[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:57

Oh wat leuk!! Wat is een border terrier? Ken ik niet Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:05

Leuk, DG! Dat zijn kleine, stoere hondjes; best grappig.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:05

Wie gaat er eigenlijk allemaal naar de open dag van Moravita cq Lipizzaner keuring op 29 september??

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:27

Marit: Wat een leuk naambordje! Ziet er echt gaaf uit Ja Wanneer krijg je hem thuis? Fijn dat het rijden met Sam zo goed ging. Het is soms wel moeilijk geduld hebben, maar meestal krijg je er wel wat goeds voor terug! Knipoog

Regine: Nee, ik ga niet helaas..

Malin; wat gaaf een hondje erbij! Heb je nog geen honden? En was je al langer van plan een hondje te nemen? Erg leuk hoor, heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen, maar ik wacht de foto's maar af Haha!

Pipi: Leuk dat je er vanmiddag weer zelf op klimt. Zal vast wel weer lekker aanvoelen! Komen er binnenkort ook weer foto's Knipoog

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:28

Idra, Llanero staat momenteel nog bij Eric in Koksijde.
Er zijn hier in de buurt 4 plekjes waar hij mag staat, bij Giel in Boutersem, opfok in Boutersem, hengstenpension in Begijnendijk en bij een fokker wiens hengsten ik train, dus plek zat Haha!
Maar dit weekend verhuist hij waarschijnlijk naar Giel, das het dichts bij en de beste accomodatie.
Oh ik zie dat je in Herent woont, echt dichtbij dus. Ik moet toevallig 4 maanden werken in een bank in Herent.
Knipoog

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:32

Zo, ik heb net even gebuffeld op een nieuw profiel en nieuwe avatar!
Malin, een hondje!!! Dat wordt zeker meeten incl strandwandeling met honden Lachen
PL, bordje krijg ik morgen binnen als het goed is! Ik ben helemaal blij.
Regine, ik zit nog te denken over 29 september. Ook afhankelijk van hoeveel forummers er gaan....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:09

Lusitano schreef:
Regine, ik zit nog te denken over 29 september. Ook afhankelijk van hoeveel forummers er gaan....

Ja ben ook benieuwd hoeveel forummers er gaan. Ik ben er met Capriola en Maestro, die doen mee aan de keuring. Volgens mij wordt het verder ook wel een leuke dag, ik heb er in ieder geval onwijs zin in!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:56

Since welkom! Wat een gaaf paard heb je, ben benieuwd naar meer foto's!

Marit dat lijkt me echt super leuk Ja

Ik heb nog nooit eerder een hond gehad, mijn vriend wel maar ik ben nog een hondenleek Haha! Moet ook nog even een boek gaan halen en me er goed in verdiepen. Ik weet een paar basisdingen en een aantal medische dingen van mn stage DA assistente toen nog, maar ik wil graag meer weten! Dus als jullie nog tips hebben of dingen waar je op moet letten, graag (he chica Knipoog)!

Hier een voorbeeld:

Afbeelding
Afbeelding

van de pups heb ik heel veel foto's gehad van de fokker maar die moet ik er nog opzetten Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:16

regine schreef:
Lusitano schreef:

Ja ben ook benieuwd hoeveel forummers er gaan. Ik ben er met Capriola en Maestro, die doen mee aan de keuring. Volgens mij wordt het verder ook wel een leuke dag, ik heb er in ieder geval onwijs zin in!

open een topic zou ik zeggen Knipoog

Ik wil opzich wel gaan maar er gaan verder geen bekenden van mij dus dan voel ik me een beetje koos vriendloos Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:36

Oh leuk Malin, schattig hondje Haha!
Terriers zouden mij niet helemaal liggen, hebben nogal sterke karaktertjes Haha!

Ik wil ook graag een hond, maar mijn vriend wil niet mee Clown Dus hebben we een kat... Ik heb trouwens ook geen tijd voor een hond, heb al maar nèt tijd genoeg om werk, paarden en sociaal leven te combineren.

Ik zou graag volgende week naar de dagen van het Lusitaans paard gaan in Gèsves, maar dat wordt allemaal wat ver voor jullie denk ik Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:04

Prinslover schreef:
Saida: Dat is toch gezellig een beetje drukte. Maar niet altijd natuurlijk Knipoog Was jou merrie nou drachtig?

Jawel hoor! Is ook best wel gezellig voor een keer, maar meestal zoek ik de rustige kant op om Grytsje te poetsen en op te zadelen.
Ik vind het vervelend als er telkens andere mensen en paarden langs moeten en ik m'n paard continue om moet zetten.
Aan de rustige kant heb ik daar lekker geen last van en kan ik rustig mijn gang gaan.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:10

Prinslover schreef:
Jaa, gelijk er weer op is het beste he peet! En er is vast wel iemand op de manege (of je eigen dochter Knipoog ) die foto's van je wil maken Haha!

Saida: Dat is toch gezellig een beetje drukte. Maar niet altijd natuurlijk Knipoog Was jou merrie nou drachtig?

oke ik zal het toestel gaan opladen meid mss in het weekend maak ik ff rijfoto`s Vingers aflikken Tong uitsteken Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:31

@lusitano goed van je dat het een dag na een rot les je toch er weer op bent geklommen en heerlijk hebt gereden aan het eind van je volgende dag
feli ken het gevoel dat als je heerlijk hebt gereden je je paard de hemel in prijst
ook je naam bordje ben ik helemaal weg van maar wat staat er boven sam eigenlijk Bloos of vraag ik nou wat doms?????
en je profiel zal ik eens in kijken ik moet er ook maar nodig een gaan maken heb ik nog nooit gedaan Bloos Bloos

@pipi wat vervelend van je kat zeg verwen haar maar lekker het is echt ene kneusje he ik hoop dat ze straks weer lekker rondhuppelt en geen last van haar pootje zal hebben

@dinkeygirl wat leuk een border ik wil je wel aanraden om op puppycurses te gaan leuk en leerzaam voor baas en hond
zorg dat je een goede trimsalon zoekt die je hond gaat plukken
ik heb er hier ook een paar erg lieve hondjes
verder zal je heus ene goede baas worden ook al is het je eerste hondje je kan toch ook een paard opvoeden Haha!

@regineik ga er jammer genoeg ook niet heen heb andere verplichtingen

volgens mij niemand vergeten he Haha! Clown
vanmorgen lekker tsjillert in het land gezet met regen deken op en maar goed ook hij stond er net in en toen begon het toch te plensen woonde ik maar bij esmee in spanjehahahaha
vanaaf maar even kijken dan doe ik hem nogmaal ff in het land heb het een beetje druk gehad en rij vandaag dus niet morgen maar weer lekker wat doen met hem weer een beetje wat circus kunstjes uitproberen kijken of hij het door gaat krijgen hihi Clown tsjillert de clown Clown

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:10

Lusitano -> Wat een leuk en apart naambordje!
Mooi zo met die donkere randen.
Fijn hè als het zo lekker gaat en je met een goed gevoel kan afstappen!
Met Grytsje merk ik ook dat geduld, ontspanning en kalmte veel effect heeft op haar en ik daardoor veel meer bereik met haar.
Je profiel is ook leuk geworden!
Wat een onwijs knappe kerel is die Sam van jou! Ja

Pipi -> Wat sneu voor je katje, eerst al een keer gebroken en nu een teentje geamputeerd.
Verwen haar maar lekker, ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Since1983 -> Morfolo-wattes? Bloos Wat is dat? Clown

DinkeyGirl -> Spannend! Altijd leuk puppies kijken!
Veel plezier zaterdag!

Prinslover -> Ja klopt! Ze is drachtig van Tsjipke 399 en eind januari begin februari uitgerekend.
Ik heb een paar blz. terug foto's van hem geplaatst.

Ik heb vandaag 3 dekens binnen gekregen die ik heb overgenomen van iemand.
1 staldeken, 1 regendeken en een wollen deken.
Komt mooi uit want nu kan ik Grytsje vanaaf met een regendeken op het land zetten.
Morgenochtend heb ik les en ik vind het niets om haar op te zadelen als ze dan kletsnat is en onder de bagger zit.
Om haar nu al binnen te zetten doe ik liever niet, ze staat ook veel liever buiten en het is niet echt koud, dus is dit een prima oplossing.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:28

saida grytje zal het wel lekker vinden die deken voor de regen
je hebt haar lekker verwend
is er al een band met jullie aan het komen ????
zal wel he
morgen veel rij plezier met je mooie meid
en tsjillert begreep niet waarom ze niet van mannen houdt hihihi Clown
hij geeft haar nogmaals een knuf

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:41

peetisgreat schreef:
saida grytje zal het wel lekker vinden die deken voor de regen
je hebt haar lekker verwend
is er al een band met jullie aan het komen ????
zal wel he
morgen veel rij plezier met je mooie meid
en tsjillert begreep niet waarom ze niet van mannen houdt hihihi Clown
hij geeft haar nogmaals een knuf

Ik denk ook wel dat ze het prettig zal vinden, alhoewel ze de enige fries is met een deken op.
Bij ons doen ze niet zo snel een deken op heb ik gemerkt, niet dat ik me daar wat van aantrek..... Knipoog
Grytsje is niet zo'n knuffelpaardje, nog niet iig. Clown
Als ik mijn armen om haar nek wil slaan dan deinst ze achteruit en zoekt ze met haar neus mijn hand weer op.
Kusjes op haar neus vind ze ook maar gek.
Ze went er vanzelf wel aan. (hoop ik dan maar)
Als ik met haar de stal in en uit loop dan komen we langs een friese hengst die gelijk begint te briesen en veel interesse toont in haar, maar madam loopt er langs zonder hem ook maar aan te kijken en met de oren plat naar achteren.
Zal wel komen omdat ze drachtig is......
Ik zal proberen haar duidelijk te maken dat Tsjillert echt een hele lieve kerel is en niets meer wil dan haar een knuffel geven! Haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:10

Hallo allemaal, kom ook weer eens binnenvallen.

@ Lusitano: mooi naambordje!
@DinkyGirl: schattig zo'n Border. Maar goed, het is en blijft een terriër met bijbehorend karakter. Grote hond in kleine verpakking Knipoog

Jeetje mensen, wat gaat een jaar toch snel voorbij. Een jaar geleden hebben Cloris en ik Frío opgehaald. Mannetje is alweer een jaar van mij. Omgevlogen. Geen moment spijt gehad dat ik voor hem ben gegaan. Raar idee dat zijn vorige eigenaar hem ongeveer zolang had toen ze hem aan mij verkocht.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:03

Blueberry, oh ja, is ook zo hahaha, was ik even vergeten :p Weet niet of ze er nog werkt, ik heb iig niet met haar gewerkt, kan wel eens even vragen.
Prinslover, opleiding bevalt nog steeds prima, wel druk, doe 4 jaar in 2 jaar, dus moet aanpoten. Meesten komen van diermanagement af, dus die weten iets meer dan mij.
Mooi bordje van Sam!
Regine, ik ben er de 29e ook Haha! Lijkt me gezellig, ga met een vriendin/klasgenoot en misschien mijn moeder.
Vandaag mooie rijfotos van Goya gemaakt, zal ze er zo even opzetten

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:27

@ DinkeyGirl: Leuk! Haha! En heb je al een naam of heeft ie die al?

Net naar Fuego geweest. De eigenaresse van de manege ( Ik noem d'r ff de eigenaresse want het is zo'n lange vermoeiende zin ) dus ze heeft geregeld dat de castratie voor ons 250 euro. Een stukken minder dus. Daar gingen we natuurlijk wel mee akoord! Vanaf Dinsdag is Fuego niet langer meer een stoere hengst, maar een ruintje. Dan kan ik hem even voor een tijdje niet meer berijden, en hij zal veel rust nodig hebben, maar daarna kunnen we het weer langzaam oppakken. Benieuwd hoe die dan is veranderd! Maargoed, net waren er lessen, dus heb ik eventjes geoeffent in de longeerbak. Daarvoor nog even gelongeert, hij had echt té veel engergie! Ik heb ook rijfoto's gemaakt. Een paar rijfoto's dat ik voor de 2de x op hem rij en een paar rijfoto's dat ik voor de 5de x ( vandaag dus ) op hem rijd. Morgen zet ik ze errop Knipoog . Het gaat wel steeds beter, en we boeken samen al vooruitgang! Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:48

Es; Niceee! Picca's Ik ben erg benieuwd naar die knapperd van je Haha!

Malin: aah zo'n hondje, jaa die heb ik wel is gezien Haha! Leuk man! Ook erg benieuwd naar jou foto's!

Peet: Bij jou komen er ook foto's aan zie ik.. Ben gek op foto's Haha!

Marit; ik neem zo een kijkje in je profiel Knipoog Even kijken wat je ervan gebrouwen hebt hihi.

Soeske: Zo das idd even aanpoten, wel normale vakanties of zijn die ook korter?

Brankaz: Zo dat gaat snel. Gelukkig ben je nog steeds blij met Frio zo te lezen! Haha!

Ik heb net een trui/vest gekocht bij de otto. Ben benieuwd of het wat is, ik heb nog nooit wat via internet besteld. Maar goed, het was een vest die ik echt zocht Haha! Dus hoop dat ie leuk is Knipoog

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:56

Esssss> Zo dan!!Dat is nogal een prijsverschil met de eerst gezegde 800 euro,dit is een beter prijsje Haha!
Fijn dat jullie al zo lekker gaan samen.
Ben erg benieuwd naar rijfoto's!

Malin> Wat stoer zo'n hondje!
Ben benieuwd naar foto's van jullie uitgezochtte pup zaterdag.

Soeske> Ben ook benieuwd naar jouw foto's Knipoog

BrankaZ> Gefeliciteerd met je 1 jarig eigenaar zijn van Frío.
Hopelijk volgen er nog vele gezonde jaren samen.

_Saida_ > Dat knuffelige komt wel hoor met de tijd.
Ze is natuurlijk wel een friese merrie Knipoog
Die geven zich niet zo gauw is mijn ervaring.
Met Mynke was ik in het begin ook een beeje bang dat dat nooit zou komen,maar nu is ze voor mij de liefste knuffelkont die je je voor kan stellen Haha!

Ik heb vanmiddag weer even gereden en mèn,wat ging het weer lekker Cool
2 weken niet erop gezeten,maar ze voelde zó "eigen" en vetrouwd.
Ben weer helemaal in de gloria Clown

Met Pepsi (het poesje) gaat het naar omstandigheden weer goed.
Ze sjeest de trap alweer op,vreet weer als een hooischuur en af en toe belast ze het pootje alweer ietsie OK dan!
Alleen heel irritant dat ze constant probeert om het verbandje eraf te pulken Boos!
Ik hebe r maar een stukje leucoplast overheen geplakt voor de zekerheid.
Zaterdagochtend ga ik even langs de da om te laten zie hoe de wond eruit ziet en voor een nieuw verbandje.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:06

Fuego, waarom laat je hem eigenlijk ruinen? Sorry als ik het misschien niet gelezen heb, maar was nogal druk en niet alles bijgelezen hihi.
Prinslover, komt wel goed, meestal als je iets via internet besteld komt het goed Lachen Gelukkig heb ik wel gewone vakanties, moest er ook nog eens bij komen haha
Pipi, lekker dat het zo goed ging met rijden! Gelukkig gaat het ook weer goed met Pepsi, heeft ze geen kapje wat je er even om kan doen? om haar nek dan.

Brammetje was vorige week paard van Lucky luke, ik zou eerst met Goya maar die wou de trailer niet in. We hebben met de vriendenploeg een wagen gebouwd voor de optocht in Koudum.
Brammetje en ik:
Afbeelding
Afbeelding
De wagen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJASFCDG.jpg

Rijfotos vanmiddag:
Afbeelding
Val beetje voorover
Afbeelding
JUMP
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:57

@Soeske: Hij zit zichzelf aardig op te fokken bij de merries, en dat is ook zielig voor hem, als die zich daar alsmaar om druk maakt. En onder het zadel is hij echt té sterk voor mij als hij een merrie ziet. Hij kan nu op de manege ook niet op het weiland, of bij een ander paard, ik kan geen wedstrijden rijden als ik dat wil doen, of een buitenrit want als die een merrie ziet, gaat ie er zo vandoor.. Knipoog Maar voor de rest is het een schat hoor, zo klinkt ie wel 'vreselijk' maar hij zou het nooit doen om je kwaad doen. Lovers n

Wat is Brammetje trouwens toch een poepie! Kwijl

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:42

BrankaZ -> 1 jaar alweer, GEFELICITEERD! Go jij! Go jij!

Esssss -> Ben zeer benieuwd naar je rijfoto's! Ja
Na de castratie moet je niet denken dat Fuego meteen veranderd, hoor.
Die hormonen blijven nog wel een maand of 3-4 in zijn lichaam.
Pas na die tijd kan je er pas iets over zeggen.

Prinslover -> Ik koop best wel veel via internet, en meestal zit het wel goed.
Het enige wat mij nog wel eens tegenvalt is het kleurverschil tussen de foto op internet en de werkelijkheid.

Pipi -> Vanavond was ik Grytsje haar benen weer aan het wassen met de Imaverol en toen kwam ze heel lief met haar hoofd bij mijn hoofd.
Ik kon haar toen een kusje geven op haar neus zonder dat ze haar hoofd terugtrok.
Ik vond het al een hele overwinning! Clown
Hopelijk mag ik haar binnenkort wel knuffelen.
Ik probeer rustig aan steeds dichterbij te komen, maar omhelsen laat ze nog niet toe.

Nog iemand bij wie het zo goed is gegaan met rijden vandaag! Haha!
Morgen heb ik 2x les met m'n meissie, ik hoop dat het bij ons ook zo goed gaat!

Soeske -> Wat een leuke foto's van Brammetje!
Volgens mij ziet die knapperd er zelfs met een badmuts op nog goed uit! Haha!
De rijfoto's zien er goed uit!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 05:42

Okee. Nee dat verwacht ik ook niet van 'm, ik geef hem wel de tijd. Hopen dat zijn hengstenkwaaltjes na een tijdje weg zijn.

Ik zit hier gewoon voor het eerst in Spanje met een trui aan en een lange broek. Het regent, en het is koud!