[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:10

Ik heb ook met shiva mee gedaan met de veulen verkiezing :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:21

SunnyHorse schreef:
Gelukt hoor *\o/*

Vandaag heerlijk genoten van een prachtige herfstrit. Ruim 17 km.
Goede oefening, over twee weken gaan we aantal dagen naar de Veluwe.

[ [url=m/Q8ZAl0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh heerlijk! Ik zou vandaag een buitenrit begeleiden langs Loenen, Hoenderloo en Beekbergen, maar eentje van het stel had Corona, dus is de rit tot nader order uitgesteld. Best jammer, want het weer was echt fantastisch!

Bedankt voor het stemmen :o

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:21

Stephanie_86 schreef:

Zal wel stemmen, mag immers toch niet op jezelf stemmen. :+

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:04

Stephanie_86 schreef:

Aaaaaaah, mag geloof ik naar 1 keer stemmen -O-

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:28

Wat kan ik genieten van jullie oortjes foto's! Dank je wel voor de stemmen!

Hier vandaag een "enge" dingen dag gehad met shiva :=

Eerst kennis gemaakt met de shovel die de mesthoop aan het opduwen was. Daarna moest ze b vast staan naast een vreemd paard terwijl ik ook nog aan dr voeten zat haha. Dekentjes op gedaan en weer af en weer op enz. En als klap op de vuurpijl ook nog eens kennis laten maken met benen afspuiten. Ze heeft zich goed gedragen terwijl alles voor t eerst was.

Toen ik thuis was kreeg ik deze foto's en dan smelt ik echt <3 Nu mag ze lekker een dag in de paddock scharrelen en gaan we dinsdag weer wandelen als het weer mee zit.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb misschien een domme vraag maar ze eet geen snoepjes heb nu 4 zakken met verschillende smaken maar ze eet er niks van. Spuugt t weer uit _O- wil haar belonen als ze zo goed d'r best doet maar heb dus geen idee waarmee.. appel eet ze ook niet. Is dat normaal dat ze dat niet eten op 5,5 maand?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:39

Stephanie_86 schreef:
Wat kan ik genieten van jullie oortjes foto's! Dank je wel voor de stemmen!

Hier vandaag een "enge" dingen dag gehad met shiva :=

Eerst kennis gemaakt met de shovel die de mesthoop aan het opduwen was. Daarna moest ze b vast staan naast een vreemd paard terwijl ik ook nog aan dr voeten zat haha. Dekentjes op gedaan en weer af en weer op enz. En als klap op de vuurpijl ook nog eens kennis laten maken met benen afspuiten. Ze heeft zich goed gedragen terwijl alles voor t eerst was.

Toen ik thuis was kreeg ik deze foto's en dan smelt ik echt <3 Nu mag ze lekker een dag in de paddock scharrelen en gaan we dinsdag weer wandelen als het weer mee zit.

[ [url=m/WJDBP3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h0jbMK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb misschien een domme vraag maar ze eet geen snoepjes heb nu 4 zakken met verschillende smaken maar ze eet er niks van. Spuugt t weer uit _O- wil haar belonen als ze zo goed d'r best doet maar heb dus geen idee waarmee.. appel eet ze ook niet. Is dat normaal dat ze dat niet eten op 5,5 maand?

Ja dat is normaal. Dat soort dingen moeten ze leren eten.
Probeer eerst gewoon brokjes. En dan later eens zo'n paarden snoepje. Soms kun je het ook een paar keer opnieuw aanbieden.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:34

Snap heel goed dat je smelt van Shiva, het is ook een knapperd. Snoepjes eten moeten ze idd leren. Een pikt het sneller op dan de ander.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:39

Knap paardenkind, Stephanie! Klinkt alsof ze er een mooie ervaring bij heeft. Van de snoepjes herken ik wel, heeft bij Pit ook een poos geduurd. Ik ben het gewoon blijven aanbieden - het voordeel dat ik heb is dat Jels (als ze de kans krijgt) alles op wil eten wat ik Pit aanbied.

Jels heeft gisteren voor kinderpony gespeeld en Pit had haar eerste kennismaking met kleine kindjes. Zo'n rauwdouwer als het normaliter is, zo lief en zacht was ze met de kindjes. <3
Jels is overigens sowieso de perfecte kinderpony, die vindt het allemaal enig.
Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:09

Nou die bolle van mij is vanaf aanstaande maandag waarschijnlijk niet meer van mij.

Jelske wordt as maandag medisch gekeurd en als hij goed gekeurd wordt dan gaat hij drie weken op proef bij de koninklijke stallen in den haag.

Als hij zijn proeftijd goed doorkomt gaat hij opgeleid worden voor koningklijke gelegenheden en evenementen en zien we hem allicht ergens de komende jaren voor de glazen koets terug!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:15

Absolem schreef:
Nou die bolle van mij is vanaf aanstaande maandag waarschijnlijk niet meer van mij.

Jelske wordt as maandag medisch gekeurd en als hij goed gekeurd wordt dan gaat hij drie weken op proef bij de koninklijke stallen in den haag.

Als hij zijn proeftijd goed doorkomt gaat hij opgeleid worden voor koningklijke gelegenheden en evenementen en zien we hem allicht ergens de komende jaren voor de glazen koets terug!

'Grappig', dat hoor je niet vaak. Succes met keuren, we horen wel of het goedgekomen is :D

Picasso is ook zo'n kinder pony, zo handig he!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:17

Lys_PPA schreef:
Absolem schreef:

'Grappig', dat hoor je niet vaak. Succes met keuren, we horen wel of het goedgekomen is :D

Ja ik maak me stom genoeg ook meer druk over de medische keuring dan over dat drie weken traject :')

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:04

Wat een bijzondere bestemming. Wordt Jelske ook nog beroemd! Succes met de keuring.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:07

Wat een leuke bestemming Absolem! Hopelijk wordt hij medisch goed gekeurd

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:43

Wat een leuke toekomst voor jelske! Ben heel benieuwd hoe zo'n traject in werk gaat en hoe ze bij jou gekomen zijn. Kan je daar meer over vertellen absolem?

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:22

Absolem.
Hopelijk gaat de keuring van Jelske goed. De proeftijd zal hij waarschijnlijk met glans doorstaan.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:27

Absolem schreef:

Wat een prachtige bestemming! Ik zal voor jullie duimen!
Zaterdag ben ik daar toevallig, voor een rondleiding vanuit JongKFPS.

Als ik af ga op hoe jij Jelske beschrijft denk ik dat het allemaal wel goed zal komen.

Lys_PPA schreef:

Super handig :D Ik ben zelf niet zo handig met kindertjes, dus op deze manier kan ik dat mooi maskeren.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:54

Stephanie_86 schreef:
Wat een leuke toekomst voor jelske! Ben heel benieuwd hoe zo'n traject in werk gaat en hoe ze bij jou gekomen zijn. Kan je daar meer over vertellen absolem?

Dom geluk _O-. Ik dacht eerst dat ie een particulier was.
Had 'm al opgezocht omdat ik wil weten waar mijn paard heen gaat

Toen hij langs kwam begon ik dus een beetje te vissen wat voor een persoon hij was en wat voor plannen hij had.

Toen zei die dat ie voor zn baas was en kwam ik erachter dat ie naast z'n zijn eigen spul voor de koninklijke stallen werkt.

Hij heeft jelske even kort beoordeeld buiten voor de menwagen, even de wijk in waar we geconfronteerd werden met langs rijdende auto's en fietsers en honden die druk deden. En opvliegende eenden. Dus jelske kon mooi zijn karakter laten zien. En daarop zei hij dat ze 'm wel op proef willen.

Den haag is een heel stuk drukker dan zo'n dorp. Maar goed ik rij ook over een 80 weg met hem met brullende Harley motoren en vrachtwagens etc die passeren. En dat doet m ook niet zoveel.

Dus ik denk dat als hij de medische keuring goed doorkomt dat de koop zo goed als gesloten is.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:10

Lys_PPA schreef:
M'n stalhouder heeft die van lemieux voor haar Fries. Andere merken waren te klein of bleven draaien, deze heeft ze een maand en bevallen goed.

Weet jij toevallig welk model precies? Ik ben er nog niet over uit... ;(

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:36

Absolem schreef:
Dus ik denk dat als hij de medische keuring goed doorkomt dat de koop zo goed als gesloten is.

Dat zou fijn zijn, zal voor je duimen.

_Jelske schreef:
Lys_PPA schreef:
M'n stalhouder heeft die van lemieux voor haar Fries. Andere merken waren te klein of bleven draaien, deze heeft ze een maand en bevallen goed.

Deze:
https://www.tpaerdeheukske.nl/p/lemieux ... oots-black
Maar ik las dat je geen hoge wou vgm, deze zijn groter dan strijklappen. Strijklappen/kogelbeschermers bleven draaien bij haar paard en hij kreeg er wondjes van. Deze blijven goed zitten zonder te draaien.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:00

Absolem schreef:
Stephanie_86 schreef:

Toen hij langs kwam begon ik dus een beetje te vissen wat voor een persoon hij was en wat voor plannen hij had.

Toen zei die dat ie voor zn baas was en kwam ik erachter dat ie naast z'n zijn eigen spul voor de koninklijke stallen werkt.

Hij heeft jelske even kort beoordeeld buiten voor de menwagen, even de wijk in waar we geconfronteerd werden met langs rijdende auto's en fietsers en honden die druk deden. En opvliegende eenden. Dus jelske kon mooi zijn karakter laten zien. En daarop zei hij dat ze 'm wel op proef willen.

Den haag is een heel stuk drukker dan zo'n dorp. Maar goed ik rij ook over een 80 weg met hem met brullende Harley motoren en vrachtwagens etc die passeren. En dat doet m ook niet zoveel.

ow wat bijzonder! Mag je nog een keer naar hem komen kijken als de koop doorgaat? Hoe hij in de koninklijke stallen staat enzo? Had me een heel ander beeld bij hoe dat zou gaan haha niet dat de koning zelf zou komen kijken maar vraag me af of hun zelf ook nog een oordeel mogen geven enzo haha

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:40

Stephanie_86 schreef:
Absolem schreef:

ow wat bijzonder! Mag je nog een keer naar hem komen kijken als de koop doorgaat? Hoe hij in de koninklijke stallen staat enzo? Had me een heel ander beeld bij hoe dat zou gaan haha niet dat de koning zelf zou komen kijken maar vraag me af of hun zelf ook nog een oordeel mogen geven enzo haha

Het laatste antwoord is in principe nee, het is namelijk geen eigendom meer van het Koninklijk huis maar van de staat en wordt beheerd vanuit het kabinet van de Koning (als gebruiker) en het Rijksvastgoedbedrijf (voor het onderhoud). :Y)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:42

Lys_PPA schreef:
Absolem schreef:

Dat zou fijn zijn, zal voor je duimen.

_Jelske schreef:

Deze:
https://www.tpaerdeheukske.nl/p/lemieux ... oots-black
Maar ik las dat je geen hoge wou vgm, deze zijn groter dan strijklappen. Strijklappen/kogelbeschermers bleven draaien bij haar paard en hij kreeg er wondjes van. Deze blijven goed zitten zonder te draaien.

Thanks!
Wilde ik aanvankelijk niet maar nu de rest eigenlijk niet past, gaat nut en noodzaak boven esthetiek. :o

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:16

Ik heb misschien een hele domme vraag. shiva heeft vandaag haar eerste enting gehad en nu regent het morgen de hele dag. Kan het kwaad als ze de hele dag naar buiten gaat of zeggen jullie laat maar binnen.... twijfel zo erg

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:42

Stephanie_86 schreef:
Ik heb misschien een hele domme vraag. shiva heeft vandaag haar eerste enting gehad en nu regent het morgen de hele dag. Kan het kwaad als ze de hele dag naar buiten gaat of zeggen jullie laat maar binnen.... twijfel zo erg

Ff deken op. Ze zijn vaak niet helemaal fit na enten . Kan verder gewoon naar buiten.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 00:35

Lekker naar buiten zou ik zeggen.