[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:17

Blueberry schreef:
Ess dat klinkt helemaal super! Ik word helemaal blij van je verhaal. Maar ik moet nog wel 4 jaar wachten Tong uitsteken

Haha Clown Ik ben zelf ook zo blij! Haha 4 jaartjes wachten op wat? Bloos

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:19

ik ben even creatief geweest. alleen weet ik niet hoe ik het moet plaatsen..

Was bedoeld voor in mn profiel Lachen

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JG4JYHZC.jpg
Afbeelding

Het is dus de bedoeling dat die andere ook zo neergezet kan worden maar dat trekt bokt niet Bloos

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:20

[quote="Essssss
Hoe bedoel je met de warme dagen? Bloos[/quote]
met oog op de vliegen dat bedoelde ik

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:20

Essssss schreef:
Blueberry schreef:
Ess dat klinkt helemaal super! Ik word helemaal blij van je verhaal. Maar ik moet nog wel 4 jaar wachten Tong uitsteken

Haha Clown Ik ben zelf ook zo blij! Haha 4 jaartjes wachten op wat? Bloos

tot dat mijn kleine man een grote man is Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:22

@Peetisgreat: Ooh dat, ja daar heb je wel heel erg last van. Vooral bij de manege, ze komen echt overal! Fuego word er ook geiriteert door, maar ik ook! Het liefst sla ik ze allemaal dood maarja.. Even een vliegenspray ofzo kopen!
@Blueberry: Oh haha Clown . Dan heb je toch nog iets om naar uit te kijken, en als je er dan op zit, geeft je wel een speciaal gevoel hoor! Lovers Leuk toch die foto voor in je profiel! Alleen die andere kan ik niet zien, staat alleen heel groot: Mijn album. Maar dat zal wel aan mijn computer liggen. Knipoog

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:29

Mooie foto van Fuego !
Hij lijkt inderdaad een beetje op Llanero Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:33

esmee ik bedoelde met de nazorg van na de castratie tsjillert heeft er nl heel vele last van gehad en hij is ook goed ziek geweest
dus zoek een goede DA waar je het laat doen en vooral de nazorg laat hem veel lopen

en ik moet wel zeggen dat ik het raar vindt wat je zegt van die mevrouw eerst 200 en als laatste 700/800 euro erg prijzig voor ene castratie

ik heb vanmorgen zo lekker buitengereden heerlijk een nieuw stukje bos ontdekt hahaha twerwijl ik er al langer loop dom he
en daarna mocht hij heerlijk het land op Haha!
vanmiddag nog les gegeven op
de manege viel er toch een miesje van haar pony pf schrok wel hoor
gelukkig had ze een body aan en viel het achteraf nog mee
had de pony eerst nog aan de longe omdat ze voor het eerst met hem in de springwei mee reed het is een jonge pony en het meisje zelf reed ook nog niet zo super
ga zo ff bellen hoe het met haar is
gelukkig stapte ze er wel weer op

weer wat vertrouwen terug gekregen die meid

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:03

zo,moet heel wat bijlezen, druk met school en alles. Blueberry, leuk dat je op vlie gewerkt hebt, ik heb ook 4 maanden op vlie gewerkt, in badhotel bruin, dit jaar

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:04

peetisgreat schreef:
esmee ik bedoelde met de nazorg van na de castratie tsjillert heeft er nl heel vele last van gehad en hij is ook goed ziek geweest
dus zoek een goede DA waar je het laat doen en vooral de nazorg laat hem veel lopen

en ik moet wel zeggen dat ik het raar vindt wat je zegt van die mevrouw eerst 200 en als laatste 700/800 euro erg prijzig voor ene castratie

ik heb vanmorgen zo lekker buitengereden heerlijk een nieuw stukje bos ontdekt hahaha twerwijl ik er al langer loop dom he
en daarna mocht hij heerlijk het land op Haha!
vanmiddag nog les gegeven op
de manege viel er toch een miesje van haar pony pf schrok wel hoor
gelukkig had ze een body aan en viel het achteraf nog mee
had de pony eerst nog aan de longe omdat ze voor het eerst met hem in de springwei mee reed het is een jonge pony en het meisje zelf reed ook nog niet zo super
ga zo ff bellen hoe het met haar is
gelukkig stapte ze er wel weer op

weer wat vertrouwen terug gekregen die meid

Ja.. Maar ze weet wel wat goed is. Nee het was toch 500 euro zei ze net. Het is een vriend van haar, en hij staat goed bekend. Het is misschien wel duur, maar ik denk dat het toch wel waard is. Zij kan echt Spaans, en woont er al meer dan 20 jaar, wij wonen er nog maar net en kunnen geen woord. En de Spanjaarden merken dat, dus dan gaan ze het duurder maken omdat ze denken ooh die merken daar toch niets van! Dat is dus heel erg iritant, en dat hebben we al een paar keer meegemaakt. En tja, ze heeft alles uitgelegd over de castratie, en dat hij echt de beste daarmee is. Ik denk dat ik het gewoon dus daar laat doen, want ik wil niet dat Fuego heel erg ziek gaat worden.. Rondkijken kan altijd nog, misschien is er toch nog wel een betere.. Maar de kans is klein dat dat ons lukt! De nazorg is natuurlijk erg belangerijk, en hier in Spanje staan ze niet zo goed bekend met paarden.. Laat staan operaties enzo.

Maarja, ah dat is dan wel vervelend geweest voor je paardje..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:05

BrankaZ schreef:
cloris schreef:
Enne dames in Noord-Noord Holland, we moeten toch echt eens meeten, Castricum, Heiloo, Waarland hahaha we staan bijna naast elkaar

Je vergeet Alkmaar/Zuid-Scharwoude Huilen

Oopppss Bloos Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:40

Since1983 schreef:
Hallo iedereen

Bij deze meld ik me ook aan als kersverse PRE eigenaar.
Na een "zware 2-jarige zoektocht" heb ik dan toch mijn spaanse mannetje gevonden.
Sinds gisteren is hij officieel van mij. Hij komt rechtstreeks van de fokker.
Hij is nu 2 jaar en werd vorige maand vice-kampioen in België. (dat was meteen een meevaller Knipoog )
Hier al een eerste foto van Llanero XV.

Afbeelding

Welkom!
Woon je nog in Leuven (zie in je profiel dat je ook in Leuven gestudeerd hebt)? Dat zou dan vlak bij mij zijn Haha!
Van welke fokker komt Llanero? Ik ben wel benieuwd Lachen

Ess, wat leuk dat je ventje het zo goed doet, het is ook een knapperd hoor Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:10

wat een plaatje since wens je er heel veel geluk mee
en welkom op het forum Pling

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:05

cloris schreef:
Furia schreef:
Ja zeker weten, noem maar een weekend!
Lijkt me echt heel leuk Lachen

zaterdag 13 oktober? maare wat gaan we doen dan? Cool

Ik vind het prima LachenEen zondag komt mij meestal wel beter uit, weet niet of andere voorkeur hebben? Een dagtocht? Dat we lekker een end door de bossen/duinen gaan en een stukje het strand op?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:09

Nieuwkomer; welkom! Ik hoop ook nog eens dat mn droom uitkomt. Wat een knapperd heb je gekocht zeg! Een plaatje Lachen

Peet: Jemig, das schrikken idd. Wel goed hoor die bodyprotectors Lachen En hoe gaat het rijden met jou en tjillert? FOTOO's Haha!

Soeske: Ik ken het, kruip nu af en toe even snel achter bokt, maar niet zoveel meer als eerst. Hoe is je opleiding trouwens, nog steeds naar je zin?

Blueburry: Leuk hoor die foto's zo bij elkaar! Die link doet het ook niet bij mij...

Ess: Lekker hoor dat het rijden zo goed ging! Ben echt blij voor je. Hoop dat je niet genaaid word bij de castratie, zou niet echt leuk zijn. Maar in goede vertrouwen moet je het dan maar doen..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:09

cloris schreef:
BrankaZ schreef:
Je vergeet Alkmaar/Zuid-Scharwoude Huilen

Oopppss Bloos Haha!

Tis ook al bijna weer een jaar geleden Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:19

Peetisgreat -> Dat was zeker wel even schrikken?
Wel goed van dat meisje dat ze er meteen weer opstapte.

Since1983 -> Zijn de manen van je paard geknipt?
Of lijkt dat maar zo op de foto?
Zou wel zonde zijn.........

Als jullie een meeting bedoelen met paard erbij, dan moet ik helaas afhaken......
De mijne is nog niet verkeersmak, en al zou ze dat tegen die tijd zijn (ben al druk bezig) dan kan ik haar niet meenemen want ik heb geen trailer en geen E-rijbewijs.

Het was vanavond een drukte van jewelste op stal.
Normaal zijn er geen lessen op woensdagavond en is het er lekker rustig, maar morgen is er Harddraverij in Enkhuizen en er rijden veel paarden en pony's mee in de optocht.
Die moeten er natuurlijk tiptop uitzien, dus was iedereen druk bezig met de voorbereidingen.
Plus de zadelmaker was er, en daar was ook flink wat animo voor.
Grytsje begint te groeien, dus de volgende keer moet die beste man ook maar even bij haar zadel kijken of het nog goed ligt.
In de bak was het vrij rustig dus ik heb toch nog eventjes kunnen rijden.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:35

na wat pijn en moeite klom die meid wel wer op haar pony
het gaat wel rederlijk met haar ze is al stijfjes
ilona,
en het rijden gaat super met tsjillert maar rijden en foto`s nemen gaat niet zo Haha! zal wel eens kijken wanneer ik weer wat kan maken ok

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:04

soeske schreef:
zo,moet heel wat bijlezen, druk met school en alles. Blueberry, leuk dat je op vlie gewerkt hebt, ik heb ook 4 maanden op vlie gewerkt, in badhotel bruin, dit jaar

wéét ik Knipoog Ik heb in jou topic op het barokkepaarden of op het andalusierforum gereageerd. Er werkt daar een meisje dta mijn vriend probeerde te versieren hahah. Ene lisanne ofzo? Ze werkt én woont nu tijdelijk op vlieland bij bruin..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:07

Jaa, gelijk er weer op is het beste he peet! En er is vast wel iemand op de manege (of je eigen dochter Knipoog ) die foto's van je wil maken Haha!

Saida: Dat is toch gezellig een beetje drukte. Maar niet altijd natuurlijk Knipoog Was jou merrie nou drachtig?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:59

Since, wat een geweldig mooi paard! Gefeliciteerd!
Cloris, meeting sta ik zeker voor open! Wellicht mooie duinrit met zijn allen??!! Of gewoon borrelen ergens, ook gezellig! Iedereen uit niet NH is dan natuurlijk net zo welkom, toch!?
Ik heb vandaag helaas geen tijd om op iedereen te reageren....dus alleen even een verslagje van mijn kant.

Ik heb een foto binnen gekregen van het naambordje dat ik heb besteld voor Sam. Ik ben er zo enorm blij mee!!
Afbeelding

Dinsdag had ik les met Sam. Het begon dramatisch met harde wind, een Sam die overal heen vloog aan de hand (dat doet ie anders nooit...) en totaal niet kon ontspannen. Tot overmaat van ramp begon het bij aanvang van de les te plensen en waren we samen redelijk doorweekt (terwijl de hele dag de zon scheen Clown ) De les was enorm gespannen en ik kreeg Sam niet op mij gericht. Daar hebben we dus eerst heel veel aan gewerkt, aandacht. En vervolgens gewerkt om hem aan de hulpen te stellen, reactie op mijn been dus. Daarna zelf nog even verder gegaan en met veel spanning nog wat rondjes gedraafd. Aangezien ik mezelf en Sam graag heel wilde houden ben ik niet al te lang door gegaan en heb mijn mindere dag maar genomen voor wat het was....

Gisteren twijfelde ik of ik het ´gevecht´ wel weer aan wilde gaan omdat het nog harder stormde dan dinsdag. Toch wilde ik me ook niet laten kennen en ik ben weer opgestapt. Het begon eigenlijk net zo moeizaam als dinsdag omdat er ook nog eens gebouwd werd in de schuur naast de bak en Sam dus weer flink aan het spoken was. door eigenlijk heel geduldig bezig te blijven met hem vragen en rustig te blijven bij zijn schrikacties, kalmeerde hij ook vrij vlot. De laatste vijf minuten heb ik echt heerlijk gereden! Zo fijn dat ik mijn instructrice een sms gestuurd heb omdat ik het gewoon moest delen! Haha! Hij kwam heerlijk door zijn lijf, gaf helemaal na. Ik kon hem subtiel bewerken en kreeg direct een reactie op het aanleggen van mijn been. Natuurlijk heb ik hem helemaal de hemel in geprezen daarna en hem lekker extra verwend.
Was helemaal hyper dat ik afstapte Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:01

Wat heerlijk, lusitano! Goed dat je doorgezet hebt en je geduld hebt kunnen bewaren. Het bord is erg mooi.

Als het een strandrit gaat worden, dan probeer ik ook te komen, leuk!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:19

Ik kom dan wel niet uit NH,maar als jullie iets gaan doen zonder paarden zou ik het toch wel leuk vinden om van de partij te zijn Knipoog
Als het natuurlijk haalbaar is om in te passen tussen m'n werk en gezin in Bloos

Gister ben ik met mijn kat naar de da geweest,ze kwam ineens op 3 pootjes thuis,en na een dag aankijken wilde ze pootje nr 4 nog steeds niet belasten Verdrietig
Bleek ze ergens tussen te hebben gezeten en zo hard te hebben teruggetrokken dat haar teentje uit de kom was en de bandjes finaal waren afgescheurd.
Dus nu is dat teentje geamputeerd Huilen
Er zitten hechtigen in en een verbandje omheen,wat ze natuurlijk op alle mogelijke manieren probeerd eraf te krijgen Boos!
Pff,ze is wel een kneusje hoor,vorig jaar had ze dat pootje al een keer gebroken.
Ze wordt wel een duur katje zo Clown

Met Mynke gaat alles goed.
Ik heb nu zelf 2 weken niet gereden,er moesten even wat puntjes op de i gezet worden Bloos
Maar vanmiddag ga ik er zelf weer eens op Go jij! Go jij!
Ben héél benieuwd hoe dat gaat....

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:14

@ Idra : Ik woon momenteel nog in centrum Leuven, omdat ik hier nog werk, maar het wordt véél te druk hier, dus ik ben op zoek naar klein huisje, met stalleke en weide (je kent het waarschijnlijk wel Haha! ) Moeilijk vindbaar in regio Leuven als je in een betaalbare prijsklasse wil blijven.
Ben jij ook bij de federatie met je (zeer mooie) pre?
@ Saida : Mijn paardje is net naar de morfologie wedstrijd geweest en bij de jonge paarden is het in Spanje de gewoonte dat ze de manen afscheren, vandaar. Ik ben uiteraard wel van plan om ze te laten groeien hoor Knipoog
@ Lusitano : Héél erg mooi naambordje, ik zat toevallig met het zelfde idee om zoiets te laten maken!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:22

Ja inderdaad, ik ben ook al een hele poos op zoek naar zo'n huis Haha! Ik vrees dat wij meer richting Aarschot en Diest zullen moeten trekken, daar is het nog te doen qua prijzen.
Heb wat research gedaan en zie dat je je paard in Koksijde gekocht hebt Lachen Staat hij nog bij de fokker of heb je al een plekje voor hem?

Mijn paard staat bij mijn ouders in de straat, daar huur ik een stalletje bij de buren met veel weide aan en intussen heb ik ook al een piste aangelegd, maar die is natuurlijk niet zo luxe.

Nee, ik zit niet (meer) bij de vereniging, ik heb er niet zo veel positieve ervaringen mee. Maar ik las dat jij je ervoor inzet, dus misschien komt er wel verbetering in dan Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:57

Ik kom even snel binnenvallen om te vertellen dat we zaterdag naar een pup gaan kijken (border terrier) en als alles doorgaat, nemen we haar rond de 12e oktober mee naar huis!

Ik kan haast niet wachten Hyper!