Jolijn -> Heel veel sterkte vandaag! We denken aan jullie en er brandt al een kaarsje voor Robijn hier.
Elise -> Doe je rustig aan met de koffie vandaag? Hoe is het met je collega met de blauwe oog? Meursing? Van kliniek Meursing in Hazerswoude Dorp? Daar ben ik geweest voor de klinische keuring van Rintske, en is niet zo heel ver weg van de fokkers van haar. Bah, die rhino komt dan best wel dichtbij hun.....
Kelly -> Hahaha! En ik ben niet eens blond! Ik zag het al voor me, Rints met een tag door haar oor, en kon me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat doen bij hun paard.....
Wanda -> Echt wel fijn dat Y jou komt helpen met Jippe en hem wekelijks gaat rijden! Zo te lezen ging het gisteren super!
Eline -> Je hebt tegenwoordig van die mobiele bussen die röntgenapparatuur bij zich hebben en bij je op stal kunnen komen. Scheelt je een ritje naar de kliniek, maar ik weet niet of het zoveel goedkoper is. Wel balen dat het niet zo goed gaat met zijn rug. Zou de artrose daar ook al toegeslagen hebben?
Miichelle90 -> Beterschap met je zere vinger!
Heidi -> Hopelijk is het idd géén rhino!
Benthe -> Hoe gaat het met je poezelige neusje?
Frank en Anouk -> Gefeliciteerd met Michelle!
Lisenka -> Leuk zo'n langharige blonde modderhond! Tommie spuit ik regelmatig even nat met de tuinslang, maar Lissy (het hondje bij ons op stal) springt gewoon bij het dichtstbijzijnde weiland in de waterton om af te koelen, hahaha!
Anouk -> De deken was al gewassen omdat ik het vorig jaar al eens had gebruikt voor het paard wat ik mee had op vakantie. Aan het wasmiddel kan het niet liggen want dan zou ze er ook op moeten reageren wanneer ze haar fleecedeken of zadeldekjes op heeft. De deken gaat dus gewoon weg, en ik koop een andere van ander materiaal, waarschijnlijk meteen een eczeemdeken.
Ilona -> Leuke foto's van de vakantie en het verliefde paar!
Gabriella -> Daar istie weer! Moreno de bruine fries! Staat jullie echt wel goed!
Maandagmorgen vroeg ben ik weer tante geworden van een heeeeeeel lief en superklein neefje! Hij heet Rick en moet voorlopig nog in het ziekenhuis blijven. Als het kan dan gaan we vanavond even een kijkje nemen bij hem.
Ik heb inmiddels een paar foto's ontvangen van de clinic van afgelopen zondag. Hier eentje om alvast te delen!
Wauw Gab, ziet er netjes uit. En wat een gave frontriem.
Saida, ook een mooi plaatje. Enne....Elise gaat niet werken vandaag. Ik belde haar vanmorgen wakker (sorry Elise). Ze moet vandaag naar het ziekenhuis voor haar oog (controle).
borderjay
Geplaatst: 01-07-09 12:06
Oehhhh,dat dekje wil ik ook Saida helemaal mijn kleurtje Was het leuk en leerzaam bij jenny?Ik ben héél erg benieuwd,wij hebben op stal in juli ook een clinic van haar waar Moreno en ik aan mee gaan doen. (er zijn trouwens nog 3 plaatsen voor vrij )
Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve woorden. Ik voel me een beetje onwerkelijk nog, ga zo naar stal om nog even een paar uur met haar door te kunnen brengen en veel te filmen en foto's te maken...
Het is zooo raar dat mijn geweldige paard er vanavond niet meer is...
borderjay
Geplaatst: 01-07-09 12:21
Jolijn Ik had net gereageerd in het foto topic van Robijn en jou....ik wens je vandaag heel veel sterkte en kracht toe...weet niet goed meer wat te zeggen
Er is ook niets wat er nog gezegd kan worden, het is gewoon zo... Hoe rot het ook mag zijn, het is het beste, voor haar en voor mij!
Snowy2004
Geplaatst: 01-07-09 13:43
Michelle: Joh, gatsie dat is niet fijn. Succes vandaag met het uithalen van de hechtingen.
Heidi: Nou, zeker hopen dat het geen Rhino is. Wanneer krijgen ze de bloeduitslagen? Lastig als je paarden niet op 1 stukje kunnen staan.
Kelly: Dat is nou ware liefde.
Anouk & Frank: Gefeliciteerd met Michelle. Jammer Frank dat je ook niet lekker kan gaan zwemmen met de kids.
Lisenka: Je bedoelt dat Banjer gaat zwemmen of Jan? Ben benieuwd wie na zijn zwemactie lekker gaat rollen. Ik gok op Banjer!!! Haha. Wel handig dat hij dat lekker op zijn eentje kan doen. Is dat gewoon een meer dat afgezet is ofzo? Of zit hij aan een lijn? Wel makkelijk hoor. Haha, ben een beetje maf denk, zie nu dat Banjer de hond is.
Jan: Je moet hem ook sokjes of slippers aan doen als hij het zwembad in gaat. Wat een verschil qua groote!!
Ilona: Gave foto’s hoor. En het is duidelijk hij vind haar GEWELDIG. Haha.
Jell: Arme Lemmy. Ik hoop ook dat het nu zo blijft.
Borderjay: Mooie foto’s, ziet er goed uit.
Saida: Ik ben bezig met zo’n mobiele bus van rontgen enzo. Het is iig een stuk duurder dan in de kliniek, dat weet ik nog wel van de vorige keer. Maar weet niet of ze ook echo’s maken. Ik denk niet dat het artrose is, maar ja we moeten het even afwachten. Gefeliciteerd. Toch te vroeg. Verwen de ouders maar goed en praat er veel over. Ik weet hoe het is en dat je dat echt nodig hebt. Nu merken ze het waarschijnlijk nog niet, maar straks als Rick thuis komt en de rust in huis keert, komt de schrik pas.
Jolijn: Heel veel sterkte voor straks en maak idd opname’s. Leg haar hele dag nog vast en maak er een soort film van met bijv. zonsondergang op het eind. Heeft een kennis van mij ook gedaan, was echt vreselijk mooi. Nogmaals sterkte, ik zal aan je denken.
jolyn heel veel strekte van mijn kant ook hou je haaks meis en geniet nog even van haar en bedenk dat je de mooie momenten niet af kunt laten pakken en ze in je hart kan bewaren
Zoo ik heb wel meegelezen, ga strakkies op iedereen reageren. Vandaag weer in het ziekenhuis gezeten, maar nu werd ik snel geholpen.
Ik was aan het werk en ineens het verband onder het bloed. Dus wij het verband open geknipt. Was het onder het verband niet helemaal goed gegaan. Dus lag weer open. wij weer naar het ziekenhuis. Nu zit ik weer ingepakt. En heb geen gevoel in me vinger meer, hij zat met een scherp ding overal in me vinger te prikken maar ik voelde niks. Dus over een week moet ik me gevoel terug hebben en anders moet ik weer naar de dokter. Dus afwachten
xxxNaatjuhxx
Geplaatst: 01-07-09 19:37
Jolijn heel veel sterkte !
JeanleGrand
Geplaatst: 01-07-09 19:56
Citaat:
Kelly_Taco : Jean Wat een dotje zeg! Loop jij de hele dag met je camera om je nek dat je altijd van die briljante plaatjes hebt?
Het is een gave, denk ik...
Vooruit, nog maar eentje:
Zorrero groeit lekker en loopt nu al in de dressuur houding.
Karina
Geplaatst: 01-07-09 20:48
Hallo lieve mensen, ik volg jullie verhalen, maar heb even niet de energie om bij te reageren. Om maar met de deur in huis te vallen, van Rico zal ik afscheid moeten gaan nemen, het gaat allemaal ineens heel hard. Qua longen was het beeld behoorlijk dramatisch, hoofdoorzaak een steeds verder opbouwende allergie voor in ieder geval vogels. Je kunt hem er niet tegen beschermen, want vogels zijn overal. De enige oplossing zou zijn dat hij elke paar weken een aantal dagen naar de kliniek zou moeten om de boel weer op te laten schonen aan de inhalator + evt. spoelen zodat hij voldoende zuurstof binnen kan krijgen. Maar dat is geen prettige procedure. De DA zei me dat hij werkelijk geschokt was hoeveel slijm en vocht hij opbouwde en hoeveel ontstekingsreactie er zat. Daarnaast heeft hij de artrose in zijn rug die zo ernstig is dat hij zelfs onbelast erg veel moeite heeft met bewegen nu. De andere DA's hebben het op zich niet verkeerd gehad dat hij ernstige spierproblemen had, maar die zijn dus secundair! Komen door spannen tegen pijn (compenseren) en door zuurstoftekort in zijn lijf omdat hij gewoon niet voldoende op kan nemen. Rico is zo'n harde bikkel dat hij zo ongeveer doorgegaan is tot hij er bij neerviel (ook letterlijk met mij er op tijdens ons laatste ritje). Hij staat nu even bij Ullkenney en het veulen in de wei, we hopen hem daar nog wat plezier mee te doen omdat hij haar zo miste.
Veludo was ook, zoals eigenlijk wel te verwachten, weinig goed nieuws. Neurologisch flinke problemen, er zit weinig connectie tussen voor- en achter, bewegingspatroon is behoorlijk afwijkend, rechterheup beweegt niet mee en ligt lager als links en hij blijft in de achterhand dan ook inderdaad erg achter in ontwikkeling vergeleken met de voorhand. Het is op dit moment nog niet duidelijk hoever de zenuwbeschadigingen doorlopen naar voren ook. Tot zover kwam het dus aardig overeen met Steffi. Ik heb zelf het idee dat de manipulaties van de voorste halswervels die zij heeft kunnen doen wel al iets voor hem hebben gedaan, maar dan alleen ook aan de voorkant. Maar aangezien ik wel vol achter haar oordeel stond dat hij spier- en zenuwtechnisch alleen maar minder zou worden als je hem niet zou belasten, wilde ik wel meer zekerheid over de gewrichten van het been waar hij steeds kreupel is. Daarvoor dus naar deze kliniek. Zijn rechterknie is helaas vrij serieus stuk. Er zit heel veel kalkafzetting in het gewricht en kapsel en dat veroorzaakt de kreupelheid. Helaas kun je dit niet weghalen zoals bijvoorbeeld een los stukje (daar had ik eigenlijk op gehoopt). Alles is het gevolg van oud trauma, niet van aanlegfouten o.i.d. DA heeft sterk vermoeden dat "het ongeluk" wat hij in de opfok gehad heeft waar we weinig over te weten komen, is geweest dat hij een poos met rechterachterbeen over een hek o.i.d. heeft gehangen. Het hele beeld wat hij geeft past bij dergelijk trauma. De zenuwbeschadigingen, en er zijn waarschijnlijk door bepaalde worstel-bewegingen schilfers kraakbeen/bot losgekomen en daar is deze kalkafzetting een reactie op. Hadden ze dat toen direct behandeld, dan had het niet zover hoeven komen...
Er is een onderzoek mogelijk in Utrecht wat uitsluitsel geeft over de mate van zenuwbeschadiging en tot waar het loopt. Dat heeft echter niet zoveel zin om te weten als je de knie niet pijnvrij zou kunnen krijgen, want dan is hij zowieso niet belastbaar. Op dit moment is hij ingespoten in de knie en in zijn rug ter hoogte SI-gewricht. Ieks, wat een grote naald! Hij mag nu 10 dagen niks, wel gewoon vrij in zijn eigen beweging hoor, en daarna 3 weken gaan belasten. En daarna weer terug en dan kan hij zien of hij gereageert heeft op de inspuitingen. Als dat zo is, wil het helaas niet zeggen dat het zo blijft. Het effect kan 3 weken duren, 3 maanden of misschien zelfs wel 3 jaar als het aanslaat. Maar het kan ook zijn dat het helemaal niet helpt, en dan hebben we zeker wbt de knie een probleem. Maar hij heeft dus in tegenstelling tot Rico nog wel kansen en die krijgt ie ook! Momenteel heeft hij thuis gezelschap van Arjan zijn 3-jarige kwpn-merrie die naar de keuring moet, en dat gaat super. Met Rico liep het niet meer lekker omdat Rico (begrijpelijk) chagerijnig was en Ludo dat niet begreep en vervolgens niet pikte. Die schermutselingen waren voor allebei niet goed.
Dus, het loopt aardig om in mijn kop, om het voorzichtig uit te drukken . Het circus rond het feit of onze grond wel van ons is, is ook weer aangeslingerd en volgende week komt het kadaster meten. Naar aanleiding van die uitkomst gaat Defensie dan een gesprek met ons voeren.
Karina.. jeetje, ik schrik ervan... . Wat een k.lote situatie bij jou... En jij bent zo goed voor je paardjes, je hebt een paradijsje aan huis, je woont in het paradijs van NL, en dan dit..... Arme Rico... het is dus einde verhaal ? Wat erg.. Je zult vast heel verdrietig zijn... Ik hoop dat Veludo het goed gaat doen op de inspuitingen, maar men, dit is niet niks, 2 paarden die niet happy zijn (zacht uitgedrukt). Heel veel knuffels en sterkte... .
DinkeyGirl
Geplaatst: 01-07-09 21:21
Oh nee wat een kl.otenieuws.... ik weet niet wat ik moet zeggen, net als Iloon vind ik dat je zo goed voor je paardjes bent en er zo veel voor over hebt Ik wou dat ik iets kon doen om je te helpen, dit is echt zo veel slecht nieuws in 1x Ik wil je echt ontzettend veel kracht en sterkte wensen om je hierdoor heen te slaan. Mijn PB staat altijd voor je open!
Wb Veludo ga ik echt heel erg hard duimen dat het aanslaat en dat daar in ieder geval nog verbetering mee te bereiken is. Maar is wel knap waardeloos van dat ongeluk zeg... echt erg dat ze dat toen niet gelijk behandeld hebben, dan was het idd niet zo ver gekomen. Hij MOET er gewoon door.
Ik hoop dat je snel wel meer (positief) nieuws krijgt over je stukje land, dat kan je er nu ook echt niet bij hebben....
Hele dikke knuffel en als ik iets voor je kan doen hoor ik het graag!
Nouvel
Geplaatst: 01-07-09 21:34
kom even binnenvallen om te zwaaien, verder drukjes hier de laatste weekjes voor de vakantie...
jee, karina wat een ontzettend rotnieuws inderdaad zeg... heel veel sterkte...
jolijn, jij ook nog heel veel sterkte, wat onwerkelijk zal het allemaal zijn, en wat een moeilijke dag zul je hebben gehad...
Karina, heel veel sterkte.. Ik heb ook niets meer aan de rest toe te voegen. Knuffel voor Veludo, Rico en jou
Jellie
Geplaatst: 01-07-09 22:35
Borderjay, leuke foto's. Mooi setje zijn jullie.
Saida, van harte met je kleine neefje Dat dekje is gaaf op je paard.
Robijntjah, veel sterkte
Miichelle90, beterschap. Klinkt niet fijn zeg.
Karina, niet niks zeg wat je allemaal op je bordje hebt gekregen sterkte met het afscheid wat je moet gaan nemen en ik hoop dat t met Veludo zal beteren.
Flan is weer bij de buurshetten op de wei geweest. Hebben nog sprintjes getrokken met elkaar Was in mijn uppie naar huis gereden terwijl Jan ging klussen. Precies op de dag dat oudpapier buiten stond Wat in schuin over de weg met een 2x zo groot paard resulteerde. Toen nog 5 minuten gedaan om een bruggetje op te gaan en een halve om er weer vanaf te gaan Iig was ik erg trots dat we heelhuids thuis kwamen. Op de terugweg zag ik pas hoe erg die straat voor de brug onder haar hoeven versleten was
Morgen ga ik trouwens mijn nieuwe baas ontmoeten. Ben erg benieuwd. Mocht een half uur eerder naar huis om naar de kapper te gaan v.d. baas Ben er bij 2 langs gegaan maar die waren vol.. iedereen nog ff voor de vakantie natuurlijk
BrankaZ
Geplaatst: 01-07-09 23:14
@ Karina: wat een vreselijk nieuws Heel veel sterkte en ik duim hard dat Veludo zijn kansen pakt en weer herstelt.
@ Jolijn: Je zal jouw meisje nu moeten missen. Veel sterkte met dat gemis.
Karina
Geplaatst: 02-07-09 01:44
Dank jullie wel voor alle steun en lieve woorden, doet goed hoor! Gelukkig is Veludo op zich eigenlijk prima happy, in tegenstellig tot Rico. Veludo zal zich straks eerder gaan ergeren dat hij 10 dagen rust heeft. Onder het zadel vind hij heel moeilijk met zijn balans enzo, maar het werk aan de hand, lange teugel en dubbel longe doet hij eigenlijk graag. Hij laat het wel goed merken hoor als zijn knie zeer doet, dan stop ik ook onmiddelijk, maar het zou gewoon al heel mooi zijn als hij zover kon komen dat hij pijnvrij en redelijk veilig (dus neurologisch beter als nu) recreatief het bos in kon onder het zadel, en wat langeteugelen. Nog meer zou natuurlijk nog veel mooier zijn, maar daar zou ik al heel blij mee zijn omdat hij daar ook happy mee zou zijn. Ik moet ook maar wat creatieve dingen verzinnen qua vrijheidsdressuur die niet belastend zijn voor zijn huidige probleemgebieden. Misschien gewoon iets geks als apporteren ofzo, dat ie toch bezig is.
Heeft er hier iemand belang bij mijn heerlijke trailertje? Hij is bij ons nu eigenlijk overbodig omdat ik zelden meer alleen weg hoef (ik kon met deze zonder E rijden, maar dat is nu eigenlijk nooit meer nodig) EA-TK: Trailer, in veel gevallen zonder E te rijden