[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:36

Essssss schreef:
Okee. Nee dat verwacht ik ook niet van 'm, ik geef hem wel de tijd. Hopen dat zijn hengstenkwaaltjes na een tijdje weg zijn.

Ik zit hier gewoon voor het eerst in Spanje met een trui aan en een lange broek. Het regent, en het is koud!

Krijg je toch nog een beetje Nederland gevoel! ROFL

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:28

Essssss schreef:
Ik zit hier gewoon voor het eerst in Spanje met een trui aan en een lange broek. Het regent, en het is koud!

ach wil je ruilen meis Haha! Haha! Haha! het is hier zooooooooooo lekker (kl@te weer) hihihihihi

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:29

zo gisteren via een bokker ene gaaf dekje op de kop weten te tikken een nep anky pad donker rood mooi ding hoor zat een vlek op maar die valt net onder mijn zadel dus zie je niks van zal ik ook wel op de foto zetten

ga ze van het weekend maken Haha! speciaal voor ilona Tong uitsteken

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:10

Esssss in de kou! Je moet maar zo denken, bij jullie duurt dat maar even. Wij hebben 6 maanden natte kou en wind voor de boeg Lachen (en eigenlijk zijn dat de mooiste maanden om door het duin te rijden, als alles naar herfst ruikt, heerlijk!)

Peetisgreat, dat dekje heb ik ook!! Nouvell hier in het topic verkoopt ze. Ik wil nog heel graag een oranje pad maar ik heb zoveel dekjes dat ik genoeg afwisseling heb op deze manier. Ik zweer bij die dingen! Vind ze heerlijk. Nemen goed zweet op en blijven erg mooi liggen. (zelfs bij mijn rondgeribte paard)

Malin, leuk hondje! Er lopen er een paar hier in de buurt. Je ziet ze niet zo heel veel. Hele leuke en enthousiaste dieren! Ik zou er wel zeker mee op cursus gaan, het blijven terriers. Deze houden ook veel van de sportievere dingen (hindernisbanen enzo)
Leuk hoor!!!!! Hou ons op de hoogte, en vooral veel puppyfoto´s! Haha!

Ik ben mezelf weer te buiten gegaan.....eigenlijk heb ik er helemaal geen geld voor maar ik zag iets en kon het niet laten.....
mijn nieuwe hoofdstel:
Afbeelding
en de frontriem die ik erbij besteld heb:
http://www.abcreatief.com/(catalog)/images/parel1.jpg(uiteraard met bruine leertjes)
Leek me leuk voor als ik ooit een wedstrijd ga rijden Haha!
deze komt bij mystictinker op bokt vandaan. Die heeft een site met echt hele leuke dingetjes, moeite waard om even op te snuffelen! Haha! ( http://www.abcreatief.com )

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:13

Soeske, cool dat spaanse minihalster voor Brammetje! Haha! leuk verkleedpartijtje.
Die galopfoto met Goya waar jij wat naar voren zit is verder wel mooi. Hij springt echt, hij mist waarschijnlijk alleen wat voorwaartse impuls.

Ik ben toch altijd een beetje jaloers als ik mensen zie springen.....Sam is daar echt niet voor in de wieg gelegd.... Vork

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:14

Oh, en voor degene die vroeg wat er boven Sam´s naam staat op het naambordje. Dat is zijn officiele naam.
Hij heet Campanero II (spreek uit als Kampaanjeeroo 2:-) )

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:15

Marit: Mooi bordje voor Sam zeg! Wauw. Jammer dat je les dinsdag zo gespannen was. Ik gaf dinsdag ook les en we zijn ook beide zeiknat geregend en die van haar was ook erg gespannen.

Malin: Wanneer komt je hondje? En heb je er al een foto van? Hoe gaat het met Suevo?

Suus Ik vind het mooie rijfoto's. De aanleuning vind ik meer onstpannen en Goya gebruikt zijn achterhand beter. Ziet er goed uit!

Blueberry Wanneer krijgen we weer foto's van jou kleine te zien?

Lobke Hoe gaat het nou met Licor? Is hij al wat op aan het knappen en ben je er nog uit gekomen met de kliniek?

Ik ben momenteel erg druk. We krijgen in week 41 de sleutel dus dat is in de week van 8 oktober.
Het is een nieuwbouwhuis waar we in gaan wonen dus met de energie die ik heb zijn we steeds dingen uit aan het zoeken zoals de vloer, verf, kasten etc.

Ik ga nu ook niet zo vaak naar Enno toe omdat er gewoon steeds wat tussen door komt.
Ik heb nu 2 x met hem gelongeerd met de dubbele lijnen en 1 x gereden sinds Willy geweest is.
Vanavond ga ik weer met de dubbele lijnen aan de gang en zondag ga ik rijden denk ik.

Volgende week komt woensdag de hoefsmid en donderdag komt Steffi. Allemaal drukke dingen dus.
Voordat we klaar zijn met het hij is het denk ik halverwege november eind november en dan komen de feestdagen er weer aan.

En vandaag komt ook mijn baas nog op zieke bezoek. Wel leuk maar ook wel een beetje eng. hihi

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:48

Citaat:
Lobke: Hoe gaat het nou met Licor? Is hij al wat op aan het knappen en ben je er nog uit gekomen met de kliniek?

Hij gaat nu wel goed hoor, krijgt nog steeds cortisonen dus voorlopig is hij ook niet meer aan het hoesten ofzo. Nog 1 week en dan is de kuur afgelopen, dan pas zal ik kunnen zien hoe hij evolueert.

Wat leuk dat je je naam veranderd hebt Haha!

Marit: wat een mooi hoofdstel heb je voor Sam gekocht, alleen de frontriem is niet geheel mijn smaak Clown
Heb je dan ook een bruin zadel?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:53

Saida, whaha, dank je Haha!
Lusitano, Dank je. Hij springt inderdaad in de galop, Mag wel wat meer voorwaarts soms, maar ben al blij dat hij aanspringt. Heeft hij nog wel moeite mee en ik moet hem ook niet teveel met mijn been in de weg zitten, dan gaat hij schoppen.. Bedankt voor het compliment Haha!
Eef, dank je. Ik heb hem hier met een kneveltrens, dubbel gebroken, denk, probeer dat eens. Leuk dat je verschil ziet! Leuk he, spulletjes zoeken voor je nieuwe huis. Spannend! Voel je je inmiddels weer wat beter?
Marit, mooi hoofdstel!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:28

even heel snel tussendoor, reageer van het weekend wel wat uitgebreider:

Lusitano, wat een gave frontriem!! Die zou ik ook wel willen voor Yippie Haha! echt mooi Ja Mooi hoofdstel ook Ja

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:43

Idra schreef:
Marit: wat een mooi hoofdstel heb je voor Sam gekocht, alleen de frontriem is niet geheel mijn smaak Clown
Heb je dan ook een bruin zadel?

Ja zeker! Ik had al een bruin zadel hiervoor.
Nu heb ik een fryso, een beetje roodbruin. Een tijdje terug heb ik foto´s geplaatst van werk aan de hand en rijden. Daar heeft hij het op. (ook te zien in mijn profiel)
Die frontriem is ook wel erg heftig geef ik toe......Ben gewoon benieuwd hoe het staat. Een probeersel....
Ik verwacht ook nog elk moment het portugese bling hoofdstel! Wellicht ga ik de zwarte dan verkopen....als er gegadigden zijn?!
Clown

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:29

Ja, ik zie het in je profiel, is een prachtige kleur!
Ik wil graag een nieuw trenshoofdstel voor Licor, ook een rondgenaaid, maar ben niet zeker of hij er mee zal staan. En de centjes voor zulke dingen zijn ook even op Clown

Vraagje: is je zwarte Portugese hoofdstel er eentje waar je een S&T van kan maken?

Suus, ik vind het ook een fijner beeld geven dan met de Pelham Lachen Volgens mij kan je hem nu ook makkelijker naar je hand toe rijden. Ik zie op deze foto bijvoorbeeld http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKLM8DHS.jpg
dat hij zijn bekken nog niet goed kantelt, "hij steekt zijn poepke uit", zou mijn instructeur zeggen Haha! Maar dat komt vast in orde!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:30

Voor de dames uit de Noord-kop en omstreken, zullen we eerst gewoon zonder paarden? en dan misschien daar afspreken wanneer we een strandrit gaan maken?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:40

Prima Cloris!

Lobke, nee helaas geen stang en trens. Dit rondgenaaide hoofdstel wat ik heb gekocht was nog geen 60 euro.... hebben ze ook in het zwart. www.ruitersportshop.com
Weet niet of ik het ooit heb gevraagd maar hoe kom jij eigenlijk bij je boktnaam?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:42

Mijn eerste paardje heette Adri en dat heb ik omgedraaid om het te "vervrouwelijken" Knipoog

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:45

ik dacht al zoiets Lachen (dat het van Adri afkwam in ieder geval)

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:04

Heel erg mooi hoofdstel, Lusitano!
Dat bruin vind ik altijd net ietsje sjieker Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:07

Mooi hoofdtsel Lusitano!

Ik heb ook een hele mooie gezien. Een ijslanderhoofdstel Nagelbijten / Gniffelen
Ik vidn dat gevlochten altijd zo mooi. En gevlochten teugels, daar zweer ik bij! *LOL*

Afbeelding
Het hoofdstel is hier een beetje fout opgetoomd, het is een lage neusriem namelijk.

Redina: Ja foot's zijn gemaakt! Heuze losgooi foto's Knipoog Maar meneear was niet zo actief dus spectacualir zijn ze niet. Ik zal de fotograve even mailen of ze tijd hefet ze naar me door te sturen Lachen

Wonen er eigenlijk mensen hier in Groningen/omstreken?

En kent een van jullie Piet Bakker? Hij is mij aangeraden door iemand uit het ijslanderwereldje namelijk Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:08

Idra, hoe zou je het bekken laten kantelen kunnen oplossen? Het is nog wel moeilijk hem te rijden met dit bit, hij doet wel gauw zijn mond open als je wat te veel druk geeft en in stap trekt hij de teugels uit je handen...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:31

soeske schreef:
Idra, hoe zou je het bekken laten kantelen kunnen oplossen? Het is nog wel moeilijk hem te rijden met dit bit, hij doet wel gauw zijn mond open als je wat te veel druk geeft en in stap trekt hij de teugels uit je handen...

Het teugels uit de handen trekken is een meestal een kwestie van "de touwtjes in handen hebben" hij heeft geen verbinding dan en loopt dus niet over zijn rug en kan dus ook echt zijn bekken niet kantelen, hij moet daar dus zijn buikspieren voor aanspannen, heel vaak vertaalt men dit als; hij kan niet tegen druk en gaan ze met nog minder contact rijden, gevolg een onrustig aanleuning en wegdrukkende ruggen.
Zijn achterbenen moeten veel meer ondertreden en niet onderschuiven echt treden, de oefeningen moeten correct worden uitgevoerd anders hebben ze geen nut.
Achterwaards gaan (correct) is een oefening die het bekken moet laten kantelen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:33

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:38

Helemaal eens met Cloris!
Om hem beter onder te laten treden kan je veel gaan oefenen met ophoudingen! Je zorgt eerst dat hij goed aan de hulpen staat en dan ga je schakelen. Voorwaarts vragen en op je zit weer terug in tempo vragen. Hij moet eerst op jouw beenhulp voorwaarts denken, vervolgens moet hij gaan begrijpen dat jouw beenhulp in combinatie met een lichte ophouding ondertreden betekent. Heel belangrijk om hem daarin elastischer te krijgen is het verkrijgen van een juiste lengtebuiging (voorkom dat hij op zijn binnenvoorbeen valt!)
Als je de juiste verbinding met zijn acterbeen hebt dan komt de aanleuning meestal vanzelf goed.
Let op dat je niet gaat ´kneden´in de teugels wat veel mensen doen. Lichte druk en zodra hij je geeft wat je vraagt sta je toe door je hand te openen. De paarden hebben het meestal zo door. Voor ons als ruiters vraagt het een stuk meer coordinatie van lijf en leden.... ik weet er alles van, het blijft ingewikkeld!
Met het aan de hulpen stellen en die verbinding met het achterbeen begint alles!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:48

Inderdaad, ik sluit me aan bij Wat Cloris en Marit zeggen. Zelf heb ik met de draf van Licor ook nog veel moeite om hem goed te doen ondertreden. Bekken kantelen in galop is geen probleem voor hem, maar in draf is dat veel moeilijker.
Heb ons nog maar pas weer eens op film gezien en ik ben deze week al hard aan het trainen geweest om eraan te werken. Ik let er nu goed op dat ik vanachter naar voren rijd, als hij vanachter weer wat slapper wordt rijd ik hem erweer bij en vang op met mijn handen. Opvangen is niet gelijk aan tegenhouden, wel goed blijven toestaan vooraan! Maar hij mag zich niet wegdrukken. Aanvankelijk reageert Licor hier altijd eerst even op met wat sprongen ter plaatse en levades Knipoog maar eens hij het plaatje snapt gaat hij swingend door de baan, en voel je ook duidelijk dat hij zijn zweefmoment verlengt. Hij houdt het nog niet heel lang na elkaar vol, maar het begin is er.

Als Goya de teugels uit je handen trekt, zou ik dat als volgt oplossen, voor je eigen gemak: bevestig vooraan je zadel een stukje strotouw, als "handvat" (bij jonge paarden doet men dat ook weleens als bokriempje). Naast de teugels, neem je ook dat handvat vast en kan hij je niet meer uit het zadel trekken want dan kan jij je tegenhouden aan het "handvat".

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:51

Dank jullie wel! Zal er eens op letten, ik gaf hem inderdaad wat meer teugel, omdat ik dacht dat hij minder tegen druk kon. Vooral met een dubbelgebroken drukt hij dan zijn rug weg en neus in de lucht en mond open..

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:55

gaaf lusitano! Dat ijslander hoofdstel is 32,50 Knipoog

Wat hierboven beschreven word heb ik ook meegemaakt. Een manage paardje, andalusier, ging rennen voor alle druk. Been en teugeldruk. Uiteindelijk heel veel op gereden en ik vond het ene erg leuk paardje, beestje ging uiteraard snel weer wegh omdat het voor een manege geen doen was..