[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 07:31

Ik zou ze ook gewoon naar buiten hebben gedaan. Er is wel regen voorspeld, maar het wordt niet koud. En net wat absolem zegt: je zou nog een regendekentje op kunnen doen.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:41

Wat een bijzonder plekje absolum voor jelske, hij klinkt alsof hij prefect voor hun is.
Begrijp je situatie, paarden is een dure hobby. Maar ik zit echt niet meer op een veulen te wachten, tijd vliegt voorbij, maar kan niet wachten tot dat ik de eerste meters onder het zadel kan maken met Maan.

Hoe is het met Shiva gegaan?

Volgend jaar als Maan 3 is en ik haar er qua lijf beetje goed voor vind staan. Wil ik haar keuringsklaar laten maken en had het idee om dan samen met die stal haar zadelmak te maken.
Ik ben altijd alleen bij de paarden en heb niemand die mij helpen kan. Denken jullie dat zo'n stal dat evt. Wel zou willen?
Ik zou dan zelf de ruiter zijn.

Ik heb dus wel ervaring met zadelmak maken, maar ik kom niet meer op die stal en daar had ik altijd hulp van de eigenaar.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:47

Getty_Maan schreef:
Wat een bijzonder plekje absolum voor jelske, hij klinkt alsof hij prefect voor hun is.
Begrijp je situatie, paarden is een dure hobby. Maar ik zit echt niet meer op een veulen te wachten, tijd vliegt voorbij, maar kan niet wachten tot dat ik de eerste meters onder het zadel kan maken met Maan.

Volgend jaar als Maan 3 is en ik haar er qua lijf beetje goed voor vind staan. Wil ik haar keuringsklaar laten maken en had het idee om dan samen met die stal haar zadelmak te maken.
Ik ben altijd alleen bij de paarden en heb niemand die mij helpen kan. Denken jullie dat zo'n stal dat evt. Wel zou willen?

Ik heb dus wel ervaring met zadelmak maken, maar ik kom niet meer op die stal en daar had ik altijd hulp van de eigenaar.

Je kan het allicht vragen, snap dat je zo iets niet alleen wilt doen. Wil je haar dan ook daar stallen of gewoon thuis houden?

Met shiva is het oké gegaan ze is aan het eind van de ochtend naar buiten gegaan en in de avond had ze iets verhoging maar niet noemenswaardig.

Vanmorgen was de temperatuur goed dus ik besloot om te gaan wandelen voor ze met de groep naar buiten gaat.

Ik ben zo trots op d'r ondanks het grote verkeer wat veel langs kwam en pas de tweede keer langs de weg heeft ze zich zo goed gedragen! Wat ze wel heel eng vind is fietsers die van achter komen. Maar dat heeft gewoon tijd nodig ben al zo onwijs trots op d'r!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Stephanie_86 op 05-11-22 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:50

Oh ik wil wel weer een veulen.

Voor de Bokkers hier die veulens verwachten en geen hengst aan willen houden. Jullie mogen me pben als er een telg geboren is. Ik ben bereid tot 4500 te betalen.

(even onder voorbehoud dat jelske verkocht is)

Dat dat veulen van die kennis van mij een hengstje is heb ik natuurlijk geen garantie op uiteraard. Dus ik heb mijn oren open
En jullie weten bij wat voor een eigenaresse die terecht komt.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:30

Getty_Maan schreef:

Ik weet toevallig dat er stallen zijn die wel het zadelmak maken als dienstverlening aanbieden, dus wellicht zijn daar gewoon afspraken over te maken. Waarom ook niet?

@Stephanie: Mooie Shiva <3 En wat een braverik!

@Absolem:
Gisteren bij de Koninklijke stallen geweest en als alles doorgaat komt Jelske in een gespreid bedje hoor! :D Tjonge, jonge, die beesten worden daar écht tot in de puntjes verzorgd! Er wordt mee getraind (de friezen ook dressuurmatig onder de man), ze gaan er mee naar buiten (in de stad zowel het bos in Apeldoorn of het strand van Scheveningen). Stallen worden enorm schoon gehouden, stalbedekking afgesteld op behoefte van het paard, evenals voerbeleid. Persoonlijke verzorgers etc. _/-\o_

Als jullie nog eens de kans krijgen om een rondleiding bij te wonen, is dat echt een enorme aanrader. Heb ontzettend veel opgestoken gisteren.

Heeft één van jullie ervaring met zilverspray?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:32

_Jelske schreef:
Getty_Maan schreef:

Ik weet toevallig dat er stallen zijn die wel het zadelmak maken als dienstverlening aanbieden, dus wellicht zijn daar gewoon afspraken over te maken. Waarom ook niet?

@Stephanie: Mooie Shiva <3 En wat een braverik!

@Absolem:
Gisteren bij de Koninklijke stallen geweest en als alles doorgaat komt Jelske in een gespreid bedje hoor! :D Tjonge, jonge, die beesten worden daar écht tot in de puntjes verzorgd! Er wordt mee getraind (de friezen ook dressuurmatig onder de man), ze gaan er mee naar buiten (in de stad zowel het bos in Apeldoorn of het strand van Scheveningen). Stallen worden enorm schoon gehouden, stalbedekking afgesteld op behoefte van het paard, evenals voerbeleid. Persoonlijke verzorgers etc. _/-\o_

Als jullie nog eens de kans krijgen om een rondleiding bij te wonen, is dat echt een enorme aanrader. Heb ontzettend veel opgestoken gisteren.

Heeft één van jullie ervaring met zilverspray?

Ow wat gaaf!!! Ik zou daar ook wel een keertje willen kijken haha.

Ik heb ervaring met ziverspray bij mijn hond die had een wond/ hotspot in zijn nek die maar niet dicht wilde en bleef ontsteken. Toen ik die spray ben gaan gebruiken ging het behoorlijk snel dicht inneens en de ontsteking werd ook minder.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:56

Weet jij toevallig nog welke je hebt gebruikt?

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:47

Gaaf Jelske!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:36

_Jelske schreef:
Weet jij toevallig nog welke je hebt gebruikt?

Allu spray deze geeft wel vreselijk af. Ik had eerst een ander goedje gekregen van iemand op stal maar daar kon ik het etiket niet meer van lezen zat ook honing in. Dat werkte ook maar wilde de hond steeds aan likken haha

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:32

Nou hij is naar den haag vertrokken en medisch goedgekeurd.

Dus hij gaat zijn proeftijd in per vandaag.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:47

Absolem schreef:
Nou hij is naar den haag vertrokken en medisch goedgekeurd.

Dus hij gaat zijn proeftijd in per vandaag.

Spannend!!!

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:15

Spannend Absolem, hij krijgt daar vast een super plek!
Getty ik zou even rondvragen, zijn vast stallen waar dat kan
Wat super stoer van Shiva!
Ilse is verhuisd :)
Ik zou haar deze winter thuis houden en niet rijden, heb een natte bak en dan aan de slag met een paard dat ik voor iemand anders reed, maar dat paard is ineens verkocht dus nu heb ik Ilse daar op stal zodat ik een binnenbak heb ;)
En nu zit ik in dubio: ze is bijna B klaar, maar ik mag de B ook overslaan. Dus of ik probeer de regiokampioenschappen in januari in de B, geen idee hoe dat gaat en of ik een beetje kans maak. daar wordt natuurlijk vet goed gereden en ik rijd bijvoorbeeld niet altijd netjes op de letter. Of ik wacht nog net wat langer en start gelijk l1, dan is het sport predikaat iets dichterbij

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:53

Je zou ook juist B kunnen starten om wat meer routine te krijgen en dan alsnog de regiokampioenschappen meedoen. }>

@Absolem: super fijn. Hij gaat het vast heel goed doen, hij is in heel bekwame handen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:02

Als je de B mag overslaan, kun je ook vroegtijdig promoveren als je paard toch L1 klaar blijkt te zijn.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:36

Het veulen wat ik wilde kopen is gestorven aan een gedraaide navelstreng |(

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:55

Oei, de merrie heeft het veulen verworpen? Wat sneu... Maar er zijn natuurlijk nog andere veulens te koop en wellicht ook in de afstamming die jij zoekt.
Alvast een proficiat met de verkoop van je paardje. Hij zal daar goed staan!

Nynke, als je iets langer wil wachten voor de L dan kan je wellicht nu de B in de regio rijden? Ik weet niet in welke regio je woont maar in sommige regio s hoef je maar twee selecties te rijden. Dan weet je ook waar je staat. De L is dan zo dichtbij en die paar weken maakt het ook niet uit op het sportpredicaat toch? Of nu al B starten en de selecties voor de regio in de L?

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:43

Ah nee Absolem, wat een pech! :(:)

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:15

Jinthe1 schreef:
Oei, de merrie heeft het veulen verworpen? Wat sneu... Maar er zijn natuurlijk nog andere veulens te koop en wellicht ook in de afstamming die jij zoekt.

Nynke, als je iets langer wil wachten voor de L dan kan je wellicht nu de B in de regio rijden? Ik weet niet in welke regio je woont maar in sommige regio s hoef je maar twee selecties te rijden. Dan weet je ook waar je staat. De L is dan zo dichtbij en die paar weken maakt het ook niet uit op het sportpredicaat toch? Of nu al B starten en de selecties voor de regio in de L?

Ik denk dat ik dat ga doen ja, volgens mij hoef je hier maar een selectie te rijden.
Absolem: wat balen zeg! Echt heel sneu.
Mijn verkochte Gjalt x Fabe merrie is drachtig van Wardy, ben heel benieuwd wat er uitkomt :) eerst geprobeerd met Tymon 456, maar is niet gelukt helaas

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:49

Nynkex01 schreef:
Jinthe1 schreef:

Ik denk dat ik dat ga doen ja, volgens mij hoef je hier maar een selectie te rijden.
Absolem: wat balen zeg! Echt heel sneu.
Mijn verkochte Gjalt x Fabe merrie is drachtig van Wardy, ben heel benieuwd wat er uitkomt :) eerst geprobeerd met Tymon 456, maar is niet gelukt helaas

Wacht wat? Er zit een wardy in?

En wat is de planning met dat veulen? En van wie is die merrie dan nu? O:) :o

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:21

Hihihiiii! Absolem for the win *\o/*

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 00:55

Haha ik zag je berichtje en moest het even vertellen:) het paard is van kennissen en ik heb geen idee wat hij met het veulen wil. als Tymon gelukt was had ik het graag willen hebben maar nu ben ik daar niet zo zeker van. Zal ik je nog even lekker maken? De merrie is sport en ster met een eerste premie, had denk ik kroon kunnen worden maar door ziekte niet naar de CK geweest. en haar moeder is dubbel preferent en dubbel prestatie:)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:10

Nynkex01 schreef:
Haha ik zag je berichtje en moest het even vertellen:) het paard is van kennissen en ik heb geen idee wat hij met het veulen wil. als Tymon gelukt was had ik het graag willen hebben maar nu ben ik daar niet zo zeker van. Zal ik je nog even lekker maken? De merrie is sport en ster met een eerste premie, had denk ik kroon kunnen worden maar door ziekte niet naar de CK geweest. en haar moeder is dubbel preferent en dubbel prestatie:)

Het universum heeft dit veulen gewoon voor mij gemaakt volgens mij.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:08

Ik ben kamp Absolem }:)

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:59

Komt weer een mooie lichting hengsten aan.
Nog meer aan het kijken en of aanwezig?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:27

SunnyHorse schreef:
Komt weer een mooie lichting hengsten aan.
Nog meer aan het kijken en of aanwezig?

Die laatste twee ben ik nieuwschierig naar hoe die het gaan doen.