[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:26

Hahaha mijn ritjes worden ook standaard anders dan gepland :')

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:43

Haha, nou deze stallen waren aan 1 kant open, een open deuropening zeg maar, waar dan een stukje buiten aan zit, betegeld, ongeveer net zo groot als een grote stal. De andere kant zat een deur in en daar zit nog een stukje voor waar wij de spullen zetten, en waar ze dus 'binnen' zijn. Wij hebben echter aan de open kant ook een deur gehangen, omdat het anders wel erg koud is. Ze staan nu allebei met een dekentje op omdat het best koud is en ze moeten wennen :) geloof dat Sterre wel erg blij is met deze stal. Is veranderd van een chagrijnig paard met voernijd naar een paard wat je kunt aaien als ze met haar hoofd over de deur heen komt :p ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen!

Ik heb nog never nooit een paard geschoren :p vind het lekker, zo'n wollig paardje en werken doen ze toch niet! Weet niet hoe dat later is met deze 2, maar mij zul je niet snel zien scheren :p

Lekker joh Jolijn!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:47

Jetta is toen ook zo verandert :j Ze kwam van een manege natuurlijk, met gewoon binnenstallen, redelijk klein (zeker in vergelijking met wat ze nu heeft!! :oo ) en allemaal paarden ernaast/tegenover, veel mensen die langslopen, bak aan de achterkant van haar stal.. En toen stond ze ineens ergens in the middle of nowhere, met 1 ander paard tegenover haar en een berg kalfjes naast dr :P Maar wel een monsterlijk uitzicht haha!! Eerst kon ik haar ook nooit aanhalen en stond ze gelijk helemaal achterin (5-6m diepe stal) en nu komt ze gelijk naar je toe om helemaal te knuffelen :+: Heerlijk rustig is ze geworden!!

Heb Jetta foto's in het fototopic gezet <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:00

Kijk nou wat 'k vind!!!!!!!! :\ :\ :\
Dit was Jetje toen we dr net hadden, november 2011.... :\ :\ :\

Afbeelding

Zet daar deze tegenover... :\ :\ :\

Afbeelding

:\ :\ :\ Mn mond viel gewoon open... Heb 'r met mn ouders net 10 minuten naar zitten staren :') Met schouderklopje van mn pa als besluit _O-

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:48

Die is echt mooi geworden in net een jaar tijd zeg.
Ik heb ze ook in buitenboxen staan en ze worden niet geschoren maar wel onder een deken.
Ze hebben dus wel wat extra haar gekweekt zeg maar. Maar ik rij altijd buiten dus vind het wel lekker voor hen.
Volgende maand weer les van Pedro Almeida en dan is het binnen, Boukje is dan echt supernat na de les.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:59

goeiemorgen

ik kom ook weer eens binnen vallen... := :D

jee wat een verschil zeg! :wow:
gaaf 2 van die foto's!

wat stallen betreft, Fifi staat in een binnenstal, is geschoren en heeft nu een 300 grams deken met een onderdekentje op, en Ferro staat ook in een binnenstal maar wel met buitenluikjes, dus wel wat frisser, die is niet geschoren en heeft een 200 grams deken op... 8-)

binnenbak heb ik hier ook niet, op zich niet erg, maar met veel regen, sneeuw, vorst lijkt het me soms best fijn...

jolijn, ga je in feb nog een keer scheren?
ik zou het niet meer doen, dan zijn ze meestal al aardig in de rui en is het niet meer nodig of je scheert in de nieuwe zomervacht...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:23

goedemorgen,

wouw die foto's van jetta wat een verschil he in een jaar had met amor ook is echt leuk te zien hoe ze mooi uitgroeien das het leuke van opknappertjes.

de andere paardjes in een buiten stal lkkr hoor, ik heb die luxe niet hellaas maar als ik ooit ga verhuisen ga ik daar tog voor kijken.

zo mijn ochtend begon ook goed had nog geen 20 meter naar de trein gelopen of ik lag al op me plaat stoepje gemist met schaafwonden op me handen lkkr, een trein die uitviel en volgende met vertraging dus dan sta je net als vee met zn alle opgepropt in een trein en daardoor ook te laat op werk (handig met de naderende bezuinigen) dus beetje een pech ochtend.

wel zaterdag een leuk zadel op de gekocht die super ligt voor een heel leuk prijsje voor amor om mee te beginnen eem kieffer aachen ben der super blij mee. vanmidag tog maar een deken voor amor kopen zn oude deken van vorig jaar past niet meer en word nu wel koud en hij hoest nog steeds en snot uit zn neus terwijl de antibiotica kuur der bijna op zit dus maar even extra warm houden.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:03

Oeh hopen dat Amor er met extra warmte weer even bovenop komt zeg! Wel leuk dat je zo een zadel op de kop hebt weten te tikken! Moet je soms maaar net treffen ;-) Wanneer ga je beginnen met inrijden? Hij is nu net pas 3 toch?

Stallen zijn gewoon belangrijk als je daar gebruik van maakt... die van mij vind het serieus heerlijk om op stal te staan! Thuis laat ik de deuren altijd open staan en kan ze kiezen tussen weiland, bak, stuk verharde bodem of stal.. geregeld is zij in haar stal te vinden hoor! Staat ze heerlijk te soezen....
Dat ze nu dus veel binnen staat vind ze (geloof ik) niet erg.. af en toe lekker buiten de energie er uit, stukje lopen om te laten grazen en verder met heerlijke hoeveelheden hooi in een lekker pak stro staan... ze is er blij mee, ze is vrolijk, alert en gaat er graag weer in terug. Nu staat ze ook in een stal met heel veel aanspraak, vriendelijke buren en een mooi uitzicht (door de ramen van de buitendeur) naar buiten... stuk fijner dan vorig jaar, toen stond ze in zo'n zelfde ruime box alleen keek ze uit op niets en kwam er ook eigenlijk niemand langs die daar niet aan die kant ook toevallig een paard had staan. Daar merkte je gewoon dat ze het minder vond, nu is ze echt wel fijn in omgang! De ligging is dus echt belangrijk

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:13

Oehh ik heb ook een nieuw zadel nodig!! Vorige eigenaar van Jetta is zijn afspraak na gekomen, dus ik krijg flink wat geld terug en nu heb 'k eindelijk de middelen om voor Jetta een goed passend zadel aan te schaffen!!! :):)

Wat stalling al niet met een paard kan doen hè!! Zo bijzonder..

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:32

Zo das mooi en lkkr dus jetta gaat ook voor nieuw zadel

Geeeske jaloers hoor lkkr je paardje aan huis wil ik ook wel

Ga van de zomer langzaam beginnen dan is die 3,5 jaar je merkt gewoon aan hem dat ie iets wilt hij verveelt zich en is dan heel vervelend ook al staat ie gemidelt 4 uur buiten

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:16

Hoe had je dat geregeld over Jetta dan? Die heb je toch opgevangen? Of was dat iemand anders ;-)

Ja dodo, ben er ook erg blij mee dat ze hier gewoon lekker thuis kan staan... al staat ze nu op stalling ergens anders en dat heeft ook wel weer zijn voordelen! Nu bijvoorbeeld... blindedarmontsteking, tenminste, dat zeggen alle symptomen maar ze kunnen mijn blindedarm niet vinden op echo's... tsja en om nou gewoon maar wat te gaan snijden?! Dus nu met pittige medicatie naar huis gestuurd net, en afwachten of het beter wordt! Had in ieder geval een dikke blaasontsteking, dus dat is ook niet fijn...
Dan is het wel heeeeeel lekker dat de stal gedaan wordt, het paardje gevoerd en vertroeteld wordt en dat ze lekker mee kan in de stapmolen of met stalgenootjes op pad kan aan de hand... Die springen allemaal bij en dat voelt heel goed! Thuis moet je dat dan toch maar weer zien te regelen he?!...

Iemand nog mooie winterfoto's? aangezien ik dat heel graag wilde maar met dit geweldige weer dus ziek zit te wezen... :(

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:47

Dat klinkt niet goed Geeske, hopelijk valt het mee en knap je van de medicijnen een beetje op.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:47

Ik hoop het ja!!

Vriendlief heeft net t paardenbeest maar even rond geslingerd.... Haha, ze ging al voor hij de bakdeur dicht had! Rennen, springen, bokken en gek doen... maar daarna ook een flinke tijd lekker gedraafd en ontspannen nog wat met hem gestapt... Op die manier is zij dr energie nog lekker kwijt en heeft hij er niet al te veel werk van! ;-)
Vind ze altijd zo grappig samen... Juist omdat hij lomp is, en geen verstand van paardengedrag heeft is hij er ook niet bang voor en 'doet hij maar wat'... dat maakt juist vaak wel een positieve indruk op Chim, dan doet zij ook maar wat, maar dan is ze helemaal niet schrikkerig en wel heel erg op hem gericht ;-)
Alleen dingen als haar de andere kant op laten gaan enzo gaan niet echt vloeiend, maar ach... ben al lang blij dat ze het samen zo redden!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:39

Ahh klinkt zo lief en wel een beetje als mijn Bob samen met de paardjes, ook zo heerlijk onbenullig :P
Wel raar dat ze je blindedarm niet kunnen vinden... Heb je niet eerder een blindedarmontsteking gehad? Dat hij is ingekapseld (ofzo :') ) en afgestorven?

Wat betreft Jetta stuur ik je ffies een pb :D Staat eigenlijk al teveel op internet :P

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:31

Veel beterschap Geeske! Fijn dat je vriend Chim wat beweging kan geven, dat zou er hier niet inzitten :)

Figo staat in een heel ruime inloopstal, waar hij wel uit de wind kan staan, ideaal! Wel met dekentje op, waar hij lekker warm onder voelt. Nu nog steeds 200 grams, maar 340 ligt klaar voor als het nog kouder wordt (nu vriest het wel wat, maar niet overdreven).

Hopelijk is Amor snel beter!

Figo is zondag voor het eerst gelongeerd en hij deed het super. Man die het deed, heeft les gevolgd bij Marijke de Jong en combineert dat met wat ADB in zijn werkwijze. Paardje liep zo ontspannen aan de longe dat heel zijn manneljkheid er gewoon uithing :) Erna nog een uitgebreide kriebelbeurt en een emmertje slobber: tevreden paard!
Ik heb nu helaas een buikgriep te pakken, hopelijk is die tegen morgen beter, want dan komt er een fotografe langs voor sneeuwfoto's, kan zijn nieuwe halster dadelijk dienst doen :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:35

Jij ook beterschap dan Liesbeth!

Ik heb wel een eerder last van mijn (waarschijnlijk) blindedarm gehad, en toen konden ze hem ook met moeite vinden, maar toen was hij niet ontstoken genoeg om te opereren, toen was ik 10 of 11 ofzo... geen idee of dat ding nu weg kan zijn!! Maar hij kan ook dieper zitten... maarja, ik kijk het even aan... heb nu gewoon een super zere plek in mijn buik en loop krom maar voel me verder wel weer aardig.

Tof dat Figo zo lekker ontspannen liep! zo'n eerste ervaring is zoooo belangrijk!! Als die ontspannen is kun je er makkelijker de volgende keer weer mee aan de slag he? Heel fijn!

Bah, ik wil foto's maken van mijn witte paard op een witte achtergrond!! tsja, binnenblijven is toch echt een beter idee helaas!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:15

Klinkt verre van fijn :( Hoef je niet geopereerd te worden? Hier al wat beter, wat ik daarnet at, is alvast binnen gebleven :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 01:15

Klinkt goed zeg, dat longeren Lies!! :D Gaat de fotoshoot morgen nog door?!

Ahhh bah, gaat het al wat beter Geeske?

Heb wel wat, wat jullie misschien kan opvrolijken.. Heb ze ook in het fototopic gezet, maar ik zet ze hier lekker ook nog 'n keer neer haha <3

Jetta showen <3

Afbeelding

Knappe koppie :+:

Afbeelding

En Tammetje moest natuurlijk even de bink uithangen <3 Haha.

Afbeelding

:+:

Afbeelding

En! Nog wat leuks, vandaag voor het eerst gesleed met Kevinnetje :+: Supergaaf!!!
Zo trots op 'm <3

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:35

xXutopiaXx schreef:
Klinkt goed zeg, dat longeren Lies!! :D Gaat de fotoshoot morgen nog door?!

Ahhh bah, gaat het al wat beter Geeske?

Heb wel wat, wat jullie misschien kan opvrolijken.. Heb ze ook in het fototopic gezet, maar ik zet ze hier lekker ook nog 'n keer neer haha <3

Jetta showen <3

[ Afbeelding ]

Knappe koppie :+:

[ Afbeelding ]

En Tammetje moest natuurlijk even de bink uithangen <3 Haha.

[ Afbeelding ]

:+:

[ Afbeelding ]

En! Nog wat leuks, vandaag voor het eerst gesleed met Kevinnetje :+: Supergaaf!!!
Zo trots op 'm <3

[ Afbeelding ]

leuk he dat sleeen,men je normaal ook met je shettie

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:42

Ach, wat is Kevin een schatje :) Je andere twee zijn natuurlijk ook prachtig!

Ik voel me beter, nog wel wat slapjes maar nu gewoon op mijn werk. Fotoshoot kan vanmiddag dus gewoon doorgaan :) Vanavond wordt Figo nog eens gelongeerd door de trainer, hopelijk doet hij het even goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:44

Ik wil ook een shoot vandaag :')
Mooie foto's Natasja!
En super dat je nu voor een goed zadel kan gaan!!!

Weten jullie hoe kkkkoud het is? Ik kwam de auto gewoon uit met bevroren tenen...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:02

Doet je kachel het niet? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:07

Jawel maar tegen -12 kun je bijna niet stoken :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:40

-12!!!!! Jeetje!!! Haha! :oo

Thnx meiden :D Blijf jullie, zo lang er sneeuw ligt, nog veel meer vervelen met foto's hoor hahaha! :o :D

keona, ik heb hem zo'n 2-3 keer voor het karretje gehad, maar die moet nog goed afgesteld worden dus daar wachten we even mee :D Hij doet gewoon altijd zo zn best dat ik dacht dat dit ook wel goed zou gaan haha. Hebben 2 rondjes gemaakt en toen was het wel weer genoeg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:52

Haha ik heb ook een shoot geregeld *\o/*