[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:38

Frank, het was inderdaad te smerig voor woorden. Veel engelse mensen, maar ook veel nederlanders. Niet te geloven dat er volwassen mensen met kinderen zo wonen hier, ik heb met verbazing zitten kijken. Overigens ben ik ook menigmaal bijna over mijn nek gegaan, echt, vooral bij de "eetbare" dingen.

Idra: Mooi paard, heb je ook foto's van zijn hoofd? Volgens mij heeft hij een mooi gevormd hoofdje, nietwaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:12

Maar weer even de regels in acht nemen:

Robijn wou niet op de foto Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Nou, als het dan moet!

Afbeelding

En longeren maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de mooiste:

Afbeelding

En mijn uitzicht vandaag:
Afbeelding

En nog even een vriendin met een mooie merrie:

Afbeelding

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:55

Heidi: Geweldige foto's van jouw kanjers tijdens de langeteugeldag.

Sanne: Wat wordt Igneo al groot en wat heeft hij een lekker knuffelbekkie.

Peet: Veel plezier in Disneyworld. Heel veel sterkte met de thuisperiode.

Djemo: Balen van je deken

Frank: Ben blij te horen dat je weer opgeknapt bent. Echt super zoals je met Despi omgaat.

Michelle: Het rijden ziet er op de foto's lekker ontspannen uit hoor. Je houding verbeterd wel als jij en Shannon steeds meer op elkaar ingespeeld raken. Les kan natuurlijk nooit kwaad.

Saida: Gefeliciteerd met jullie eerste buitenrit. Altijd spannend, maar het geeft zo'n kik als het goed gaat.

Ilona: Wat zal jij deze week weinig slapen.

Utixo: Gefeliciteerd met je winstpunten.

Lobke: Mooi paard hoor. Mooi typisch Spaans. Ben benieuwd hoe hij er over een paar jaar uitziet. Hij zal vast heel mooi uitgroeien.

Voor degene die ik vergeten ben. Sorry, maar het gaat hier hard en ik heb op het moment weinig tijd.

Hier gaat alles goed. Baldomero is samen met zijn moeder ontsnapt. Banjer begon ineens heel vreemd hard te blaffen. Loop ik naar het raam zie ik daar ineens Baldomero op de weg voor ons huis lopen samen met Lagartera. De weg is vrij druk en ze rijden er vaak ook nog veel te hard. Was dus schrikken. Ben op mijn sokken naar buiten gerend en over de sloot gesprongen. De buren hadden het gelukkig ook gezien. Auto's aangehouden en toen kon ik snel een halster pakken. Lagartera vond al die vreemde mensen maar niets, dus die kwam snel naar mij toe.

Aanstaande vrijdag komt de DA om de veulens te chippen en de formulieren voor Spanje in orde te maken. Daarna worden Baldomero en Sonrisa ook afgespeend.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:58

Even een berichtje tussen door voor diegene die het niet weten. (sorry dat ik niet reageer op andere berichten)
Ik wilde even vertellen dat na een lange zoektocht en vele kopers enno gister toch verkocht is.
Hij is naar een veearts in belgie gegaan waar hij heel gelukkig wordt. Hij mag daar 365 dagen per jaar buiten staan (met een enorme mooie schuilstal en voor het geval dat hebben ze ook nog 2 normale stallen van 4x4 meter!)

Ze wonen vlakbij de bossen en ze gaan ook dressuur met hem doen, natural horsemanship, ze gaan hem bitloos bereiden in de toekomst en ze gaan nog andere leuke dingen met hem doen. De veearts is ook nog eens fysiotherapeut en ze doet ook aan homeopatie geloof ik dus het gaat helemaal goed komen.

Hij kwam glansrijk door de keuring heen en we zijn meegeweest om hem weg te brengen. Het afscheid was een zwaar drama zowel voor mij als mijn partner. Enno liet zich sinds ik besloten had hem te verkopen niet meer uit de wei halen door mij.
(bij andere wel maar soms ook moeilijker dan normaal want normaal kwam hij vroeger altijd in galop aan) en hij heeft toch meer dan 5 maanden te koop gestaan dus dat was soms wel even slikken want je weet gewoon dat hij het voelt....

Maar gister liet hij MIJ dus niet gaan. Hij stond in de wei. Met een draadje tussen hem en zijn nieuwe 4 vriendjes (waarvan 1 super leuke shetlander waar hij dol op is)

We zijn daar 1 uur geweest en toen was het tijd. Ik liep naar de wei en hij rende heen en weer langs het hek om met mij mee te lopen naar de opening. En vreselijk hinniken naar me.
Ik kom die wei in stond hij alleen maar met zijn hoofd laag naast me en steeds even wegrennen naar die andere paarden en steeds weer terug komen.

Ik vertelde hem dat het goed kwam en dat ik echt naar huis moest. Nou dat heb ik geweten.
Hij ging horizontaal voor mij staan en ik mocht er met geen mogelijkheid langs. Hij is het hele weiland (trust me die was heeeel groot) al horizontaal wijkend naar de uitgang van de wei gegaan. Ik heb hem echt opzij moeten duwen en dat deed zo zeer.
Toen ik weg liep was hij weer aan het hinneken en ik heb dus echt een hele erge avond en nacht achter de rug.
Hij heeft echt een super tehuis en die mensen zijn heeeel goed voor hem. Maar het doet enorm veel pijn.

Ja hoor ik iedereen denken. Komt er nog een ander paard? Vast wel maar ik ga wel opzoek naar een paard wat echt bij me past en wat net zo lief is als enno. En misschien duurt het ook nog wel een tijd want dit afscheid was echt heel pijnlijk.

Dag lieve jongen.... Het gaat je goed kerel.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:14

Oh Eef Ach gut Je weet dat die tijd er ooit komt, maar het is zo verdomd pijnlijk hè! Gelukkig kan jij je troosten met de gedacht dat hij het heel erg goed gaat hebben. Dikke knuffel hoor!!
Waar in België woont hij nu?

Utixo: hij heeft inderdaad een erg fijn hoofdje. Ik heb geen close up meer van zijn hoofdje van nu, maar zo zag hij eruit toen hij pas toekwam:
Afbeelding

Vandaag krijgen wij de sleutel van ons huisje!!! Deze week is het dus grote verhuisweek Lachen

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:26

Evelien: Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is. Vooral als hij ook nog zo reageert. Maar, zo te horen heb je een superhuisje voor hem gevonden.

Lobke: Sterkte met de verhuizing.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:31

ben ik ook weer even... Cool

Evelien, wat een dag zeg voor jullie...
Wat zal dat moeilijk zijn geweest...
Ongelofelijk hoe ze dat aan kunnen voelen zeg...
sterkte ermee!

idra, hij is echt heel gaaf!

lisenka, dat is schrikken zeg!
gelukkig goed afgelopen!

jolijn, leuke foto's, setje staat goed!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:38

Enamorado gelukkig is hij op een mooi plekje terecht gekomen, jij heel veel sterkte Ach gut

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:45

Frank; Nou, ik heb hem maar los gelaten, omdat ik zo'n "boer Harm" actie niet echt zag zitten Clown

Jolijn: Super foto's zeg Pling . Robijntje gaat echt goed he!!

Lisenka; Schrikken zeg Bloos! . Staan ineens je paarden op de weg Nagelbijten / Gniffelen . Gelukkig goed afgelopen, mede dankzij Banjer, super hond! Pling En ik krijg steeds meer de kriebels jaa, volgens mij begint het nu steeds meer doordringen dat ik straks me eigen paard op stal heb staan Haha!

Eef; Jeetje........... wat een verhaal zeg... Echt een verhaal waar je tranen van in je ogen krijgt Verdrietig . Die lieve, lieve Enno Ach gut . Het is écht heel erg moeilijk geweest voor je zo te lezen... Maar gelukkig heb je als troost dat ie daar echt een super tehuis heeft! Sterkte! Ach gut .

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:50

Even mijn complimenten voor alle foto's erg mooi allemaa word je vrolijk van Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:52

Frank -> Je wilt niet weten hoe ik zat te glunderen op m'n paard!
Volgens mij zagen ze mij al van heel ver aankomen! Haha!

Spokie -> Stoer hoor, zonder zadel galloperen!
Wat een boefje dat kleine racemonster!

Ilona -> Is idd jammer, maar nu mag ik wel een ander hoofdstel uitzoeken, hihi!
Mayke heeft een heel mooi stang en trens hoofdstel, caramel onderlegd, en die past heel mooi bij m'n zadel.
Alleen is ie waarschijnlijk te klein, we moeten 'm nog ff passen.
Bakstukken kan ik er afhalen en ik hoop dat m'n vader dan een lusje eraan kan maken voor een sperriempje.
Jaja, nog 1 weekje en dan staat je eigen kanjer er!
Volgens mij zien we je de eerste week niet meer op het forum verschijnen, en gelijk heb je!

Lobke -> Terroso is leuk! Hij oogt idd erg groen nog!

Sanne -> Die had ik idd gemist! Cool
Yaco is dus heeeeeel erg gevoelig!

Jolijn -> Mooi dekje!

Lisenka -> Oeh dat is schrikken! Gelukkig dat het op zondag was (rustiger op de weg) en er niets is gebeurd!

Evelien -> Oef wat een zwaar afscheid is dat geweest, zeg.
Je hebt een heel mooi plekje voor je lieve vriend gevonden, dat gaat helemaal goed komen.
Sterkte meis! Ach gut

Zit nog steeds in een roes van de buitenrit van gisteren..... Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:02

Evelien: Jeetje, wat fijn dat ie bij zulke fijne mensen terecht is gekomen Lachen

Wel echt moeilijk dat afscheid, heeel veel sterkte!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:51

Zo even uit de meeleesmodus het gaat hier zo hard dat ik neit altijd alles kan volgen hoor sorrie...
Eveline ik had al gelezen dat Enno verkocht is maar van dit verhaal krijg ik toch wel kippevel hoor! Tjee dat zal heel heel heftig voor je geweest zijn! heel veel sterkte!

Dan heb ik gezien dat Prinslover een eigen paard heeft! Wat een gaaf beest en die foto dat die man over de grond ligt is echt grappig! Gefeliciteerd hoor met je kanjer!

Heidie wat een gave lange teugel dag foto's!! Het was ook echt een mooi stel samen hoor! En wat leuk dat Hanneke Baron even mocht uitproberen, ik was zo druk dat ik dat helaas heb gemist! Had mij ook wel leuk geleken hem eens voor me te hebben Clown en fijn dat hij al het een en ander kent Lachen Wat een braaf paard is het in ieder geval!

Ik heb zelf nog een super foto van mij en Capiola op de lange teugel dag gevonden die ik hier gewoon even moet showen... ben zo trots op dr!

Afbeelding

Ik denk dat de Lange Teugel Dag ook wel een vervolg krijgt. Hanneke en ik vonden m heel erg geslaagd en ik heb gewoon echt zo ontzettend genoten van een vol parkeerterrein met mensen die allemaal op "mijn" dag komen!! Echt super!

Uhm... verder is het me even ontschoten, heb een boel mooie foto's gezien in ieder geval!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:56

Evelien: Heel erg veel sterkte met het verwerken van je afscheid Boos! dat is altijd zwaar. maar gelukkig weet je dat hij het heel erg goed heeft.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:59

Dank jullie wel allemaal! Alle lieve berichtjes verzachten in ieder geval iets.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:10

evelien, nogmaals sterkte... Ach gut

regine, wat een onwijs gave foto zeg!!! Pling

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:17

Ja ze is knap op die foto he!! Ik had echt zo iets... is dat mijn paard?!?!
Er is nog zo'n gave die heb ik gelijk af laten drukken en vinden jullie vast niet erg als ik die hier ook nog even neerzet Clown

Afbeelding

spokie79Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:24

_Saida_ schreef:
Zit nog steeds in een roes van de buitenrit van gisteren..... Lovers

Haha, dat ken ik. Heerlijk he?

Evelien, veel sterkte. Hopen dat het het verdriet een beetje verzacht dat hij wel bij een goed tehuis terecht is gekomen. Hou je ook nog contact met die mensen, of vind je dat te moeilijk?

Lisenka, dat was schrikken zeg.

Jolijn, leuke foto's.

Zit weer illegaal te bokken, dus nu maar weer hard aan het werk Knipoog.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:28

Saida: Rintske is een beetje ongeduldig :p Ik geef haar ook geen ongelijk natuurlijk als al haar vriendjes lekker binnen staan!
Wat super dat je eerste buitenrit zo goed ging Pling

Michelle: Nagelbijten / Gniffelen worden de laarzen toch nog wat lastig.. maarja, tis even doorbijten! en dan straks kan je er in wonen!
Jeetje wat een verschil met foto's van in het begin! Ze begint nu steeds meer echt een dressuurpaard te worden!

Chantal: Welkom!

Anita: Wat een super leuke foto's, vooral van dat veulentje!!

Ilona: Ik ben nu echt!!! niet meer buiten te vinden met onweer, brrr, voor je het weet ben ik zelf een keertje aan de beurt!
Vaidosa is de afgelopen 2 dagen enorm afgevallen, echt heel sneu Ach gut Gelukkig was ze vandaag al weer wat rustiger!
Oja, Chico komt al over een weekje!! En gezellig dat je Jasmijn even gezien hebt!!! Johan en ik gaan 7 november naar oud-beijerland, dus misschien dat wij 8 nov. af kunnen spreken!!

Jolijn: hihi, dat vliegendingmutsje over haar oren is echt te grappig!

Lisenka: Jeetje, dat is even schrikken!! Gelukkig is alles goed gegaan!

Evelien: Fijn dat je een goed tehuis voor Enno gevonden hebt, maar het blijft natuurlijk zwaar Ach gut

Saida: Tja, dat is het vreemde, want voor een pop op een aardappelzak met allemaal slierten aan haar lichaam blijkbaar niet Verward

Ik heb Igneo net opgegeven voor de verkiezing van hengstveulen van het jaar! Nu hopen dat hij gaat winnen Haha!

Vandaag zijn Lisa en ik op paardenjacht geweest! We hebben een aantal leuke paarden gezien en 1 van de paarden sprak wel heel erg aan en koopt Lisa misschien en komt dan in training bij ons. Het is een draver merrie van 4 jaar, die niet snel genoeg was voor het koersen, nu gaan we haar omscholen. Verder nog een leuke 2,5 jarige Friese merrie gezien, maar die koste 2000, terwijl ze in haar papieren heeft staan 'afstamming onbekend', dus dat vonden we een beetje veel..

Verder even weer aan de slag geweest met Vaidosa, die was vandaag enorm gevoelig, waarschijnlijk omdat kindlief weg is. Later werd ze wel wat relaxter en ze heeft zelfs voor het eerst gestofzuigd onder het zadel!

Ook Yaco moest weer in de benen. Anneke (instructrice) heeft even geholpen en Lisa is weer op Yaco gaan zitten, hij was nog steeds gevoelig voor beweging, maar het ging al iets beter. Dus rustig aan verder werken..

spokie79Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:18

Sanne, leuk is Donatello he? Is mijn peteveulenkindje. Ook hij wordt opgegeven voor hengstveulen van het jaar. Wordt dus spannend allemaal.
Ben ook wel een beetje jaloers op alle paarden die je maar kan rijden hoor. Echt gaaf!!! Maar misschien kan ik dat over een poos ook. Eerst nog wat beter leren rijden.
Is Vaidosa nog gedekt voor volgend jaar?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:19

Sanne: Ik heb Baldomero ook opgegeven voor de verkiezing. Igneo is ook een lekker ding hoor. Je maakt wel veel mee bij Lisa, daar leer je heel veel van. Leuk hoor. Ga je morgen ook nog naar Zuidlaren?

Saida: Het was vrijdagmiddag om ongeveer 17.00. Gewoon mazzel dat het toen net rustig was.

Baldomero wordt nu wel erg ondeugend. Plaagt zijn moeder nu behoorlijk. Wordt dus tijd dat hij afgespeend wordt.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:12

Jaaa ik ben geslaagd voor auto theorie Haha!

reageer snel weer bij Knipoog

Jolijn : Leuke foto's Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:25

Gefeliciteerd Fanny

Lisenka: Ik kan morgen helaas niet naar de zuidlaardermarkt, ik moet om 09.00 werken en Lisa is niet op tijd terug Voor volgend jaar vraag ik vrij!
Ik leer zeker echt super veel bij Lisa, ik ben nog steeds ook enorm blij dat ik deze kans heb gekregen! Ik geniet er nog elke dag van Haha!

Anieta: Vaidosa is dit jaar ook weer gedekt, ditmaal door de hengst van Lisa zelf, dus we zijn erg benieuwd wat er uit gaat komen. Vaidosa is een heel breed type en Saturno juist slank en hoog...
Donatello is echt heel leuk! Wat houd het in dat hij je petekindveulen is? Wordt hij straks van jou?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:29

Robijntjah: Leuke foto's Lachen.
Lisenka: Oei dat is schrikken zeg! Gelukkig is het goed afgelopen! Hopelijk breken ze niet nog een keer uit.
Enamorado: Gelukkig heeft Enno leuke nieuwe eigenaars gevonden. Het klinkt in iedergeval erg goed! Het afscheid nemen is altijd moeilijk, hij is daar denk ook niet makkelijk nog even op te zoeken zo helemaal in België... Maar je veel succes met je zoektocht naar een paardje wat wel bij je past!
Zasread:Veel succes op de verkiezing voor hengstveulen van het jaar!

Atlas is vandaag in een nieuwe groep met paarden gegaan (voor het winterland). Was wel weer even spannend... Drie paarden van de 'ochtendploeg' stonden nog op het land en we waren eigenlijk bang dat het daar fout mee zou gaan. Maar gelukkig ging Hessel snel voor Atlas aan de kant nadat hij een trap had gehad (de eigenaar van Hessel had nog wel gezegt dat Hessel Atlas wel helemaal in elkaar zou trappen, ja het is zooo gezellig bij ons op stal). Wally (mooie naam Tong uitsteken) zorgde nog wel voor heel wat gedoe, maar gelukkig kregen we die snel te pakken en hebben we op stal gezet. Van de ander hadden we geen last, dat was een merrie. Toen zette iemand anders haar klophengst dr ook nog even bij... Dat was dus helemaal drama, die jaagde vier merries de hoek in en die mochten geen kant op. Atlas daagde hem constant uit maar dat andere paard ging de confrontatie (gelukkig) uit de weg. Maar ja één van de eigenaars van de merries was het zat dus ook dat paard is naar binnen gehaald. Vanaf dat moment ging het goed in de groep en was het lekker 'rustig'. Atlas was alleen telkens Hessel aan het wegjagen Tong uitsteken. Toen ik hem vanmiddag weer uit het land wilde halen had hij echt geen zin... Maar heb dr nog wel een paar leuke foto's aan over gehouden. Na een half uur hadden we Atlas gelukkig ook te pakken Lachen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:38

Nou hier de foto's van vanmiddag. De kwaliteit is niet echt super, het was al een beetje donker en in de sportstand maakt mijn camera dan niet hele goede foto's...

1. Het begon met wegdraven Tong uitsteken
Afbeelding

2. Doeiii ik ga niet mee
Afbeelding

3. Hij ging het steeds leuker vinden Lachen. Het werd naderhand meer spelen als nog proberen te vangen Tong uitsteken.
Afbeelding

4. Zjoefff
Afbeelding

5.
Afbeelding

De rest was helaas te wazig Tong uitsteken.