Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MvdMullen schreef:Na een tijd hier mee te hebben gelezen kan ik met trots zeggen dat deze dame binnenkort vanuit Madrid naar mij zal komen! Volgens het paspoort heet ze Nora Del Jarama, maar haar roepnaam wordt Marley. Een 2 jarige P.R.E. Schimmel.
Lante schreef:_Zsazsa_ schreef:Jammer Lante,
Welke merrie doe je weg? Misschien zitten hier in het topic nog mensen die zoeken.
12 jarige merrie, B met winst (een keer voor de leuk mee gedaan, want ik rijd niet fanatiek meer), eerlijk paard, maakt ook makkelijk een sprongetje, buiten rijden, trailerladen is allemaal prima.
Wegens toch wel flink Spaans temperament en gevoelig op de hulpen geen beginnerspaard.
Kan bij stress wat weven op stal, daarom lagere prijsklasse.
[ [url=m/Bk21e5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij eventuele interesse PB
MvdMullen schreef:Ik heb een pb gestuurd maar heb geen idee of dit goed is gegaan. Maar bij deze weet je het, mijn vriendin heeft interesse en komt graag met je in contact.Lante schreef:
12 jarige merrie, B met winst (een keer voor de leuk mee gedaan, want ik rijd niet fanatiek meer), eerlijk paard, maakt ook makkelijk een sprongetje, buiten rijden, trailerladen is allemaal prima.
Wegens toch wel flink Spaans temperament en gevoelig op de hulpen geen beginnerspaard.
Kan bij stress wat weven op stal, daarom lagere prijsklasse.
[ [url=m/Bk21e5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij eventuele interesse PB
Duijfje schreef:Hij staat wel op internet, maar krijg tot nu toe niet de mensen die ik eigenlijk zoek.
Dais_ schreef:Ik zoek er stiekem op termijn een 3de bij. Mijn mini kudde van 2 merries is heel fijn, tot ik met 1 iets wil gaan doen, dan is de ander helemaal in paniek.
Het was natuurlijk de bedoeling dat er dit jaar een veulen geboren zou worden en mijn kudde compleet was, maar helaas mocht dat niet zo zijn.
Echt zoeken doe ik niet, ik moet er een beetje tegenaan lopen. Nu met die modder en de donkere dagen en mijn paddock die nog zo overhoop ligt is 2 paarden wel ff genoeg.
Blaze1994 schreef:Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen over het castreren van een PRE (goedgekeurde dekhengst). Hij is al 11 en het moet nog blijken hoe "niet hengst" hij is natuurlijk. Ze zijn niet te vergelijken met KWPN hengsten bijvoorbeeld maar het blijft een hengst. Op z'n late leeftijd hoeft castreren natuurlijk geen gedragskenmerken te veranderen en heeft natuurlijk meer risico's..
neile schreef:Wat zoek je in een eigenaar Duijfje? Wat past bij hem?
Blaze1994 schreef:Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen over het castreren van een PRE (goedgekeurde dekhengst). Hij is al 11 en het moet nog blijken hoe "niet hengst" hij is natuurlijk. Ze zijn niet te vergelijken met KWPN hengsten bijvoorbeeld maar het blijft een hengst. Op z'n late leeftijd hoeft castreren natuurlijk geen gedragskenmerken te veranderen en heeft natuurlijk meer risico's..
neile schreef:Duijfje, kan me heel goed voorstellen welke vragen en boden je krijgt. Mensen denken echt voor een peulenschil een toppaard te kunnen kopen. Ik kan daar best vervelend van worden dat mensen altijd de afweging maken "maar bij de handelaar kosten ze zoveel niet". Euh ja, dat heeft ook zijn redenen waarom de paarden daar lager geprijsd staan.
Goeie paarden kosten geld. Punt
Duijfje schreef:neile schreef:Wat zoek je in een eigenaar Duijfje? Wat past bij hem?
Ik zoek eigenlijk een beetje hoe ik zelf was (lol) voordat ik zakelijk in de paarden ging.
Hij zou top zijn voor iemand die meer wil leren, dressuurmatig. Hij kent tot M2 alles heel goed en ook wat oefeningen van het Z. Piaf, passage doet hij ook.
Hij kan alleen en met een ander paard of in de groep. Hij is erg speels daarin, maar totaal niet gemeen.
Ik heb wel gemerkt dat hij het volle uren buitenstaan niet trekt. Hij heeft echt een stal nodig om tot rust te komen. Dat heeft hem toen echt goed gedaan.
Hij is super gevoelig voor grond werk en daarin heel erg meedenkend en ook weer speels.
Ik ging vroeger wel vaker met hem het Duin in of het strand op. Dat gaat, maar ik ken hem door en door.
Wat dat betreft zou een jonger iemand die niet bang is, lol met je knol. Beetje dressuur, wellicht eens een wedstrijd, beetje spelen. Ja denk dat dat wel past.
Van alleen maar werk kapt hij af.
@Lante, ik krijg echt alleen maar vragen of hij op buitenritten kan. Kan hij alleen?
Mensen met weinig budget maar heel levensverhaal. Laats had ik iemand die naar hem vroeg en vervolgens vroeg waarom ik zo veel geld voor hem vraag. Want er stond een andere pre die opgeleid was in de Spaanse rijschool voor nog geen €5.000. Dat was toch het hoogst opgeleide niveau.
Ik heb na de eerste vraag (was ook rond die trant) niet meer gereageerd.
Of een random bericht waarin iemand 1500 bied.
Ik heb hem nu hoger neergezet om bepaalde reacties voor te zijn. Het is bespreekbaar maar alsnog voor een braaf, fijn te rijden paard die ook nog het een en ander kent...
Wat betreft castratie:
Die van mij was toen 6.5 met castratie en heeft daar ruim 6 maanden last van gehad.
Ik zou het nooit meer doen. Wat een ellende.
Overigens betekend ballen eraf niet perse dat ze ineens lief samen kunnen staan. Hoe langer ze hengst zijn hoe lastiger. + als ze al gedekt hebben is het ook lastiger.
Weet wel dat als je ze verhuisd, ze bij jou ineens ook een opleving kunnen hebben voordat ze weer rustiger worden. Dit heb ik ervaren met een van mijn hengsten van nu. Zo veel mensen zeiden castreer hem nou gewoon. Ik weigerde gezien hoe het met de Spanjaard gegaan was. Ben blij dat ik mijn poot stijf heb gehouden.