weer de draad oppakken. Door de weeks gaat het al erg goed gelukkig.

Hebben jullie ervaring met rechtrichten? Ik heb het idee dat ik hier ook moet aan beginnen om de galop op te lossen. Op deze site staan symthomen die eigenlijk ook overeen komen met mijn paard http://www.lentepaard.nl/paard-rechtrichten/ Maar het ziet er zo moeilijk uit allemaal....

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:27

Rechtrichten is een onderdeel van je dagelijkse training. Rechtrichten doe je door voltes rijden en zijgangen op beide handen zodat het paard ook op de moeilijke kant soepeler wordt. In je normale training pak je normaalgesproken altijd onderdelen op waardoor het paard rechtgericht wordt.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:19

Ik ga er in mee met caro. Rechtrichten begin je niet als je denkt dat t nodig is maar elke dag. Voorheen hier ook niet mee bezig maar daardoor kreeg ik ook niks meer voor elkaar. Maar moet wel heel eerlijk zeggen dat ik t soms wel moeilijk begrijpen vind. Pas op het moment dat ik verschil voel merk ik het nut. Denk ook aan goede begeleiding die het je goed kan uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:34

Vandaag weer wedstrijd gehad (onderling) 4e met 181 punten.

Ik lees op verschillende site dat je daar allemaal van die moeilijke oefeningen voor moet doen. Maar eigenlijk is het gewoon voltes rijden, wijken voor druk en stellingen vragen?

Kan het er ook mee te maken dat ze vast zit misschien? Ik wil haar daarvoor wat meer longeren, lang en laag met de pessoa.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:56

Boerinnetje.
Dat klopt... ze moet dagelijks haar flank aanraken aan beide kanten en met haar neus onder haar buik... als een soort buiging.
Met hoeven uitkrabben moet ik haar achterbeen naar voren naar de elleboog toe strekken.

Van deze oefeningen maak ik als vrijheidsdressuur een commando en beloning. Zo komt en blijft de lol er in.

Amoor... nette punten!
Gewoon blijven groeien.

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:59

Hier vandaag ook weer wedstrijd gehad. 206 en 203 punten. Dat maakt de stand gelijk B+6!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:01

Goed bezig Jenny!
Prachtpunten zeg...

Bij hoeveel ga jij de l1 in?

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:06

Ik heb 10 mei een proefgerichte clinic. Dan ga ik L1 proef oefenen. ga wel al beetje oefenen voor de l, maar eerst maar ff de 10 in de B halen. Al schiet het op deze manier wel aardig op :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:14

Met deze punten ben je er zo door!!

(Met zulke punten ging ik zelfs taart halen.. ghighi. )

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:28

Wooow nette punten Jenny gefeliciteerd !!

Amoor het is eigenlijk een stukje basis als je paard niet recht gericht en ontspannen door het lichaam is kan je ook je oefeningen niet rijden zoald het hoort.
Ik zou er niet zomaar zelf aan beginnen misschien wilt je instructrice ermee helpen?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:18

Amoor nette proef gereden zo te lezen.

Jenny 89 gefeliciteerd wat onwijs goed!

Hier het weekend Door gebracht met bosritjes was heerlijk.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:29

Gefeliciteerd met de punten allemaal! :)

Hier ook lekker bosritjes gemaakt met het mooie weer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:36

Dank jullie wel! Proef ging voor mijn gevoel niet zo top, maar gelukkig nog redelijke punten.

Jullie ook weer lekker genoten van de bosritjes! Heerlijk met dit weer!

Gefeliciteerd met die dikke punten Jenny!! :D

Morgen ga ik haar eerst een half uurtje lang en laag longeren met de passoa en dan gaan we lekker het bos in! Mijn stal genoot gaat even kijken hoe ze in het bos galoppeert. Ik kan dat altijd zo moeilijk beoordelen als ik er boven op zit. Woensdag weer les! :D

Na wat foto's te hebben gezien moet ik toch echt wel een nieuw wedstrijd jasje :=

Vanaf morgen gaan we weer lekker gezond eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:38

Jamiejoyce schreef:
Wooow nette punten Jenny gefeliciteerd !!

Amoor het is eigenlijk een stukje basis als je paard niet recht gericht en ontspannen door het lichaam is kan je ook je oefeningen niet rijden zoald het hoort.
Ik zou er niet zomaar zelf aan beginnen misschien wilt je instructrice ermee helpen?

Ik doe het samen met mijn instructrice. Ik moet veel op de binnen hoefslag rijden, voltes rijden en dat ze dan goed opzij gaat voor druk. Nu loopt ze er dwars door heen.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:14

Rechtrichten is een onderdeel van het trainen van het paard en een samenspel van gehoorzaam zijn, nageeflijkheid,, buiging en stelling en aan het been zijn. Dat zijn allemaal dingen die in je normale training horen voor te komen, als je paard goed nageeflijk is, ontspannen door het lijf loopt en je met de juiste stelling en buiging voltes (grote en kleine) kunt rijden, dan ben je tegelijkertijd ook met rechtrichten bezig.

Een leuke oefening is trouwens de volgende: (eerst in stap doen en kan prima tijdens het losstappen gereden worden) bij elke letter een volte 10 meter maken en daarna recht oversteken naar de andere lange zijde en de tegengestelde richting op en bij de volgende letter weer een volte 10 meter en daarna weer recht oversteken naar de overzijde en weer de tegenovergestelde kant op. Soort van slangenvolte maak je er dan van maar je paard moet elke keer de volte de andere kant op maken, geen enkele keer dezelfde kant op. Je kunt ook varieren de slangenvolte met heeeeeel veel bogen maken en dus bij elke bocht een volte 10 meter maken.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:45

Nette punten dames!

Zodra Euwe rechter en echt op 2 teugels ging lopen kwam de rechter galop bijna vanzelf en werd hij sterker in zijn rechter achterbeen.
Nu springt hij sporadisch aan in de verkeerde galop.

Hier vandaag een rit van ruim 1 uur en een kwartier gemaakt door het dorp.
Euwe heeft weer heel veel gezien en meegemaakt en was echt super!
Ook braaf stil blijven staan (zeker bijna 10 minuten!) tijdens het knuffel door kindjes en door de wijken heen gereden alsof hij het dagelijks doet!
Wat kan een mens blij zijn :D
Krijg meer en meer weer het plezier terug wat ik bij Woestein ook had!

Afbeelding

Ook even een foto van onze Vlaam :D
Vandaag 11 maanden oud!

Afbeelding

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:18

Thnx voor de reacties!

Wil wel ff mijn excuses aanbieden dat ik bijna nergens op reageer. Komt vooral omdat ik het heel erg druk heb als alleenstaande moeder met 2 kids, werk, huishouden, studie en paard..