[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:29

martinique schreef:
Toen ik nog in Tilburg studeerde moest het wel eens, vreselijk...

Hé! Das grappig, ik studeer ook in Tilburg :P Ben nu aan mijn laatste jaar bezig :D

Heb van mijn vroegere verzorgpaard een kies, maar die raakte ze kwijt door ouderdom.. Viel toevallig uit dr mond, tegelijk met een grasballetje, toen ik er naast stond :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:46

Figo ook aan het wisselen, grappig!

Van Ferro heb ik het deel van de kies die de veearts eruit gehaald heeft vorige week, en de dag er na vond ik nog een dop van een melkkies onder zijn hooinet...
Hij is nog steeds niet helemaal fit en heeft volgens mij ook nog wat last van zijn mond, toen ik 'm vorige week heel eventjes aan de longe had wilde hij weinig lopen en ging 'ie met z'n hoofd schudden en op een gegeven moment met z'n hoef aan z'n hoofd krabben...
dus toch nog maar eventjes rustig aan...

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:12

Ik geloof graag dat ze flink last kunnen hebben van wisselen hoor! Dat hebben baby's ook als ze tandjes krijgen, en ik moet zeggen dat ik van mijn verstandskies nu ook behoorlijk last heb! Dus wie weet is Ferro daar wel wat vervelend en duf van... Gelukkig is hij nog mooi jong en 'hoeft' hij ook nog niets toch?!

Wel grappig dat jullie die kiezen nog zo hebben... ik had van Chimanga alleen een super klein wolfskiesje die er uitgehaald is, maar die was zo ranzig dat ik die heb weggegooid :P Een mooie tand lijkt me wel leuk! Maar die van mij is hoop ik uitgewisseld... (6jaar? ja toch?)

*\o/* Vanavond weer rijden op t nieuwe zadel, gisteren was echt een traktatie voor mijn billetjes ;-)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:06

Die van jou is als het goed is wel uitgewisseld ja Geeske ;)
De laatste wisselen zo op 4.5 jaar.

Natasja: Hé leuk, leuke stad! Ik heb er een jaar journalistiek gedaan, ben daarna toch een studie gaan doen op de universiteit en Utrecht, dus kom nu niet meer in Tilburg.

Vervelend zeg Ellis van Ferro... Kan me ook wel voorstellen dat het nog wat gevoelig is inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:06

Tilburg is gewoon leuk :j

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:54

I agree :) Jij kan het het beste weten! :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:32

Haha ik vind Tilburg ook echt prachtig!! Zou er het liefst in de buurt gaan wonen met mn vriend, paardjes aan huis <3 Gelukkig staat hij daar ook wel voor open, nu nog sparen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:34

Haha laat maar weten wanneer het zover is :P

Ik ben vooral erg blij met de duinen om de hoek, de stad krijg ik op het moment weinig van mee!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:56

Ja het zou mij ook voornamelijk om de natuur er omheen gaan :D Maar ik ben op school zooooveel fijne mensen tegen gekomen. Mentaliteit is zoveel fijner dan hier in Spijkenisse eo.. Dus alleen al het daar zijn zou ik zoveel rustiger van worden :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:23

Misschien moet ik maar eens een citytripje Tilburg plannen :)

Ach, arme Ferro, hopelijk voelt hij zich snel weer goed! Figo lijkt er niet al te veel last van te hebben, gelukkig.

Ik heb Figo getrakteerd op een mooi nieuw halster (dit: http://hypostore.nl/premiera-vienna-bruin-leren-halster.html), zo dadelijk eens kijken hoe het staat. Gisteravond lag hij weer op de grond te slapen, dit keer met zijn hoofd op de kont van zijn maatje. Helaas geen foto van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:28

Neem je lekker een paardje mee, bij ons kan er ook altijd een bed geregeld worden voor bekenden :) misschien eens een meeting ?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:28

Owhhhh ik ben jaloers op Figo zn nieuwe halster!!! :oo
Ahh wat is het toch een schatje met zn vriendje samen, jammer dat 'r geen foto van is... Ik was echt weggesmolten denk 'k haha <3

Mag vast geen hengst op stal denk 'k Jo? -O-
Arme Tamme en ik worden altijd buiten gesloten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:12

Op stal wel en apart in de paddock ook! En anders zet ik er Mo wel bij :Y)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:18

Ohhhh dan is 't goed!!! :D :):)
Hahaha Mo <3 Tamme :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:31

Hahah oh help, krijgen we straks een boktmeeting-veulentje :Y)

Gaaf halster Liesbeth! Staat hem vast goed. En leuk dat Figo zo'n vriend heeft!

Ik vind de mentaliteit in Tilburg vaak ook veel fijner dan hier. Is in Breda net zo :) Maar ook lang niet allemaal helaas :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:34

Goh, dat zou ik nou echt vervelend vinden, een boktveulen :o

Ik vind Brabant erg leuk sowieso haha maar ik woon er dan ook al sinds mijn 4e :+

Mooooi halster zeg, voor Figo!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:07

Hihi een meeting zou wel leuk zijn! Helaas maakt mijn paard nooit bepaald vriendjes... Iedereen kijkt echt uit als ze met hun paard langs haar stal, poetsplaats of in de bak lopen! De draak... maarja ;-)
Ze heeft wel heerlijk gelopen in de les vandaag!

Tilburg ben ik niet mee bekend... studeer nu in Leeuwarden en dat bevalt me totaal niet, saaie stad gebeurd niets en ik versta er niemand :') haha!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:00

Ohjjee. Een Mo-veulen.. Zou ooit wel leuk zijn natuurlijk!

Leeuwarden zou ook niet mijn eerste keus zijn nee.... Ook niet bepaald naast de deur haha. Mijn paarden maken ook geen vriendjes hoor, pismerries. Sterre is een chagrijn en Fiël gaat opjagen en uithalen. Gezellûûg.

Hoop dat er goed weer aankomt voor de paardjes, eerst hard drogen, dan hard vriezen en hop naar buiten. Ze zijn het binnenstaan zat en vervelen zich. Probeer ze zoveel mogelijk naar buiten te doen, maarja, in de bak staan met hooi is toch anders dan lekker de wei op!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:25

Hahahaha dat wordt 'n date voor Mo en Tamme!! :P
En toch kriebelt 't nog steeds om een mooie grote PRE met Jetta te laten daten..... <3

Jetta is grote vriendinnen met de merrie van mijn beste vriendin, zo leuk :+: Gaan ze staan kriebelen als we elkaar buiten tegenkomen :+:

Brabant is gewoon leuk <3 Hahaha!! Leeuwarden lijkt me ook wel grappig, maar idd, zal niet veel gebeuren en moeilijk te verstaan :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:18

een meeting zou leuk zijn inderdaad zo met allemaal barokjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:26

Ljouwert heeft mijn zus gestudeerd en heb er vlakbij een vriendinnetje wonen :)

Mijn Mowie is onderdanig dus daar kan iedereen bij :Y)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:13

Onderdanig is ook niet altijd goed misschien, maar echt, die van mij mag wel ietsjes indimmen hoor! Die is wel heel erg territoriaal, en zelfs met rijden heb ik (en anderen) daar last van! Maar gelukkig heeft ze twee buurvrouwen die haar redelijk negeren en dan is dat snel over... De ene is een shetlander die constant haar eten naar Chimanga schuift, dus die mag ze wel geloof ik ;-) En de ander is een zwarte tinker die niet vlot onder de indruk is en die zelf ook behoorlijk dominant is, die staan geregeld nog wel eens neus aan neus zonder allerlei oergeluiden te produceren *D Maar verder duld ze echt niemand om haar heen aan andere paarden...

We hebben ook een tweeling ruinen op stal, waarvan 'de kleine' evengroot is als Chim en die ander nog duidelijk een stukje groter is. Die mogen nooit met de rest van de kudde in de wei omdat ze samen alle paarden constant op blijven drijven.... Chimanga pakt ze gewoon geloof ik! Als die in de les lopen gaat ze er niet zoals de rest met een ferme bocht omheen maar gaat ze eerder ten aanval!
Uiteraard kan ze het vast niet van iedereen winnen, en misschien zou een verlies ook wel eens goed voor dr zijn, maar ze gaat echt voor NIEMAND aan de kant :s Stoer of dom, ik weet t nog niet...

Vandaag maar even longeren, gisteren een lekkere les gereden en morgen weer privéles... maar heb sinds vanacht blaasontsteking dus dan is rijden vast niet zo'n pretje!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:52

Meeting lijkt me leuk, maar ik heb voorlopig geen eigen trailer, dus dat zal dan zonder paardje zijn. Jammer, want Figo draait jullie paarden allemaal rond zijn hoef, denk ik :)

Een PRE/Friese-kruising lijkt me wel wat! Net als een Jetta-veulentje :)

Geeske, fijn dat Chim goed liep in de les. Zadel bevalt jullie allebei wel, dan? Beterschap ook!

Ik heb gisteravond wat foto's van Figo teruggevonden op de telefoon van de wederhelft, van in het begin dat ik hem had. Ik wist wel dat hij heel mager was, maar als ik die vergelijk met hoe hij er nu uitziet, zag hij er toen heel erg slecht uit. Werd er weer helemaal triest van. Misschien dat ik ze aan het eind van 2013 post in EJL_ITP :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:09

LiesbethDW schreef:
Meeting lijkt me leuk, maar ik heb voorlopig geen eigen trailer, dus dat zal dan zonder paardje zijn. Jammer, want Figo draait jullie paarden allemaal rond zijn hoef, denk ik :)

Een PRE/Friese-kruising lijkt me wel wat! Net als een Jetta-veulentje :)

Geeske, fijn dat Chim goed liep in de les. Zadel bevalt jullie allebei wel, dan? Beterschap ook!

Ik heb gisteravond wat foto's van Figo teruggevonden op de telefoon van de wederhelft, van in het begin dat ik hem had. Ik wist wel dat hij heel mager was, maar als ik die vergelijk met hoe hij er nu uitziet, zag hij er toen heel erg slecht uit. Werd er weer helemaal triest van. Misschien dat ik ze aan het eind van 2013 post in EJL_ITP :)

Waar in belgie zit je.misschien als een meeting is dat we jou zouden kunnen oppikken als we de benzine delen.en ligt natuurlijk ook er aan waar de meeting is.kunnen we ook wat plaatjes schieten van half broer en zus

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:14

Bij Gent, da's niet echt in jouw buurt he :)