[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:35

7 hengsten erbij! *\o/*

Ben erg positief over het feit dat er geen dragers bij zitten :)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:20

Ben erg benieuwd hoe die kanne fokt.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:28

Absolem schreef:
Ben erg benieuwd hoe die kanne fokt.

Ik ook. Ik heb hem gereserveerd *\o/*

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:29

Kanne en Kees spreken mij tot nu toe wel aan. :j

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:32

Dennenboom schreef:
Kanne en Kees spreken mij tot nu toe wel aan. :j

Kees was fantastisch vandaag. Die steeg bijna op met Udo.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:33

Kanne vond ik ook een mooie hengst. Kees ook maar mist wat de rug vond ik.
Hoe ze fokken is natuurlijk afwachten. Voor ons geen hengst die ons genoeg aanspreekt.
De laagverwante vonden wij een aansluiting. Die had daar wat ons betreft niet horen te staan :+

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:35

Dat vond ik ook Jinthe! Behalve het laagverwante vond ik die er niet uitspringen. Net als die ene (530?), vond ik best week in de rug lijken.. was misschien de spanning maar toch.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:18

Dennenboom schreef:
7 hengsten erbij! *\o/*

Ben erg positief over het feit dat er geen dragers bij zitten :)

Kijk dat is fijn!

Ik zal de hengsten terug zoeken, wie weet zit er wat leuks voor de toekomst bij.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:37

Ik heb niet gekeken zag op Facebook wel een mooie voorbij komen hildwin 528.

Het is zo jammer dat je hier geen filmpjes kan toevoegen maar jeetje wat kan shiva lopen. Vandaag had ze een show off dag <3. Ik moet mezelf soms even knijpen om tw geloven dat ik echt zo'n prachtig veulen héb!

Hier een still uit de video
Afbeelding

En nog even kennis laten maken met de paraplu haha.

Afbeelding

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:54

Ik was er vanmorgen bij in Exloo. Mooie hengsten wel. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Ulbrân zelf en was dan ook zeer benieuwd naar Kanne en Jurre (Jimte). Kanne is wel echt een bloedmooi paard om naar te kijken.

Wel vond ik Gijs K. en op momenten Kanne wel echt zeer onrustig := Voornamelijk Gijs was echt gedurende de tijd rondjes aan het draaien en aan het stijgeren. Daarentegen was het volgens mij Hielke die lekker ontspannen met het hoofd laag hing en genoot van aaien over z’n bol. :D

Toch wel weer fijn zo, 7 hengsten erbij. Als er interesse is kan ik later misschien nog wel wat foto’s plaatsen. Rommert was er tussendoor ook nog tijdens de sport competitie.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:53

princequillo schreef:
Ik was er vanmorgen bij in Exloo. Mooie hengsten wel. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Ulbrân zelf en was dan ook zeer benieuwd naar Kanne en Jurre (Jimte). Kanne is wel echt een bloedmooi paard om naar te kijken.

Wel vond ik Gijs K. en op momenten Kanne wel echt zeer onrustig := Voornamelijk Gijs was echt gedurende de tijd rondjes aan het draaien en aan het stijgeren. Daarentegen was het volgens mij Hielke die lekker ontspannen met het hoofd laag hing en genoot van aaien over z’n bol. :D

Toch wel weer fijn zo, 7 hengsten erbij. Als er interesse is kan ik later misschien nog wel wat foto’s plaatsen. Rommert was er tussendoor ook nog tijdens de sport competitie.

Ja, leuk, zie graag de foto’s!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:16

Stephanie_86 schreef:
Ik heb niet gekeken zag op Facebook wel een mooie voorbij komen hildwin 528.

Het is zo jammer dat je hier geen filmpjes kan toevoegen maar jeetje wat kan shiva lopen. Vandaag had ze een show off dag <3. Ik moet mezelf soms even knijpen om tw geloven dat ik echt zo'n prachtig veulen héb!

Hier een still uit de video
[ [url=m/Cyqs5l.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog even kennis laten maken met de paraplu haha.

[ [url=m/RlSUGq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Absoluut een leuk ding! Filmpjes kan wel, moet je ze even (al dan niet privé) uploaden op YouTube en dan de link hier ritussen de video-tags plaatsen. Kan niet kan en alleman erbij, maar kun je wel posten.

Ik heb stukjes voorbij zien komen vandaag van de hengsten. Moet zeggen dat ik ze nu en dan een tikkeltje té verticaal vond en onvoldoende ruggebruik. Maar dat kan ook net de momentopname zijn geweest.

Zag dat er ook een Ulbrân tussen zat - zijn wij weg van en past heeel goed bij Jels. <3 Alleen sprak het stukje van de Ulbrân-zoon mij totaal niet aan.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:28

Shiva is echt een knapperd!

Is haar kol echt te groot voor het stamboek? Zonde, dan maar barock pinto stamboek zeker :D

Ben wel nieuwsgierig naar Hildwin.

Hier waren de dames heerlijk lui vanochtend, wordt je toch blij van tevreden paarden <3

Afbeelding

Afbeelding

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:59

Getty_Maan schreef:
Shiva is echt een knapperd!

Is haar kol echt te groot voor het stamboek? Zonde, dan maar barock pinto stamboek zeker :D

Ben wel nieuwsgierig naar Hildwin.

Hier waren de dames heerlijk lui vanochtend, wordt je toch blij van tevreden paarden <3

[ [url=m/Gp7fIk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/frZIYk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jep ze zijn komen meten voordat ze gechipt werd. Ze staat ingeschreven bij het barock pinto inderdaad. En misschien als ze zo blijft lopen als ze nu doet ga ik met de naar de keuring als 3 jarige.

Heerlijk als ze zo liggen te soezen. Bij ons is het te nat nu dus ze liggen niet buiten

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:46

Mooie Shiva <3 Ik blijf erbij: ik vind het een aansprekend paard.

@Getty_Maan: lekkere sfeerplaatjes :9k

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:49

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:17

_Jelske schreef:
Beoordelingsrapporten van de nieuwe stamboekhengsten zijn gepubliceerd:
https://www.phryso.com/alles-wat-u-wilt ... khengsten/

Interessant, heb nog niet echt een hengst die mij aanspreekt na deze beoordelingen (zonder verder bewegingsbeelden te hebben gezien).

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:19

Ik heb flarden bewegend beeld gezien maar ook ik ben niet overtuigend enthousiast. Ik vind de rapporten van de Ulbrân-zonen. Wel bijzonder interessant (want van Ulbrân ben ik dan weer wel erg enthousiast).

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:48

Zeer interessant..
Mooie paarden
Vind toch wel bijzonder dat er dan paarden goedgekeurd worden met klasse 3 cornage ?

Hoe denken jullie hier over?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:22

7 nieuwe hengsten is natuurlijk mooi. En ze zijn nog allemaal zo jong! ze gaan zich allemaal verder ontwikkelen en vormen. Duurt natuurlijk nog even om echt een goed beeld te krijgen. Maar ik vind het een mooie lichting.

Ja, de Ulbran en Thorben bloedvoering vind ik mooi. Ben benieuwd naar januari om ze daar weer te zien bij de geroutineerde hengsten.

Wat betreft de klassen cornage en in geval klasse 3, dit valt binnen reglementaire eisen die gesteld zijn, dus daarbinnen heeft de jury dus correct gehandeld. Of klasse 3 daadwerkelijk medisch ook echt een probleem vormt durf ik als leek niet te zeggen. Geen ervaring en kennis over. Ik vind het wel heel goed dat dit soort gegevens transparant zijn! Daar kan de fokker zelf zijn keuzes in maken.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:25

Getty, wat een prachtig gezicht als ze zo tevreden liggen. Wordt baasje ook tevreden van :))

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:51

Ik denk dat we ook heel blij mogen zijn met de vele informatie die via KFPS te verkrijgen is. Dat is lang niet bij alle stamboeken zo.
Klasse 3 is gedefinieerd als nog acceptabel dus ik heb daar dan ook geen moeite mee. De grens is natuurlijk twee jaar terug echt wel onder de loep genomen. We kunnen erover blijven zeuren of we kunnen blij zijn met de vele informatie en aan de hand daarvan onze keuzes maken. Ik ben ook erg benieuwd hoe de jonge hengsten erin gaan groeien.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:11

Ik sluit mij daarbij aan. Het is goed dat er zo transparant over gecommuniceerd wordt en de fokker kan daarin vervolgens zijn eigen keuze maken. Als jij een merrie hebt die een sterke vererfer is en geen cornage heeft, zou je - omwille van andere verbeterpunten - nog eens een gokje kunnen wagen.

Tijd zal leren hoe sterk de nieuwe hengsten vererfen. Voor hetzelfde geldt blijkt hij dat helemaal niet door te geven.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:37

Had ik begin oktober een winterdeken (of, nou ja, regendeken met afneembare hals) besteld voor Jels, inclusief onderdekens. Hele pakketje goed voor een paar honder euries. Krijg ik de ene week bericht dat het volgende week geleverd gaat worden en de volgende week bericht dat de levering weer is uitgesteld.

Inmiddels maar eens gaan bellen met Hypostore. Krijg ik een vrij wazig verhaal, althans ik vermoed dat wij elkaar niet begrepen maar mijn doorvragen heeft niet geleid tot opheldering. Mij werd verteld dat de deken 'uit productie is'. Ik begrijp daaronder: ze maken hem niet meer. Ik vermoed dat zij bedoelt dat hij nog gemaakt moest worden, inmiddels gemaakt is en onderweg is naar Nederland (vanuit Ierland, for f### sake). Verwachting eind deze week/begin volgende week verzenden.

Hele zooitje is natuurlijk wel op voorhand afgetikt en bovendien hoor ik al sinds oktober dat ze verwachten dat hij eind deze week/begin volgende week verzonden wordt.

Zoals jullie begrijpen, verwarring alom, maar ik begin wel ongeduldig te worden. :=

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:44

Jelske: Snap dat je ongeduldig bent. Duurt wel lang zeg..

Ik ben ook blij met zoveel informatie van de kfps bij de hengsten. Aan de fokker de keuze om er wat mee te doen. Ik vind het soms wel lastig waar ze fase 1 tot en met 3 op baseren. Ik bedoel wat moet ik er bij voorstellen wat zo'n hengst dan lichamelijk heeft bij bijv. Cornage?