[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:18

Leuke foto's!!!!

Benauwd is het vandaag he!

Heb vanmorgen met Jippe gewerkt, los, grondwerken. persoonlijke ruimte bewaren. Ging best redelijk, maar kwam wel wat vraagstukken tegen. Dus mijn instr maar even gemaild hoe of dat zit. Heb wel weer goede dingen gezien zoals een Jippe die netjes bij mij staat en NIET gaat lopen zoeken in mijn handen naar voer... En een Jippe die opzij gaat zodat ik ruimte heb de bak in te komen ipv vlak voor mij blijven staan. Een Jippe die bleef staan toen ik iets bij de ingang van de bak ging doen (krabber wegleggen bijv) ipv meteen achter mij aan hobbelen om te zien wat ik doe. Ik heb dus veel meer persoonlijke ruimte mogen ervaren dan voorheen. Dus heb het idee dat hij nu respect begint te krijgen voor mij. Het is nog wel onwennig en ik denk dat wij beiden moeten zien waar dit toe leidt en dat dit goed is.

Zitouna

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:48

Aaaw wat een leuke foto's en wat een knappe paarden :) leuk programma ervan gemaakt zeg, vol weekend zo :D

Is het in NL ook zo heet? Hier is het vandaag 45 graden!! Wij hebben net even buiten de deur een visje gegeten maar het was zo heet dat we er niet echt van konden genieten :( wacht nog steeds op de paardentandarts...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:20

He je was me voor zusje :P

Bij ons is het alleen maar regen :n Kan me voorstellen dat dat te warm is, 45 graden!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:37

te gekke foto's! Zo te zien een leuke tijd beleefd *D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:11

leuk verslag meiden en een super leuke foto's zeg

hier is het ook alleen maar regen maar wel benauwd.

snap dat het warm is martine en balen dat je nog steeds op de tandarts aan het wachten bent

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:12

Pfoei! GEEN 45 maar wel een 23 hier. En net in het zwembad gehangen (nee helaas niet in het water) boven op de tribune. 45 minuten kijken naar zwemles van jongste. Zeer warm en plakkerig wordt je daarvan... :P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:49

Regen!! Ik hoorde steeds juist zoveel over het mooie weer in NL? Hihi zo'n binnenzwembad is altijd benauwd ja! Hier was het echt niet leuk meer nee 45 graden..
Arme paardentandarts ook :') 't was een oud mannetje, heel vriendelijk. Eerst was Flaav aan de beurt, hij was het daar zelf echter niet mee eens en gooide gelijk iedereen omver en nerveus te dribbelen. Dus eerst Broekie maar even gedaan, wat een engeltje! Hij zette geen stap verkeerd, keek er wel een beetje verschrikt bij maar kwam erna gelijk weer lekker knuffelen. Toen Flaaf maar weer proberen, was nog een heel gedoe maar uiteindelijk is het gelukt. Het viel allemaal mee, beetje bijvijlen maar man wat een werk om het voor elkaar te krijgen. Toen Darius, die was haast nog erger dan Flaafje, maar heeft zich uiteindelijk ook laten behandelen met veel geduld, zacht gepraat en klopjes. Bleek nog best een rommeltje te zijn achterin. Ook komen er langzaam wolfstandjes op, die haalt hij er volgend jaar uit. Tandarts zei trouwens dat hij jonger is dan wij dachten, nog geen 2 jaar! Er begint ook nog helemaal niets te wisselen. Hij zei ook dat het een flinkerd zal worden, zeker zo groot als Flaaf en hij is nu al bijna net zo breed dus jippie!
Zo, lang verhaal, sorry!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:03

Leuke fotos van de meeting!
Verder bijgelezen, maar moet zo weer douche en naar t werk.. 2 dagen geoefend met een cursus genootje, erg leuk. Zij heeft een western stal. Zij doet de CR cursus en de acupressuur opleiding, dus kondenw e mooi oefenen.
Mocht ook even western lesje mee doen,erg leuk. Kon ook spinnen en bijna een volle stop vanuit de galop..

Wat betreft de ortopeed, t bezoekje..
Moet toch voor een operatie..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:33

Oh Suzanne, wat balen een operatie! Wanneer moet het gaan gebeuren? Sterkte..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:56

dankje..
Waarschijnlijk half juli/eind juli
Dus als ik jou kant op kom ben ik alweer helemaal genezen :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:23

He getsie, is toch altijd eng onder het mes.. Veel sterkte ermee! Ow maar wel fijn dat je in nov weer beter zal zijn :) misschien dat we tegen die tijd trouwens nog een paardje erbij hebben...... Kunnen we iig lekker samen gaan rijden!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:28

Denise: Igneo is ongeveer een maand geleden verhuisd naar een opfok in Grollo, hij staat nu met allemaal hengsten in het land te genieten van het goede leven. Het is van mijn huis ongeveer een half uur a 3 kwartier rijden. Daarnaast vind Igneo mij totaal niet boeiend daar :+ En er moet steeds iemand mee daar van stal en ik vind het een beetje banketstaaf om ze daar elke week mee te storen.
Heike is echt onwijs vooruit gegaan in zijn bespiering!

Ilona: Had ze al gezien ;)
Go Chico *\o/*

Frank: Jeetje, dat zijn echt van die amerikaanse dingen... maar het kan dus ook in je eigen voortuin gebeuren.

Martine: Wowie, wat een hoop talen spreek jij :wow: ik hou het op nederlands en engels (heb ook duits gehad, maar kon dat echt niet en zelfs frans2, maar dat leverde ook niks op)

Hier was het zeer tropisch vandaag (in het noorden, hoe ironisch) geen 45 graden, maar wel enorm benauwd, echt heel vies.

Jippie!! Morgen naar Igneo :):) En weer les op Solido!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:22

Denise: Ik heb gemerkt dat Sam het voornamelijk doet als ie net een baan nieuw gras heeft gekregen... :+ Woensdag liet ie zich heel makkelijk pakken, maar helaas was het weer dusdanig dat ik Sam nooit op tijd droog en schoon had gekregen. :o Ben ook ontzettend moe, dus hij heeft al weer 2 dagen vrij. :o

Wanda: Deze klant kent hem via haar of zijn instructeur. Gaat dus op aanraden van de instructeur. De instructeur kennende is het iemand die al hoger in de dressuur zit. Minimaal Z-niveau. Maar ik weet geen namen. Dus ik kan je verder niks verklappen.
Sam komt gewoonlijk ook heel makkelijk. Soms verdenk ik hem ervan dat ie checkt of ik sporen aan heb! Hij neemt het snoepje aan en gaat er dan weer vliegensvlug vandoor. Hij is erg slim! Hij loopt ook zonder halster op de wei. Sinds we zo vooruitgang hebben geboekt heeft ie af en toe liever vrij. Hij moet tegenwoordig echt werken als ik ga rijden en daar heeft ie niet altijd zin in. Maar die truc met het hem negeren en de anderen wel voeren werkte echt uitstekend! Het is idd uitproberen van hem om te zien wie er de baas is, maar ik ben niet voor één gat te vangen... :+ Tot nu toe krijg ik hem altijd te pakken. Zelfs een keer in een wei vol ruinen en hij stond er net een half uurtje in. Frank ging dan naar huis. haha Sam is dol op mij hoor, maar ja, het is ook een paard met een heel eigen persoonlijkheid. Dat maakt hem soms moeilijk en onbegrijpelijk, maar ook wel heel erg leuk en interessant. Als ik hem snap, denk ik dat geen paard ooit nog geheimen voor me heeft. En tja, wie wil er nou weg van een net volgeschept bord met eten of een weiland met een nieuw stuk gras, als je maatjes gewoon verder mogen gaan met schranzen?
Ik heb me behoorlijk verdiept in NH. We hebben al heel veel geleerd samen. Ik weet dat ie nu gewoon kijkt wat kan en wat niet. Voor mij dus zaak om hem dat duidelijk en concequent uit te leggen hè? Grappig detail: Mijn gedrag in de wei zorgde voor 2 volgzame brave paardjes en één knorrig beest wat niet in de buurt wilde komen. Die had gewoon net wat meer tijd en motivatie nodig en baalde dat ie zijn gras moest achterlaten.
En gewoonlijk heb ik geen moeite met krukjes, maar in een bak van 15x25 staat zo'n ding altijd in de weg. :P

Soeske: Wat zei de orthopeed?

Esther: Wat heerlijk een paard wat blijft liggen! Haha. Ja, Sam was blij met het gras! Hij is er dol op! Dan heeft ie zowiezo moeite om dat achter te laten met de wetenschap dat zijn maatjes lekker doorblijven gaan met knabbelen.
En zo'n paardenmarkt, tja, ik sluit me er wel voor af inmiddels. Ik ga jaarlijks naar Hedel. Voornamelijk om ervan te leren kijken. Waarom staat het paard hier? Dat is mijn voornaamste drive om te weten. Daar kan ik voor mijn idee veel van leren. Lange hoeven enzo zeggen weinig. Meestal is zo'n paard vaak al beter af op de markt, omdat er kans is op een beter leven voor hem bij een 'betere' baas.

Martine: Ik weet bijna zeker dat er bij voldoende animo vast wel interesse voor is. Het zou wel mooi zijn als ik in elk geval niet met minder centjes thuis kom dan dat ik ging. ;) Zowiezo ga ik het meetvak goed leren, dus op korte termijn hoop ik al meer te weten dan de gemiddelde ruiter. En kieffer is de enige daar? hmmm, een zadelmarktkwaliteit kán natuurlijk ook goed zijn, mits ie past.
Ik ga me er eens in verdiepen of er niet te dure, goede zadels zijn. Dan ga ik daarna wel kijken of zo'n eind durf te vliegen en dan vlieg ik als het niet te warm is daar en niet te veel bevolkt door insekten *D . Mss een rare vraag, maar ja, ik ben nooit verder geweest dan Spanje. Hoe veilig is Tunesië voor eventueel alleenreizende vrouwen?
Wat een mooi verhaal! Een goede Franse amazone kan minder dan de Tunesische jongen! Tof! Dus zo fout ben je niet bezig met Flaafje.

Denise: Tjee, die onderhals heb je er een behoorlijk eind af! Als je er straks idd een goed passend zadel op hebt liggen ga je zeker merken dat het nog beter zal gaan. Bij Sam heeft het heel veel verbeterd nog in zijn achterhand.

ilona: Tja, hij had net een nieuw stuk gras. Ik had al mijn hoop uitgesproken tegen Frank dat ie er nog heel even mee wilde wachten. :+ Maar het is me toch weer gelukt. En ja, close contact rijdt echt subliem! Jammergenoeg gooit het weer roet in het eten. Met dit weer kan ik helaas niet gaan rijden. De binnenbak is één grote stofzooi en daar wil ik het leenzadel natuurlijk niet aan blootstellen, net als regen.

Enne... Vroegah, toen Sam nog een onbedorven twenter was, kwam ie altijd in rengalop aangerend als ik floot. Was ie altijd zoo blij me te zien. Dan moest ie altijd even knuffelen. Sinds hij op pension ging, doet ie dat niet meer, maar ik krijg regelmatig wel een hinnik ter begroeting hoor. En op de wei, als hij minimaal een half uur heeft kunnen eten, is hij ook erg lief. Hij mag me graag. :P

Martine: jammer dat de tandarts vertraging heeft!
En we weten inmiddels dat die gasten zijn opgepakt op verdenking van het mishandelen van iemand. Het waren 4 mensen uit Polen. Geen lekkertjes dus! En ik ken Frans! Dat is een oom van Frank.. ow is het ook een taal. Nope, ik kreeg op de middelbare school advies om er snel mee te stoppen. :P :P Dus je kan het vast beter dan ik!
Ik kan heel goed Duits en Engels beheers ik ook aardig. Nu de terminologie nog. Ik heb ooit heel schaapachtig naar een gids staan kijken, toen die zei: 'you can mount your horse' Geen idee wat dat betekende! Haha. En dismount had ik ook nog nooit gehoord en dat met secretarieel Engels nog wel! :o
Uhm, nee, het is hier geen 45 graden, maar wel heel benauwd geweest vandaag. Echt van dat plakweer.

Jasmijn/Madelief/Ilona/ Sanne/Beda...
Leuk verslag en wat een ongelooflijk braaf paard die Piep. Kregen jullie ook aanwijzingen van Beda bij hem? En Rints weer aan het werk. Kreeg Saida les?

Soeske: Wat ongelooflijk balen joh! Een operatie. Maar dan ben je wel van de pijn af? Kun je dan alles weer? Komt het nou ook door die val van die koets?

Sanne veel plezier morgen!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 07:41

anouk: saida had les inderdaad en terwijl madelief / ik op piropo zaten kregen we wat instructies! Dat waren 10 zeer leerzame minuten voor mij ;)!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:30

Martine – gelukkig is de tandarts toch nog geweest en zijn ze allemaal weer behandeld, en wat super dat die nog breder wordt ben benieuwd hoe die uitgroeit :D

Suus – balen dat je toch geopereerd moet worden, maar hopelijk is daarna de pijn wel verdwenen

Sanne – nu snap ik het ik had dat namelijk niet meegekregen ik dacht dat die gewoon nog bij die shetjes op de wei stond en logisch dat je dan niet iedere week gaat kijken, tot wanneer blijft die daar bij de opfok staan? En veel plezier met les
En bedankt :o ik merk ook echt in alles dat die breder/ gespierder is geworden

Anouk – ik zou mijn eigen ook niet laten pakken als ik net een stukje vers gras hebt gehad :P
En balen dat je weer niet kon rijden maar het regende ook flink hoor, heike was gelukkig wel op tijd naar binnen gehaald dus die moest mooi aan de bak ;)
En klopt wat je zegt die onderhals ik zeker een eind weg maar het is nog lang niet zoals het moet wezen. En we sparen vrolijk verder

Mies – wel fijn dat jullie ook wat instructie kregen het is toch altijd anders op een ander paard

Heike heeft gisteren eindelijk tijdens het rijden goed gemest daar was ik blij om hij gaf zelf ook aan dat die wat meer wilde doen (lees hij was druk en alleen de ren knop deed het) dus dat hebben we dan ook gedaan.

Vandaag krijg die de laatste spuiten en gaan we denk ik een buitenritje maken want morgen hebben we weer les en zondag wedstrijd dus druk maar super weekend

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:46

Zoo eindelijk weer eens de tijd gemaakt om hier te reageren..

Paardenmarkten moet ik ook niet naar toe hoor, mijn ouders wonen in Rijnsburg maar ik zorg altijd dat ik geen bezoekjes plan als die markt daar is. Maar dat heb ik ook als ik een asiel bezoek :+

En opstappen doe ik wel het liefst met een krukje, dat is het behoud van je eigen heup, je zadel en je paard zijn rug, als ik alleen ben stap ik in het midden op en rijd ik gewoon om het krukje heen, das maar zo'n klein ding daar heb ik niet zo veel last van ;)

Denise dat is een flink verschil zeg, hoe oud is hij nu?

Iloon, geweldig dat je die startkaart eindelijk hebt aangevraagd!! ik weet zeker dat dat goed gaat komen, jullie zijn een heel goed team.

En fotos van de meeting, leuk! de dames die een rijbroek aan hadden of vonden dat ze met hun gewone broek wel durfden mochten even op Piropo. Piropo is een leermeester, hij 'straft' dingen direct af. Dus meer doen op 1 teugel, scheefzitten, inknikken hand tegenhouden, been optrekken en dat soort dingen merk je direct aan hem, dan gaat hij scheef lopen enz enz. Natuurlijk krijgen ze dan een beetje instructie mee, ik ga niet iemand gewoon maar in het diepe gooien, iedereen moet wennen aan een ander paard. Iedereen kan in principe wegrijden met dit paard maar ik heb wel eens iemand gehad die zo scheef de hulpen gaf dat mijn paard alleen maar een soort van pirouette ging stappen in Spaanse pas en dan helpt 'ja maar' niet meer en moet je echt wat aan je zit/hulpen gaan doen.
Vaak zie je echt lampjes gaan branden bij mensen, Aahhhhhh dat doe ik ook op/bij mijn eigen paard... daarom doet hij dat en dat.
Saida had een kort lesje om weer even de puntjes op de i te zetten.

Nou het is nog steeds benauwd en regenachtig, wordt er niet goed van :(

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:55

cloris heike is nu 8 dus hoop dat die nu ook wat meer de breedte in gaat.

echt super hoe jij piropo aan het lopen hebt, ben daar best wel jaloers op en ik geloof ook echt dat hij je direct afstraft als je iets fout doet, maar daar leer je alleen maar van echt top om de foto's te zien

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:19

Leuke foto's van de meeting! Lijkt mij ook wel super om zo te kunnen leren van een paard!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:36

Beda: Dat zijn de beste paarden hè? Sam is ook wel zo. Als er iemand op gaat zitten die nogal straf met de handen rijdt, wacht hij geduldig af of dat gaat beteren en als het hem dan te lang duurt, kan hij zo iemand enorm laten schrikken. Maakt niet uit welk niveau je dan hebt! Te weinig been, geeft ook direct effect. Ik laat af en toe wel iemand anders toe en dan kan het heel confronterend zijn, omdat ik dan zie wat de ruiter doet en wat Sam met die opdracht doet. Van kijken leer ik ook veel. Het aantal vrijwilligers is de afgelopen jaren wel flink afgenomen haha.
Ik weet ook dat ik nog lang niet naar behoren rijd, dat kost tijd en ik heb één keer per week instructie in een groep. Dus de rest moet ik zelf leren voelen. Maar ik heb al jong geleerd, dat ik nevernooit mijn paard de schuld moet geven en altijd eerst mezelf te rade moet gaan. Die insteek zorgt wel voor bescheidenheid en vooruitgang! Dat Piep met een 'vreemde' ruiter zo goed zijn best blijft doen vind ik ongelooflijk braaf van hem. Sam moet altijd even proberen wat ie kan doen haha. Even kijken of het ook op de makkelijke manier kan, zonder er moe van te worden!

Heike: Dat zal toch wel, dat ie nog wat breder wordt? Maar dan moet je wel met de benen nog verder uit elkaar. Houdt je nog minder lengte over! Zo groot was je nou ook weer niet toch? :+ Wat zul jij lenig worden...;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:21

Heey

Denise: Wat een verschil zeg :D. Echt super :D

Ilona: Wat fijn dat het zo goed gaat :D.

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij :D.

*\o/* Nouchka blijft *\o/*
We zijn allemaal zo dol op haar dat we maar hebben besloten dat ze blijft :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:28

Gefeliciteerd hoor ;).

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:32

Leuk Angela! Gefeliciteerd!
Lijkt me ontzettend leuk om je eigen (toekomstig rij-)paardje te zien opgroeien!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:33

fijn dat nouchka blijft gefeliciteerd :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:16

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:28

heikedenise schreef:
cloris heike is nu 8 dus hoop dat die nu ook wat meer de breedte in gaat.

Oh dat zal toch nog wel? hoe meer je met hem aan het trainen gaat hoe meer spieren natuurlijk ;)
Citaat:
echt super hoe jij piropo aan het lopen hebt, ben daar best wel jaloers op en ik geloof ook echt dat hij je direct afstraft als je iets fout doet, maar daar leer je alleen maar van echt top om de foto's te zien

Afstraffen is best een heel groot woord natuurlijk haha maar hij verwacht, nee eist! de juiste hulpen van zijn ruiter/amazone.
Maar hij is wel een paard waar je heel veel van kan leren als je dat wilt ;)

Anouk; Piropo heeft gewoon absoluut geen hekel aan ruiters, hij is een hele nette heer die niet met iemand er vandoor zal gaan dat is absoluut beneden zijn stand volgens mij :+ als je iets te straf met je handen bent zal hij stil gaan staan of hij gaat achter het bit kruipen maar voor die tijd zal je van mij al een brul 'hand toegeven!!' hebben gekregen. te weinig been kan je bij Piropo niet snel hebben :D
Het is gewoon een heel easy going paard <3

Leuk dat Nouchka kan blijven!!