Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sanet schreef:Mijn merrie heeft 5 levende nakomelingen gehad, 1 daarvan had ook zomereczeem. Maar was met alleen een deken al best heel goed onder controle te houden.
Het is "maar" voor 20% erfelijk ongeveer. Dus genoeg kans op een nakomeling zonder eczeem.

Dat betekend dat je soms tegen de mening van een ander in gaat. Maar Who cares, jij moet je toch goed voelen?
(ja okay hij is ook al 5 jaar oud en als ik officiele wedstrijden wil rijden wil ik een nieuw leuk jasje) Maar toch, ik merk dat het gewoon niet leuk staat, wedstrijd kleding bij mij. (merk ook met de maand dat ik groei...) Broek zit wel goed, zelfs beetje te groot, maar ik ben vanmezelf al stevig en in z'n witte broek en dan ook nog met een strak wedstrijd jasje lijkt het gewoon nergens na. Dus daar moet ik ook echt wat aan gaan doen. Gezonder eten en iets van een sport erbij doen. Maar ik heb zo weinig tijd. Voltijd studie paard en baantjes. Het zou al heel erg veel schelen als ik de cola zou minderen, ik ben echt frisdrank verslaafd. Op dagen dat ik vrij ben kan ik zo 3 a 4 dagen nonstop cola drinken. Echt erg... dus voor ik echt een start kaart aan ga vragen wil ik daar ook iets aan veranderen.. Jenny_S schreef:Beter niet denken voor een ander. Heb nooit iets gezegd over dat je niet bewust bezig bent. Ik moet er zelf alleen niet aan denken dat ik maar 1 x per jaar een massage krijgt dus vandaar dat ik zei dat ik dat te weinig vind. Denk dat je de meningen van andere beu bent en ik nu degene was waar je op afrekageerde. Prima hoor het is maar bokt!