[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:18

verstandig van je esss, dat je weer alleen bent gaan rijden in de bak. Komt vast helemaal goed als die ballen eraf zijn!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:21

esmee
gelukkig heb je zijn ijzers eraf gehaald en kan je weer rijden
je hebt ook ene goede keus gemaakt door het ruin te maken
mijn kanjer was tot twee maanden gelden ook nog hengst maar die gek begon ook heel raar gedrag te vertonen
dus heb ik de keus ook gemaakt om hem te laten ruinen
nou is hij super braaf wil graag voor me werken.....ben beizg met vd eigenlijk circus kunstjes heb op horse event een boekje daar over gekocht en ga het nu doornemen en dan uitproberen met mijn toppertje hahahahaha kan ik altijd nog wat bij verdienen in het crcus

hoe doen ze het in spanje met oog op de warme dagen ???

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:34

@Blueberry: Dankje, haha dat klinkt droog Clown .
@Peetisgreat: Ja dat leek mij dus na deze keer ook best verstandig! Hij moest trouwens wel weer even wennen zonder hoefijzertjes. Maarja na de ruining krijgt ie ze weer. Haha nou zo leer je toch weer wat! Handig Haha! .

Hoe bedoel je met de warme dagen? Bloos

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:02

Esssss -> Dat hij van de hoefslag afgaat kan (deels) ook komen omdat hij nog niet zo lang onder het zadel is en je hulpen nog niet zo goed begrijpt.
Dit heb ik nu ook met mijn merrie.
Zij is afgelopen winter 3-4 maanden onder het zadel geweest en daarna heeft ze een half jaar stilgestaan.
Zij moet nog aan mijn hulpen wennen, alhoewel het al best goed gaat, en ik moet wennen aan hoeveel hulp ik moet geven.
Oftewel, ik moet de knopjes nog zien te vinden! Haha!

Esperanca -> Mooie foto's hoor! Hij is echt heel mooi van kleur!
Dat hij van zo donker overgaat in vosbruin vind ik echt heel mooi, en die volle lange manen.... Vingers aflikken !

Ik heb vanavond mijn eerste cursus fotografie gehad en dat is rete-interessant kan ik je vertellen!
Ik heb nu al heel wat geleerd.
We hebben huiswerk meegekregen voor volgende week; we moeten foto's maken van beweging.
3 maal raden waar ik foto;s van ga maken....... Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:21

Es; Je rijd al op je mooie hengst begrijp ik? Verstandig dat je alleen bent gaan rijden. Want het is toch wel gevaarlijk als je hem niet 100% onder controle hebt. Ik denk dat het misschien nog iets zal afnemen als die een beetje gewend is op stal..

Nieuwkomer welkom!

Saida: Leuk zo'n cursus, lijkt mij ook wel wat. Even een wat betere foto kunnen maken. Ja Succes met de cursus!

Peet: wat leuk beetje VD-en! Haha!

Zo hehe, druk met werk, school, huiswerk enzo. Dus ben niet zoveel meer in dit topic. Ik hou alles maar beetje globaal bij hihi Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 06:39

@_Saida_: Dat zou idd best kunnen ja. Hij moet idd nog ff wennen, in de longeerbak gaat het al goed, maar dan in de grote bak bij draf gaat ie toch weer van de hoefslag af. En dan praat ik ook nog is Nederlands tegen hem, en deels Spaans wat ik ken, dus dat is ook wel verwarrend voor hem. Maarja, hopen dat het vandaag beter gaat!
@Prinslover: Het was ook wel weer even wennen een hengst berijden. Hij moet idd nog wat wennen aan de manege. Maarja vandaag zie ik wel weer hoe het is gegaan.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:53

Prinslover schreef:
Zo hehe, druk met werk, school, huiswerk enzo. Dus ben niet zoveel meer in dit topic. Ik hou alles maar beetje globaal bij hihi Knipoog

Ik zie je toch wel regelmatig voorbij schuiven, hoor! Haha!

Esssss -> Dat taalverschil zal zeker meespelen, maar ik denk dat hij ook vooral luistert naar de toon die jij gebruikt als je tegen hem praat.
Klinkt het paniekerig, rustig, boos, dat soort dingen.
Alleen met de commando's zal hij nog moeten wennen, maar ook dat komt gerust goed!
Hier in Nederland worden ook verschillende commando's gebruikt voor hetzelfde, of een paard veranderd van roepnaam bij een nieuwe eigenaar, en daar wennen ze ook aan.

Ik weet niet in wat voor tijdperk jullie in Spanje leven, maar hier is het nog steeds september, hoor! Haha!
(in je profiel staat dat je Fuego 10 oktober hebt gekocht......)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:32

Saida, jaa ik kom nog wel regelmatig ff langs. Bokt is verslavend Haha! En zit voor school ook vaak achter de pc. Maar echt veel tijd/zin om álles door te lezen heb ik niet echt Bloos Maar hoe is het nu met jou en het nieuwe paardje? Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen.. Komen er ook foto's van jou op de dame? Aangezien ik hele leuke foto's van je dochter heb gezien D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:08

Prinslover schreef:
Saida, jaa ik kom nog wel regelmatig ff langs. Bokt is verslavend Haha! En zit voor school ook vaak achter de pc. Maar echt veel tijd/zin om álles door te lezen heb ik niet echt Bloos Maar hoe is het nu met jou en het nieuwe paardje? Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen.. Komen er ook foto's van jou op de dame? Aangezien ik hele leuke foto's van je dochter heb gezien D

Het gaat best goed met mij en Grytsje!
We wennen al een beetje aan elkaar en ze begint me al te herkennen als ik haar roep.
Ik vind haar heel leuk en ben stiekum al behoorlijk flieft op haar aan het worden! Knipoog
Wat foto's betreft; komende weken zal ik m'n fototoestellen veel meeslepen ivm cursus dus ik zal Lisanne wel wat foto's en filmpjes laten maken.
Valt er weer eens wat te lachen hier! Tong uitsteken Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:34

Even een reactie op het missende ijzer, maar als je op zand rijdt kan het niet zo heel veel kwaad hoor, op hardere grond is het niet aan te raden want dan staat je paard idd ongelijk.
Als ik Piropo niet mag rijden alle keren dat hij een ijzer mist staat hij iets te veel stil Clown

Enne dames in Noord-Noord Holland, we moeten toch echt eens meeten, Castricum, Heiloo, Waarland hahaha we staan bijna naast elkaar

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:45

cloris schreef:
Enne dames in Noord-Noord Holland, we moeten toch echt eens meeten, Castricum, Heiloo, Waarland hahaha we staan bijna naast elkaar

Met of zonder paard? Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:01

Ahaaa hebben we er nog meer uit deze hoek? Pling

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:05

Ja zeker weten, noem maar een weekend!
Lijkt me echt heel leuk Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:39

_Saida_ schreef:
Prinslover schreef:

Ik zie je toch wel regelmatig voorbij schuiven, hoor! Haha!

Esssss -> Dat taalverschil zal zeker meespelen, maar ik denk dat hij ook vooral luistert naar de toon die jij gebruikt als je tegen hem praat.
Klinkt het paniekerig, rustig, boos, dat soort dingen.
Alleen met de commando's zal hij nog moeten wennen, maar ook dat komt gerust goed!
Hier in Nederland worden ook verschillende commando's gebruikt voor hetzelfde, of een paard veranderd van roepnaam bij een nieuwe eigenaar, en daar wennen ze ook aan.

Ik weet niet in wat voor tijdperk jullie in Spanje leven, maar hier is het nog steeds september, hoor! Haha!
(in je profiel staat dat je Fuego 10 oktober hebt gekocht......)

Hahah ik bedoel 10 September! Clown Ik heb heel de tijd in mijn hoofd dat het Oktober is.. Maarja Haha!
Ja daarom, dat komt wel goed. Dalijk krijg ik privé les, ik ben benieuwd.

Zoals jullie al weten laten we Fuego ruinen, we hebben gezien dat dat voor 200 euro kan of meer. Maar de eigenaresse van de manege regelt dat allemaal voor ons. Maar bij het meeste hebben we gemerkt dat we duurder uitkwamen dan normaal. We hebben het gevoel dat ze ook wat geld in d'r zak steekt.. Zoals het ruinen, we hebben dus gezien zoals ik zei dat het vor 200 euro kan, maar ook 300 is geen probleem. Maar wat de eigenaresse dus zei: Eerst was het 200 euro, dat is niet erg, en dan opeens weken erna word het 500 euro. En dan komen er nog meer kosten bij dus dan zit het ongv al bij de 700/800. Nou dat gaat toch echt iets té ver.

Sorry, het is misschien niet zo duidelijk uitgelegd! Ik ga nu naar Fuego toe, heb privé les.. Woe kijken hoe het gaat! Vertel zo hoe het is afgelopen!

( En wat vinden julile van de prijs van de castratie? )

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:42

Furia schreef:
Ja zeker weten, noem maar een weekend!
Lijkt me echt heel leuk Lachen

zaterdag 13 oktober? maare wat gaan we doen dan? Cool

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:48

Nog even over die castratie. Ze laat ook geen prijzen zien ofzo, zij regelt dat allemaal. We moeten altijd het geld aan haar geven en we krijgen die mensen met wie ze dat allemaal regelt niet te zien. Dus we hebben een beetje het gevoel zoals ik net al zei.. Dat ze gewoon zelf wat geld in d'r zak steekt zonder het te zeggen.

Toen wij die castratie afzegden, omdat we hadden gezien dat het veel goedkoper kon, reageerde ze heel geiriteert. Ze begon weer over haar 'wel meer dan 20 jaar ervaring' verhaal, dat we het dan zelf wel moeten uitzoeken, dat het dan niet meer haar verantwoordelijkheid meer was. Alsof het dat was, we hadden er niet om gevraagt.. En nog meer van deze dingen..

Nu moet ik echt gaan! Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:54

Blueberry schreef:
@Yenneke; je hebt helemaal gelijk, voor zijn 4de komt er geen mens op zijn rug en misschien ookwel geen zadel. Maar ik ken de zadels en weet dat ze erg fijn zijn. Ach ja, ik ben gewoon enthousiast Bloos

Haha, ik herken het! Beessie is pas 5 maanden oud, maar ik ben ook al druk naar hoofdstellen, bitten, zadels en dekens aant kijken hor! (maar ik probeer mn hand op de knap te houden!)

Ik heb al wel een mooie frontriem van mn moeder gehad, met swarovski steentjes erin! *kwijl*

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:36

cloris schreef:
Ahaaa hebben we er nog meer uit deze hoek? Pling

Jaaaaaaa! *LOL*
Grootebroek ligt vlakbij Enkhuizen.
Castricum is voor mij ongeveer 45 min. rijden denk ik.

Esssss -> Als ik jullie was zou ik de castratie lekker zelf regelen.
Probeer eens bij diverse andere mensen op de manege te informeren wat een goede DA is, en informeer dan wat het daar kost.

Cloris -> 13 oktober heb ik vrij!
Idd; wat gaan we doen en waar verzamelen??

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:44

Hallo iedereen

Bij deze meld ik me ook aan als kersverse PRE eigenaar.
Na een "zware 2-jarige zoektocht" heb ik dan toch mijn spaanse mannetje gevonden.
Sinds gisteren is hij officieel van mij. Hij komt rechtstreeks van de fokker.
Hij is nu 2 jaar en werd vorige maand vice-kampioen in België. (dat was meteen een meevaller Knipoog )
Hier al een eerste foto van Llanero XV.

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:53

Welkom hier!
Wat een mooi koppie heeft-ie! Vingers aflikken

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:25

Since: Knap hoofd inderdaad, ben benieuwd naar ene totaal plaatje!

Jibbel: Haha, gelukkig ik ben niet gek dus Tong uitsteken Ik heb al wel besloten dat ik een gevlochten hoofdstel neem! Prachtig vidn ik die.

Esss: Wat appart. Zou best kunnen natuurlijk dat ze jullie een beetje voor de gek houdt.. Heeft ze meer van die dingen voor je geregeld?! Lekker alles zelf regelen voortaan idd!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:32

cloris schreef:

Je vergeet Alkmaar/Zuid-Scharwoude Huilen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:06

We zijn er net geweest, ze heeft alles uitgelegd hoe het zat met de castratie. Dat het hier duurder was dan normaal, en als het een goedkopen castratie was dat de nazorg er vaak niet bij zit, daardoor kan die ontstekingen oplopen wat zelfs kan lijden tot dood. En zo vertelde ze wel meer. Ze heeft wel gelijk, je kan beter naar een duurdere gaan en dat je paard dan gezond blijft, plaats dat je naar een goedkopen gaat en je paard ziek overblijft, en je daardoor nog meer kosten moet betalen. We gaan even rondkijken of er goedkoperen zijn met nazorg enzo erbij, maar die toch goed bekend staat. Maar waarschijnlijk laten we het toch door haar regelen, omdat hier niet veel mensen goed bekend errom staan. En als we dat laten doen, is die waarschijnlijk dan aanstaande Maandag al gecastreert. Ze is voor de rest heel aardig, en probeert je overal mee te helpen, maar soms hebben we er niet een heel goed gevoel erover.. Maarja, dat komt wel goed!

Oh en ik ben zoooooooooooooooooooooooo ontzettend trots op mijn mannetje! Haha! Eerst eventjes lekker gelongeert zodat ie alvast wat energie kwijt was. Toen kwam ze aan, en ze zei dat ik 'm wel mocht opzadelen. Dus ik even op m'n gemakje geborstelt en opgezadeld. Toen gelijk in de grote bak gegaan, zonder een ander paard erin. Dus ik concentreerde me alleen op mezelf en het paard, en Fuego ook. En ze kan ontzettend goed lesgeven, anders dan ik gewend ben, maar wel veel beter! Ik heb heel veel dingen bijgeleerd, en ik denk Fuegoo'tje ook. We hebben echt heel veel geoeffent en van alles gedaan! En het ging zo goed dankzij haar! Je ziet gelijk al verbetering, en ik had eindelijk voor de eerste keer echt de controle over hem. Ook al kwam er een ander paard voor bij, of het nou een hengst, merrie of een ruin!

Haha nou je leest het al, ik ben helemaal happy. En zó trots! Lovers

Maar de fokker stond dus niet zo goed bekend.. Ze hebben hem het verkeerde voer gegeven, verkeerd bereden, met dubbele teugel en een sterk bit. En het is nog zo'n jong paard! Daardoor moet ie dus nog veel leren! Hij had veel wondjes in z'n mond. Nu heeft ie een heel goed speciaal bit, en dat werkt gelukkig perfect! Maar doordat die dus verkeerd was bereden, en verkeerd was behandeld wist ie niet zo veel de eerste paar keren.. Maar dat komt wel weer goed, nu is hij in de goede handen en ik heb alles voor hem over Lovers !

Nog een bewerkte foto gemaakt door Fieke_ hier op bokt:

Afbeelding
M'n lekkerding Lovers . Rijfoto's en dergelijke komen in 't weekend Knipoog .
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 19-09-07 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:07

@Since1983: Welkom! Ooh wat een geweldig paard! Heeft wat weg van Fuego, op de foto dat ie hinnikt!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:11

Ess dat klinkt helemaal super! Ik word helemaal blij van je verhaal. Maar ik moet nog wel 4 jaar wachten Tong uitsteken