[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:16

LiesbethDW schreef:
Bij Gent, da's niet echt in jouw buurt he :)

Nee heb net even gekeken en is echt niet in de buurt,jammer

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:37

dag dames ben ik ook weer,
alles even doorgelezen en zie dat geeske een heerlijk nieuw zadel heeft en dat er aantal paardjes aan het wisselen zijn, domme vraag wanneer wisselen ze nou rond 3 tog want merk er nog niks van.

zelf goed de griep gehad goede 2 weken ziek geweest zo rond de feestdagen erg fijn
nu amor in de ziekeboeg die was steeds aan het hoesten tog maar dierenarts gebeld een luchtweginfectie en goed verkoude dus die zit nu ook aan de antibiotica zo baas zo paard zeggen ze al.

veders slecht nieuws op het werk gehad moeten bezuinigen dus of ik me baan hou is onzeker, en vacatures zijn der niet in mijn richting.

voor de rest gaat alles prima hier

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:39

Aiai, baasje en paard in de lappenmand en niet okee op je werk, hopelijk beterschap op beide vlakken!
Ze wisselen tussen 2,5 en 4,5, dacht ik.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:28

Dat is even een wat minder berichtje van jouw kant dan dodo!! Beterschap voor iedereen en ik hoop dat t met je werk meevalt...

T zadel bevalt tot nu toe prima! Ik moet nog heel erg leren om mijn benen te ontspannen aangezien ik steeds ging klemmen om er niet voorover af te donderen! Als je dat een jaar volhoudt moet je wel even omschakelen nu, maar t zit fijn :-) en ik wil er nu gewoon ook echt graag op rijden en er niet graag weer af :P Eerder merkte ik wel dat ik dan reed omdat ik moest van mezelf, en omdat het voor Chim goed is en ik het ook wel heel leuk vind, maar dat het vaak niet echt lekker ging of ik niet lekker zat, dat is best vervelend! Maar nu komen er nieuwe tijden :j

Een meeting zou best eens leuk zijn, maar heb ik persoonlijk liever in de lente of zo! Wat beter weer, t beestje wat mooier in een kortere vacht en ook wat minder drammerig vanwege de kou denk ik! :Y)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:52

Jaaaa in de lente/zomer heeft ook zeker mijn voorkeur :P Maar zo snel is 't toch niet geregeld allemaal haha!

Do, wat een rotnieuws op je werk zeg!! Gelukkig zelf de gezondheid weer wat beter, beterschap voor je paardje :(:)

Heb 'n leuke fotoooo <3

Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:37

Sexyyy Jetta.
Beterschap en succes Do! Hopelijk snel meer zekerheid.

Haha nou uhh. Mijn barokkie gaat de trailer helemaal niet op joh. Bij de opfok vandaan heeft ze 2u staan.trappen in de trailer en de maanden daarna ging ze al grommen als ze een trailer zag... Dus meeting houden jullie maar bij mij om de hoek :p

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:56

Thnx :D

Grommen?!!! :oo
Hahaha bij jou om de hoek :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:36

Haha, mijn is ook geen trailer held... komt wel goed!

Hele wazige kwaliteit, komt uit een filmpje die mijn vriend vanuit de kantine met het raam ervoor opgenomen ;-) Maar Chim en ik kregen met de les even extra hulp om te leren om rechts ook los te kunnen laten... ik kan niet voldoende weerstand bieden, mijn hand stil houden en haar er eventjes duidelijk inloodsen, met de hulp van mijn instructrice liep ze in 2 seconden naar beneden en kwam de ontspanning vanuit de rug super snel!! Ik kan haar daar nog niet houden, maar we gaan het stapsgewijs duidelijk proberen te maken omdat ze moet door krijgen dat ze niet meer hoeft vast te houden, ze had natuurlijk pijn van haar zadel en dat is nu weg, maar ja, leg haar dat maar uit ;-) Maar dit was een rondje heel fijn, daarna laten we haar ook weer zelf haar plek zoeken en dan komt ze al veel lager... ((En nee, mijn instructrice trekt niet maar kan haar veel duidelijker aangeven waar ze wezen moet. Ik geef been bij en ondertussen laat ze mij voelen waar en hoe strak ik mijn teugels moet houden. Chimanga blokkeert terwijl ze dus prima kan ontspannen als ze daar loopt, alleen weet ze dat niet))

Afbeelding
Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:41

Grappig he hoe een paard zo kan reageren op de hulpen van een ander! Lekker dat het steeds beter gaat, is ook lastig voor Chim om te ontspannen als ze gewend is aan pijn van het zadel.

Uhh.. Ja.. Mijn paard gromt.... Deed ze de eerste keer ook bij de hoefsmid. Die kwam een maand of 2 later weer en toen ze hem zag stond ze meteen achter in d'r box te snuiven etc.. Is er eentje hoor, die Fiëla.
Heb vandaag met d'r gespeeld in de bak, lekker samen rondjes rennen enzo. Werd ze op een gegeven moment flink fanatiek, heb geluk gehad dat ik soms op tijd wegsprong waardoor ik vreugde sprongetjes wist te ontwijken :P

Over leeftijd van wisselen trouwens, ze wisselen rond 2.5, 3.5 en 4.5.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 01:29

Hahahaha maf joh, 'n grommend paard :') Haha spelen met je paard is leuk!!! :D Maar dat doe ik maar niet meer met Tamme :') Tamme vindt zijn wei, zijn territorium, dus die gaat rustig tegen me aan staan steigeren... Niet leuk :') Gelukkig doet ie dat alleen als we gaan spelen, verder is hij nooit dominant :D

Hoop zo dan Chim straks doorkrijgt dat ze idd geen pijn meer heeft en lekker los kan lopen!! Zal een heerlijk moment voor je zijn :j

Kevin heeft trouwens vandaag als kinderpony gedient <3 En dat zou dan zo'n wilde hengst zijn :P [ITP] Cowboy Jesse temt woeste shethengst Kevin.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 08:29

hier gelukkig geen paardjes met trailer angst.ga vaker met mijn 2 jaarlingen op pad wandelen.zodat ze ook andere omgevingen kennen

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:10

Ja ik hoop inderdaad dat ze snel doorkrijgt dat dat nu dus 'gewoon kan'...
Ze heeft ook echt een heel ander zweetpatroon met dit zadel, wel grappig maar weer voel ik me dom dat me dat niet eerder is opgevallen, dat ze niet over haar hele zadellengte zweette maar alleen tegen/op haar schouders... :( maarja, gelukkig nu heel mooi gelijk en op de gehele lengte een mooi eind van de ruggengraat af!!

Ooh wat een super schattige foto,s van Kevin zeg! En wat een mooi mannetje zit daar op ;-)

Grommen? Dat ken ik :') Chimanga trekt ook de gehele truckendoos open als de dierenarts o.i.d. er is hoor!! Gelukkig laatst bij de masseur al niet echt meer, die gaf haar de vorige keer ook zo veel tijd om te wennen en nu weer zo kalm, maar de DA heeft meestal '10 minuutjes' denk ik, en die wil dat even snel fixen, daar kan ze dus niet tegen!!
Maar Fiela is dan nog weer een net iets groter paard om tegen je te hebben!!
Chimanga wordt ook altijd wildenthousiast als we samen gaan rennen... Mijn vorige paard maakte overal een sport van, die werd echt helemaal dol dan!! *\o/*
Wel oppassen!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:06

Daar kijk ik idd ook vaak naar! 't Zweetpatroon op het dekje :P Maar 't is niet raar hoor dat het je niet is opgevallen.. Anders was je zelf wel zadelmaker geweest, je kan niet alle kennis hebben toch! Gelukkig is er geen schade aangericht wat niet terug te draaien is. Ze leert het vanzelf wel :j

Jaaa lief hè!! Is 't zoontje van 'n vriendin van mij :+:

Ohh heb zo'n hekel aan DA's die alles ff snel in 10 minuutjes willen fixxen, flikt die van mij ook.. Krijg niet eens de kans om na te denken of 'k misschien nog iets wil vragen. Zo hatelijk :P

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:38

Ja precies, ik vind dat ook heel vervelend ja... zeker omdat mijn paard dat dus niet kan hebben, en omdat ik dat weet waarschuw ik altijd al even dat er even tijd genomen moet worden, maar niet iedereen heeft daar evenveel begrip voor... 'ik ben hier niet om je paard op te voeden, ofwel?' _-:(
En ze zijn inderdaad al weg voordat je nog een vraag kan bedenken ;-)
Gelukkig heb ik er ook eentje die wel veel tijd neemt enzo, maar voor enten komt er altijd 'gewoon' eentje, die hebben ze daar op de winterstalling dan, en thuis heb ik een ander...

Vandaag wel even ruzie hoor, t is weer koud, ze was druk, wat stijf ofzo van gisteren, en toen ik haar een tikje bij gaf om haar achterbeen er onder te zetten kreeg ik me toch een meeeeega bok! Haha, dan wil ze echt niet hebben dat je je met haar bemoeid. 'Ik galoppeer, en daarmee basta!' Maar ach, we zijn lekker een tijdje bezig geweest....

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:56

Grommende paarden, paarden die niet op de trailer willen wat een problemen allemaal :D
Dodo en vriendje in de ziekenboeg en dan nog vervelend nieuws op het werk, hopelijk valt het mee voor je.

een meeting altijd leuk maar ook k kom zonder paard, heb momenteel geen geschikte auto om voor de trailer te zetten.
Vanochtend weer een lekker op Boukje gereden was wel koud maar gelukkig was ze redelijk braaf ondanks 2 andere paarden die in de paddock lekker aan het keten waren.

Verder weinig nieuws hier.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:30

Ik mag zelf ook niet met een ttrailer rijden! Wil daar wel nog eens het rijbewijs voor halen, maar dat gebeurt pas als ik er echt geld voor heb.

Lekker dat Boukje relaxt was!

Mijn dames hebben een spannend nachtje, ze hebben een andere stal gekregen. Zijn 2 buitenboxen op gaan knappen omdat er nieuwe paarden bij komen, en nu staan ze daar voor het eerst. Zijn heel ruime boxen, zeker die van Fiëla! Er zit dan een stukje buiten bij, maar hebben nu de deuren nog even dicht omdat het buiten nog niet helemaal af is, en dan kunnen ze de wintervacht nog wat dikker maken :) maar zeker Fiëla vindt het best eng haha.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:29

Buitenboxen zijn wel heel fijn vind ik hoor! Maar idd, ze creeeren flink meer vacht...
Thuis hebben wij natuurlijk wel twee stallen die mooi dicht gebouwd zijn, maar ze zijn gewoon direct naar buiten, en toen ik ging verhuizen naar de binnenstalling merkte ik gelijk dat Chim in verhouding met de rest wel erg dik in haar vacht zat hoor! Maarja, ze passen zich vrij snel aan :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:13

Mo is nu bijna 3 maanden geleden geschoren en denk dat ze pas in februari/maart weer hoeft... Blijft mooi dun! Heb wel gisteren een halsdekentje opgelegd.

Wij hebben ook buitenstallen maar denk dat Mo daar te hectisch voor is...

Ik heb mijn 2e buitenrit gemaakt *\o/*
Maar 1 keer weggerend en binnen een paar passen weer terug. Ruim 2 uur op pad geweest en veel gestapt, 2 drafjes gemaakt.
Ben er echt blij mee!

Nouja, als het jullie allemaal leuk lijkt moeten we maar eens kijken voor een meeting idd! :D
Paardjes bijhuren kan vast op een manege in de buurt :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:15

Robijntjah schreef:
Mo is nu bijna 3 maanden geleden geschoren en denk dat ze pas in februari/maart weer hoeft... Blijft mooi dun! Heb wel gisteren een halsdekentje opgelegd.

Wij hebben ook buitenstallen maar denk dat Mo daar te hectisch voor is...

Ik heb mijn 2e buitenrit gemaakt *\o/*
Maar 1 keer weggerend en binnen een paar passen weer terug. Ruim 2 uur op pad geweest en veel gestapt, 2 drafjes gemaakt.
Ben er echt blij mee!

Nouja, als het jullie allemaal leuk lijkt moeten we maar eens kijken voor een meeting idd! :D
Paardjes bijhuren kan vast op een manege in de buurt :j

denk ook dat er misschien jonge paarden bij zijn die niet onder het zadel zijn.dus bij huren hoeft niet direct.kan ook een hele leuke wandeling worden met mens en paard eventueel honden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:16

Dat kan natuurlijk ook, leuk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:45

Wat is een buitenstal eigenlijk?! :P

Jetta staat in een stal met 3 muren en aan de voorkant een open hek tot borsthoogte, is dat dan ook een buitenstal?

Haha Mootje toch :P Toch nog wegspringen! Leuk dat je er zo blij mee bent :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:20

Naar mijn idee is dat een buitenstal ja ;-) met binnenstalling bedoel ik wel echt afzonderlijke stallen die 'in' een andere schuur zijn... dus dat de ingangen e.d. ook vaak aan de binnenkant zijn... Maar misschien zie ik dat verkeerd? :P
Ja, wandeling of onder zadel, als we er gewoon geen cross van maken moet alles kunnen toch? Lijkt me wel eens heel gaaf, maar moet ik nog wel even oefenen! (zowel met wandelen als rijden buiten...)

Lekker Jolijn, dat t zo goed ging! Heerlijk, en twee uur? Geen extra pijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:21

Toen niet, de rest van de dag ook niet maar nu wel :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:22

Ja oké, dan hebben wij hetzelfde idee van een binnen en buiten stal :P

Ohhhh Jolijnnnn!! Wel oppassen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:25