[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:03

Piropo is zo te horen een hele goede leermeester :). Lijkt me ook wel eens leuk om op zo'n paard te rijden! Volgens mij leer je daar ontzettend veel van!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:17

Annash schreef:
Ik stap ook al jaren met krukje op!

Ik weet dat ik een tijd niets gepost heb maar ik kan het even niet laten om even te reageren... Ik heb ook als gewoonte op te stappen met een krukje. Nu werk ik sinds 4 maanden in Spanje bij Ganaderia Cruces Morillo. De eerste keer dat ik daar dus opstapte vanaf een verhoging (een heel laag muurtje) had je de verbaasde blikken van mijn collega's en baas moeten zien. Inmiddels weten ze niet anders (en de paarden gelukkig ook)! :D
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 11-06-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:18

Piep is zeker een hele fijne leermeester! :j
Na 1 les heb ik al onwijs veel geleerd van hem, en natuurlijk van de instructies en uitleg van Beda erbij.
En hij is een echte heer die ook graag zo behandeld wil worden, dan voelt hij zich heel belangrijk! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:18

Goedemorgen!
Ik ben gisteren geheel onverwacht nog naar het NK in De Steeg geweest... en meeeeeeeeeeeeeeeeen wat heb ik weer een kippenvel gehad!!! Lynne & Salo nog niet weer aan het werk gezien na 1,5 jaar blessure maar jezus... die bok is gewoon nog beter dan hiervoor! Echt fantastisch! Zo gaaf om ze weer samen te zien in topvorm...

In de kur scoorden ze 74,58 volgens mij... een derde plaats, achter Madeleine Vrees & Hans Peter Minderhoud! Super dus... overall vierde op het NK dus heeeeeeel geslaagd!

Vanmiddag moet Lynne nog met Uranium in de ZZ-zwaar starten, maar dat ga ik helaas niet redden. Zal extra hard duimen voor haar haha ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:43

Mies: Staat er nog weer een wedstrijd op het programma?

Denise: Hij blijft daar waarschijnlijk tot ongeveer 1 november 2011, dan gaan de paarden daar weer van de wei af om 's winters op stal te gaan en dan is Igneo 3 jaar en 3 maanden, dus een mooie leeftijd om langzaam aan wat te beginnen met lange teugelen.
Fijn dat het weer wat beter gaat met Heike.

Beda: Zelfs zonder dat ik op Piropo heb gezeten het ik onwijs veel geleerd van hem en natuurlijk ook van jou!

Angela: Super joh, dat Nouchka mag blijven :D

Ok, schrik niet, maar hier wat foto's van Igneo. Op het moment is hij nogal in de naarling fase ( en dat terwijl hij in augustus al weer 2 wordt := )

Mijn fotoverslagje van gisteren.

1.
Afbeelding
Toen we aankwamen lopen, kwam hij als eerste naar ons toe :D

2.
Afbeelding
Zijn hoofd blijf ik toch wel prachtig vinden :+:

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Mijn enige echte eigen hangbuikzwijntje :=

6.
Afbeelding
kriebelen met zijn maatje

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Op deze manier krijg je ook een aardige indruk van zijn bouw op het moment

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
vind ik zelf een erg mooie foto!

11.
Afbeelding
De wacht houden als zijn maatje rolt

12.
Afbeelding
weer kriebelen met z'n maatje

13.
Afbeelding
Ze zijn echt jut en jul :P

14.
Afbeelding
en een zoekplaatje

15.
Afbeelding
Nog een foto Aline van ons samen heeft gemaakt.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:57

Hij ziet er super uit Sanne!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:01

Sanne: aan wat ik op school heb geleerd, heb ik uiteindelijk ook weinig gehad.. Het is meer gewoon wat je echt veel gebruikt, anders zakt alles zo snel weg := wat een leuke foto's weer van Igneo, ik blijf m leuk vinden, mooi koppie heeft hij idd :) wel een dikke buik ja :=

Anouk: het zou wel een leuk projectje zijn he :) wordt natuurlijk nog wel een hele organisatie, het probleem is dat alles hier via mond op mond reclame gaat, kan heel snel gaan maar soms werkt het ook voor geen meter... Tunesie is op zich wel te doen als vrouw, mannen kunnen wel wat vervelend zijn af en toe maar het is meestal wel goed bedoeld. Je moet gewoon een beetje oost indisch doof zijn, maar aangezien het meeste in het Frans gaat lukt dat toch wel :P echt passende zadels zullen hier wel een enorme zeldzaamheid zijn, maar in Europa was het tot een jaar of 15 terug ook nog vaak zo.. Flaafje heeft veel geduld en een zachte hand nodig, flink aansporen wordt niet gewaardeerd, en in combinatie met veel druk op het bit vliegt hij dan gelijk de hoogte in :+ daarbij heeft hij altijd even nodig om op te warmen, als je daar niet de tijd voor neemt wordt hij erg opstandig hihi. Jemig zeg, die heb je maar weer lekker voor de deur lopen, stel criminelen, toch een naar idee..

Denise hihi hoop het ook! Ik ben 1.80 en z'n schoft komt nu al bijna tot m'n schouder, hij is de laatste maanden echt enorm gegroeid! Hoe is het buitenritje gegaan? En veel succes morgen!!

Angela super! Gefeliciteerd :D wat fijn dat ze blijft.. Is toch ook wel heel bijzonder!

Hier is het vandaag weer iets frisser gelukkig, tegen de 30 graden, denk dat ik eind van de middag maar weer eens een lekker ritje ga maken, misschien wel naar het strand!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:12

Heey

Dankjulliewel :D. Ik ben echt superblij :D.

Sanne: Leuke foto's van Igneo :D. Hij ziet er wel goed uit hoor :D.

Martine: Fijn dat het wat minder warm is :D. alvast veel plezier :D.

Nouchka heeft vandaag uitgevonden hoe ze ons kan pesten. Ik was haar aan het knuffelen maar ik wou ook even naar Shaddy ( die stond verderop aan het hooi). Dus ik wou naar Shaddy lopen. Komt Nouchka met de oren plat in de nek op mij af. Ze wou mij ook gaan bespringen. Dat heb ik maar even goed afgestraft ( niet hard hoor). Daarna probeerde ze het nog een keer en toen heb ik haar nog een keer gestraft en toen was ze weer lief. Toen kwam ze weer lekker knuffelen :P.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:53

Sanne: Leuke foto's! Wat een gras staat daar zeg!! Ons land is verschrikkelijk op het moment :(.

Angela: Ze moeten je natuurlijk niet als speelobject gaan zien... Altijd maar consequent blijven! Dan moet het goed komen!

Vandaag weer even gereden met Shaggy, hij is zo heerlijk dwars en koppig de laatste tijd! Maar ach soms doet ie wel zijn best :). Sommige dingen gaan hardstikke goed, maar dr blijf nu bijvoorbeeld een hoek in de bak die hij ontzettend eng vind en waar je niet doorheen kan :(. Buiten die hoek gaat het hardstikke goed... Ach ja we komen er vanzelf wel!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:43

sanne; mag 3 juli weer op de brabantse ruiterdagen :) weer wat groter concours

ik schrok! wat is iggie dik +:)+ *\o/* :D super om hem zo te zien!!!!! hij vermaa zich dus prima zo te zien

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:08

haha Sanne Iggie is lekker dik :D :D
Hij heeft t heel erg naar zn zin zo te zien, heerlijke foto's!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:08

Ach gos wanda snap best dat je, je eigen zo voelt heel begrijpelijk ook maar zoals je al zei papa is erbij dus hij is in goede handen

Cloris – we zijn heel hard aan het trainen dus die bespiering komt hopelijk wel :D
En ik bedoelde het ook niet zo letterlijk ‘’afstraffen’’ maar je snapt gelukkig wat ik bedoel, ik vindt het echt super om te zien hoeveel je van een paard kunt leren, echt een compliment voor jou

Zo te lezen van de ervaringen van iedereen is piropo echt een super leer meester echt een super paard <3

Sanne – heerlijk dat die zo even tussen zijn leeftijdsgenootjes kan ‘’opgroeien’’ en wat gaat de tijd hard 2 alweer weet nog goed je topic dat die er eindelijk was <3 en over een jaar mag je al gaan beginnen met hem echt heerlijk hoop dat de tijd voor jou lekker snel gaat :D
En wat een heerlijke foto’s weer :9

Martine – buitenritje is niks geworden want kwam met bakken uit de hemel dus leek mij niet verstandig maar we hebben gewoon lekker in de bak getraind
En dat die al bijna tot je schoft komt dat belooft nogal wat dan ;)

Angela – ze is nu al een dondersteen zo te lezen wel leuk dat ze zo lekker brutaal is

Esther- lekker maar toch ook weer niet lekker gereden zoals je zelf al zegt gewoon doorgaan jullie komen er wel doorheen zijn gewoon puber fases, heeft heike ook vreselijk last van gehad

Echt zo’n super les weer gehad ben helemaal klaar voor morgen en heb er super veel zin in we gaan gewoon genieten en ons doel is morgen ontspanning en genieten :j
Mijn super paard <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:17

Ach ja ooit komen we er wel :). We hebben wel vaker van die ups en downs ;). Die horen er nu eenmaal bij! Maar ach dat wat ie wel deed was namelijk stukjes nageven en uiteindelijk ook halsstrekken (wat ie nog ontzettend moeilijk vind) maakte het niet de hoek door willen wel weer goed :). Dus dan richt ik me daar gewoon even op en die hoek ach dat komt wel!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:19

weer eens wat reageren...

mooie foto's meiden maar ik zie er maar weinig "wilds" aan/op. naja sanne staat er wel erg vrolijk op. maar jullie hebben je wel vermaakt daar.

sanne: wat ziet iggie er goed uit joh! wat voor gras staat daar? het oogt zo sprieterig en gelig. goeie zaak zo in de groep dag en nacht op de wei. daar wordt ie paard van

wanda: en hoe is het gegaan?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:52

cloris schreef:
Anouk; Piropo heeft gewoon absoluut geen hekel aan ruiters, hij is een hele nette heer die niet met iemand er vandoor zal gaan dat is absoluut beneden zijn stand volgens mij :+ als je iets te straf met je handen bent zal hij stil gaan staan of hij gaat achter het bit kruipen maar voor die tijd zal je van mij al een brul 'hand toegeven!!' hebben gekregen. te weinig been kan je bij Piropo niet snel hebben :D
Het is gewoon een heel easy going paard <3

Nogal! Haha, volgens mij verwoord je nu exact het verschil tussen een zenuwachtige KWPN en een gentleman Anda! :+

Elskevree: ik móet toch even een vraag stellen... die 30 cm scheelt dat nou echt in gewicht? Als je nou idd zonder stijgbeugels op je paard kan stappen, dán geloof ik wel dat het scheelt. Maar met die paar cm ga je toch ook gewoon met je gewicht aan het zadel en aan één kant van je paard hangen? :P Als je het dus echt goed wil doen... 8-)

Shanna: Super! Deed Van Silfhout ook mee? Daar ben ik dan weer benieuwd naar. ;) Die start nu toch ook tussen de groten?

Sanne: Wow! Hij kijkt nu echt als een paard uit de ogen! Die kudde doet hem zoo goed! Hij ziet er echt heel goed uit. Een genot om te zien!

Martine/ Jus: De zadelmaker heeft er wel oren naar! Dus als er voldoende animo is, moeten we eens mailen, dan komt er een heel goeie en hij kent inmiddels het budget van de tunesiër. Daar kan ie ook wel wat mee. ;)

Angela: Gefeliciteerd met je 2e paardje! Super joh! Wat ontzettend leuk dat je Nouchka mag houden.

Denise: En? En? Hoe is het gegaan??

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:06

Anouk: niet gezien. Maar wat ik keek was ook lichte tour.

Gisteren won Lynne met haar andere paard brons in 't ZZ-zwaar *\o/*

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:10

idefix4 schreef:
Nogal! Haha, volgens mij verwoord je nu exact het verschil tussen een zenuwachtige KWPN en een gentleman Anda! :+

Nou hij is een heer is in het gebruik, betekent niet dat hij geen zenuwachtig paard is of kan zijn ;)

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:32

[quote="idefix4"] Elskevree: ik móet toch even een vraag stellen... die 30 cm scheelt dat nou echt in gewicht? Als je nou idd zonder stijgbeugels op je paard kan stappen, dán geloof ik wel dat het scheelt. Maar met die paar cm ga je toch ook gewoon met je gewicht aan het zadel en aan één kant van je paard hangen? :P Als je het dus echt goed wil doen... 8-)

Het muurtje is iets van 40 a 50 cm hoog dus dat scheelt zeker in gewicht wat je omhoog moet trekken. Ik kan opstappen zonder dat ik echt gewicht in mijn beugel hoef te zetten. Super voor de paarden! (+ het is een gehoorzaamheidsoefening) :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:08

Tja, Eskevree, dat scheelt mss wel, maar op een WPN van 1.70 met een krukkie van 30 cm heb ik al gemerkt dat het geen bal uitmaakt. Het verschilt ook hóe je opstijgt hè? Ik heb er gezien, die zelfs zonder krukje heel lichtvoetig kunnen opstijgen. Het is een handigheidje. Sam heeft mij ook wel geleerd, om na te denken hoe ik opstijg. Als je daar aan het zadel gaat hangen, denkt hij dat je commando Hongaarse post geeft.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:16

En toch scheelt het of je wel of niet met krukje opstapt dat is in het verleden ook wel eens uit zo'n onderzoek gebleken, er komt minder inspanning op heup/zadel en rug van het paard. En ja ook bij een kwpn van 1.70 scheelt het, krukjes zijn niet standaard 30 cm :D
Daarbij is het ook beter voor je zadel *D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:58

Heey

denise: Super dat de les heerlijk ging :D. Hoe ging de wedstrijd??

Vandaag Shaddy en Nouchka op een ander stuk gezet. Daar mogen ze nu overdag lopen omdat hun eigen stuk helemaal kaal is.

Ik ben zo ontzettend trots op Nouchka <3. Ze liep vandaag voor het eerst aan een touwtje mee en goed dat ze het deed :D <3. Ze snapte bijna meteen dat wanneer ze achter mama aanloopt en naast baasje dat er geen druk op het touw en halstertje komt te staan. Ze liep best braaf mee :D.

Shaddy was wat minder lief. Die wou heel graag naar het andere stuk maar Nouchka moest ook mee en zodra die te ver achter was moest ze naar Nouchka toe. Maar verder was ze wel heel lief.

Toen ze in het stuk liepen waren ze heel hyper :P. Ze gingen als dolle dwazen rond galopperen en de andere paarden deden allemaal mee :P

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:26

Esther – het komt helemaal goed

Anouk – ja ging super *lees hieronder*

Angela – fijn dat ze lekker aan het touwtje mee liep gaat steeds beter he :D

EN JA EGO EINDELIJK WINST BEN ZO HYPER EN BLIJ EN TROTS

:):) :):) *\o/* <3 :+: <3 :+:
ZO TROTS OP MIJN VENTJE

Hier ook eindelijk winst gereden ondanks dat die het jury dood eng vond voelde die echt super aan.
De eerste proef resulteerde ook in 177 -2 wegens verzet bij het jury hokje
En de 2de proef 185 en 2x 2de

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:36

Super Denise :D :D. Gefeliciteerd :D.

Pfff, Nouchka heeft ongeveer 20 hechtingen ( nietjes) in haar achterbeentje.

Hier was vandaag dat truckersconvooi en dat kwam in de buurt van de wei voorbij waardoor alle paarden helemaal overstuur waren en dus hard gingen rennen. Zo ook Nouchka en Shaddy.

Waarschijnlijk is Nouchka heel dicht bij Shaddy gaan rennen waardoor Shaddy met haar hoef tegen Nouchka's achterbeen kwam. toen had ze een redelijk grote en diepe wond. Daar zitten nu 20 hechtingen in. We hebben heel erg geluk gehad dat de pezen heel zijn want het zit precies op de plek waar veel pezen zitten. Ook hebben we veel geluk dat het beentje niet gebroken is.
Het is echt een rot wond op een rot plek.

Mijn ouders waren weg dus ik ging alleen naar de paarden.
Maar wat een rot gezicht is dat zeg.

Nu moeten we Nouchka heel goed in de gaten houden. Morgen avond komt de VA weer kijken
Laatst bijgewerkt door moppielover op 13-06-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:39

balen dat nouchka zoveel nietjes heeft, houd der maar goed in de gaten en beterschap

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:21

Arme Nouchka, maar eigenlijk dus nog geluk bij een ongeluk als ik het zo lees, hopen dat het snel geneest, heeft ze ook AB gekregen of moet je er nog iets mee doen? afspuiten ofzo... beterschap.