wanda - klinkt lekker je les nu lekker in de lijn doorgaan
Esther - ook een lekker intensive les gehad dus
soms is dat ook wel eens leuk die afwissel
ik ben nu ook wat meer bezig met zitles, dus als heike lekker los is zonder beugels rijden, zonder zadel enz.
.
Dus jij bent al voorzien zo te lezen.
Voor buitenritjes is ie zeker goed zat, maar gewoon met 'trainen' lijkt Frank zijn Espagnola hem in de verkeerde houding te dwingen. Meer holle rug. Vandaar dat hij zijn twijfels heeft. En idd was dit zeker een lolsmurf. Is echt onmogelijk om dat ongezien te doen hoor!
Maar het was wel superleuk. Ik mag niet meer vragen hoe het toch komt dat sommige zadels echt binnenkomen alsof er een auto overheen is gereden. Echt af en toe! Ik vraag me regelmatig af wat amazones en ruiters er mee doen. Gebroken bomen zie ik zo veel! En zelf heb ik dat nog nooit meegemaakt. Soms zijn die bomen zo kapot, dat ik me afvraag hoe ze dat voor elkaar krijgen. haha, hoe vaak ik niet te horen krijg: "Dat is ons probleem niet, wij moeten alleen maar zorgen dat het weer een veilig zadel wordt..."
Ze gaf nog als tip om dan NIET het zadel vast te pakken om je aan op te trekken, maar de schoft van het paard. Anders trek je met dat zadel idd weer aan zijn rug. En die schoft dat blijft wel staan en kan hij zelf evt tegendruk geven.
Hopelijk heeft ie ervan geleerd. 
zou wel heel leuk zijn natuurlijk zo'n werktripje, die tandarts schijnt zich in Tunis te gaan vestigen, dus misschien dan wel regelmatiger een tourtje komen maken. Fijn als zulke dingen een beetje in ontwikkeling komen! Er zijn best wat Tunesiers maar ook veel Europeanen die hier paarden hebben en die dat soort zaken WEL belangrijk vinden. Ik vraag me af hoe het zit met zadels, er wordt hier veel met heel oude of goedkope zadels gereden, het enige merk wat ze dan echt kennen is Kieffer en dat is dan gelijk het beste en meest prestigieuze
Er is nu een meisje voor de zomer komen werken op de club, een Francaise, galop 7. Ik was wel benieuwd hoe ze het met Flavio zou doen in de bak, dat viel helaas flink tegen. De staljongen die nooit les heeft gehad maar wel tussen de paarden is opgegroeid bracht het er 10x beter van af. Je ziet dan wel duidelijk het verschil, meisje was echt been-teugel-been-teugel en Flaaf protesteerde daar nogal tegen, uiteindelijk kwam hij amper vooruit, meer omhoog. Die jongen stapt er gewoon op, los teugeltje, gewoon met z'n zit rijden ze ontspannen de hele bak door.. 
hahaha ik was nog niet helemaal wakker denk ik
ik ga denk ik niet meer