[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:16

michelle en saida - heike is weer redelijk de oude geen verhoging meer, wilde graag weer eten alleen vondt ik zelf zijn poep nog te weinig dus toch nog extra ''hulp middeltjes'' gegeven.

wanda - klinkt lekker je les nu lekker in de lijn doorgaan

Esther - ook een lekker intensive les gehad dus :P soms is dat ook wel eens leuk die afwissel :D ik ben nu ook wat meer bezig met zitles, dus als heike lekker los is zonder beugels rijden, zonder zadel enz.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:47

Heey

Dankjulliewel :D.

Denise: Gelukkig gaat het weer beter met Heike :).

Wanda: Fijn dat het klikt en dat de les lekker ging :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:35

heikedenise schreef:
wanda - fijn dat je weer zo lekker hebt gewerk met jippe en wat staat dat voortuig hem gaaf echt mooi hoor

Anouk - wat super dat je het demo zadel mag gebruiken/lenen ben benieuwd hoe je het vindt
en wie weet verkoop je er idd nog een, je bent iig lekker bezig zo te lezen

gister heike weer gereden niet lang en bijna alleen maar gestapt het leek er een beetje op dat die weer een verstopping had / gaskoliek dus even met de dierenarts overlegd wat we gingen doen want hij was wel constant aan het gassen maar er kwam maar niks uit, dus hebben we hem even een soort van laxeermiddel gegeven net als de vorige keer en na een half uurtje kwam er redelijk wat uit hij moes vandaag weer helemaal goed zijn dus ben benieuwd.

Heey, ik ben benieuwd naar je PB'tje. Hij is niet aangekomen? Ik ben wel nieuwsgierig naar je verhaal (echt geïnteresseerd dus). En die koliek. Hier zijn de paarden nogal diaree-achtig met poepen en heel winderig. Ik verdenk de kruipende boterbloem. Ergens in mijn geheugen weet ik dat daar wat mee is en een kleine hoek van ons weiland staat er vol mee. Sinds ze dat stuk wei erbij hebben is het mis. Staat dat bij Heike ook op het land?
Mbt zadel hoop ik dat het straks droog is, want dan ga ik het zeer zeker even proberen!

Alicia: Frank dubt over zijn eigen Espagnola. ;) Dus jij bent al voorzien zo te lezen. :+ Voor buitenritjes is ie zeker goed zat, maar gewoon met 'trainen' lijkt Frank zijn Espagnola hem in de verkeerde houding te dwingen. Meer holle rug. Vandaar dat hij zijn twijfels heeft. En idd was dit zeker een lolsmurf. Is echt onmogelijk om dat ongezien te doen hoor!

Wanda: Volgens mij heb ik hier ook wel eens verlagjes gelezen over jouw pogingen om met krukje op te stappen? Voor jou en Jippe een aanrader! En hoe lang lag dat vorige zadel op hem? Dat heb je bij hem gekocht toch? Kan best meespelen natuurlijk. Het heeft tijd nodig om te revalideren. Volgens mij heb je idd een heel leuke en interessante les gehad! Had ze ook nog een type paard bij hem? (Sam is een houtpaard...)

Vandaag weer een dagje gehobbiet in de werkplaats. Ik had een interessant zadel voor mijn neus. Veel dingen moesten er aan gebeuren. Al met al 2 dagen volop in de zadels. Dan merk ik toch ik al even niet meer 8 uur per dag werk.. :o Maar het was wel superleuk. Ik mag niet meer vragen hoe het toch komt dat sommige zadels echt binnenkomen alsof er een auto overheen is gereden. Echt af en toe! Ik vraag me regelmatig af wat amazones en ruiters er mee doen. Gebroken bomen zie ik zo veel! En zelf heb ik dat nog nooit meegemaakt. Soms zijn die bomen zo kapot, dat ik me afvraag hoe ze dat voor elkaar krijgen. haha, hoe vaak ik niet te horen krijg: "Dat is ons probleem niet, wij moeten alleen maar zorgen dat het weer een veilig zadel wordt..." :P
En hij gaat binnenkort met een actie starten om zittingen van zadels te vernieuwen tegen een leuk klein prijsje. Nog mensen met interesse?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:37

Anouk... zittingen... da's gewoon bovenop he??

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:49

Hihi ik heb 2 zadels waar wel wat aan kan gebeuren Anouk , hier in de buurt hebben we geen goede zadelmaker das jammer , heb al 1 zadel te koop gezet( passier GG) , zadel is niet zo oud maar het stiksel bij de zitting stuk dus jammer dat je niet in de buurt zit.

Zilfstar leuk dat je een goede impressie hebt van je nieuwe instructrice.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:56

Anouk: Als ik soms wel eens zie hoe achteloos mensen met een zadel omgaan bij ons op stal.... Valt geregeld eentje van het muurtje af op de poetsplaats omdat een paard er even een duwtje tegen aan geeft... Maar het lijkt mij ook dat je het wel erg bont moet maken wil je de boom van een zadel helemaal breken....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:16

Anouk: ja ik stap altijd op met kruk. Dat heeft hij inmiddels goed geleerd haha. Tsja, het oude zadel. Was aangemeten op hem door mevr A die hem dus 3 jaar heeft gehad. Mevr B waar ik Jippe van heb gekocht heeft hem 2 weken elke dag denk ik ermee gereden. maar als Mevr A al niet zag dat dit zadel neit paste heb ik zo'n sterk vermoeden dat Jippe al die tijd (3 jaar) bij mevr A is beleerd en bereden met een slecht passend zadel. Ik heb in dat jaar dat ik Jippe heb hoogstens 15 uur erop gezeten en dat is nog ruim berekend. Denk eerder 10. Mijn instructrice zei dat zijn rugprobleem daar niet vanaf kon komen. Zij had ook meer het idee dat hij dit al ruime tijd heeft. Zeker gezien zijn onzekerheid, pijnklachten en hoe mevr A over hem rapporteerde naar mij toe.

Nee, ze heeft nog geen benaming gegeven. Wel dat het een heel eerlijk, fijn dier is en dat ik een prima paard aan hem heb. En dat ze zag dat we een echte klik met elkaar hadden. En dat het wel goed gaat komen met ons als ik wat meer inzicht begin te krijgen in de paardentaal en wat Jippe precies bedoelt etc. En hoe ik mijn deel duidelijk kan maken. Zeker als mijn leiderschap nog duidelijker wordt. En we zelfs buiten kunnen gaan wandelen!!! Vandaag al een mooie stap gezet. Mijn in totaal derde poging om hem uit mijn ruimte te sturen (eerste keer zonder stem of aanraken) heeft hij wel 10 minuten op beleefde afstand staan wachten tot wij klaar waren met praten en ik hem weer uitnodigde met lichaamstaal. Heeeeel gaaf! Want normaal wijkt ie niet van mijn zijde. Hij hangt er aan mij en heeft moeite met op eigen benen lopen. En dat gaan we hem nu dus leren. Hihi. Ik heb er echt zin in! Ze verwachtte dat het wel eens heel snel een stuk beter kan gaan, omdat Jippe gevoelig is, niet afgestompt of getraumatiseerd en erg snel leert (en ook wil leren)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:25

Ik stap ook altijd op met krukje, erg makkelijk en goed voor de rug van je paard! Als het even kan laat ik ook nog iemand aan de andere kant hangen...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:36

Ik stap ook al jaren met krukje op!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:38

Op de manege waar ik vroeger altijd reed deden ze dat ook altijd, en die traditie heb ik er zelf toen maar ingehouden :). Heb zelfs een krukje gemaakt zoals ze die op de manege ook altijd hadden :P. Een krat waar van die flessen in kunnen op zijn kop en daar een plankje op vast maken :). Ideaal als krukje!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:11

:)* Ze gaf nog als tip om dan NIET het zadel vast te pakken om je aan op te trekken, maar de schoft van het paard. Anders trek je met dat zadel idd weer aan zijn rug. En die schoft dat blijft wel staan en kan hij zelf evt tegendruk geven.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:25

Shanna: Ja, idd, da's bovenop, waar je op zit. Ik heb net het Silhouette-zadel op Sam gehad. Volgens mij is ie voor Sam een tikkie te smal, maar het zat een stuk zachter dan de premier die er nu op ligt. Wow, wat een weelde! De zadelmaker is zowiezo erg benieuwd of er vraag naar is en zodoende wil hij hier een mooi tarief aan koppelen om te zien of er reacties op komen.

Judith: Als je me een foto stuurt van het zadel kan ik het voorleggen aan de zadelmaker en eventueel het juiste reparatiespul meebrengen? Dan is ie weer heel. Verkoopt vast makkelijker. Naald en draad nemen zowiezo weinig plek in beslag. ;) Over een paar weken zit ik immers wel in de buurt. :D

Martine: Ik heb zitten vertellen over die paardentandarts die door Tunesië ging reizen. Het zou afhangen wat het vliegen kost, maar het leek hem ook een leuk idee. Hij zei al: Als je kan, doen! Nog even en ik ga op werkvakantie haha.

Esther: Ja, volgens mij gaat er met buitenritjes ook nog regelmatig wat mis. Als je ergens met je zadel achter blijft hangen ofzo. Maar ik blijf erbij, soms is het echt onvoorstelbaar wat mensen gesloopt krijgen.

Wanda: Binnenkort zijn we bij je in de buurt hè? Een stalgenootje van je heeft ook een aanvraag ingediend, vertelde hij. Dus als het even kan, combineren we het met ook een bezoekje aan jou. Kan ie meteen kijken of het goed hangt!
Ik doe mijn hoed voor je af. Je geeft toe dat je niet alles weet en gaat ervoor naar mensen waarvan je denkt dat ze je de kennis kunnen bijbrengen. Super! Paarden communiceren heel anders dan mensen hè? Net nog een staaltje van gezien bij Sammetje. En dat je dan ook openstaat om te leren en leert zien dat een paard pijn heeft. Ik geloof ook dat het zeker niet komt van die paar keer bij jou. Jippe is juist goed af bij je, dat jij de tijd neemt om te begrijpen wat hij zegt en dat je onderzoekt waarom hij doet wat hij doet.

En uhm... Sam is zo lastig met krukjes, ik heb nooit doorgezet, want er is bij mij nooit iemand die dat ding even weg wil halen. Ik stijg altijd in de bak op. Heeft te maken met Sam. Hij kan zo maar aan de kletter gaan en dan ben ik liever op een plek dat ie niet te ver kan. De meeste krukjes zijn ook erg laag hè? Ik heb laatst de ideale oplossing gezien bij een pensionstal in Brabant. Dat was een soort bordesje en dan kon je zo vanaf dat bordes, letterlijk op je paard stappen!

Net gereden met het Demo-zadel! Dat is een close-contact dressuurzadel van het merk Silhouette. Het was mijn eerste keer. :P Even schrap zetten, want tja, Sam voelt mìj ook beter, maar hij reageerde er prima op. Het zadel zit echt heel erg lekker en de beugels moesten meteen een gat langer, mss nog wel één. Ik vond het super om te mogen proberen. Weet ik eindelijk ook hoe het rijdt. Nou ja, nog niet helemaal, want het was niet helemaal optimaal maatgemaakt op Sammetje, maar het idee was super.
Ik heb ook een nieuwe grijze Lemetex meegekregen om te proberen. Voornamelijk om te zien of de bladen korter zijn dan de premier. Ik vrees van niet. Ik heb maar korte pootjes en dat vind ik dus een nadeel aan de premier. Die is splinternieuw en nou ja, voor de geïnteresseerden in langere zweetbladen: te koop, nadat ik hem heb geprobeerd natuurlijk. :+ Die Silhouette mist de bovenste bladen en dat is een superervaring. Ik gaf been en Sam reageerde. Ik kon hem veel beter voelen bewegen. voelde me net weer een beginner! haha. Ik zal het zadel zowiezo nog een keer op Sam leggen, als is het maar om de nieuwsgierigen 'eindelijk' te kunnen laten zien wat er anders aan is. ;) Ik denk niet dat ie op Des goed zal liggen, dus als Frank het wil voelen moet ie toch nog even op Sammetje. Ik zal hem eens lief aankijken voor een fotootje...

Ow ja, en ik had nog een akkefietje met Sam. Frank had ze een nieuw stuk gras gegeven en toen ik dus met rijlaarsjes aan de wei in kwam had Sam zo iets van: "Ow nee, mij pak je niet!" Des en Prince kwamen constant gezellig buurten, maar Sam liet zich niet pakken. Alweer. pfff. zo vermoeiend. Dus blijven staan en dan kwam ie wel, maar hij liet zich niet pakken. Dus na een dik kwartier(ja, zo veel geduld heb ik ook al weer niet) ben ik een emmertje brok gaan halen en die heb ik aan Prince en Des gegeven. Voornamelijk Des natuurlijk. Sam narrig, want hij pleegt een moord voor brokkies! Hij wilde ook brok en ik ben natuurlijk zíjn baasje, dus Des mocht ze eigenlijk niet hebben, maar ja, Des krijg je niet weg bij een emmer brok haha. Hij kreeg ze mooi niet. Toen Des de emmer leeg had, heb ik hem laten zien dat ik er nog een paar over had. Uiteindelijk kwam ie en kon ik zijn halster omdoen! En als beloning mocht ie in stal een bak brok eten en toen kon ik hem zadelen. pfff, weer wat gewonnen. De vorige keer heb ik de andere 2 eerst gevangen en Sam als laatste kunnen pakken. :z Hopelijk heeft ie ervan geleerd.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:47

anouk - je hebt pb, en wat fijn dat je weer lekker met de zadels hebt gewerkt zo leer je steeds meer.
en ook nog even met sam gereden met het zadel lekker hoor, alleen balen dat je hem weer niet te pakken kreeg hopelijk lukt het volgende keer een beetje sneller

Wanda - gewoon lekker oefenen dan komt het helemaal goed.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:36

Iedereen dank voor de complimenten. Ja ik heb zeker het gevoel dat ik op de goede weg ben.

Anouk: ben benieuwd wie een aanvraag gedaan heeft, want aan mij hebben ze geen namen gevraagd haha. Dus die zijn dan spontaan bij hem gekomen denk ik. Laat maar weten wanneer jullie komen, dan zal ik kijken of ik er kan zijn.

Tsja ik laat de kruk gewoon staan eerlijk gezegd. ik ben met hem gaan oefenen met eerst gewoon kruk in de bak met grondwerken/los werken. Laten snuffelen etc. Een keer zelf erop gaan staan. Alles zonder dwang etc. Toen hij de kruk helemaal niet meer eng vond ben ik ermee gaan werken door naast hem neer te zetten en erop te gaan staan etc. Later met clickeren het halt houden geoefend en dat uitgebowud tot ik om hem heen kon lopen en hij stil bleef staan. Toen de kruk erbij genomen binnen in de halt oefening en zo opgebouwd. En nu blijft ie redelijk stil staan (al kan ik me nu dus indenken dat als hij pijn heeft links en ik links wil opstappen hij in eerste instantie in verzet komt en dus achteruit loopt.)

En paard uit de wei halen. Jippe was vorig jaar al redelijk makkelijk. Ik heb in de winter dit wel aangescherpt door te fluiten en als ie komt koekje te geven. Maar wrs heb ik dat eerdaags niet eens meer nodig als ik doorga met NH en mijn leiderschap goed bevestigd is bij Jippe. Dus miss een idee voor jou ook?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:41

zo, even ego.. zo naar de ortopeed.. ging wel steeds beter met mijn knie maar laatst weer enorme last.. bij het opstaan al..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:50

Ilona: volgens mij zitten er alleen maar malle foto's van mij tussen, want ik moest echt mega hard lachen toen ik met Dito in draf was geweest en daar had Madelief foto's van :P

Verder was het echt en super weekend, bedankt dames!! Moeten we snel nog een keertje doen :):)

Shanna: Wat een onwijs gave hengst. Alleen het kleurtje hou ik niet zo van, maarja, een goed paard heeft geen kleur. Ik wilde zo bijvoorbeeld nooit een schimmel, maar ben daar inmiddels ook helemaal verknocht aan :P

Esther: Wat jammer dat ze Atlas heeft moeten laten gaan, maar voor hem waarschijnlijk beter. Hij kwakkelde zo enorm de laatste tijd.

Anouk: Weer een winstpuntje er bij dus.

Branka: Balen dat de punten lager uitvielen dan verwacht. Was dit een officiële of een onderlinge wedstrijd?

Angela: Gaaf joh, dan heb je nu wel een heel bijzonder paardje ;)

Vrijdag zie ik Igneo weer, ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet, de laatste keer dat ik hem heb gezien was al weer 3 weken geleden.
Laatst bijgewerkt door zasread op 09-06-10 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:58

Opstappen met krukje doe ik met Frío in een hoek. Zet hem met zijn neus richting bakrand en stap dan op. Dus dat krukje staat niet in de weg.
Stap niet altijd op met krukje, ook omdat ik die op wedstrijd niet voor handen heb.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:02

Anouk: Leuk dat je al die verschillende zadels kan uitproberen! Ik heb Shaggy in het begin ook wel eens met een boomlooszadel gereden en dan voel je de beweging ook zo goed! Was echt wennen toen ik weer met een boomzadel ging rijden! Sam vond het gras dus een stuk interessanter dan werken :). Ik had gister al zo'n moeite om Shaggy mee te krijgen, ik kwam kennelijk net tijdens middagdutjes tijd... Bijna alle paarden in het land lagen lekker van het zonnetje te genieten. En Shaggy had ook zoiets van ik blijf lekker liggen. Uiteindelijk kwam die met wat aanmoediging wel overeind :D.

Soeske: Balen dat je weer zo'n last hebt van je knie! Hopelijk wordt het snel weer wat beter!

Hier in de buurt (Rijnsburg) is het weer paardenmarkt.... Ga er dit jaar denk maar niet heen, vorig jaar had ik bijna alle arme pony's wel mee willen nemen! Als je dat wel eens ziet staan, hoogdrachtige merries (vorig jaar stond er eentje waar zelfs de melk al uit de uiers kwam), of pony's met hele slechte hoeven en ach ja ze zijn gewoon allemaal zielig! Vind het toch al niks, pony's de hele dag in die drukte (en nu ook nog regen) aan een touwtje vast te laten staan...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:06

zasread schreef:
Shanna: Wat een onwijs gave hengst. Alleen het kleurtje hou ik niet zo van, maarja, een goed paard heeft geen kleur. Ik wilde nooit een schimmel, maar ben daar inmiddels ook helemaal verknocht aan :P

Huh, waar heb jij het dan over?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:24

Shanna (nog over Derek O), meen me het nog te herinneren, je postte ooit een foto met hem samen? Wel bijzonder zeg, youtube doet het hier helaas niet maar zal volgende keer in NL eens proberen te kijken.

Anouk, ook fijn zo'n fysio die het nog even verergerd! Ik heb nu toch al weer twee keer een ritje gemaakt, af en toe doet het wel een beetje pijn maar dat komt ook door het zadel, wordt te sterk in een positie gedwongen heb ik het idee. Nouja. Nieuwe zadel is gelukkig onderweg, na ons huwelijk zal het er wel zijn zo ongeveer! Haha Sam is parasolproof 8-) zou wel heel leuk zijn natuurlijk zo'n werktripje, die tandarts schijnt zich in Tunis te gaan vestigen, dus misschien dan wel regelmatiger een tourtje komen maken. Fijn als zulke dingen een beetje in ontwikkeling komen! Er zijn best wat Tunesiers maar ook veel Europeanen die hier paarden hebben en die dat soort zaken WEL belangrijk vinden. Ik vraag me af hoe het zit met zadels, er wordt hier veel met heel oude of goedkope zadels gereden, het enige merk wat ze dan echt kennen is Kieffer en dat is dan gelijk het beste en meest prestigieuze 8-) maar de meeste Europese vriendinnetjes nemen toch zadelmarkt kwaliteit mee en dat wordt hier dan weer volop gebruikt. 300 euro voor een zadel is hier een fortuin, ook wel begrijpelijk als je bedenkt dat het gemiddelde vaste salaris per maand daar de helft van is.. Maar zelfs de meeste Europeanen rijden met slechte zadels, passend maken kan toch niet dus vinden velen het de moeite niet in een beter zadel te investeren. De kennis is er niet dus iedereen doet maar wat! Net als bekenden van ons, Fransen, hebben hun 2 jarige hengst met een veel te krap zadel (dat kon zelfs ik zien..) ingereden, tsja hij was toch al zo groot dus ze konden er best op? Maar waarom bokt en steigert hij nou steeds? Zal iig eens gaan polsen of er interesse in zou zijn :) vluchten ligt eraan vanaf waar, hoogseizoen is ook duurder natuurlijk, Brussel is meestal een stuk goedkoper (soms al vanaf 50 euro een enkeltje) dan Amsterdam (minstens 300 euro een retour)

Wanda: hijs mooi geworden je voortuig, lijkt sprekend :) erg apart. En wat een leuke les :)

Hier gaat alles goed, ben al nog een keer op Flaaf gestapt, we hebben zo heerlijk relaxt gereden <3 Er is nu een meisje voor de zomer komen werken op de club, een Francaise, galop 7. Ik was wel benieuwd hoe ze het met Flavio zou doen in de bak, dat viel helaas flink tegen. De staljongen die nooit les heeft gehad maar wel tussen de paarden is opgegroeid bracht het er 10x beter van af. Je ziet dan wel duidelijk het verschil, meisje was echt been-teugel-been-teugel en Flaaf protesteerde daar nogal tegen, uiteindelijk kwam hij amper vooruit, meer omhoog. Die jongen stapt er gewoon op, los teugeltje, gewoon met z'n zit rijden ze ontspannen de hele bak door..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:26

Annash schreef:
zasread schreef:
Shanna: Wat een onwijs gave hengst. Alleen het kleurtje hou ik niet zo van, maarja, een goed paard heeft geen kleur. Ik wilde nooit een schimmel, maar ben daar inmiddels ook helemaal verknocht aan :P

Huh, waar heb jij het dan over?

Hierover:

Annash schreef:
Anouk, ze wordt geinsemineerd met Lord Carnaby en ze staat nu bij Johann Hinnemann. :D :+

En met schimmel bedoelde ik niet de kleur van dat paard :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:57

lakshmi schreef:
Shanna (nog over Derek O), meen me het nog te herinneren, je postte ooit een foto met hem samen? Wel bijzonder zeg, youtube doet het hier helaas niet maar zal volgende keer in NL eens proberen te kijken.

Klopt, ik ben er al eens geweest :j

@ zasread: oooh _O- hahaha ik was nog niet helemaal wakker denk ik _O-

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:28

Suus – sterkte ermee, balen dat je er weer zo’n last van hebt.

Zo Sanne 3 weken igneo niet gezien, hoe dat zo als ik vragen mag? Dat is lang ik vindt 2 dagen al erg.

Ik stap ook altijd met een krukje op en soms stap ik in de hoek op net als branka maar soms ook gewoon in het midden en dan gebruik ik het krukje juist als hulpmiddel om rondjes omheen te rijden met stelling, en volte sluiten en wijkend openen, best handig zo’n krukje

Esther – ik heb dat ook ik ga ook liever niet naar zulke markten want ik wil ook altijd van alles mee naar huis nemen. En volgens mij neem niemand mij ook meer mee naar zulke markten want ik ben nou 3x mee geweest en alle 3 de keren kwamen we met een paard pony of shetlander thuis voor op de manege dus :n ik ga denk ik niet meer

Shanna – en wanneer weet je of het gepakt hebt?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:14

Als ze gescand wordt. Is met 16 dagen ofzo?
Geen idee... maar ik regel het ook allemaal niet, haha.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:19