Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suusenmalvin schreef:Hoi allemaal..
Helaas slecht bericht van deze kant. We zijn gisteren met Femme naar de kliniek geweest. Nu blijkt dat ze aan beide voorbenen beschadigingen aan de pees heeft.
Het vooruitzicht is niet best. Het traject gaat heel lang duren, met de grote kans dat ze nooit meer de sport in zal kunnen.
In de aankomende periode zal ik een keus moeten gaan maken.. Wil ik dit jaar van revalidatie en enorme kosten gaan investeren, of moet ik een andere beslissing nemen. Jullie begrijpen dat dat een keuze is die ik absoluut niet wil nemen. Femme is mijn droompaard, ze is alles wat ik zoek in een paard.. en dan dit. Waardeloos!
Nu gaan we eerst acht weken stappen volgens schema en dan terug naar de kliniek voor wederom een echo. En dan maar duimen dat er iig progressie in zit.
Ik zal nog lekker meelezen, maar heb verder weinig meer in te brengen in dit topic![]()
Ik wens jullie allemaal heel erg veel succes met de wedstrijden. Ga zo door, jullie doen het super!
En bedankt voor al het meeleven afgelopen tijd.
Suusenmalvin schreef:Dank jullie wel allemaal!
Ik denk zeker dat deze beschadigingen er al zaten toen ik haar kocht. Of de vorige eigenaresse dit geweten heeft? Geen idee.
Weet dus ook niet of het te verhalen is. Ik ga zometeen even contact met haar leggen en wacht even af wat ze zegt.
Maar ik zeker wel even kijken of er nog iets te verhalen valt. Heb haar verdorie net drie maanden![]()
Ik riep altijd dat ik geen ambities heb in de wedstrijdsport, maar ik vond het de afgelopen keren met Fem wel echt onwijs leuk. Ik heb haar natuurlijk ook gekocht om veel van te kunnen leren.
Als ik nou het geld had gehad om er een wedstrijdpaardje naast te kunnen kopen.. maar ja.. Het geld groeit ook niet op m'n rug helaas.
Ik weet het dus echt nog niet. Fem is me ook te dierbaar om er zomaar een punt achter te zetten.
Citaat:Vitamine E is een antioxidant. De behoefte aan Vitamine E is vooral belangrijk voor jonge snelgroeiende paarden, paarden met zware arbeidsprestaties en drachtige merries. Speelt een rol bij de celstofwisseling, gezondheid, weerstand en functioneren van de spieren. Werkt ter ondersteuning van het spierstelsel en herstelvermogen bij paarden die topprestaties moeten leveren. De behoefte aan Vitamine E wordt verhoogd bij een rantsoen met meer dan 200 ml olie per dag of een laag gehalte aan selenium. Vitamine E beschermt als anti-oxidant het ranzig worden van vetzuren. Groenvoeders en granen bevatten veel Vitamine E. Aan het einde van de winter bevatten hooi en kuil nog maar weinig vitamine E en is extra aanvulling in het rantsoen gewenst. Basisbehoefte per dag: ca.1 mg per kg lichaamsgewicht. Voorbeeld: paard van 600 kg heeft (1 x 600=) 600 mg Vitamine E per dag nodig afkomstig uit het totale rantsoen. Werkende paarden: 1,6 - 2 mg per kg, Dracht(laatste 3 mnd): 1 mg per kg, Lactatie(eerste 6 mnd) aflopend van 2 mg Vitamine E per kg lichaamsgewicht. Bron: NRC Nutrient Requirement for Horses 2007.
boerinnetje schreef:Berdien, snap wel dat je baalt. Heb je geen enkel idee waardoor dit komt? Hoe gaat het thuis dan? Net zo, of is er dan niets aan de hand??