[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:39

Ik ga straks even bijlezen...

Heb vanochtend een shoot gedaan met een fries.. moet de foto's nog uitzoeken maar hier heb ik er alvast 1 paardje is van just_eva hier op bokt

Afbeelding

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:01

Lin: wat een gave foto Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:31

Even uit mn meeleesmodus....

Eef ik zit hier met tranen in mn ogen, ik krijg echt kippevel van je verhaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat je een rotavond en nacht gehad hebt. Als ik iets voor je kan doen dan ben ik er voor je. Een hele dikke knuffel, ik vind het echt nog steeds heel erg knap van je dat je dit hebt gedaan voor zowel Enno als jouzelf. Hou dat in je achterhoofd als het even te veel pijn doet...

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:34

Eef: heel veel sterkte Ach gut Kusje

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:14

Regine -> De lange teugeldag was zeer geslaagd las ik!
Ook las ik verschillende enthousiaste reacties, daar doe je het voor!
Mooie foto van jou met Capiola.

Sanne -> Die arme Vaidosa, nog steeds helemaal van slag.
Mazzel dan dat ze zich evengoed nog zo ontspande. Knipoog
Zit me af te vragen waarom Yaco niet reageert op een pop met slierten en wel als er iemand op z'n rug zit.....

Lisenka -> Zo dan hebben jullie idd mazzel gehad dat er niets is gebeurt!
Daar wil je toch niet aan denken..........

Fanny -> Gefeliciteerd!!

Lindy -> Gave foto!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:03

Eef, heel veel sterkte!
Mooie fotos voorbij zien komen, kan ff niet op iedereen reageren haha, weet t niet meer..
Dus weer ff ego..
Kreeg donderdag toch een leuke verassing, stond een bos bloemen van me nieuwe vlam in de keuken, met rode rozen en alles, echt super mooi Haha! Weer een leuk weekend gehad saampjes Haha!
Vandaag naar de efteling geweest met me nichtje, moeder en goede vriend van me, erg leuk. Lekker in achtbanen geweest haha
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 20-10-08 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:06

esther: klinkt idd "gezellig" daar op stal. tja tis nogal eens wat hoor.
lindy: prachtfoto. vond net ook nog zoiets op hyves bij een missnederland deelneemster.
fanny: gefeliciflapstaart! nu op naar het roze pasje he.
evelien: tja de wereld is hard he, maar denk maar dat dit het beste is.
suzan: lekker, zal wel heerlijk rustig zijn geweest daar. en wat zijn alels??

ik ben vanmorgen nog ff naar de huisarts geweest voor controle. m'n longen zijn schoon verklaard, kreeg wel de waarschuwing mee dat ik er nog wel een week of 10 enigzins last van kan blijven houden. idd heb ik af en toe een oneindige hoestbui en snel de trap op rennen is ook een aanslag op m'n ademhaling. maar t komt wel goed, onkruid vergaat niet.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:08

Frankiej > Bij wie? Kelly?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:10

Frank, oeps, was typfoutje hihi. Heb het al verbeterd, moest Alles zijn. Was idd heerlijk rustig Knipoog
Vervelend dat het nog niet over is zeg...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:17

Eef heeel veel sterkte

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:46

danielle: idd. ken je die dan? woont nog hier in de buurt ook. ken haar zelf niet hoor, maar kwam ze tegen via vrienden op hyves.
suzan: ik doe alles weer hoor, alleen soms merk ik wat aan me conditie.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:49

Kijk nog eens goed naar het paard Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:35

chantal: Welkom!

anita: Dank je Lachen Ik probeer ze wel zoveel mogelijk aan te doen, met lopen, longeren en ik probeer ook met rijden, mn andere staan dan naast de bak en die kan ik dan aandoen als het niet meer gaat.... en eigenlijk wil ik ze niet aan naar het bos, maar nu doe ik dat toch, heel voorzichtig! Rij dan toch minder intensief maar ze vormen wel. Ik kan al wel merken dat ze wat soepeler aan het worden zijn. Welke laarzen heb jij? Er zit ook verschil in leer, de ene loop je veel sneller in en is veel zachter, dus kun je misschien nog wisselen.
Leuke foto's! Zit dat nou lekker zo'n ding?

fanny; Dank je, hoe gaat het met jou? Gefeliciteerd! Wanneer praktijk?

saida: Super! Het was ook wel heerlijk weer om buiten te rijden! Vond rints het ook leuk, naast spannend.

ilona: Dat zijn nog de rubber laarzen Knipoog Alles gaat inderdaad beter tussen ons, ze wordt al bijna te braaf en rustig! Let maar op, jij en Chico gaan straks ook zo! Gaat benthe hem helemaal inrijden of ga jij ook, onder haar begeleiding?
Nog een weekje! Dan ga ik mijn agenda er zo is bijpakken!!!!

Benthe: Netjes gereden!! Als je zo doorgaat ben je zo klaar met de b

sanne: Je kan op verschillende manieren afspenen, bij ons kunnen ze elkaar meestal nog wel horen, gaat eigenlijk altijd wel goed.
Ze pakt het ontzettend goed op, want hiervoor had ik 1x buiten en 1x dressuur gereden en had ze daartussen 3 dagen stil gestaan..alleen een proefje is nog wel moeilijk..alles moet zo snel!
Mooi dat vaidosa nu ook wat wil ontspannen!
Iggie en zn charmes maken een goede kans!

Jolijn: Van bloot paard naar volledig in set!! Ze komt er al wat beter uit te zien!!

lisenka: Ik probeer goed op mn houding te letten, en stukken gaat het ook..maar aan het einde van het rijden kakt ze wat in en moet ik goed denken aan het voorwaarts rijden en dat gaat erg ten koste van mn houding. Les 1x in de week met dr...anders waren we nu niet zo ver geweest!
Dan schrik je wel als de paarden op de weg lopen! Die van ons hebben een keer de snelweg onveilig gemaakt...gelukkig kwam lagartera naar je toe!!

evelien: Sterkte! Het is niet makkelijk, maar gelukkig heb je goede mensen voor hem gevonden. Waar ergens in belgie is hij heen gegaan?

regine: Leuk dat je dag zo een succes is geworden! En dat je zelf ook nog ervan kon genieten, ipv alleen regelen en kijken of alles goed loopt! Mooie foto!

Esther: je maakt nog is wat mee..die eigenaar klinkt inderdaad wel gezellig Vork Hoeveel friezen heten wel niet hessel!
Atlas is net een spook met zn jasje zo Knipoog leuke foto's!

lindy: Mooie foto, kwaliteit en achtergrond is super! Alleen jammer dat zn been net voor zn neus zit

frank: Dan ben je er nog snel vanaf! hopelijk vallen de 10 weken mee

Ik heb een erg leuk nieuwtje!!! Shannon krijgt er volgend jaar een half broertje of zusje bij!! Van niemand minder dan ENCANTO!! Pierre en ik gingen een buitenrit maken, shakira was ontzettend hengstig en encanto liet goed zien dat hij veel zin had.. Bloos
*ons 'ídee' is nu goed uitgevoerd ilona Knipoog*

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:43

Heb er nog veel meer Tong uitsteken ben ze even aan het bewerken en open straks een topic.. dan plaats ik hier de link wel even Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:05

Bij deze plaats ik even een berichtje van Nouvel

Nouvel (Ellis) is gistermiddag (rond 16.00) onder haar paard (Fifi) gekomen in het slootje vlak voor ons huis
Fifi schrok van de nieuwe bal van Jack die door de wind in het weiland gewaaid was
Gelukkig waren Rosanne en ik op dat moment thuis
Rosanne zag het zelfs gebeuren
Ellis lag met haar benen bekneld onder Fifi, die op haar rug in de sloot lag er zat geen water in de sloot wel een laag modder
Zodra ellis een poging deed om er onder vandaan te komen probeerde Fifi op te staan en beukte met haar hoofd telkens tegen ellis aan
Als ze niets deed bleef Fif rustig liggen dat was Ellis haar redding

Gelukkig hebben we haar vrij snel kunnen bevrijden
Zadel eerst afgedaan, teugels losgemaakt en daarna rustig overeind gejaagd en terwijl ze probeerde op te staan heb ik Ellis er onder vandaan kunnen trekken
Fifi kon gelukkig zelf uit het slootje komen door op de lagere kant te springen, ze was heel rustig en gecontroleerd...
Rond 17.00 is Ellis naar de 1e hulp gereden met Richard

update van haar vriend Richard

Nadat Karin eerste hulp verricht heeft bij Ellis d'r voet, zijn we naar de eerste hulp van het LUMC gereden. Na enige tijd zijn we door de eerste hulpverpleegkundige geholpen. Omdat het niet levensbedreigend was zijn we doorverwezen naar de huisartsenpost (die 1 deur verder zat). De dokter van dienst hoefde niet lang te denken om foto's van het been en de enkel te laten maken. Na weer enige tijd werd Ellis opgehaald om foto's te maken.
Na de foto's duurde het weer enige tijd voor ze weer terrecht kon bij de dienstdoende arts (inmiddels een andere omdat de eerste weg geroepen was voor een spoedgeval, iets wat de gehele avond met grote regelmaat gebeurde)
Volgens de foto's was de enkel niet gebroken, wat de arts wel heel erg bevreemde. Maar vertrouwende op de foto's was zijn conclusie dat de enkelbanden afgescheurd waren. Omdat de enkel wel enorm dik geworden was, moest deze eerste voorzien worden van drukverband, waarna er eind van de week gezwachteld zou kunnen worden.
Ook voor het aanbrengen van het drukverband was er weer enige wachttijd. Gedurende deze tijd had het ongeloof van de dienstdoende arts het toch gewonnen van de logica op de foto's, waardoor hij toch besloot om een paar extra foto's te laten maken. En weer enige wachttijd verstreek.
Op de 2e serie foto's (iets hoger en iets lager op de enkel genomen), bleek het wantrouwen van de arts terrecht, Ellis heeft een van de botten van haar voetbeen gebroken. Omdat dit een zeer gecompliceerde breuk is was men van mening dat het niet voldoende zou zijn om de breuk te zetten, maar een operatie noodzakelijk was. Ik ben daarom naar huis gereden om een pyama e.d. te halen.
Bij terugkomst had men toch geprobeerd om de breuk te zetten, maar op de foto's was te zien dat dit niet het gewenste resultaat heeft gegeven. De enkel is daarna in het gips gezet om de enkel te ondersteunen zodat Ellis vannacht een beetje zou kunnen slapen.

Op het moment dat jullie dit zullen lezen, zal de operatie waarschijnlijk al achter de rug zijn, als er geen spoedgevallen tussen door komen is ze om half 8 aan de beurt waarna de operatie als alles goed gaat 1,5 tot 2 uur zal duren.
Omdat ze een ruggeprik krijgt mag ik haar vanmiddag al ophalen.

Na de operatie zal er een lang revalidatie traject ingeslagen moeten worden. Afhankelijk van het herstel mag Ellis de eerste 12 weken helemaal geen belasting op haar linkerbeen uitoefenen, waarna langzaam opgebouwd zal worden. Ze is verder al gewaarschuwd dat het misschien voor altijd een pijnlijke plek zal blijven.
Ondanks dat het allemaal heel pijnlijk en vervelend is, is ze zich er wel van bewust dat het ook veel slechter af had kunnen lopen en ze is dan ook iedereen erg dankbaar die haar vanmiddag geholpen heeft.

Groetjes Richard

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:16

Tjeeee Ellis en Richard wat een verhaal!! Heel heel veel sterkte en beterschap en ik hoop van harte dat de operatie geslaagd is!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:18

Oh arme Ellis!!
Wens ze maar veel sterkte van mij. Gelukkig is het nog relatief goed afgelopen allemaal Ach gut

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:28

Ff ego hoor.

Jeetje, wat een verhaal van Ellis Bloos! !! Heeeel veel sterkte en beterschap Ellis Ach gut .

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:30

Ellis heel veel sterkte. Dat is pas schrikken.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:31

Michelle, ik vind het sowieso al super wat je nu al bereikt hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:38

Nogmaals, heeel heel veel sterkte Ellis!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:14

Ook even uit de meeleesmodus:

Veel sterkte voor Ellis!!

Evelien, ook Ach gut

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:50

Wow.. heel veel beterschap Ellis!!!

Eef, jij ook heel veel sterkte Ach gut

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:19

Jeetje wat een verhaal van Ellis! Gelukkig bleef Fifi nog relatief rustig. Richard wens haar maar heel veel sterkte!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:26

Heeel veel beterschap Ellis! Van zoiets schrik je wel zeg! Gelukkig werd je nog wel een beetje snel geholpen. Een kennis van mij heeft 1 1/2 week mogen wachten tot ze aan dr gebroken arm werd geopereerd (het was niet levensbedreigend). Er was geen bed beschikbaar bij ziekenhuizen in de buurt (zij is ook in het LUMC geweest).