Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:38

Ik heb het ook geprobeerd met het filmpje van de bit maar daar raakte ik ook van in de war hihi.

Ik ga het eerdaags weer proberen.
Voorlopig geen wedstrijd eind mei pas weer.

Succes zondag DaraBariton!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:43

Ik ga zondag weer op pad

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:45

Succes jenny!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:12

Ja jij ook. Hoop voor je dat je volgende keer Z2 in kan. Knap hoor!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:59

Ik heb 18 april weer wedstrijd, 1e keer outdoot voor ons ben benieuwd!

Alvast succes Jenny en Darabariton!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:37

Succes alvast dames!!

Vandaag wedstrijd gehad. 1e proef was voor mijn gevoel echt netjes maar jury vond van niet. 175. 2e proef was rommelig, verkeerd aangesprongen en uit galop gevallen, toch 189. Met losrijden was ze aan het begin echt loperig en had moeite met haar terug rijden. Later ging dat gelukkig beter. Tijdens de proef kan ik mn benen niet goed stil houden waardoor ikzelf niet netjes de onderdelen kan rijden. Hier gaan we vanaf NU aan werken, de rest loopt goed!
Ik lees morgen even goed bij, drukke dagen hier. Zal eerdaags even een topic plaatsen over onze fotomeeting van afgelopen zondag.. wat nogal abrupt eindigde.. hè Berdien? _O-

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:49

Splinterz van harte met je punt. Ik heb ook benenproblemen haha

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:51

Welke tips heb jij al gekregen daarvoor?
Tijdens training kan ik het prima toepassen maar tijdens de proef ben ik net een manegeruiter (en dan wil ik niet per definitie zeggen dat alle manegeruiters zwabberbenen hebben..;))

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:19

Hou maar op over zwabberende benen... Mijn benen leiden vaak genoeg een eigen leven helaas :')
Zodra ik ga doorzitten blokkeert mijn linker been ook volledig, ik denk bij mezelf wel; kom even je linkerbeen er aan oid. Maar het komt op de een of andere manier niet binnen bij m'n been :=

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:40

Raiza, dankjewel! Dat jasje ga ik zeker in mijn gedachten houden. Heb namelijk de Royal Competition van HH laten bestellen. Alleen is even de vraag of de maat goed is. Anders ga ik voor deze.
En niet meer terugsturen, kan ook nog eens met zo'n prijs. Welke heb je nu dan besteld?

Emma, ga met je mee hopen. Pier en Epke staan ook op mijn lijstje. Kennelijk dezelfde smaak :D . Mijn merrie schijnt goed te matchen met Pier (haar zoon van Pier heeft het tot de laatste dag van het CO geschopt), maar vind hem zo enorm groot.
Wauw jouw vlecht is ook goed gelukt!

Esther, wat een gave vlecht. Dat bevestigd maar weer dat ik echt nog heel veel moet oefenen :o
Doe je ook nog iets in de manen? Lees wel eens iets over mousse en haarlak....

Laura, wat fijn dat je les zo geslaagd was.

Splinterz, gefeliciteerd met je punt. En huiswerk dus :P
En ben nu welk heel benieuwd naar de foto's.

En succes voor diegene die wedstrijd hebben komend weekeind.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:36

Marjon, ben erg benieuwd naar de foto's! Leuk! En gefeliciteerd met je winstpunt

Doen jullie ook allemaal mee aan de 30 dagen dagen challenge om je houding en zit te verbeteren?
Misschien dat daar bruikbare tips voor jullie bij zitten voor je benen :)

Boerinnetje, op zich is een hengstenvlecht helemaal niet zo moeilijk, ik ben eigenlijk ook zo klaar.
Elke keer als je er een streng erbij pakt weer even een beetje aantrekken (niet TE strak :P ) en dan blijft hij goed zitten
Ik doe er verder helemaal niks in, spuit er van te voren antiklit in en haal dan de klitten er een beetje uit met mn vingers en ga dan vlechten
Gebruik geen mousse of haarlak

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:55

Hoi allemaal..

Helaas slecht bericht van deze kant. We zijn gisteren met Femme naar de kliniek geweest. Nu blijkt dat ze aan beide voorbenen beschadigingen aan de pees heeft |( .
Het vooruitzicht is niet best. Het traject gaat heel lang duren, met de grote kans dat ze nooit meer de sport in zal kunnen.
In de aankomende periode zal ik een keus moeten gaan maken.. Wil ik dit jaar van revalidatie en enorme kosten gaan investeren, of moet ik een andere beslissing nemen. Jullie begrijpen dat dat een keuze is die ik absoluut niet wil nemen. Femme is mijn droompaard, ze is alles wat ik zoek in een paard.. en dan dit. Waardeloos!
Nu gaan we eerst acht weken stappen volgens schema en dan terug naar de kliniek voor wederom een echo. En dan maar duimen dat er iig progressie in zit.

Ik zal nog lekker meelezen, maar heb verder weinig meer in te brengen in dit topic :(
Ik wens jullie allemaal heel erg veel succes met de wedstrijden. Ga zo door, jullie doen het super!
En bedankt voor al het meeleven afgelopen tijd.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:07

Ach jeetje wat een tegenvaller :(:)
Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen. In de hoop dat er snel progressie in zit!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:07

aiii dat is echt heel erg balen suus, sterkte!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:19

Ach, dat is echt waardeloos Susanne. Heel veel sterkte de komende tijd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:28

Wat een rot nieuws. Hoe komt ze aan die beschadigingen?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:31

Haha ja Marjon.. Dat was een niet gepland einde! Maar gelukkig wel een happy end.. ;)
Nogmaals gefeliciteerd!

Suus, wat een vreselijk nieuws zeg!! Ik wens je heel veel sterkte. Je mag me altijd pben als je daar behoefte aan hebt hoor!

Ik heb ook wedstrijd gehad, ging weer k(zelf aan te vullen)! Eerste proef was ze iets vlotter dan normaal op wedstrijd. Tweede proef was nog erger als anders, terugvallen in draf vanuit galop, niet meer willen aanspringen.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar dat is dus ook de reden dat ik een wedstrijdstop overweeg. Ik word er momenteel gewoon niet blij van.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:33

Berdien vervelend. Ik snap je reden het moet vooral leuk zijn. Andere instructie proberen of hc starten een keertje. Blijf positief denken!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:42

Ik heb zaterdag samen met Marjon een clinic. Misschien dat ik daar wijzer van wordt.
Vandaag probeer ik met een mentale coach een afspraak in te plannen. Als dat ook niet werkt ben ik er klaar mee :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:51

Ik hoop dat het lukt!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:52

berdien, we hebben allemaal wel een keer een dip hoor ik van de winter door verkeerde instructie en alles willen toepassen van andere waardoor ik helemaal in de knoop kwam. hoop dat je de oorzaak weet te achter halen.

ik heb eergister besloten van stal te wisselen. ze hadden nu besloten de pensionpaarden paar 100 meter van het terrein te zetten zonder toezicht en dat werd gemeld 2 weken geleden middels een briefje op de gang. |o ze wilde ook eerst dat je zelf de paarden buiten en binnen ging zetten en anders moest je betalen. toen zijn er meerdere over de zeik gegaan en is dat 2 dagen geleden snel terug gedraaid. maar ik vind het mooi geweest :evaw:

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:54

Dat is ook wel zo, maar ik heb nu sinds onze eerdere wedstrijdstop (blessure) 6 wedstrijden gereden, waarvan 1 goed ging. Dat is me toch een iets te lange dip.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:55

nou volgens mij ben ik ook 4 a 5 x weg geweest zonder punten ook heel demotiverend
komt goed meid

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:56

Ik hoop het zo! :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:17

Ik zit ook al een tijd in een dip Berdien en begin er nu pas (na echt wel veel meer wedstrijden als 4-5) uit te komen.
Misschien toch eens, wat ik je al eerder adviseerde, eens een andere instructie proberen. Soms vallen er dan ineens puzzelstukjes op zijn plek.......